Gezond afvallen sinds februari 2025 (bestaand topic)
vrijdag 4 april 2025 om 10:14
Bij deze op verzoek van Ligbedje85 een nieuw topic zodat ik de tabel kan bijhouden. Dit topic loopt al sinds februari en heeft vooralsnog een vaste groep schrijvers.
Regels
- Meeschrijven is prima, je komt pas in de tabel als je een actieve meeschrijver wordt/bent.
- 1 keer in de 2 weken ruim ik de tabel op, als je niet mee schrijft haal ik je er uit. Wil je er weer in, dan kan dat natuurlijk altijd als je weer actief mee gaat schrijven.
- Tot nu toe verloopt het topic gemoedelijk en met respect. Dat houden we graag zo.
- Gewichten voor in de tabel graag dik gedrukt alleen dan voeg ik ze toe. Ook het totaal. Zodat ik dat erbij kan zetten.
Veel afval plezier, we zijn zo goed bezig!
Link oude topic: lijf-lijn/gezond-afvallen-feb-2025/list ... #p35759530
naam | lengte | start | huidig | streef | totaal |
---|---|---|---|---|---|
Ligbedje85 | 1.78 | 76,4 | 73,5 | 70 | 2,9 |
Qiya | 1.68 | 74 | 70,5 | 60 | 3,5 |
gonniegijsje | 1.87 | 96 | 89,7 | 86 | 6,3 |
Rooibosvanile | 1,64 | 107 | 103 | 75 | 4 |
Directeurtje | 1,78 | 90 | 87,6 | 80 | 2,4 |
Rodepeper | 1,65 | 67,4 | 67 | 59 | 0,4 |
Blondie5 | 1,71 | 73,2 | 69,6 | 66 | 3,6 |
Jola | 1,74 | 87 | 87,4 | 80 | 0,6 |
sierlijk | 1.71 | 80 | 78,3 | 65 | 1,7 |
Melk84 | 1.61 | 81 | 76,9 | 65 | 4,1 |
sunshine35 | 1.70 | 86 | 85,4 | 70 | 0,6 |
Eenbeetjevan | 1.69 | 82.9 | 82 | 68 | 0,8 |
Daisy1983 | 1.62 | 90.4 | 86,8 | 78,5 | 3,6 |
goedgemutst | 1.67 | 69,5 | 67,8 | 63 | 1,7 |
Bewear | 1.72 | 78,8 | 73,4 | 65 | 5,4 |
Regels
- Meeschrijven is prima, je komt pas in de tabel als je een actieve meeschrijver wordt/bent.
- 1 keer in de 2 weken ruim ik de tabel op, als je niet mee schrijft haal ik je er uit. Wil je er weer in, dan kan dat natuurlijk altijd als je weer actief mee gaat schrijven.
- Tot nu toe verloopt het topic gemoedelijk en met respect. Dat houden we graag zo.
- Gewichten voor in de tabel graag dik gedrukt alleen dan voeg ik ze toe. Ook het totaal. Zodat ik dat erbij kan zetten.
Veel afval plezier, we zijn zo goed bezig!
Link oude topic: lijf-lijn/gezond-afvallen-feb-2025/list ... #p35759530
qiya wijzigde dit bericht op 25-04-2025 08:52
10.74% gewijzigd
zondag 6 april 2025 om 11:12
Wat vervelend! Ik herken het absoluut van toen ik nog niet wist wat me hielp met afvallen.Cesarinajoy schreef: ↑06-04-2025 10:58Wat knap hoe het jullie allemaal zo gestaag lukt. Ik weet niet precies waar het bij mij mis gaat. Ik honger mezelf doordeweeks uit (even gechargeerd) om mezelf dan in het weekend helemaal te laten gaan. Gisteravond een feestje en ik merkte dat ik gewoon continu aan het knagen was, stukjes worst, toastje brie, chips, m&m’s. Terwijl ik eigenlijk helemaal geen snaaier ben, nooit chips/ chocola eet etc. Dus waarom toch grazen van die tafel? Ik was heel bewust met de auto gegaan zodat ik de wijntjes over kon slaan, kom ik thuis, schenk ik mezelf alsnog een glas ripasso in. Natuurlijk gaat de fles de komende dagen alsnog leeg. Ik baal zo van mezelf. Het gebrek aan ruggengraat. Herkennen jullie dit? En wellicht ook tips dit te doorbreken?
Ik ging minder en minder eten, vond eten niet meer leuk ook. Ik kwam maar aan en liep de hele dag met honger rond, snaaien ging dan toch sneller. En ook dat graaien op verjaardagen herken ik zo goed.
Ik heb een voedingsdeskundige mee laten kijken, wat een heldin was zij voor mij. Nu eet ik volgens de schijf van 5. En ik eet ontzettend veel gedurende de dag. 4 eetmomenten en met 16uur eetpauze.
Ik eet echt heel lekker en gezond. Mijn plezier in eten is terug en de snaai behoefte compleet weg.
Kan zelfs op feestjes dingen afslaan/laten staan. En in restaurants maak ik nu ook gezonde keuzes.
Dit omdat het werkt voor me en ik voel hoe al die gezonde keuzes, me goed doen. En dan kan ik nu ook gewoon mijn wijntje drinken bij het uit eten gaan, zonder schuldgevoel.
Ik voel dat ik een eetpatroon in handen heb die voor me werkt en dat is zo ontzettend geruststellend.
En de sleutel was voor mij uiteindelijk heel simpel, maar toch dacht ik voorheen altijd dat het een mega gedoe was die schijf van 5. Had echt niet verwacht dat veel eten, en de juiste voedingstoffen binnen krijgen, de sleutel was tot vetverbranding op de juiste plekken en afvallen

Ik vind het nog altijd een feestje

zondag 6 april 2025 om 11:36
Ik denk dan toch doordeweeks meer eten. Als je zoveel honger hebt, is dat niet goed. En dat houd je op de lange termijn gewoon niet vol.Cesarinajoy schreef: ↑06-04-2025 10:58Wat knap hoe het jullie allemaal zo gestaag lukt. Ik weet niet precies waar het bij mij mis gaat. Ik honger mezelf doordeweeks uit (even gechargeerd) om mezelf dan in het weekend helemaal te laten gaan. Gisteravond een feestje en ik merkte dat ik gewoon continu aan het knagen was, stukjes worst, toastje brie, chips, m&m’s. Terwijl ik eigenlijk helemaal geen snaaier ben, nooit chips/ chocola eet etc. Dus waarom toch grazen van die tafel? Ik was heel bewust met de auto gegaan zodat ik de wijntjes over kon slaan, kom ik thuis, schenk ik mezelf alsnog een glas ripasso in. Natuurlijk gaat de fles de komende dagen alsnog leeg. Ik baal zo van mezelf. Het gebrek aan ruggengraat. Herkennen jullie dit? En wellicht ook tips dit te doorbreken?
Wat voor mij werkt, is meer eiwitten eten en foodswaps doen. Ik eet bijvoorbeeld elke dag een bak kwark van 500 gram. Daar zit zo'n 50 gram eiwitten in en daar zit ik echt lang vol van. En waar ik bijvoorbeeld voorheen makkelijk twee grote wraps naar binnen propte, ga ik nu voor twee kleinere groentewraps met minder kcal. Betekent wel dat je soms in de supermarkt ellendig lang etiketten staat te vergelijken, maar goed. Het is voor een goed doel

En verder: je bent niet waardeloos omdat het jou niet lukt en anderen wel. Dit is voor mij ook al de zoveelste afvalpoging. En ook nu, nu ik er wel serieus in zit, gaat niet alles goed. Als ik bijvoorbeeld weet dat ik 's avonds uit eten ga, vind ik het moeilijk om niet ook bij het ontbijt en de lunch helemaal los te gaan. Want die dag "is dan toch al verpest". Maar dat is natuurlijk niet zo. Het belangrijkste is dat je het na zo'n dag gewoon weer oppakt en er weer voor gaat!
zondag 6 april 2025 om 11:54
Exact! Lief zijn voor jezelf en weer doorgaan.
En misschien ook iemand mee laten kijken, zodat je snapt wat je doet en wat helpt.
Dat was voor mij de sleutel. Want ik was te erg in het luchtledige aan het grijpen en daardoor zo verward, waardoor snaaien veel makkelijker was.
zondag 6 april 2025 om 12:49
Heel herkenbaar hoor, ergens had ik in mijn hoofd dat ik rond de 1500 calorieën moest eten om resultaat te krijgen en zoveel mogelijk kwark, ei en sla.. maar dan kreeg ik bij voorbaat al stress em daar kreeg ik dus echt snaai buien van en lukt het afvallen dus totaal niet de laatste jaren.Cesarinajoy schreef: ↑06-04-2025 10:58Wat knap hoe het jullie allemaal zo gestaag lukt. Ik weet niet precies waar het bij mij mis gaat. Ik honger mezelf doordeweeks uit (even gechargeerd) om mezelf dan in het weekend helemaal te laten gaan. Gisteravond een feestje en ik merkte dat ik gewoon continu aan het knagen was, stukjes worst, toastje brie, chips, m&m’s. Terwijl ik eigenlijk helemaal geen snaaier ben, nooit chips/ chocola eet etc. Dus waarom toch grazen van die tafel? Ik was heel bewust met de auto gegaan zodat ik de wijntjes over kon slaan, kom ik thuis, schenk ik mezelf alsnog een glas ripasso in. Natuurlijk gaat de fles de komende dagen alsnog leeg. Ik baal zo van mezelf. Het gebrek aan ruggengraat. Herkennen jullie dit? En wellicht ook tips dit te doorbreken?
Nu zit ik rond de 1850 calorieën en eet ik volgens de schijf van 5. Nou ben ik wel een vrij actieve adhd er haha dus verbrand ook wel wat.. denk dat ik voorheen zo 2800 calorieën aantikte met al dat gesnaai
Een doorsnee dag ziet er zo uit:
O een eiwitshake en broodje ei
T een cappuccino
L tosti kaas en rauwkost en optimel
T wat lekkers, bijvoorbeeld 2 koekjes en fruit. Soms nog een cappuccino
A gevarieerd, rond de 550 calorieën
T zuivel, fruit en wat lekkers bijvoorbeeld 2 paaseitjes of een handje nootjes
Eigenlijk best lekker haha en heb zo geen trek.
Waar ik eerder een beetje de mist in ging was dat ik liever 48 plus kaas eet.. maar in een tosti is 30 plus prima.
Niet ontbijten zorgt bij mij voor honger later op de dag. De porties chocola zijn wel echt kleiner geworden en chips of een dik ijsje, pizza en snacks zijn voor speciale dagen.
Waterijsjes zijn ook lekker en laag in cal.
Nou ja.. ik zou proberen je eetpatroon zoveel mogelijk te laten zoals je het normaal doet en hier en daar wat aanpassingen.
Je mag best elke dag iets lekkers eten als je dat wil
Voedingcentrum zegt 3-5 kleine dag keuzes (sausje, snoepje, ijsje etc)
En 3 grote keuzes per week (pizza. chips. Vla)..
Zie dat er al meer adviezen gegeven zijn, hoop dat je er iets aan hebt
En wees lief voor jezelf.. ik ben al sinds mijn 18e te zwaar en ben nu 41..
Heb jarenlang voeding als coping gebruikt en heb mezelf ervoor vergeven.
Heb eens ww gedaan, hoppa 12 eraf en zo weer 15 erbij gegeten
Het is ook gewoon moeilijk en heel persoonlijk wat voor je werkt. Je komt er wel
maandag 7 april 2025 om 19:56
Nou hier gaat het helemaal niet goed met afvallen. De weegschaal geeft al anderhalve week een gewicht aan rond de 88kg. Nu dacht ik anderhalve week geleden ook dat ik ongesteld moest worden, maar dat is ook nog niet aan de hand. Heb wel alle kwaaltjes gehad waaronder ook honger (ook naar chocola), maar dat is inmiddels ook weer voorbij. Oh en nee zwanger zijn is het niet, mijn man is ‘geholpen’. Ik hoop alleen dat het extra gewicht wel daardoor komt en dat als ik gewoon probeer door te zetten met gezondere keuzes maken, die 1,5kg wel weer ‘weg gaat’.
Verder lees ik vooral positieve berichten van iedereen, dus dat is mooi.
Nog tips voor mij om niet af te haken?
Verder lees ik vooral positieve berichten van iedereen, dus dat is mooi.
Nog tips voor mij om niet af te haken?
dinsdag 8 april 2025 om 08:53
Beterschap rodepeper, ben je al wat opgeknapt?
Qiya, gefeliciteerd nog met je verjaardag! Die weegschaal klinkt heel voortvarend idd. Maar goed, als de uitslag motiverend (en dus helpend werkt) dan is het niet zo erg.
Wauw Daisy en Pippo, wat een resultaat al. Lekker bezig!
Cesarinajoy, ik herken het volledig. Precies waar het bij mij ook steeds mis gaat. Op vrijdag een mooi resultaat tov maandag, dan het weekend alle remmen los en maandag terug bij af. Balen is dat. Ik merk wel dat op dagen dat ik echt weinig eet (zonder moeite vaak) er een inhaalslag komt. Ik Probeer er meer balans in aan te brengen want anders helpt het nog niets. En misschien proberen 1 cheatday ipv het hele weekend? Maar joh, die ruggengraat….. die mis ik ook ja. Helaas.
Qiya, gefeliciteerd nog met je verjaardag! Die weegschaal klinkt heel voortvarend idd. Maar goed, als de uitslag motiverend (en dus helpend werkt) dan is het niet zo erg.
Wauw Daisy en Pippo, wat een resultaat al. Lekker bezig!
Cesarinajoy, ik herken het volledig. Precies waar het bij mij ook steeds mis gaat. Op vrijdag een mooi resultaat tov maandag, dan het weekend alle remmen los en maandag terug bij af. Balen is dat. Ik merk wel dat op dagen dat ik echt weinig eet (zonder moeite vaak) er een inhaalslag komt. Ik Probeer er meer balans in aan te brengen want anders helpt het nog niets. En misschien proberen 1 cheatday ipv het hele weekend? Maar joh, die ruggengraat….. die mis ik ook ja. Helaas.
dinsdag 8 april 2025 om 09:00
Bedankt voor het openen van het nieuwe topoi trouwens!
Hè bah Jola een beetje resultaat is goed om het vol te houden hè. Snap dat als het resultaat uitblijft, volhouden lastiger wordt. Sta je nu 1,5 week stil of al langer? Je hoort wel eens van die “plateaus” dat je even een poos stil staat en daarna ineens weer resultaat hebt. Lukt het lijnen / opletten op zich wel?
Ik woog gisteren 82.1. Dus +0.3. Na een weekend van 3 dagen frietpan en elke dag borrels ben ik niet ontevreden. Vanochtend weer 81.8 (waar ik gebleven was) maar ik probeer steeds de maandag de wegen dus mijn “terugval” mag in de tabel.
De uitvaart van mijn moeder is vrijdag geweest. Jeetje wat vind ik dit pittig en zwaar. Mijn vader is vorig jaar overleden (dus kort op elkaar ook) en nu hebben we een huis leeg te ruimen.
Vanaf vandaag start ik weer met werken. Ik probeer vanaf nu wel weer het gezond eten te hervatten. Hopelijk lukt het me weer op goed aan te haken. Dit topic, het kunnen delen en al die resultaten lezen maar ook lezen dat ik niet de enige ben waar het soms even niet lukt, motiveert me.
Succes allemaal vandaag!
Hè bah Jola een beetje resultaat is goed om het vol te houden hè. Snap dat als het resultaat uitblijft, volhouden lastiger wordt. Sta je nu 1,5 week stil of al langer? Je hoort wel eens van die “plateaus” dat je even een poos stil staat en daarna ineens weer resultaat hebt. Lukt het lijnen / opletten op zich wel?
Ik woog gisteren 82.1. Dus +0.3. Na een weekend van 3 dagen frietpan en elke dag borrels ben ik niet ontevreden. Vanochtend weer 81.8 (waar ik gebleven was) maar ik probeer steeds de maandag de wegen dus mijn “terugval” mag in de tabel.
De uitvaart van mijn moeder is vrijdag geweest. Jeetje wat vind ik dit pittig en zwaar. Mijn vader is vorig jaar overleden (dus kort op elkaar ook) en nu hebben we een huis leeg te ruimen.
Vanaf vandaag start ik weer met werken. Ik probeer vanaf nu wel weer het gezond eten te hervatten. Hopelijk lukt het me weer op goed aan te haken. Dit topic, het kunnen delen en al die resultaten lezen maar ook lezen dat ik niet de enige ben waar het soms even niet lukt, motiveert me.
Succes allemaal vandaag!
dinsdag 8 april 2025 om 20:37
Dag allemaal,
Het ging dit weekend niet zo lekker met afvallen door twee feestjes en een etentje, toch 0,5 eraf dus mag niet klagen. Het mooie weer is heerlijk, maar merk wel dat ik verleidingen als een ijsje moeilijker kan weerstaan met een lekker zonnetje op mijn huid.
Ik weeg nu 76,9
Fijne week allemaal!
Het ging dit weekend niet zo lekker met afvallen door twee feestjes en een etentje, toch 0,5 eraf dus mag niet klagen. Het mooie weer is heerlijk, maar merk wel dat ik verleidingen als een ijsje moeilijker kan weerstaan met een lekker zonnetje op mijn huid.
Ik weeg nu 76,9
Fijne week allemaal!
dinsdag 8 april 2025 om 21:11
Aargh, ik weet niet hoe maar hier gaat het gewoon niet lekker met afvallen.. ik zie en voel nul resultaat, de weegschaal durf ik niet aan want ik geloof niet dat er ook maar een 100gram af is. Ik eet echt gezond, 17uur per dag vasten (gaat supergoed!) Na 2weken zou je toch verwachten dat ik resultaat zou merken? Of is dat ziek zijn de grote boosdoener hierin, te weinig stappen gezet en nul gesport tijdens ziek zijn?
Vandaag m'n 1ste dag weer gewerkt, nog niet helemaal fit dus durfde niet te sporten nog. Ik wacht het nog maar even af, heb iig geen zin om te snaaien, die drang is gelukkig weg! Jola je bent dus niet de enige.. oplossing heb ik ook niet dus.. was 't maar zo haaha.
Autsj, herkenbaar daisy, ik heb ook altijd voeding als coping gebruikt, van teveel eten tot amper eten, denk soms wel eens dat dit het resultaat ervan is, m'n lijf weet niet meer hoe het moet?
Heftige periode zit je in eenbeetjevanditendat.. ik hoop dat je de tijd en ruimte neemt en krijgt om te rouwen en verwerken! Hoe ging je 1ste werkdag?
Hoe was je vakantie directeurtje? Jammer van die kilo erbij, zijn de herinneringen zullen we maar zeggen;)
Volgens mij heb ik niet op iedereen gereageerd, sorry. Zal het weer gaan bijhouden!
Vandaag m'n 1ste dag weer gewerkt, nog niet helemaal fit dus durfde niet te sporten nog. Ik wacht het nog maar even af, heb iig geen zin om te snaaien, die drang is gelukkig weg! Jola je bent dus niet de enige.. oplossing heb ik ook niet dus.. was 't maar zo haaha.
Autsj, herkenbaar daisy, ik heb ook altijd voeding als coping gebruikt, van teveel eten tot amper eten, denk soms wel eens dat dit het resultaat ervan is, m'n lijf weet niet meer hoe het moet?
Heftige periode zit je in eenbeetjevanditendat.. ik hoop dat je de tijd en ruimte neemt en krijgt om te rouwen en verwerken! Hoe ging je 1ste werkdag?
Hoe was je vakantie directeurtje? Jammer van die kilo erbij, zijn de herinneringen zullen we maar zeggen;)
Volgens mij heb ik niet op iedereen gereageerd, sorry. Zal het weer gaan bijhouden!
dinsdag 8 april 2025 om 22:02
Vooral doorgaan is het devies! Gisteren lukte het niet maar vandaag zit ik weer in het regime. Gezond gegeten en gesport na het werk.
Morgenavond weer een werketentje, ik heb alvast op de kaart van het restaurant gekeken en besloten wat ik ga bestellen (zeer tegen mijn gewoonte in, ik hou van spontaan bestellen). Donderdag idem, maar is gecaterd door een bedrijf.
Vrijdagochtend voor werk sporten en s'avonds een concert waar ik lekker veel calorieën ga verbranden. Ik weet nog niet of ik me vrijdag- of zaterdagochtend ga wegen. De vakantie was heerlijk, dank voor het vragen Rodepeper en dank Qiya voor het bijwerken van de tabel.
Morgenavond weer een werketentje, ik heb alvast op de kaart van het restaurant gekeken en besloten wat ik ga bestellen (zeer tegen mijn gewoonte in, ik hou van spontaan bestellen). Donderdag idem, maar is gecaterd door een bedrijf.
Vrijdagochtend voor werk sporten en s'avonds een concert waar ik lekker veel calorieën ga verbranden. Ik weet nog niet of ik me vrijdag- of zaterdagochtend ga wegen. De vakantie was heerlijk, dank voor het vragen Rodepeper en dank Qiya voor het bijwerken van de tabel.
woensdag 9 april 2025 om 07:47
Snap ik helemaal Melk84 die ijsjes zijn ook zo lekker in de zon
Misschien nog even doorzetten Rodepeper? Heb je eerder goede resultaten behaald met vasten? Ik dacht dat dat bij vrouwen juist niet zo goed is voor je hormonen.
En leuke plannen directeurtje! Veel plezier!
Eenbeetjevanditendat, ik hoop dat het werken zorgt voor een positieve afleiding en dat er daarnaast tijd voor je is om te kunnen rouwen. Sterkte!!

Misschien nog even doorzetten Rodepeper? Heb je eerder goede resultaten behaald met vasten? Ik dacht dat dat bij vrouwen juist niet zo goed is voor je hormonen.
En leuke plannen directeurtje! Veel plezier!
Eenbeetjevanditendat, ik hoop dat het werken zorgt voor een positieve afleiding en dat er daarnaast tijd voor je is om te kunnen rouwen. Sterkte!!
woensdag 9 april 2025 om 08:42
Rodepeper 2 weken is natuurlijk nog kort, in de eerste 2 weken zag ik ook geen baanbrekend resultaat hoor.
Met het gezond eten, weet je dan ook waar je mee bezig bent?
Dit vraag ik, omdat ik dit zelf voorheen niet wist en dacht heel gezond te eten.
Maar ik miste in mijn voedingspatroon essentiële voedingstoffen om af te vallen. Dat werd me pas echt duidelijk toen ik een voedingsdeskundige heb geraadpleegd. Ben weleens bij een diëtist geweest, maar dat was voor mij totaal niet helpend. De voedingsdeskundige was anders en nu snap ik precies waar ik mee bezig ben. Dat helpt zo.
Mooi dat het snaaien al niet meer is! Echt knap hoor, daarin heb je al zoveel behaald. Doorzetten dus, als je over 2 weken nog steeds geen resultaat hebt dan misschien ook iemand raadplegen.
Eenbeetjevanditendat
Wat doe je het goed. Succes met werken en wees lief voor jezelf.
Directeurtje topper!! En zelfs met etentjes is het mogelijk af te vallen. Heel goed dat je alvast kijkt en het meest gezonde voor jou, eruit pikt. Zo kan je en genieten en doorgaan met waar je mee bezig was.
Daisy1983 Ik 'vast' ook. Al zie ik dat niet echt als vasten, 16uur niet eten helpt voor de vetverbranding. Dit moet ik minimaal 5 keer per week doen. Mijn eetschema ligt tussen 9 en 17. Maar kan ook tussen 10 en 18 of wanneer het me uitkomt.
Mijn hormonen hebben nergens last van in elk geval. Het werkt heel goed voor mij.
Met het gezond eten, weet je dan ook waar je mee bezig bent?
Dit vraag ik, omdat ik dit zelf voorheen niet wist en dacht heel gezond te eten.
Maar ik miste in mijn voedingspatroon essentiële voedingstoffen om af te vallen. Dat werd me pas echt duidelijk toen ik een voedingsdeskundige heb geraadpleegd. Ben weleens bij een diëtist geweest, maar dat was voor mij totaal niet helpend. De voedingsdeskundige was anders en nu snap ik precies waar ik mee bezig ben. Dat helpt zo.
Mooi dat het snaaien al niet meer is! Echt knap hoor, daarin heb je al zoveel behaald. Doorzetten dus, als je over 2 weken nog steeds geen resultaat hebt dan misschien ook iemand raadplegen.
Eenbeetjevanditendat

Directeurtje topper!! En zelfs met etentjes is het mogelijk af te vallen. Heel goed dat je alvast kijkt en het meest gezonde voor jou, eruit pikt. Zo kan je en genieten en doorgaan met waar je mee bezig was.
Daisy1983 Ik 'vast' ook. Al zie ik dat niet echt als vasten, 16uur niet eten helpt voor de vetverbranding. Dit moet ik minimaal 5 keer per week doen. Mijn eetschema ligt tussen 9 en 17. Maar kan ook tussen 10 en 18 of wanneer het me uitkomt.
Mijn hormonen hebben nergens last van in elk geval. Het werkt heel goed voor mij.
woensdag 9 april 2025 om 09:48
Ik doe ook aan IF. Al redelijk wat over gelezen en wat ik vooral lees is dat je de eerste weken echt geduld moet hebben. Het duurt echt even voordat je op de weegschaal resultaat zult zien. Je zult eerder verschil in je kleding voelen dan op de weegschaal.
Geen idee of het voor jou ook zo werkt (ieder lichaam is anders) maar misschien zou dat een verklaring kunnen zijn?
Geen idee of het voor jou ook zo werkt (ieder lichaam is anders) maar misschien zou dat een verklaring kunnen zijn?
woensdag 9 april 2025 om 14:13
Hier vanochtend 74,4 dus weer een halve kilo eraf. Normaal weeg ik me op vrijdag, maar ik moet vandaag of morgen ongesteld worden. En om mezelf geen rolberoerte te geven, sla ik de weegschaal de komende dagen even over
Gisteren een goede dag met 14.000 stappen. Zat al over de 8000 toen er 's avonds ineens spontaan een vriendin voor de deur stond en toen zijn we nog even gaan wandelen.
Vanavond eet ik op werk. Bij ons wordt er altijd eten besteld (Thuisbezorgd), dus dat is wel iedere keer weer een uitdaging. Maar de boodschappen zijn al duur genoeg, dus ik vertik het om zelf iets mee te nemen
Fijne woensdag allemaal!

Gisteren een goede dag met 14.000 stappen. Zat al over de 8000 toen er 's avonds ineens spontaan een vriendin voor de deur stond en toen zijn we nog even gaan wandelen.
Vanavond eet ik op werk. Bij ons wordt er altijd eten besteld (Thuisbezorgd), dus dat is wel iedere keer weer een uitdaging. Maar de boodschappen zijn al duur genoeg, dus ik vertik het om zelf iets mee te nemen

Fijne woensdag allemaal!
woensdag 9 april 2025 om 18:16
Nou, ik merk dat als je tv kijkt en wat bankhangt de snaai behoefte aan gaat.
Kijk vrijwel geen tv, maar gisteren en vandaag beetje uitgeblust door drukte en dan is even bankhangen wel lekker.
Maar zit nu net een half uurtje en het begint al te trekken.
Geef er niet aan toe, het valt me alleen wel enorm op. Had dat gisteren ook.
Kijk vrijwel geen tv, maar gisteren en vandaag beetje uitgeblust door drukte en dan is even bankhangen wel lekker.
Maar zit nu net een half uurtje en het begint al te trekken.
Geef er niet aan toe, het valt me alleen wel enorm op. Had dat gisteren ook.
donderdag 10 april 2025 om 21:13
Thanks! Ben weer even aardig gerustgesteld door jullie reacties
2 weken is ook nog niet lang natuurlijk, als je ongezond gaat eten heb je ook niet ineens 2kilo erbij op de weegschaal. Ik denk dat ik mezelf voor de gek gehouden heb en me heb laten afleiden door de '1.5kg in 1week tijd minder'
Qua gezonde voeding, ja ik denk wel dat ik goed zit, ik eet veel groente 400gr p/d, fruit 2stuks en een halve door de griekse yoghurt bv. Gezonde vetten en zoveel mogelijk vers. Zal iig vast even kijken naar een voedingsdeskundige in de buurt, kan geen kwaad.
Qua vasten, dat heb ik wel eerder gedaan maar nooit zoals nu, na een dag of 5 ging ik toch weer snaaien in de avonden. Dat heb ik nu (op 1avond na) niet gehad. Ik voel me er lekker bij, het is duidelijk dus biedt rust. Ook denk ik beter na over de keuzes die ik maak, ik ben meer bewust bezig.
Bankhangen is idd het recept om te gaan snaaien, ik doe het ook niet meer. Als ik savonds op de bank zit heb ik gewoon een beker thee bij me, als ik ga eten is er geen rem meer en zou ik dat de volgende avond herhalen. Dat was m'n patroon voor n hele lange tijd..

2 weken is ook nog niet lang natuurlijk, als je ongezond gaat eten heb je ook niet ineens 2kilo erbij op de weegschaal. Ik denk dat ik mezelf voor de gek gehouden heb en me heb laten afleiden door de '1.5kg in 1week tijd minder'
Qua gezonde voeding, ja ik denk wel dat ik goed zit, ik eet veel groente 400gr p/d, fruit 2stuks en een halve door de griekse yoghurt bv. Gezonde vetten en zoveel mogelijk vers. Zal iig vast even kijken naar een voedingsdeskundige in de buurt, kan geen kwaad.
Qua vasten, dat heb ik wel eerder gedaan maar nooit zoals nu, na een dag of 5 ging ik toch weer snaaien in de avonden. Dat heb ik nu (op 1avond na) niet gehad. Ik voel me er lekker bij, het is duidelijk dus biedt rust. Ook denk ik beter na over de keuzes die ik maak, ik ben meer bewust bezig.
Bankhangen is idd het recept om te gaan snaaien, ik doe het ook niet meer. Als ik savonds op de bank zit heb ik gewoon een beker thee bij me, als ik ga eten is er geen rem meer en zou ik dat de volgende avond herhalen. Dat was m'n patroon voor n hele lange tijd..
vrijdag 11 april 2025 om 07:19
vrijdag 11 april 2025 om 07:20
Zo is het, EurekaRodepeper schreef: ↑10-04-2025 21:13Thanks! Ben weer even aardig gerustgesteld door jullie reacties![]()

Mijn vakantie kg van een week is gelukkig ook weer verdampt 72,2 Ik ga nu voor dat ik aan het werk ga een rondje hardlopen.
Fijne dag allemaal

vrijdag 11 april 2025 om 07:21
vrijdag 11 april 2025 om 07:22
vrijdag 11 april 2025 om 07:26
Wat lief van je.
Creativiteit is de adem van de ziel – dus adem elke dag!
vrijdag 11 april 2025 om 16:46
Bij mij werkt het andersom, in de winter wil ik op de bank met thee en chocola.. in de lente en zomer ga ik vaker een blokje om en eet ik wat lichter.. tja zal waarschijnlijk per persoon verschillengonniegijsje schreef: ↑11-04-2025 16:10Zal de lente er ook mee te maken hebben dat mensen snaailust hebben en het afvallen lastiger is? Het warme weer geeft mij tenminste zin in zoetigheid en ijs.
Hier 89.7. Weer 300gr eraf. Blij mee!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in