Lijf & Lijn alle pijlers

Gezonder eten, meer bewegen en een paar kilo eraf (deel 2)

20-09-2020 20:25 315 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het vervolg op het eerste topic, maar nu met een algemeen account zodat iedereen zelf zijn gewicht kan aanpassen. Daardoor dus ook geen vaste weegdag meer, wel zo makkelijk!

Nieuwe schrijfsters van harte welkom!

Naam Lengte Start gewicht Streef gewicht Huidig Totaal afgevallen
Gatinmijnsok1.7482,57274,67,9
Mindervanmij 989295,72,3
Student20201,78856870,8 14,2
Estherjansen811,67655858,16,9
Chica-19831,700846462,821,2
Frantic1,7280,069,9074,85,2
Andersom1676761652
min101,697265650
Snoesje831,6881,97079,8
Lauren891,7472,46871,21,2
Moi3221.687265720
Lucky331.6767,062,067,00,0



Inloggen
Inloggegevens zijn op te vragen bij vaste schrijfsters.
anoniem_400885 wijzigde dit bericht op 26-10-2020 11:55
13.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gisteren was een dag om snel te vergeten.... :popcorn: :facepalm:

Gelukkig is het inmiddels al weer vandaag!! :puh:
Alle reacties Link kopieren
Frantic schreef:
18-10-2020 05:44
Gisteren was een dag om snel te vergeten.... :popcorn: :facepalm:

Gelukkig is het inmiddels al weer vandaag!! :puh:
Haha je bent niet de enige! Gisteren nog iemand langsgekomen (onverwacht) met zelfgemaakte baksels... Het is er allemaal ingegaan met z'n tweeën. :popcorn:
Alle reacties Link kopieren
Lijstje van vandaag:

O: bos vruchten smoothie met muesli
L: 2 sneden brood met kipfilet, komkommer en tomaat + 1 snee brood met banaan
D: afhaal chinees (2 x opgeschept want ik had beetje veel honger oeps)

Verder niet veel bewogen. Wou nog naar de sportschool gaan maar toen ik opstond uit bed had ik zo'n spierpijn dat ik alleen maar een rondje ben gaan wandelen van 5km.
Hier twee weken geleden verkouden geworden. Vandaag weer voor het eerst weer gesport. Gewicht nog steeds 65. Niks eraan en niks eraf. Gebrek aan beweging is de grootste boosdoener, en ik heb hier en daar ook wel iets te vaak gesnoept.

Allemaal dingen die het waard waren. Zo lekker dat het een 9 waard is zeg maar. Alles onder de acht probeer ik sowieso altijd af te slaan. Zonde om een Merci-chocolaatje op mijn buik te plakken, maar een bonbon van de chocolaterie is het waard.
Als jullie op gewicht zijn, hoe doen jullie het dan om dit te behouden?

Ik wil niet verder afvallen, maar uiteraard ook niet aankomen. In het weekend eet en drink ik net waar ik zin in heb. Doordeweeks neem ik (bijna) geen ongezonde tussendoortjes. En ontbijt en lunch met mager beleg.

eetlijstje vandaag:

o: magere yoghurt met muesli (zelfgemaakt)
T: 2 mandarijnen
L: 4 wasa volkoren crackers, 2 met kipfilet en rauwkost en 2 met zuivelspread light en rosbief
T: appel
D: zoete aardappel stampotje met biefstuk en rode wijnsaus
Alle reacties Link kopieren
estherjansen81 schreef:
19-10-2020 10:26
Als jullie op gewicht zijn, hoe doen jullie het dan om dit te behouden?

Ik wil niet verder afvallen, maar uiteraard ook niet aankomen. In het weekend eet en drink ik net waar ik zin in heb. Doordeweeks neem ik (bijna) geen ongezonde tussendoortjes. En ontbijt en lunch met mager beleg.

eetlijstje vandaag:

o: magere yoghurt met muesli (zelfgemaakt)
T: 2 mandarijnen
L: 4 wasa volkoren crackers, 2 met kipfilet en rauwkost en 2 met zuivelspread light en rosbief
T: appel
D: zoete aardappel stampotje met biefstuk en rode wijnsaus

Lastig he, om dan weer een beetje de nieuwe balans te vinden. Ik loop daar ook nog wel een beetje tegenaan. Ik doe het nu hetzelfde als jou, dus weekenden eten waar ik zin in heb en door de weeks wat strenger voor mezelf. Gaat tot nu toe op zich goed daarmee, dus blijf gewoon opletten op de weegschaal en kan altijd bijsturen als het wel de verkeerde kant op dreigt te gaan.
Chica-1983 schreef:
19-10-2020 10:43
Lastig he, om dan weer een beetje de nieuwe balans te vinden. Ik loop daar ook nog wel een beetje tegenaan. Ik doe het nu hetzelfde als jou, dus weekenden eten waar ik zin in heb en door de weeks wat strenger voor mezelf. Gaat tot nu toe op zich goed daarmee, dus blijf gewoon opletten op de weegschaal en kan altijd bijsturen als het wel de verkeerde kant op dreigt te gaan.
Ja, zeker lastig om een nieuwe balans te vinden. We zullen zien of dit gaat werken.....
Alle reacties Link kopieren
Tel je kcal? Dan zou ik het met 200 verhogen elke dag. Eet je op gevoel dan zou ik gewoon ietsjes meer pakken dan normaal. Of gewoon eten wanneer je honger hebt en stoppen wanneer je genoeg hebt gehad. Je hebt sowieso niet elke dag evenveel honger als bijvoorbeeld gisteren.
Nirsha schreef:
19-10-2020 10:58
Tel je kcal? Dan zou ik het met 200 verhogen elke dag. Eet je op gevoel dan zou ik gewoon ietsjes meer pakken dan normaal. Of gewoon eten wanneer je honger hebt en stoppen wanneer je genoeg hebt gehad. Je hebt sowieso niet elke dag evenveel honger als bijvoorbeeld gisteren.
Nee, ik tel geen calorieën. Ik heb geen zin om constant met eten bezig te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Geef ik je helemaal gelijk in! Lijkt me ook vermoeiend.
Alle reacties Link kopieren
Goede en positieve updates zo te lezen! Hier gaat het niet zo lekker. Ben eigenlijk op het zelfde blijven hangen, zo’n 72,6 kilo nu. Ik heb momenteel echt last van fulltime (alleen) thuis werken en de saaiheid van mijn bestaan momenteel. Mentaal echt ups & downs, zal voor veel mensen wel gelden nu... Op aanraden van diëtist iets vaker bewegen (4 x per week, waarvan 2 x bootcamp en overige twee keer flinke wandeling) en denk dat dat me in ieder geval helpt om niet méér aan te komen. Maar, ik heb dus bijna elke dag wel een vreetbui, omdat ik dus onzin qua eten in huis haal. Had ik maar een mannetje op m’n schouder die zei: Nee Moi niet die supermarkt in..:: 😅
Alle reacties Link kopieren
Moi altijd met een volle maag de supermarkt in gaan. :)

Mijn lijstje vandaag:

O: magere kwark met frambozen en muesli
T: 2 mandarijnen
L: 2 sneden brood met kipfilet komkommer en tomaat + een appel
D: grote kom broccoli soep + broodje eiersalade
T: appel flap :lol:

Ga zo meteen een uurtje de sportschool weer in.
Nirsha schreef:
19-10-2020 17:44
Moi altijd met een volle maag de supermarkt in gaan. :)

Mijn lijstje vandaag:

O: magere kwark met frambozen en muesli
T: 2 mandarijnen
L: 2 sneden brood met kipfilet komkommer en tomaat + een appel
D: grote kom broccoli soep + broodje eiersalade
T: appel flap :lol:

Ga zo meteen een uurtje de sportschool weer in.
O lekker een appelflap....
eetlijstje

O: 1 volkoren boterham met fruitspread
T: appel
L: 5 wasa volkoren crackers: 3 met zuivelspread bieslook light en rauwkost. en 2 met kipfilet en rauwkost
T: aardbeien
D: spitskool, gehakt, aardappelpuree ovenschotel
Alle reacties Link kopieren
Helaas niet kunnen sporten. Hele week met pijnklachten op bed. Voeding ging gelukkig wel aardig ( klein beetje gesnoept uit verveling).
-0,2 kg.

Deze week weer vol goede moed aan de slag.

Vandaag

O: havermout
T: appel
L: kwark met fruit en granola
T: eiwit reep
D: linzen curry met naanbrood
Alle reacties Link kopieren
Planning van vandaag:

O: Skyr met banaan en muesli
T: appel
L: stokbroodje belegd met kaas, komkommer, tomaat en ei
D: grote kom kippensoep met broodje ei erbij
T: stuk fruit misschien

Ik heb de laatste paar dagen een soep verslaving. :') En de vele broodjes komen door een Too Good To Go pakket.
Alle reacties Link kopieren
Nirsha schreef:
20-10-2020 09:14
Planning van vandaag:

O: Skyr met banaan en muesli
T: appel
L: stokbroodje belegd met kaas, komkommer, tomaat en ei
D: grote kom kippensoep met broodje ei erbij
T: stuk fruit misschien

Ik heb de laatste paar dagen een soep verslaving. :') En de vele broodjes komen door een Too Good To Go pakket.
Ik haal ook regelmatig een Too Good To Go pakket bij de bakker. Da heb je inderdaad vaak ineens heel veel broodjes om op te moeten eten, zó lekker!
Alle reacties Link kopieren
Lijstje voor vandaag:

O: 2 volkoren beschuit met vruchtenhagel
T: 2 cappuccino met een plakje ontbijtkoek
L: 2 boterhammen met kaas en een bakje komkommer
T: mandarijn
D: krieltjes met kip en broccoli, na bakje kwark
A: bakje pepernoten

Ik ben weer bijna volledig thuis aan het werk en merk dat ik dan toch minder beweging krijg, Dus naast het sporten (2 a 3 keer per week) ga ik nu elke dag extra fietsen. Dus ik breng 's ochtends de kinderen naar kdv en school op de fiets en fiets dan met een omweg naar huis (15 min ongeveer), en 's middag met een omweg naar kdv/bso om ze weer op te halen. Dat is toch weer een half uurtje extra beweging per dag! Moet het alleen wel droog blijven, want ik haat fietsen in de regen :A:
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames.

Ik ga meeschrijven. Wil graag 5kg afvallen.
Mijn grootste valkuil snoepen en snaaien.
De afgelopen jaren zat ik rond de 60/62 kilo, maar het afgelopen jaar zijn we langzamerhand wat kilo's bijgekomen. Door drukte thuis (verhuizing) en op het werk (corona) heb ik minder gesport en ben ik steeds meer gaan snoepen.
Ik ben er nu klaar mee. Hopelijk biedt dit een goede stok achter de deur. Mijn doel is om eind 2020 mijn doel behaald te hebben.
Ik heb al vast nieuwe hardloopschoenen besteld! Hopelijk heeft dat een goede motivatie.
Alle reacties Link kopieren
Ik hou daar ook zo van! Nu vind ik brood sowieso mega lekker. :heart: Ik haal zo om de twee weken een pakket. Altijd een verrassing wat je krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Lucky33 schreef:
20-10-2020 10:50
Hoi dames.

Ik ga meeschrijven. Wil graag 5kg afvallen.
Mijn grootste valkuil snoepen en snaaien.
De afgelopen jaren zat ik rond de 60/62 kilo, maar het afgelopen jaar zijn we langzamerhand wat kilo's bijgekomen. Door drukte thuis (verhuizing) en op het werk (corona) heb ik minder gesport en ben ik steeds meer gaan snoepen.
Ik ben er nu klaar mee. Hopelijk biedt dit een goede stok achter de deur. Mijn doel is om eind 2020 mijn doel behaald te hebben.
Ik heb al vast nieuwe hardloopschoenen besteld! Hopelijk heeft dat een goede motivatie.
Welkom! :bye:
Welkom Lucky33!

Ja Nirsha, brood is ook heerlijk. Vooral lekker vers stokbrood of harde broodjes... Ik probeer het tegenwoordig wel te beperken tot het weekend, want doet voor mijn lijn niet al te goed. Ik blijf er namelijk ook van eten.

Chica-1983 ik herken het heel erg. Ik heb ook meer zin om te snaaien als ik de hele dag thuis achter de laptop zit.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik in het verleden deed, en nu weer op ga pakken: alternatief voor te snaaien: snoeptomaat, wortels, radijs, komkommer. Zorgen dat dit in een bakje klaar staat, dan ben je eerder geneigd om dat te pakken ipv snoep, koek of chips.
En met een boodschappenlijstje naar de supermarkt of nog beter: thuisbezorgen!
Lucky33 schreef:
20-10-2020 13:01
Wat ik in het verleden deed, en nu weer op ga pakken: alternatief voor te snaaien: snoeptomaat, wortels, radijs, komkommer. Zorgen dat dit in een bakje klaar staat, dan ben je eerder geneigd om dat te pakken ipv snoep, koek of chips.
En met een boodschappenlijstje naar de supermarkt of nog beter: thuisbezorgen!
Ja, ik doe het niet. Vind het zonde van de kilo’s en als ik netjes mijn eetschema volg en fruit of yoghurt tussendoor neem, lukt het meestal wel. Alleen heb ik echt meer behoefte aan chocolade als ik de hele dag thuis zit. En af en toe dan rijd ik er toch even voor naar de supermarkt....
eetlijstje vandaag:

O: skyr met zelfgemaakte muesli
T: 2 mandarijen
L: maaltijdsalade tonijn
T: appel
D: volkorenspagheti met tomatensaus/veel groente/gehakt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven