Lijf & Lijn alle pijlers

hardlopen

17-06-2010 16:27 3102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van de allereerste opbouw tot voorbij de marathon. Ervaringen uitwisselen, elkaar motiveren en natuurlijk ook gezellig kletsen over alles wat met hardlopen te maken heeft.
Baukje....je bent idd errug klein hahaha. Maar je zag er nog prima uit hoor na je finish
quote:breezerananas schreef op 04 oktober 2011 @ 13:12:

Baukje....je bent idd errug klein hahaha. Maar je zag er nog prima uit hoor na je finish

Op beeld ziet het er allemaal nog heel redelijk uit he. Vooral het after filmpje is altijd een ramp. Maar deze keer sta ik heel beschaafd een flesje water te drinken en met een paar heren van de organisatie te praten.

Maar je had me na de huldiging na de tent moeten zien strompelen. Ontzelttende rugpijn, darmen in een keer op hol. Lol, maar daar hingen gelukkig geen camera's meer.
Ik dacht idd al....huh....staat ze nou gewoon een leuk kletspraatje met die mannen te houden hahaha. Echt super tijd heb je gelopen hoor.

Van vrienden van m'n man is er 1 uitgevallen, 1 kwam kotsend over de finish (bijna een uur na z'n streeftijd) en 1 een kwartiertje voor sluitingstijd binnengekomen.

Wel heel leuk dat die filmpjes er allemaal op staan he !!
Hoi allemaal!

Ik kom ook maar weer eens bijkletsen en bijlezen.

Loop nog steeds wel, maar heb een tijdje met een blessure in mijn kuit gezeten en vastzittende wervels onderin mijn rug. Dus bij de fysio gelopen en die vond (terecht) dat ik beter een tijdje niet kon lopen om het daarna weer heel rustig op te bouwen.

Nu loop ik weer een stuk lekkerder, meestal 3 keer in de week en soms 2 keer en dan 1 of 2 keer fietsen (34 km per dag).

Ik zit nu op gemiddeld 7,5 km, en soms loop ik 8 km. Maar heel snel gaat het niet, want ik doe er toch gauw 50 minuten over. Maar ja met al die dijken hier zo....

De Zeeuwse kustmarathon lijkt me geweldig, maar ik zal dan natuurlijk naar de kortere afstanden kijken. Jammer dat het altijd zo snel vol zit. Ik was vorig jaar van plan dit jaar mee te doen, maar het inschrijven is er niet van gekomen en met blessures weet je ook nooit precies hoe dat gaat lopen.

Jullie hebben wel weer mooie prestaties geleverd, goed hoor!!
Hoi dreamlogic. 50 minuten over 8 kilometer is helemaal niet zo traag hoor als je hardloopt. Lange afstanden (15+) loop ik in 10 km/h en dat is dan maar een minuutje of 3 a 4 sneller dan jouw tempo. Het gaat er om dat je je er prettig bij voelt, dat is het belangrijkste. Als je 3 keer in de week hardloopt is een hartslagmeter een leuke gadget als je twijfelt aan je tempo. Dan kan je zien hoe je snelheid zich verhoud ten opzichte van je hartslag.

Die kustmarathon is een hype, maar er zijn veel leukere kleinschaligere prestatieloopjes waar je lekker anoniem je ding kan doen.

Breezerananas (aangepast): Heel knap van je man om de eerste kustmarathon binnen de 4 uur te lopen in deze warme omstandigheden. Het is mij in ieder geval de laatste drie keer niet gelukt om zo'n mooi tempo te kunnen lopen. En natuurlijk hoe sneller je man loopt, hoe sneller je erachter aan moet

Uit ervaring weet ik dat het ieder jaar moeilijker voor de volgers wordt om door het verkeer te komen. Nu was er nog extra drukte vanwege het prachtige weer. Volgend jaar wil de organisatie nog meer deelnemers laten meedoen maar ik denk dat dat logistiek haast niet meer mogelijk is. Burg Haamsteede en Zoutelande zijn nu al voor de volgers en lopers zeer moeilijk te bereiken en het verkeer langs het parcour slipt helemaal dicht.
Keeokp ik hoorde zelfs al geruchten dan uitbreiding van de kustmarathon in de vorm van een heen en weertje of zo. Maar ik geloof niet dat daar dan veel extra mensen op af zullen komen. Maar dan zal het wel gecomineerd blijven met een gewone marathon.

Ik zou hem volgend jaar graag weer lopen maar kies dan toch voor het nk marathon in eindhoven. Dus dit jaar bij de jaarwisseling niet achter de pc om in te schrijven.

Dreamlogic wat fijn dat het lopen nu weer lekkerder gaat. En tempo door moet je je in eerste instantie niet druk over maken. En al helemaal niet als je ook nog eens steeds dijk op en af moet. Wordt je wel goed sterk van. Vlieg je strakjes over het asfalt als je elders een vlak parcours neemt.

Breezerananas inderdaad heel leuk die filmpjes.
quote:keesokp schreef op 04 oktober 2011 @ 20:48:

Breezeranus
breezerananas: Excuses was een lange werkdag, heb het aangepast.
Ha, ha kiko2 dat je dat opviel. Daar leesik dus zo overheen. Maar het is ook wel een hele lastige vind ik zelf.
Hee dreamlogic, wat leuk dat je nog steeds loopt!! Gaat het verder ook allemaal goed? Gewoon lekker blijven lopen snelheid komt later wel weer.

Vanavond rustig een keer of 4 1000 meter gelopen en nog een 800 meter. Maar allemaal rustig aan.

(toen ik thuis kwam bleken we ineens 5 kinderen hier te hebben, wat een drukte!)
quote:lauwe40 schreef op 04 oktober 2011 @ 22:43:

(toen ik thuis kwam bleken we ineens 5 kinderen hier te hebben, wat een drukte!)5 kinderen is niets joh. Ik ben soms bijna de tel kwijt na schooltijd van wat er hier rondloopt.
@ baukje: hhahaha nietus, die stuur jij allemaal zo hop naar de atletiekbaan

@ lauwe: ging het allemaal een beetje met het lopen? geen last nu? voelde het wel fijn?
Baukje, ja moest ook gelijk aan jouw denken met je 6 kinderen en wat er allemaal langskomt na schooltijd haha. Maar ze moesten ook allemaal ergens slapen, zelfs dat was op de grond niet zo'n probleem. Maar ik moet er niet aan denken dat het zo elke dag zou moeten.

Max, ja het ging allemaal redelijk, nog steeds erg moe. gisteren ook weer te laat naar bed. (moeder kwam om half 12 de jongste toch nog snel ophalen). Dadelijk toch nog even naar de dokter, die wilde me toch nog even zien na die laatste keer.

Maar als ik de rest van de week nog kan uitrusten, en vrijdag nog een klein rondje doe, dan ben ik klaar voor zondag! (denk ik)
Hahaha kees.....ik snapte al niet waarom er stond breezerananas (aangepast). Maar na even doorlezen las ik je oorspronkelijke typefoutje (auw, moet er niet aan denken )

Je mag het ook gewoon op breezer houden hoor, wil je niet nog eens in een ongemakkelijke situatie brengen haha.

Het was idd een stuk drukker langs de kant, met parkeren, op de weg. Het is dat wij zelf uit die buurt komen en dat je dan veel binnendoorweggetjes weet. Dan red je het allemaal nog net, maar als niet-Zeeuw ben je toch verplicht de "hoofd"wegen te nemen.

Jij gaat 'm volgend jaar weer lopen ? Mijn man riep steeds dat hij 'm 1 keer wilde lopen. Maar gisteren zei hij: "Ja, maar wie moeten jullie dan aanmoedigen volgend jaar". Hahaha...denk zomaar dat hij er weer bij is in 2012.

Baukje...dat NK Eindhoven valt samen met de Kustmarathon volgend jaar begrijp ik ?
Breezer, 99% kans dat je man volgend jaar meeloopt. Het is een verslaving waar je moeilijk van af komt. Zeker als het de afgelopen editie lekker ging.
Max de meeste moeten hier toch pas later op de avond sporten dus dan kan er eerst nog afgesproken worden.

Breezer het valt niet samen maar eindhoven is altijd het tweede weekend van oktober dus een week na de kustmarathon. Heb overigens ook nog de jungfrau marathon op mijn lijstje staan. En die is geloof ik weer de 3de zondag van september. Dus voorlopig zit die kustmarathon er niet meer in. Hoewel het er wel eentje is die ik in principe best ieder jaar zou willen lopen. Want ieder jaar zijn de omstanigheden weer zo anders en juist bij zo'n marathon waar je tegen de elementen van de natuur vecht is dat steeds opnieuw een hele uitdaging. En de sfeer he geweldig.
@ baukje: was maar een grapje!
quote:max09 schreef op 05 oktober 2011 @ 13:08:

@ baukje: was maar een grapje!

Begreep ik wel hoor.

Jongste moet zo naar een feestje. Ga zelf daarna lekker fietsen. Heb een route van een 45km uitgestippeld richting ruchpense bossen. Daar heb jij nog weleens gelopen geloof ik max dat je schreef.
@ baukje: ja klopt, in november vorig jaar toen de gps het niet goed deed. dat was lastig. was wel mooi daar! ga je alleen fietsen of ook lopen? op http://www.runpower.nl/archives/00000028.html staat de afbeelding van de run, mocht je daar wat aan hebben (ook google earth route)
Vanmorgen nog even bij de dokter geweest en heb nu voor 3 maanden een arsenaal aan B12 pillen, ijzertabletten en Foliumzuur meegekregen!

Dat zat allemaal een beetje aan de lage kant en misschien door het sporten dat het ook niet meer genoeg kan opbouwen.

Dus 3 maanden deze pillen en dan weer opnieuw bloed laten prikken.

Ik vind het wel veel wat je dan niet moet vergeten: 2x per dag ijzer, 1x per dag B12, foliumzuur is gelukkig maar 1x per week, maar dat is dan helemaal handig om het weer te vergeten.En dan nog elke dag die vit. c tablet met granberrysap. En ook daarvan in de plaats kan ik die pillen slikken.

Baukje, jij slik toch ook extra vit. en dergelijke. Hoe en wanneer en vergeet je dat nooit? Ik ben daar niet zo handig in.
Ehm is de vitamine B12 niet eenmaal per week en de foliumzuur iedere dag? Kreeg je tabletten van de B12? Hum... was de waarde in het bloed echt verlaagd? Of was dit een idee van de arts? Maakt nogal wat uit namelijk. Als er echt een lage waarde is gevonden zijn de andere waarden ook belangrijk en begrijp ik niet dat er gestart wordt met tabletten? Wat betreft jouw vraag over het niet vergeten.. er zijn diverse opties: klaarzetten, via een kalender, een doosje met vakjes voor de hele week zodat je die van te voren kunt vullen en..... er zijn zelfs apps voor de smartfoon als ik me niet vergis
Lauwe ik lijk inderdaad wel een junk. Iedere ochtend multivitamine, ijzer en glucosamine/chrondroitine. Vit b krijg ik met regelmaat dmv injecties. Probeer dat te voorkomen door ook een vit b preparaat te nemen. Maar dat zet niet echt zoden aan de dijk.

Overigens ging de sportarts van hele andere waardes uit dan de huisarts.

En wat betreft vergeten, het wordt een gewoonte en een keertje overslaan is natuurlijk ook geen ramp in deze.

Fietstochtje was vanmiddag wat langer geworden. Ben nog een stukje België ingefietst en toen ik thuis kwam stond het eten al klaar. Dat is nog eens luxe. Max niet gelopen, ik mag deze week niet hardlopen om voldoende te herstellen. Dus het fietsen was om de hardloopneiging te onderdrukken.
@ baukje: enne... euh waarom neem jij al die supplementen eigenlijk? lekker gefietst dus. fijn! stond best een harde wind he?
Was net vrolijk aan het typen, komt Baukje er even tussen door en hup weg was mijn tekst

Max, Foliumzuur is een hogere concentratie, dus voldoende voor 1x per week. Vit B12 is dan 1x per dag en ijzer is 2x per dag. De waarden zijn in zoverre goed dat alles aan de onderrand zit zeg maar. Vit. B12 was niet op voorraad, dus die krijg ik morgen. Omdat ik zo vermoeid blijf, denk de arts dat ik door het sporten de voorraad niet meer genoeg op peil kan krijgen. Maar hoe denk jij daar dan over?

Apps voor mijn telefoon, uh ik heb een Lg cookie, goedkoop simpel ding, geloof niet dat er aps voor zijn! Misschien haal ik wel een doosje.

Baukje, lekker gefietst dus en als beloning al het eten klaar. Dat is nog eens fijn! De hele week niet lopen, maar je mag wel de hele week als vervanging gaan fietsen. Ook lekker toch.
De glucosamine is eigen inititatief ivm gerwrichtspijn aan heupen en schouder. Niet bij bewegen maar als ik in bed lig. Sinds ik hardloope en met de glucosamine heb ik van de heupen nauwelijks last. De ene schouder is een stuk minder geworden. Het overige op advies van de sportarts omdat de waardes te laag waren.

Er stond inderdaad een stevig windje. Maar ik heb bewust met een heel licht verzet gefietst. Normaal gesproken houd ik meer van flinkt stampen op de pedalen ook al weet ik dat het beter is in een hogere trapfrequentie te gaan. Maar wilde nu de spiertjes sparen. Gevolg was wel dat ik niet al te hard vooruit kwam. Maar een gemiddelde snelheid van 21,1.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven