Lijf & Lijn alle pijlers

Hometrainer en afvallen

02-02-2009 18:56 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag 10 kilo afvallen. Vooral mijn 'lovehandles' en dikke bovenbenen ben ik helemaal zat! Ik ben begonnen met gezond eten, gezonde tussendoortjes, veel fruit, veel groenten, veel water en met mate eten. Nu heb ik jaren niks meer aan sport gedaan, en heb ik mezelf verplicht om elke dag een half uur flink door te fietsen op de hometrainer. En wonder boven wonder, ik hou het al een week elke dag consequent vol en ben zeker van plan niet op te geven! Nu vroeg ik me af of dit goed is om af te vallen? Heeft iemand hier ervaring mee? Merkte je snel resultaat? Ik haat het namelijk ontzettend om met gewichten aan de gang te gaan, ben eigenlijk al heel blij dat ik dit elke dag volhou! Alvast bedankt voor eventuele reacties! Overige tips zijn natuurlijk ook welkom!
Alle reacties Link kopieren
het helpt zeker, al zou ik wel na een tijdje er een uur per keer van maken in plaats van een halfuur.
Alle reacties Link kopieren
ik heb ook geprobeerd af te vallen met elke dag 1 uur op de hometrainer, na 10-tallen weken heb ik het opgegeven.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij op de sportschool wordt aanbevolen om als je een half uurtje fietst dit met intervallen te doen; 2 minuten heel hard fietsen, dan 7 of 8 rustig, dan weer 2 minuten hard etc. Dit heeft het meeste effect. Iedere dag is misschien wat veel, let goed op of je geen last van bv. je knieen krijgt.

Ik heb het zelf ongeveer een maand gedaan en merkte al verschil; mijn benen voelden strakker aan.

Veel succes!
Alle reacties Link kopieren
na 20 minuten trainen ga je pas over op vetverbranding. Het half uurtje is natuurlijk prima, maar of het echt een bijdrage levert aan afvallen vraag ik me af.



Wat je zou kunnen doen is eerst 20 minuutjes wat krachttraining doen. Buikspieren, opdrukken, trap op en af lopen (snel) en daarna een half uur cardio. Is effectiever.
Alle reacties Link kopieren
Je verbrandt altijd calorieën en in zoverre is het zeker zinvol om elke dag een half uurtje op de hometrainer te zitten. Ik denk niet dat het snel gaat, maar ik denk wel dat je (mits je je genoeg inspant in dat halve uurtje) er van afvalt. En dan op de gezonde manier, veel beter dan crashdiëten wat je aan het doen bent!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven