Lijf & Lijn alle pijlers

Koolhydraat arm dieet advies.

01-04-2019 23:46 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,
Iemand die mij advies kan geven?
Ik ben twee jaar geleden goed afgevallen met het koolhydraat arm dieet (10+kilo). Nu ben ik weer terug bij af omdat ik jammer genoeg geen aandacht meer aan mijn voeding heb besteed. Ik probeer het dieet nu al weer 2 maanden maar het werkt op een of andere reden niet meer. Ik val niet af of kom aan. Ik doe precies hetzelfde als 2 jaar geleden. Ik kom wel in ketose (ik gebruik ketostix om het te controleren) maar dat gebeurt pas aan het einde van de dag. Avonds ben ik ook nog in ketose maar ochtends opeens niet meer...
iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen of iets wat ik kan raadplegen?

mvg,
Aan allen de die beweren waarom koolhydtraat arm eten niet gezond is, waarom niet? Hoe werkt het bio chemisch en hormonal?

Graag uitleg!
Alle reacties Link kopieren
Ikisblij schreef:
05-04-2019 09:23
Aan allen de die beweren waarom koolhydtraat arm eten niet gezond is, waarom niet? Hoe werkt het bio chemisch en hormonal?

Graag uitleg!
zie Google
lilalinda schreef:
05-04-2019 10:08
zie Google
Als ik Google ge ruik om de vraag te beantwoorden of koolhydraatarrm eten ongezond is krijg ik alleen hits naar artikelen waaruit blijkt dat het helemaal niet ongezond is, zoals volgend artikel: https://www.slankmetlinda.nl/wat-is-ket ... evaarlijk/
Precies tantejans.

Sterker nog, de evolutie heeft het gedaan zonder koolhydraten, behalve een korte periode per jaar als het fruit rijp was. Die koolhydraten werden dan door het hormoon insuline als vet opgeslagen zodat we dat vet in volledige ketose door de winter heen konden "opeten".

En zoals we allemaal weten is de evolutie van de mens daar gestopt. Ons lichaam weet zich geen raad met hoe wij eten. Met als gevolg overgewicht, hart en vaatziekten, ontstekingen, auto immuun ziekten etc etc...

Onze lever is prima in staat om proteine in glucose om te zetten dus we hoeven het niet van buiten af tot ons te nemen.

Een reden waarom afvallen niet lukt kan ook een te hoog cortisol level zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ikisblij schreef:
05-04-2019 10:53
Precies tantejans.

Sterker nog, de evolutie heeft het gedaan zonder koolhydraten, behalve een korte periode per jaar als het fruit rijp was. Die koolhydraten werden dan door het hormoon insuline als vet opgeslagen zodat we dat vet in volledige ketose door de winter heen konden "opeten".

En zoals we allemaal weten is de evolutie van de mens daar gestopt. Ons lichaam weet zich geen raad met hoe wij eten. Met als gevolg overgewicht, hart en vaatziekten, ontstekingen, auto immuun ziekten etc etc...

Onze lever is prima in staat om proteine in glucose om te zetten dus we hoeven het niet van buiten af tot ons te nemen.

Een reden waarom afvallen niet lukt kan ook een te hoog cortisol level zijn.
oh, je vraagt helemaal niet om input, je wil je gelijk halen
Ook goed hoor, maar daar ga ik je niet bij helpen
Alle reacties Link kopieren
boannan schreef:
02-04-2019 09:30
Ik denk dat je je metabolisme een beetje om zeep hebt geholpen. Ik heb iets vergelijkbaars. 5 jaar geleden 20kg afgevallen met weight watchers en als ik nu exact dezelfde truc toe (zelfde calorie intake, zelfde hoeveelheid bewegen) val ik nauwelijks af. Startgewicht helaas weer zoals 5 jaar geleden.
Mijn ervaring is dat je bij de eerste keer gaan afvallen van ongezond naar gezond gaat. Veel van je gezonde patroon blijft hangen, toch kom je na verloop van tijd weer aan. Dan ga je van gezond naar gezond(er) en is afvallen gewoon lastiger, omdat het verschil veel minder groot is en de nodige aanpassing kleiner

Verder is een bekende van mij ook veel afgevallen met streng koolhydraatarm. Toch nog steeds zwaar overgewicht en langzaamaan weer aankomen, ondanks even streng blijven. Kreeg meer en meer lichamelijke klachten en moest van de dokter weer terug aan de koolhydraten, omdat de klachten wel eens door een gebrek aan voedingsstoffen konden komen.
Later is nu
Jip!

Maar ik vind het ook belangrijk kritisch te blijven en wilde wat denkaanstoot geven.
lilalinda schreef:
05-04-2019 10:55
oh, je vraagt helemaal niet om input, je wil je gelijk halen
Ook goed hoor, maar daar ga ik je niet bij helpen
Ik vind het jammer dat de discussie op deze manier verloopt, want ik ben er nu inmiddels oprecht benieuwd naar.
Ikisblij schreef:
05-04-2019 10:59
Jip!

Maar ik vind het ook belangrijk kritisch te blijven en wilde wat denkaanstoot geven.
Ja, nou, dat is allemaal wel heel leuk en aardig,..maar de manier waarop je dat doet vind ik toch niet helemaal oké.

Her komt op mij namelijk niet over alsof je openstaat voor een oprechte conversatie over de voor en nadelen van een ketogeen dieet, maar ik kan het mis hebben.
Alle reacties Link kopieren
tantejans schreef:
05-04-2019 11:11
Ja, nou, dat is allemaal wel heel leuk en aardig,..maar de manier waarop je dat doet vind ik toch niet helemaal oké.

Her komt op mij namelijk niet over alsof je openstaat voor een oprechte conversatie over de voor en nadelen van een ketogeen dieet, maar ik kan het mis hebben.
Laat ik het dan breed trekken
Ik geloof dat geen enkel dieet werkt. Ik geloof alleen in, je manier van eten definitief aanpassen.
Wat TO doet/al geprobeerd heeft, gaat niet werken, nooit
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
05-04-2019 11:24
Laat ik het dan breed trekken
Ik geloof dat geen enkel dieet werkt. Ik geloof alleen in, je manier van eten definitief aanpassen.
Wat TO doet/al geprobeerd heeft, gaat niet werken, nooit

En daarbij varieert de verhouding eiwit/koolhydraat/vet per persoon, wat het beste werkt.
Er zijn ook mensen die slank blijven bij 6 boterhammen op een dag, goed belegd met boter en kaas, uitgebreide warme maaltijd 's avonds en bier in het weekend. (helaas ben ik niet één van die mensen, maar ze zijn er)

Om nou te beginnen met 'in de oertijd aten we ook geen koolhydraten'. Ten eerste is dat niet waar, bij Otzy zijn ook granen in z'n maag aangetroffen. Ten tweede werden de mensen toen zo'n 40 jaar oud, dus ja, als dat is wat je wilt..
Later is nu
In dit youtube filmpje wordt uitgebreid uitgelegd waarom een ketogeen dieet erg ongezond is en niet helpt om af te vallen: https://youtu.be/MzHLAqyO7PQ
Alle reacties Link kopieren
rozadefloza schreef:
04-04-2019 21:34
Wat drink je dan voor alcohol als dat gemiddeld bijna 1000 calorieën per dag behelst voor 2 glaasjes???
9.000 gedeeld door 14 dagen komt op ruim 640 kcal per dag, dat is inderdaad wat veel voor gemiddeld zeg maar 2 glazen wijn (want dat drink ik dan, maar het gaat niet alleen om de wijn maar ook om dat ik 'makkelijker' wordt voor andere versnaperingen als ik wijn drink). Laten we zeggen dat dat bij periodes dan in totaal voor mij uitkomt op 400 tot 500 kcal per dag (dus 2-3 glazen wijn en makkelijker ook meer van andere zaken eten), dan is dat toch theoretisch een kilo erbij in de drie weken. Zo bezien begrijp ik in elk geval bij mezelf dat ik dan niet afval en zelfs op den duur niet op gewicht blijf, terwijl ik wel gezond en niet te veel eet.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Hier nog een filmpje over wat de mens vroeger in de oertijd at: https://youtu.be/Tg9cBJNiHYg

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven