Lijf & Lijn alle pijlers

Lelijk eendje

26-02-2024 13:26 49 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik voel mij soms een lelijk eendje

Hebben jullie tips om positiever over jezelf te denken?
Alle reacties Link kopieren Quote
Een mooie fotoshoot van jezelf laten maken? Inclusief make up en kleding? Dan zie je je zelf echt een keer anders..
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat vind je lelijk aan jezelf? En zou je er iets aan kunnen verbeteren als je maar zou willen?

Lelijk is erg subjectief (wat de een lelijk vindt hoeft de ander niet te vinden).

Daarnaast kan een uiterlijk kenmerk misschien lelijk zijn voor de gemiddelde mens, maar dit hoeft geen waarde of consequenties te hebben. Bv iemand heeft een misvormde neus, maar dit valt helemaal niet op want het is een sprankelend en aardig persoon.
Alle reacties Link kopieren Quote
sneeuwvrouw schreef:
26-02-2024 16:02
Een mooie fotoshoot van jezelf laten maken? Inclusief make up en kleding? Dan zie je je zelf echt een keer anders..
Je hebt ontzettend mooie boudoir fotoshoots hiervoor! Moet wel net je ding zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zijn er bepaalde gebieden waar je je aan stoort? Gebit, gewicht, huid, uitstalling, of het totaal plaatje? Lastig. Beauty is in the eye of the beholder zegt men weleens.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren Quote
Accepteer wat je niet kan veranderen en verander wat je niet accepteren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou het juist niet zoeken in make up en kleding, want dat zijn kunstgrepen en daarmee leer je niet meer van jezelf te houden zoals je bent.
Alle reacties Link kopieren Quote
Belle-helene schreef:
26-02-2024 16:17
Ik zou het juist niet zoeken in make up en kleding, want dat zijn kunstgrepen en daarmee leer je niet meer van jezelf te houden zoals je bent.
Draag geen make-up meer, dat geeft meer zelfvertrouwen. Athans ik voel mij heerlijk zonder make-up.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
Moeilijk om met zo weinig context tips te geven.
Als je probeert om objectief naar jezelf te kijken, voor zover dat mogelijk is, ben je echt beneden gemiddeld aantrekkelijk, of vóel je je zo?
Dat maakt wel uit voor de tips.
Hoe is het gesteld met je gevoel voor eigenwaarde? Wat vind je leuk aan jezelf? En wat vind je aantrekkelijk aan jezelf? Schrijf die dingen eens op. Wat maakt jou tot een fijn/mooi persoon?
Als je niets kunt vinden om op te schrijven, dan ligt het vooral aan je lage gevoel van eigenwaarde, en daar kan een therapeut of psycholoog wellicht bij helpen.
Maar eerst: iedereen heeft leuke en mooie dingen, ik daag je uit om ze bij jezelf te vinden en te benoemen.
Alle reacties Link kopieren Quote
GroenTuintje schreef:
26-02-2024 16:19
Draag geen make-up meer, dat geeft meer zelfvertrouwen. Athans ik voel mij heerlijk zonder make-up.
Ik voel me juist mooier en zelfverzekerder met make up, dus dat zal heel persoonlijk zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Belle-helene schreef:
26-02-2024 16:17
Ik zou het juist niet zoeken in make up en kleding, want dat zijn kunstgrepen en daarmee leer je niet meer van jezelf te houden zoals je bent.
Daar ben ik het niet mee eens. Van jezelf houden en er toch beter uit willen zien met behulp van kleding en make up bijt elkaar niet. Er is niets mis met je uiterlijk oppeppen met dat soort dingen. Dat is geen teken dat je eigenlijk niet van jezelf houdt ofzo.
Ik ben er oprecht van overtuigd dat leren jezelf goed te kleden en eventueel op te maken, je zelfvertrouwen enorm kan vergroten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jufjoke schreef:
26-02-2024 16:53
Ik voel me juist mooier en zelfverzekerder met make up, dus dat zal heel persoonlijk zijn.
Ja, dat denk ik ook. En het zal ook afhangen van hoe handig je bent met make-up en of je er een beetje gevoel voor hebt.

Ik word dus juist heel onzeker van make-up, ik vind het al snel raar staan bij mezelf. Of onnatuurlijk. En ik zie ook best regelmatig vrouwen met make-up die ik niet zo mooi vind. Maar er zijn ook mensen die zichzelf echt prachtig op kunnen maken en daar kan ik best jaloers op zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jufjoke schreef:
26-02-2024 16:56
Daar ben ik het niet mee eens. Van jezelf houden en er toch beter uit willen zien met behulp van kleding en make up bijt elkaar niet. Er is niets mis met je uiterlijk oppeppen met dat soort dingen. Dat is geen teken dat je eigenlijk niet van jezelf houdt ofzo.
Ik ben er oprecht van overtuigd dat leren jezelf goed te kleden en eventueel op te maken, je zelfvertrouwen enorm kan vergroten.

Eens!
Alle reacties Link kopieren Quote
Jufjoke schreef:
26-02-2024 16:56
Daar ben ik het niet mee eens. Van jezelf houden en er toch beter uit willen zien met behulp van kleding en make up bijt elkaar niet. Er is niets mis met je uiterlijk oppeppen met dat soort dingen. Dat is geen teken dat je eigenlijk niet van jezelf houdt ofzo.
Ik ben er oprecht van overtuigd dat leren jezelf goed te kleden en eventueel op te maken, je zelfvertrouwen enorm kan vergroten.
Ik ben het niet met je oneens. Ik draag ook make up en ben veel bezig met mode. Maar mij heeft het echt geholpen om mezelf ook mooi te vinden zoals ik ben zonder. En mijn eigenwaarde niet (meer) te laten afhangen van of anderen mij mooi vinden of niet. Dat is zo bevrijdend.
Alle reacties Link kopieren Quote
TO, misschien rare vraag, wat is ongeveer je leeftijd? Op jongere leeftijd kun je soms zo onzeker zijn over uiterlijkheden. Toen ik jong was, vond ik mezelf ook helemaal niet zo mooi, zeker in vergelijking met leeftijdsgenoten die er in mijn ogen altijd beter uitzagen. Als ik nu foto’s terug zie van mezelf in de twintig denk ik ‘lelijk? Hoe dan!’
Ik ben geen klassieke schoonheid, heb eigenwijs krulhaar en geen mooi recht gebit. Ook heb ik geen fantastische lange benen en ben ik altijd een bleekscheet.
Wat ik zo fijn vind aan 50 plus zijn is dat ik nu eigenlijk heel tevreden ben met mijn uiterlijk. Ik houd wel van mijn scheve bekkie, stevige pootjes en krullen die nooit willen wat ik wil. Ik vind mezelf eigenlijk best leuk, al weet ik ook dat ik nooit op de cover van de Vogue zou kunnen, haha. Ik heb wel twee versies van mezelf, de opgeleukte (dus met een gezellig make upje, mooie jurk etc) en de alledaagse, denk aan make up loos, spiekerbroek plus shirtje en praktische sneakers. En beide zijn prima en voel ik me comfortabel bij.
Wat mij betreft bestaan lelijke eendjes niet, iedereen heeft wel iets leuks, moois of aantrekkelijks, ook als ze niet voldoen aan de fotomodellenstandaard. Als jij comfortabel in je vel zit, vriendelijk lacht en aardig bent voor de mensen om je heen, zal men je niet beschouwen als een lelijk eendje. Tja, de een heeft de mazzel om geboren te worden met een beeldig uiterlijk, de ander is heel gewoontjes. Maar die ander heeft misschien wel een heel guitige blik, onweerstaanbare humor, een goed luisterend oor, nouja vul maar aan. Schoonheid vergaat op gegeven moment wel, en een leuk/fijn mens zijn is veel belangrijker.
Alle reacties Link kopieren Quote
Om heel eerlijk te zijn vind ik Kabouter Plop ook niet echt een aantrekkelijk figuur.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren Quote
Lekker sporten, dat helpt mij enorm. Niet per sé om er beter uit te zien (dat is wel een bijgevolg vaak), maar omdat ik er heel blij van word en achteraf denk: dat heeft mijn lijf maar weer mooi gefixt.

En ik vind altijd dat ik er zo'n gezonde glow van krijg: meer kleur op mijn wangen, meer sprankeling in mijn ogen. Ik voel me sterker en beter en dat straal je echt uit.

Ik ben echt maar heel gemiddeld qua uiterlijk hoor, maar over het algemeen ben ik best tevreden.
Alle reacties Link kopieren Quote
lelijke eendjes, blijken zwanen
Alle reacties Link kopieren Quote
Zo jammer he, dat als je met 65 jaar in een fotoalbum kijkt, je ineens ontdekt hoe ontzettend leuk je eruit zag vroeger.
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren Quote
tv-icoon schreef:
26-02-2024 17:42
Zo jammer he, dat als je met 65 jaar in een fotoalbum kijkt, je ineens ontdekt hoe ontzettend leuk je eruit zag vroeger.
Ohja… d’r was eigenlijk niks mis mee. Alleen wel rare outfitjes… :rofl:
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat mij geholpen heeft, is:
- accepteren dat ik niet het mooiste meisje van de klas hoef te zijn; schoonheid is maar vergankelijk, karakter / persoonlijkheid vind ik des te belangrijker
- beseffen dat een perfect lichaam niet bestaat; we mankeren allemaal wel wat

Ik heb me jarenlang lelijk en minderwaardig gevoeld, maar met het klimmen der jaren (ok, en met de nodige therapie ;-) ) ben ik gaan inzien dat ik er ook gewoon mag zijn, inclusief mijn mankementen.
In this mad house we must all survive
Alle reacties Link kopieren Quote
Zoek maar eens op 'body neutrality'. Oftewel: je hoeft jezelf niet mooi te vinden, maar je kan je lichaam waarderen om andere dingen.
Sporten kan daar ook bij helpen, het maakt je bewust van wat je lichaam allemaal voor je doet en hoe belangrijk het is dat het goed werkt.

Als je op social media mensen volgt vanwege hun ideale uiterlijk: mee stoppen. Als je je zo down voelt om je eigen uiterlijk, is vergelijken met anderen niet helpend.

Kijk naar jezelf als compleet mens en zoek naar de leuke, goede dingen aan jezelf. Vraag eventueel vrienden om input als je het zelf lastig vindt om te bedenken.
tyche wijzigde dit bericht op 26-02-2024 18:02
16.27% gewijzigd
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren Quote
Jufjoke schreef:
26-02-2024 16:56
Daar ben ik het niet mee eens. Van jezelf houden en er toch beter uit willen zien met behulp van kleding en make up bijt elkaar niet. Er is niets mis met je uiterlijk oppeppen met dat soort dingen. Dat is geen teken dat je eigenlijk niet van jezelf houdt ofzo.
Ik ben er oprecht van overtuigd dat leren jezelf goed te kleden en eventueel op te maken, je zelfvertrouwen enorm kan vergroten.
Nee, met make-up is natuurlijk niets mis. Maar ik vind het wel een slecht teken als iemand niet meer zonder de straat op durft. Een dagje zonder make-up kan je zelfvertrouwen juist ook vergroten.

Ik heb echt moeten leren dat ik zonder ook oké ben. Dan maar niet de mooiste, was ik toch al niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh TO, ik kan me ook ontzettend druk maken over uiterlijkheden. Over mijn scheve tanden (heb als volwassene alsnog een beugel gehad en dat heeft geholpen, maar ik vind ze nog steeds niet zo mooi), mijn grijze haren, de rimpel op mijn voorhoofd die je eigenlijk alleen ziet bij een bepaalde lichtval... Ik heb me zowel te druk gemaakt of ik niet te dik ben of te dun. Heb ook wel eens een tijdje heel erg ingezeten over mijn borsten, en eigenlijk alleen omdat een ex ze niet mooi vond, terwijl letterlijk iedere andere man die ze ooit gezien heeft ze wel mooi vond.

Ik denk dat jezelf mooi aankleden en opmaken wel kan helpen. Niet dat je zonder mooie kleding en makeup niks bent, maar leren wat jou mooi staat kan je wel helpen. Weten wat mijn goede kanten zijn en die bewust benadrukken geeft mijn zelfvertrouwen juist een boost.

En verder... Als je er echt mee zit, misschien therapie overwegen. Lijstjes maken van wat je wél leuk vindt aan jezelf, en dan bedoel ik niet alleen uiterlijkheden, maar ook karakter.

Enne... Eigenlijk vind ik iemand echt letterlijk nooit lelijk. Echt nooit. Eigenlijk vind ik mensen op het eerste gezicht ook zelden ontzettend knap. Ik denk er altijd neutraal over, en dan als ik iemand aardig ga vinden, ga ik die persoon vanzelf fysiek ook steeds aantrekkelijker vinden. Geen van mijn partners was objectief ook buitengewoon knap eigenlijk. Maar ik vond ze leuk haha :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Laura1992 schreef:
26-02-2024 17:58
Nee, met make-up is natuurlijk niets mis. Maar ik vind het wel een slecht teken als iemand niet meer zonder de straat op durft. Een dagje zonder make-up kan je zelfvertrouwen juist ook vergroten.

Ik heb echt moeten leren dat ik zonder ook oké ben. Dan maar niet de mooiste, was ik toch al niet.
Precies. Alicia Keys draagt tegenwoordig ook geen make-up meer. Je bent mooi zoals je bent. En ik vind vrouwen zonder make up toegankelijker.
Voor iedereen een groene tuin

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven