Lijf & Lijn alle pijlers

Lelijk eendje

26-02-2024 13:26 49 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik voel mij soms een lelijk eendje

Hebben jullie tips om positiever over jezelf te denken?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ladieda schreef:
26-02-2024 17:00
Ja, dat denk ik ook. En het zal ook afhangen van hoe handig je bent met make-up en of je er een beetje gevoel voor hebt.

Ik word dus juist heel onzeker van make-up, ik vind het al snel raar staan bij mezelf. Of onnatuurlijk. En ik zie ook best regelmatig vrouwen met make-up die ik niet zo mooi vind. Maar er zijn ook mensen die zichzelf echt prachtig op kunnen maken en daar kan ik best jaloers op zijn.
Ik ben heel licht qua huidskleur, dus ik voel mij al gauw opgelaten met make-up op. En zelfs in mijn blauwe maandag modellen-tijd met professionele make-up artist voelde ik mij niet fijn met al die make-up op.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
GroenTuintje schreef:
26-02-2024 18:19
Precies. Alicia Keys draagt tegenwoordig ook geen make-up meer. Je bent mooi zoals je bent. En ik vind vrouwen zonder make up toegankelijker.
Correctie: ze draagt geen zichtbare make up meer. Want echt wel dat ze neutrale make up draagt.
Alle reacties Link kopieren Quote
vivapimpelmees schreef:
26-02-2024 18:26
Correctie: ze draagt geen zichtbare make up meer. Want echt wel dat ze neutrale make up draagt.
Wat houdt neutrale make-up in :)? Oprechte vraag
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
GroenTuintje schreef:
26-02-2024 18:41
Wat houdt neutrale make-up in :)? Oprechte vraag
Poeder. Corrector. Shaping. Beetje lipgloss. Wenkbrauwgel.
Ze deed pas mee met de Super Bowl halftime show en dan zit dat echt wel op haar gezicht. Anders zou ze veel te veel glimmen onder al die lampen
Alle reacties Link kopieren Quote
Mja, jezelf puur natuur het mooist vinden is vast leuk en zo, maar mijn lichtblonde wenkbrauwen en wimpers zijn compleet onzichtbaar op mijn bleke huid, waardoor ik tachtig keer per dag "je ziet er moe uit/ben je ziek" te horen krijg. En dat gaat erg snel vervelen. :thumbsup:

Nu ben ik te lui om iedere ochtend te staan klooien met liners en mascara, dus verf ik de boel om de zoveel tijd. Kan ik tenminste ook hardlopen en door de regen zonder dat ik in een afgeschoten mimespeler verander.
Alle reacties Link kopieren Quote
vivapimpelmees schreef:
26-02-2024 18:26
Correctie: ze draagt geen zichtbare make up meer. Want echt wel dat ze neutrale make up draagt.
Op haar insta promoot ze foundation.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Keuken1987 schreef:
26-02-2024 19:13
Op haar insta promoot ze foundation.

Ik bedoel maar....

Wat grappig... een makeuplijn met haar naam zelfs!

https://www.keyssoulcare.com/en_NL#
Alle reacties Link kopieren Quote
GroenTuintje schreef:
26-02-2024 18:19
En ik vind vrouwen zonder make up toegankelijker.
Waarom?
Wat is er ontoegankelijk aan make up?
Ik vind mensen zelden of nooit lelijk, tenminste als ik ze eenmaal heb leren kennen. (Net zoals ik vrijwel iedereen met wie ik een tijdje praat wel interessant vind, en de meeste mensen dan ook sympathiek.)

Als je verzorgd bent (schoon en fris, schone nagels, schone en gestreken kleren, gewassen haren, schoenen die niet afgetrapt of vies zijn) en je bent gewoon tevreden met jezelf (de moeilijkste stap, I know) ben je al een heel eind.

Soms kunnen mensen die objectief gesproken sterk afwijken van het schoonheidsideaal maar veel aandacht besteden aan hun uiterlijk (ik heb het dan niet over de instagramlook maar over kleding die jouw persoonlijkheid benadrukt, of extra aandacht voor haar of nagels) net heel aantrekkelijk en fascinerend zijn. Niet-dertien-in-een-dozijn kan heel interessant en aantrekkelijk zijn.

Het moeilijkste is het als je een heel slecht gebit hebt of een heel slechte huid. Maar zelfs dan. Ik had een studiegenote die eruit zag als tante Sidonia, enorme vooruitstekende tanden had en een gigabril en piekerig dun haar... Zij zat desondanks heel goed in haar vel en had zelfs een bovengemiddeld knappe vriend.

Persoonlijkheid, attidtude en verzorging zijn alles (of toch heel veel).

Wat ook erg kan helpen is uitzoeken welke kleuren en welke modellen van kleding je flatteren. Met de juiste kleuren oogt je huid gaver en egaler en komen je ogen beter uit. Met het juiste model van kleding kan je je figuur 'corrigeren' en veel slanker ogen bijvoorbeeld.
En een beetje make-up kan heel veel doen: al is het maar een gekleurde dagcrème, wat mascara en lipgloss. Meteen een wereld van verschil vaak.

Nog een tip: als je op de bus of zo zit: kijk eens rond en vraag je af of je er zou willen uitzien als iemand op die bus. Waarschijnlijk is het antwoord: nee.

En ... lelijke eendjes groeien vaak uit tot een mooie zwaan toch? :hug:
GroenTuintje schreef:
26-02-2024 18:41
Wat houdt neutrale make-up in :)? Oprechte vraag
Ik maak me soms uitgebreid op, en soms doe ik enkel het minimum. Het is me al verschillende keren gebeurd dat ik met het 'minimum' een parfumerie binnenwandelde om iets te proberen en dat ze vroegen 'hebt u nu iets op van make-up?'

Dan heb ik een gekleurde spf op, wat mascara, wenkbrauwpotlood, gekleurde lippenbalsem. Bijna onzichtbaar voor anderen dat ik iets 'op heb'. Maar wel een groot verschil met mijn blotebillenlook.
En inderdaad, ouder worden helpt. Tenminste voor mij, en voor veel vrouwen die ik ken.

Ik word steeds blijer met hoe ik eruit zie. Besef dat ik veek geluk heb. Dat zag ik niet toen ik twintig was. Doodzonde.

Tegelijk hecht ik er steeds minder waarde aan. Ik kan erg blij worden van mezelf optutten maar soms maakt het me ook geen zier uit. Bezig zijn met kleren en make-up kan leuk zijn maar tegenwoordig vind ik steeds vaker dat er zoveel interessantere dingen zijn om mijn tijd aan te besteden.

En wat andere mensen van mijn uiterlijk vinden is me in de loop der tijden steeds minder gaan boeien ... Heel raar is dat. Het kan me echt nog héél weinig schelen ...
Alle reacties Link kopieren Quote
Isolde, precies dat! Lekker tutten kan soms heel leuk zijn, tegelijkertijd boeit het me steeds minder wat anderen van mijn uiterlijke verschijning vinden, zolang ik er zelf maar tevreden mee ben. En ook op een ‘mwoah’ dagje is het wat het is. Voor feesten en partijen houd ik van uitpakken en doe ik mijn best om zo mooi mogelijk aan te treden, op mijn werk (in de zorg) is het wat minder belangrijk.
Ik zeg het wel vaker: ik zit steeds beter in het steeds slapper wordende vel… :hihi:
Tuingravin schreef:
27-02-2024 13:54
Isolde, precies dat! Lekker tutten kan soms heel leuk zijn, tegelijkertijd boeit het me steeds minder wat anderen van mijn uiterlijke verschijning vinden, zolang ik er zelf maar tevreden mee ben. En ook op een ‘mwoah’ dagje is het wat het is. Voor feesten en partijen houd ik van uitpakken en doe ik mijn best om zo mooi mogelijk aan te treden, op mijn werk (in de zorg) is het wat minder belangrijk.
Ik zeg het wel vaker: ik zit steeds beter in het steeds slapper wordende vel… :hihi:
Haha, die ga ik onthouden :biggrin:

Vroeger zou ik de deur niet uitgegaan zijn zonder foundation, zonder mijn lenzen, ik droeg àltijd hakken ... Door Corona ben ik luier geworden ( al heb ik tijdens de lockdowns ook wat tijd gedood met leren contouren ;-) ) en heb ik comfort leren waarderen. Het kan heerlijk zijn om een paar dagen te leven in een fleecetrui of een huispak. Tegelijk wil ik absoluut niet iemand worden die het opgeeft hoor. Maar het hoeft niet meer àltijd allemaal in orde te zijn, en vooral, als ik uitpak, is het eigenlijk vooral voor mezelf . En een bad hair day of een pukkel doen me niks meer qua humeur of zelfverzekerdheid.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wojak schreef:
26-02-2024 19:08
Mja, jezelf puur natuur het mooist vinden is vast leuk en zo, maar mijn lichtblonde wenkbrauwen en wimpers zijn compleet onzichtbaar op mijn bleke huid, waardoor ik tachtig keer per dag "je ziet er moe uit/ben je ziek" te horen krijg. En dat gaat erg snel vervelen. :thumbsup:
Heel herkenbaar, mensen die beweren dat puur natuur mooi is hebben toevallig altijd donkere wimpers en wenkbrauwen. :)

Ik ben totaal niet onzeker over mijn uiterlijk, maar geen kans dat ik zonder make up over straat ga (ik maak me zelfs op na het douchen ‘s avonds als ik alleen thuis blijf). Gewoon omdat ik het zelf veel mooier vind staan en omdat ik anders echt zeer regelmatig gevraagd word of ik ziek ben.

Volgens mij helpt het als je eruit ziet op een manier waar je jezelf fijn bij voelt, dat straal je dan ook uit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Na het douchen ‘s avonds opmaken? En dan als je gaat slapen alles er weer af?

Ik zou m’n wimpers en wenkbrauwen laten verven als die zo licht waren en ik zou vinden dat ik daardoor ziek lijk.

En mensen denken dat alleen maar, als ze het al denken, omdat ze je alleen kennen mét. Ze wennen vanzelf aan zonder.

Sowieso vind ik zeggen dat iemand ziek ziet niet zo aardig.
Alle reacties Link kopieren Quote
Belle-helene schreef:
28-02-2024 08:25
Na het douchen ‘s avonds opmaken? En dan als je gaat slapen alles er weer af?

Ik zou m’n wimpers en wenkbrauwen laten verven als die zo licht waren en ik zou vinden dat ik daardoor ziek lijk.

En mensen denken dat alleen maar, als ze het al denken, omdat ze je alleen kennen mét. Ze wennen vanzelf aan zonder.

Sowieso vind ik zeggen dat iemand ziek ziet niet zo aardig.
Mijn wenkbrauwen verf ik zelf, wimpers vind ik teveel gedoe want mascara zit er binnen een paar seconden op. Ik haal make up zelden van mn gezicht voordat ik ga slapen (eigenlijk alleen als ik iets op mijn huid heb zoals poeder).

Mensen kennen mij inderdaad niet zonder make up, dat zal zeker een rol spelen. Mensen zeggen overigens niet dat ik er ziek uit zie, maar vragen bezorgd hoe ik mij voel en of het goed gaat, de zeer enkele keer dat ze me zonder make up zien. Gewoon lief bedoeld dus en ik snap het prima, met een lichte huid en haar dat bijna huidskleur heeft is een gezicht gewoon weinig expressief zonder make up. Het voordeel is dan weer dat ontharen allemaal niet heel precies komt, want haren op mijn benen etc zijn zo dun en licht dat ze nauwelijks opvallen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Waar is Kabouterplop?
Alle reacties Link kopieren Quote
En toch hè... Jezelf pas fijn voelen als je make-up op hebt is toch een verziekt zelfbeeld? Blijkbaar voel je je onacceptabel lelijk zonder en is dat zó belangrijk dat het je humeur beïvloed, dat lijkt me toch een teken van een ongezonde focus op uiterlijk.
En dat bedoel ik niet als kritiek op een individu want volgens mij is dit gewoon aangeleerd gedrag in onze cultuur en is het heel erg moeilijk daar aan te ontsnappen.

Een man krijgt ooit de vraag of hij zich wel goed voelt omdat hij toevallig blond is of als z'n huid vlekkerig is, want daarvan zijn we gewend dat zijn gezicht er nu eenmaal zo uitziet.
Ik snap de lol en het zelfvertrouwen dat je kunt krijgen van leuke kleren en make-up, ik ben daar zelf ook niet ongevoelig voor, maar ik vind het wel dubbel. Want het houdt zo kritiekloos in stand dat het uiterlijk van vrouwen heel belangrijk is en dat legt de lat voor alle vrouwen hoog.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren Quote
Bitje93 schreef:
26-02-2024 17:33
Om heel eerlijk te zijn vind ik Kabouter Plop ook niet echt een aantrekkelijk figuur.

Dit heeft mijn dag gemaakt hahaha heerlijk
Alle reacties Link kopieren Quote
Dank je wel dames!

Nog even zoekende hoe dit forum werkt dus vandaar nu pas een reactie op jullie.

Ik ben 27 en sinds ik moeder ben ben ik heel streng voor mezelf

Nu wil ik dat dat klaar is en ik positiever over mijzelf ga zijn omdat ik denk dat een zelfverzekerde positieve moeder dit ook overbrengt op de kinderen

Heb wat leuke dingen er tussen gelezen

Ben zelf trouwens neutraal qua makeup. Voel me wat meer wakker als ik het draag, maar kan ook prima zonder de deur uit

Het is echt het stemmetje in mijn hoofd wat mijzelf afkraakt
Alle reacties Link kopieren Quote
Kabouterplop schreef:
28-02-2024 21:33
Dank je wel dames!

Nog even zoekende hoe dit forum werkt dus vandaar nu pas een reactie op jullie.

Ik ben 27 en sinds ik moeder ben ben ik heel streng voor mezelf

Nu wil ik dat dat klaar is en ik positiever over mijzelf ga zijn omdat ik denk dat een zelfverzekerde positieve moeder dit ook overbrengt op de kinderen

Heb wat leuke dingen er tussen gelezen

Ben zelf trouwens neutraal qua makeup. Voel me wat meer wakker als ik het draag, maar kan ook prima zonder de deur uit

Het is echt het stemmetje in mijn hoofd wat mijzelf afkraakt
In welk opzicht ben je streng voor jezelf?
Alle reacties Link kopieren Quote
Digitale knuffel voor jou!
Alle reacties Link kopieren Quote
ik ben ook niet moeders mooiste maar het voordeel van achter in de 30 worden is voor mij dat ik daar lak aan heb. Ik leg het accent op andere zaken, ik ben sterk, doe mijn best enigszins empathisch te zijn en hou mijn bulderlach niet meer in. Dat scheelt een hele hoop. En ik draag zelden make-up, soms van die gezichtsspray die de boel wat opfleurt of een kort lijntje in het zachtbruin maar dat is het. Wel wil ik nog iets meer mijn stijl eigen maken qua kleding. Ik ben zeker in coronatijd vol voor het gemak gegaan en merk dat ik het nu wat netter of juist uitgesprokener wil.
Alle reacties Link kopieren Quote
Cypresshill, die bulderlach lekker laten horen, van lachen word je heel mooi en aantrekkelijk. Scheelt aanzienlijk tegen het vormen van chagrijnlijnen. Niks leuker in een gezicht dan lachrimpels!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven