Menstruatie blijft uit
vrijdag 25 augustus 2017 om 13:12
Hoi allemaal,
Ik heb altijd een redelijk regelmatige cyclus gehad, zo om de 33/34 dagen.
Nu is het zo dat mijn vorige cyclus ineens 47 dagen duurde, en nu op dit moment is het al zover dat ik 72 dagen geleden voor het laatst mijn menstruatie heb gehad.
Ik ben 25,gezond, geen pil, niet zwanger. Wel is het zo dat ik in het afgelopen jaar veel ben aangekomen (rond de 10 kilo). Ik ben van ongeveer.64kg naar 74kg gegaan. Kan dit de reden zijn? Ik weet niet goed of ik me hier zorgen over moet maken. Misschien zijn er vrouwen die dit herkennen?
Groetjes
Ik heb altijd een redelijk regelmatige cyclus gehad, zo om de 33/34 dagen.
Nu is het zo dat mijn vorige cyclus ineens 47 dagen duurde, en nu op dit moment is het al zover dat ik 72 dagen geleden voor het laatst mijn menstruatie heb gehad.
Ik ben 25,gezond, geen pil, niet zwanger. Wel is het zo dat ik in het afgelopen jaar veel ben aangekomen (rond de 10 kilo). Ik ben van ongeveer.64kg naar 74kg gegaan. Kan dit de reden zijn? Ik weet niet goed of ik me hier zorgen over moet maken. Misschien zijn er vrouwen die dit herkennen?
Groetjes

vrijdag 25 augustus 2017 om 14:19
.newbie1987 schreef: ↑25-08-2017 13:50Ik zou het laten nakijken, kan nooit kwaad. Misschien is je schildklier van slag, kan ook de cyclus verstoren.
Juist, het kan van alles zijn, van een simpele 'cyclus in de war' tot een hypofyse tumor. En alles daartussen in. Waarom zou je er niet naar laten kijken?
vrijdag 25 augustus 2017 om 15:00
Ik denk dat ik inderdaad even ga volgende week. Ik heb het al gevraagd aan de HA pas, maar die zei dat het waarschijnlijk te maken had met het dikker worden. Volgens haar gaan hormonen in vet zitten. Bij een drastische toename van gewicht raakt je lichaam hormonaal uit balans.
Het is wel echt door veel meer eten dat ik ben aangekomen.... Ik let er nu ook op.
Ik heb wel ontzettend zitten stressen in de periode naar mijn vakantie toe, dat ik het niet zou zijn op die duurbetaalde vakantie.... Pil is namelijk geen optie ivm gevaar op stollingsziektes.
Ik lees op internet dat het kan komen door gewichtstoename, maar ja... Vind het toch niet fijn. Toch maar terug naar de HA.
Het is wel echt door veel meer eten dat ik ben aangekomen.... Ik let er nu ook op.
Ik heb wel ontzettend zitten stressen in de periode naar mijn vakantie toe, dat ik het niet zou zijn op die duurbetaalde vakantie.... Pil is namelijk geen optie ivm gevaar op stollingsziektes.
Ik lees op internet dat het kan komen door gewichtstoename, maar ja... Vind het toch niet fijn. Toch maar terug naar de HA.