Lijf & Lijn alle pijlers

(Menstruatie)ondergoed voor afscheiding

27-05-2024 09:03 27 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Zijn hier dames die ondergoed gebruiken waarin een kruis is verwerkt om afscheiding op te vangen?

Ik heb sinds een jaar of 2 zichtbaar afscheiding. Nu verschillende merken inlegkruisjes gebruikt en krijg irritatie. Het is maar weinig verlies maar merk dat ik toch bescherming wil. Voor de hoeveelheid van bloedverlies tijdens een menstruatie hoef ik het niet te hebben, dus misschien is het te dik en niet handig voor afscheiding?

Dan nog wat vraagjes:
Zou het vocht beter verdwijnen dan in een inlegkruisje?

En kan je de onderbroek 12 uren aanhouden zonder klachten?
Want een inlegkruisje verwissel ik meerdere keren per dag. En een onderbroek is onderweg zo onhandig.

Iemand een tip welke fijn is?
stokbootje schreef:
20-06-2025 09:35
Ook in menstruatie-ondergoed zie je dat veegje nog zitten. Juist omdat je afscheiding niet alleen maar heel waterig is. Het voelt wel minder nat, dus als dat is wat je vervelend vindt, dan werkt het wel. Maar optisch blijft het hetzelfde.

Volgens mij is het meer opmerkelijk dat je tot 2 jaar geleden geen zichtbare afscheiding had, dan dat je het nu wel hebt :) Dus als het je lukt om eraan te wennen is dat fijner denk ik, dan zoeken naar manieren om iets wat voor veel mensen heel normaal is, op te lossen.
Dat veegje gaat soms door je broek heen. Misschien dat ze dat bedoelt?
Ik vind een cup ideaal, ook hiervoor.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven