Lijf & Lijn alle pijlers

mijn vriend moet afvallen.

24-04-2014 18:55 110 berichten
Dag dames,



Ik ben nieuw hier en zit met iets waar ik graag anderen hun mening wil over horen. Het zit zo, een tweetal jaar geleden heb ik mijn vriend leren kennen. Hij had toen behoorlijk wat overgewicht maar was volop aan het sporten en lijnen mét resultaat. Hij viel geleidelijk af en uiteraard steunde ik hem. Sinds 1 jaar wonen we nu samen en helaas, door wat tegenslagen in zijn familie merkte ik dat hij weer wat was bijgekomen, ik zei er echter niets van, dacht dat het allemaal wel meeviel. Tot op een dag dat zijn pa zelf zei dat hij toch wel bijgekomen was. Toen hij hem de dag erna woog bleek dat hij wel 15kg bijgekomen was! Ik schrok ernorm en was ook wel teleurgesteld in mijn vriend, thuis at hij helemaal niet zoveel, dus er moet wel stiekem gesnoept enz geweest zijn.Het was des te meer een opdoffer omdat hij van zo ver kwam en het leek of hij opnieuw moest beginnen. Ik probeer sindsdien hem zoveel mogelijk te stimuleren om te bewegen, gezond te eten enz, en daar wringt het schoentje, ik push hem teveel en ben teveel een strenge juf Het resultaat blijft dan ook uit, tot grote frustratie bij mij... Het heeft niks te maken met uiterlijk, hij stond nog 10 kilo zwaarder toen ik hem leerde kennen, maar ik maak me zorgen om zijn gezondheid... Maar nu begin ik al te freaken als we eens moeten gaan eten bij fam/vrienden of resto. Zeker bij zijn thuis,het zijn daar allemaal 'zware' mensen die geen kleine borden serveren, en mijn vriend ziet dan mijn blik en zijn honger is dan al over zegt hij Ergens begrijp ik het wel, maar ik wil het alleen voor zijn eigen goed! Hij heeft een kleerkast vol hemden en broeken waar hij momenteel niet meer in kan, dat is toch super jammer? Ik ben bang dat hij de moed gaat laten zakken...Ikzelf ben absoluut niet dik, maar door de situatie nu ben ik 5 kg afgevallen, ik kook thuis veel magerder en chocola of snoep probeer ik niet te eten in zijn omgeving... Frieten of macaroni heb ik al in maanden niet meer gemaakt, allemaal voor hem. Eigenlijk ben ik het zat, zat om te zeuren en te piekeren over dat eten altijd, maar aan de andere kant, als ik hem aan tafel zie zitten met die knellende broek en dikke buik... Moet ik dan gewoon toezien hoe hij misschien wel diabetis of een andere ziekte krijgt??Ik vind het geen simpele situatie en hoop dat ik hier andere inzichten of raad krijg.

Dankje wel,

Ceratinia
Alle reacties Link kopieren
Ik neem aan dat hij volwassen is?
Alle reacties Link kopieren
Als je thuis niet " normaal " een keer kunt zondigen, dan doe je dat buiten de deur. En meteen maal zes. Zo werkt dat nou eenmaal.



Samen sporten is geen optie?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Je bent zijn moeder niet he.. Steunen en aanmoedigen is prima, maar nu om hem als een klein kind te behandelen gaat wel ver.
Alle reacties Link kopieren
Wil hij afvallen of wil jij dat hij afvalt?
Al maanden geen frieten en macaroni, en andere lekkernijen?



Vind je het gek dat hij buiten de deur gaat eten?



Dat houdt geen hond vol hoor, af en toe iets lekkers hoort erbij. Ook als je aan het afvallen bent.



Volgens mij ben je veel te streng voor hem.
Hij is 32, hij wil ook afvallen natuurlijk, hij zit helemaal niet goed in zijn vel zegt hij zelf. ik begrijp jullie reactie wel, I need to chill :-) Maar is het ook niet beetje normaal als je iemand graag ziet? Daar wil je toch het beste voor. Samen sporten heb ik al voorgesteld ja, enthousiasme was niet groot :-)
Alle reacties Link kopieren
Ben je zijn vriendin of zijn moeder?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik zou gillend bij je wegrennen.
Ik begrijp je wel, heel goed zelfs. Maar het werkt niet. Iemand kan alleen afvallen als hij /zij dat zelf echt voor de volle 100% wil en zelfs dan nog is het enorm lange zware weg. Jouw vriend is volgens mij nog niet zover dat hij dat aan kan gaan. Daar kun jij niks aan veranderen.



Hij kan wel langs de huisarts om zijn gezondheid te laten checken, dat deed ik ook eens per jaar om zeker te weten dat ik naast mijn overgewicht wel gezond was. Maar om je een idee te geven: bij mij duurde het 10 jaar voor ik echt bereid was om te vechten voor een gezond gewicht.
Alle reacties Link kopieren
Dat afvallen lukt ook alleen maar als hij het zelf wil en er 100% achter staat.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tot op een dag dat zijn pa zelf zei dat hij toch wel bijgekomen was. Toen hij hem de dag erna woog bleek dat hij wel 15kg bijgekomen was!Als zijn vader hem al op de weegschaal heeft gezet, mag jij ook best wel moederen hoor.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:ceratinia schreef op 24 april 2014 @ 19:05:

Hij is 32, hij wil ook afvallen natuurlijk, hij zit helemaal niet goed in zijn vel zegt hij zelf. ik begrijp jullie reactie wel, I need to chill :-) Maar is het ook niet beetje normaal als je iemand graag ziet? Daar wil je toch het beste voor. Samen sporten heb ik al voorgesteld ja, enthousiasme was niet groot :-)Hij zal wel als de dood zijn dat je je dan ook opwerpt als zijn personal coach.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Als jij zo doorgaat, blijft hij stiekem eten. Stop ermee.
Alle reacties Link kopieren
quote:MissMystique schreef op donderdag 24 april 2014 18:59 Je bent zijn moeder niet he.. Steunen en aanmoedigen is prima, maar nu om hem als een klein kind te behandelen gaat wel ver.+1
Alle reacties Link kopieren
Samen een stuk fietsen en als afsluiter een - klein - ijsje halen zal meer zoden aan de dijk zetten dan afgepast en mager koken en dat hij stiekum gaat snaaien.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Hij is 32 en hij woont weer gewoon opnieuw samen met zijn moeder die hem als 12 jarige behandelt.



Jij zit er verder blijkbaar (veel) meer mee dan hij. Misschien zou je zijn probleem ook gewoon weer van hem moeten laten zijn.
Jullie reacties zijn wel hard zeg, best wel confronterend, maar misschien had ik het wel es nodig, voor alle duidelijkheid vroeger was ik zo helemaal niet. Ik stond bijlange niet stil bij eten of caloriëen of wat dan ook...Pfft ik baal wel nu... vanavond maak ik frietjes sé, met een goeie klad mayo
Alle reacties Link kopieren
quote:ceratinia schreef op 24 april 2014 @ 19:05:

Hij is 32, hij wil ook afvallen natuurlijk, hij zit helemaal niet goed in zijn vel zegt hij zelf. ik begrijp jullie reactie wel, I need to chill :-) Maar is het ook niet beetje normaal als je iemand graag ziet? Daar wil je toch het beste voor. Samen sporten heb ik al voorgesteld ja, enthousiasme was niet groot :-)Niet zo pushen, zo duw je hem alleen maar van je af. Ik heb zelf 31 jaar zwaar gerookt, weet ook wel dat het slecht is, maar de knop moet om, en dat moet je toch echt zelf doen. In dit geval jouw vriend dus.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Jemig! Grote griezels, ik zou ook gillend wegrennen bij jou.



Hij is volwassen hoor! En als jij er niet mee kunt leven, moet je dat misschien niet doen.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 24 april 2014 @ 18:59:

Als je thuis niet " normaal " een keer kunt zondigen, dan doe je dat buiten de deur. En meteen maal zes. Zo werkt dat nou eenmaal.



Dit!



Laat hem, hij is volwassen. Het is gewoon frustrerend dat als je na 'n dieet weer normaal gaat eten, weer aankomt, maar hij moet zelf willen en de knop weer omzetten. Een zeurende partner werkt alleen maar averechts en werkt snacken buiten de deur in de hand. Hij mag thuis niet eens meer genieten van eten als jij op z'n vingers kijkt en alleen maar magere dingen in huis haalt, dus hij moet wel.
quote:ceratinia schreef op 24 april 2014 @ 19:23:

Jullie reacties zijn wel hard zeg, best wel confronterend, maar misschien had ik het wel es nodig, voor alle duidelijkheid vroeger was ik zo helemaal niet. Ik stond bijlange niet stil bij eten of caloriëen of wat dan ook...Pfft ik baal wel nu... vanavond maak ik frietjes sé, met een goeie klad mayo Wat is dat??
Ik ga relaxter om met mijn kinderen als het gaat om eten, en die zijn nog niet volwassen en kunnen nog helemaal niet zelf beslissen.



Poeh hé, mag hij het zelf weten, of hij überhaupt wil afvallen, en hoe hij dat dan doet? En wat als hij het best vind zo? Mag dat van jou?
quote:olivia1 schreef op 24 april 2014 @ 19:09:





Hij kan wel langs de huisarts om zijn gezondheid te laten checken, dat deed ik ook eens per jaar om zeker te weten dat ik naast mijn overgewicht wel gezond was. Maar om je een idee te geven: bij mij duurde het 10 jaar voor ik echt bereid was om te vechten voor een gezond gewicht.Ik heb ook overgewicht (nu toevallig in dieetmodus) en ik laat m'n bloed ook om de paar jaar checken, maar dat is altijd helemaal perfect evenals mijn bloeddruk, dus dat is voor mij niet de stimulans om af te willen vallen.
quote:MilaDila schreef op 24 april 2014 @ 19:27:

[...]





Wat is dat??Vlaams

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven