Lijf & Lijn alle pijlers

moeite acceptatie ouder worden

30-08-2016 17:34 758 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi ..ik ben nieuw hier..

En wil wat tips...ik weet dat het misschien erg oppervlakkig overkomt maar. .ben sinds 2 jaar in de overgang..en nu 52 Jr

ik heb zeer grote moeite met het ouder worden..Vooral mijn uiterlijk. .mijn haar valt uit ..krijg versneld rimpels...Zo ook de huid van armen en benen worden lelijk...ik was altijd mooi ...gek om over mij zelf te zeggen. .ik weet het...

en ik weet ook dat gezond en gelukkig zijn veel belangrijker zijn dan mijn uiterlijk

Ik hoop nogmaals dat ik hier niet word afgerekend als oppervlakkig...vind het gewoon erg...en het lijkt wel of mijn partner waar ik 5 Jr mee samen ben er steeds beter uitziet

wie heeft er voor mij tips om hier toch redelijk mee om te gaan...en de ouderdom te accepteren. .? Bedankt
Rubens was daar gek op.
Rubens schilderde altijd relatief kleine borsten, vind ik.

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:tove82 schreef op 01 september 2016 @ 22:57:

Waarom zou dat flauwekul zijn?

Ik denk dat de meeste vrouwen opfleuren van een complimentje over hun uiterlijk. Als dat vaak gebeurt, jarenlang, dan doet dat wel iets met je.

En het is mijn persoonlijke mening dat je dankbaar moet zijn als je genetisch gezegend bent met een knap uiterlijk. In die zin vind ik dat een cadeautje van Moeder Natuur.

En het spijt me, maar het is al eeuwen- en eeuwenlang zo dat de schoonheid van vrouwen bezongen wordt in poëzie, in de schilderkunst, in muziek, in literatuur enz. Niet die van mannen.Helemaal mee eens. Ik zie het ook als een cadeautje van moeder natuur. Ik was vroeger gediplomeerd kapster maar dat was een verkeerde beroepskeuze. Toen heb ik gesolliciteerd op een baan als telefoniste/receptioniste. Er bleven 3 dames over waaronder ik als enige zonder diploma's. Ik heb de baan gekregen omdat ik representatiever was dan de andere dames. Ik heb mijn hele leven wel degelijk heel veel profijt van mijn mooie uiterlijk. Natuurlijk zitten er ook nadelen aan.
quote:Snoesje666 schreef op 02 september 2016 @ 10:26:

Rubens schilderde altijd relatief kleine borsten, vind ik.

[afbeelding]Dat klopt. Dat was een teken van rijkdom, omdat rijke vrouwen een min in dienst namen om hun kinderen te voeden en dus zelf altijd kleine borsten hadden. Zelfs in de loop der generaties werd het gewoon voor rijke vrouwen om kleine borsten te hebben omdat ze nooit gebruikt werden waar ze voor bestemd zijn.
Bij wat voor bedrijf werkte je, Blondie ?
quote:Cateautje schreef op 02 september 2016 @ 10:31:

[...]

Dat klopt. Dat was een teken van rijkdom, omdat rijke vrouwen een min in dienst namen om hun kinderen te voeden en dus zelf altijd kleine borsten hadden. Zelfs in de loop der generaties werd het gewoon voor rijke vrouwen om kleine borsten te hebben omdat ze nooit gebruikt werden waar ze voor bestemd zijn.

Ook weer je reinste nonsens. Dat van de min klopt wel uiteraard.

Ik heb borstvoeding gegeven en mijn borsten zijn ook nog als toen ik 18 was, klein, rond, stevig, niet hangend.

Dat geldt niet voor iedereen, Cateautje. Het is geen vast gegeven dat je na het geven van borstvoeding dikke hangtieten krijgt.
Geen bijzonderheden
quote:[Blondie456 schreef op 02 september 2016 @ 10:30[/message]:

[...]

Helemaal mee eens. Ik zie het ook als een cadeautje van moeder natuur. Ik was vroeger gediplomeerd kapster maar dat was een verkeerde beroepskeuze. Toen heb ik gesolliciteerd op een baan als telefoniste/receptioniste. Er bleven 3 dames over waaronder ik als enige zonder diploma's. Ik heb de baan gekregen omdat ik representatiever was dan de andere dames. Ik heb mijn hele leven wel degelijk heel veel profijt van mijn mooie uiterlijk. Natuurlijk zitten er ook nadelen aan.

niet te geloven!

en dan maak ik me nog steeds druk over acceptatie van vrouwen in een mannenomgeving...

waar ik verdorie Dolly Dot genoemd werd, ik had receptioniste moeten worden.
wij slapen nooit.
quote:yasmijn schreef op 02 september 2016 @ 10:34:

[...]

Ik heb borstvoeding gegeven en mijn borsten zijn ook nog als toen ik 18 was, klein, rond, stevig, niet hangend.

Dat geldt niet voor iedereen, Cateautje. Het is geen vast gegeven dat je na het geven van borstvoeding dikke hangtieten krijgt.
quote:Snoesje666 schreef op 02 september 2016 @ 10:32:

Bij wat voor bedrijf werkte je, Blondie ?Importeurs van wijnen en sterke dranken.

[...]

Dat klopt. Dat was een teken van rijkdom, omdat rijke vrouwen een min in dienst namen om hun kinderen te voeden en dus zelf altijd kleine borsten hadden. Zelfs in de loop der generaties werd het gewoon voor rijke vrouwen om kleine borsten te hebben omdat ze nooit gebruikt werden waar ze voor bestemd zijn.

Ik zal altijd een armoezaaier blijven.

Voor, tijdens en na mijn zwangerschap veranderde er niets aan mijn hangborsten cup G, behalve die ene keer dat ik stuwing had. Kokosnoten, en keihard. Helaas geen foto gemaakt, toen.
quote:yasmijn schreef op 02 september 2016 @ 10:34:

[...]

Dat geldt niet voor iedereen, Cateautje. Het is geen vast gegeven dat je na het geven van borstvoeding dikke hangtieten krijgt.Blijkbaar dacht men dat toen wel. Of in in ieder geval Rubens...
quote:Gelukspopje schreef op 02 september 2016 @ 10:36:

[...]

Blijkbaar dacht men dat toen wel. Of in in ieder geval Rubens...Rubens was een groot schilder.
Geen bijzonderheden
quote:Cateautje schreef op 02 september 2016 @ 10:35:

[...]

Een dikke kont krijgt je er ook niet van.
Geen bijzonderheden
quote:Snoesje666 schreef op 02 september 2016 @ 10:36:

[...]

Ik zal altijd een armoezaaier blijven.

Voor, tijdens en na mijn zwangerschap veranderde er niets aan mijn hangborsten cup G, behalve die ene keer dat ik stuwing had. Kokosnoten, en keihard. Helaas geen foto gemaakt, toen.

Ik straal met mijn Etje ook geen rijkdom uit en dat terwijl ik toch mijn volwassen leven ben begonnen met een B.

Ik zeg maar zo, Rubens heeft blijkbaar nooit zijn neus tussen een set van die magumba's gestopt, anders had hij ze vast groter geschilderd.
Het is ook geen gegeven dat je borsten stevig blijven als je geen borstvoeding geeft. Ik denk dat mijn borsten meer te lijden hebben gehad van de zwangerschappen an sich, waarin ze ineens 3 cupmaten groeiden, dan van de borstvoeding daarna. Hangen deden ze toen toch al, behalve inderdaad als ze vol zaten.

Maar bij de meeste vrouwen gaan borsten sowieso hangen, hoe kleiner hoe minder groot die kans, lijkt me.
Later is nu
Het enige wat mij irriteert zijn de oogleden die gaan hangen. Niet uit schoonheidsoverwegingen maar omdat ik er daadwerkelijk last van heb. Na een werkdag lijkt het wel of ze nog meer hangen, van dat ingespannen werk. En dat geeft hoofdpijn.

En daar ga ik wel wat aan doen denk ik.
Geen bijzonderheden
quote:Dreamer schreef op 02 september 2016 @ 10:40:

Het is ook geen gegeven dat je borsten stevig blijven als je geen borstvoeding geeft. Ik denk dat mijn borsten meer te lijden hebben gehad van de zwangerschappen an sich, waarin ze ineens 3 cupmaten groeiden, dan van de borstvoeding daarna. Hangen deden ze toen toch al, behalve inderdaad als ze vol zaten.

Maar bij de meeste vrouwen gaan borsten sowieso hangen, hoe kleiner hoe minder groot die kans, lijkt me.Dat klopt.
Geen bijzonderheden
Dan moet je wel een Dubbel Atje hebben, anders gaat die vlieger niet op.
quote:Cateautje schreef op 02 september 2016 @ 10:45:

Dan moet je wel een Dubbel Atje hebben, anders gaat die vlieger niet op.OMG waar haal jij die wijsheden vandaan?
Geen bijzonderheden
quote:yasmijn schreef op 02 september 2016 @ 10:46:

[...]

OMG waar haal jij die wijsheden vandaan? Een nabij iemand die altijd in een lingeriewinkel heeft gewerkt.
Helaas dan, de vlieger gaat wel op.
Geen bijzonderheden
quote:Yggdrasil- schreef op 02 september 2016 @ 07:28:

[...]

Gengedrag is zéker niet volledig aangeleerd! Doe toch je huiswerk eens volledig!

Ken je dat experiment in Scandinavië met die genderloze opvoeding en wat daar uitkwam? De uitslagen waren onthutsend en schokkend te noemen. Kinderen en jong volwassene met een totaal verwrongen zelfbeeld en een dikke identiteitscrisis

Je hebt nature/nurture.

Sommig gedrag leer je (al dan niet bewust) aan en sommig gedrag zit in je DNA/genen/chromosomen opgeslagen. Omdat het er misschien nog niet uit geëvalueerd is (kost vaak meer moeite dan iets in tact houden, denk aan de iedereen welbekende mannen tepels) of omdat we het nog steeds zo nodig hebben.

Jongens en meisjes zíjn gewoon anders. Ja, ze verdienen gelijke rechten daar zeg ik dan ook niks over. Maar biologisch kan je ze nog zo gender neutraal opvoeden, je maakt er geen ciccy's van, maar wel psychiatrische patiënten.ik heb het over gender. lees eens judith butler
quote:eva-luna schreef op 02 september 2016 @ 08:55:

[...]

Op welk experiment in Scandinavië doel jij? Doe eens een link, als je wilt?ze heeft het over gengedrag. Dat zal wel iets met stamcellen zijn. heel eng. Of verkeerd gelezen zoals Robert ten Broecke met zijn genverbrander

[...]

Dat klopt. Dat was een teken van rijkdom, omdat rijke vrouwen een min in dienst namen om hun kinderen te voeden en dus zelf altijd kleine borsten hadden. Zelfs in de loop der generaties werd het gewoon voor rijke vrouwen om kleine borsten te hebben omdat ze nooit gebruikt werden waar ze voor bestemd zijn.heeft niks met voeden te maken. Borsten groeien niet van het voeden maar van zwangerschap. De laatste decennia hebben vrouwen gewoon grotere borsten gekregen. Geen idee hoe dat kan maar het is zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven