Lijf & Lijn alle pijlers

Natuurlijke bevalling / keizersnede

01-02-2017 14:04 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Dames!

Ik hoop dat ik deze topic wel in goede "categorie" heb geplaatst.

19 januari is mijn baby met behulp van keizersnede geboren.

Nu heb ik een "flubberbuik"... ik weet dat het even kan duren voordat dat weg gaat, dat hoop ik althans!!

- Hoelang heeft het bij jullie geduurd voordat jullie weer "normale" buik hadden?

- Hebben jullie ook iets aan de buik gedaan? Zoals sporten of dieet of...???

(Bij keizersnede mag je 6 weken lang niet sporten.)

Niet dat ik het erg vind dat ik nu flubberbuik heb maar ik ben benieuwd naar jullie buik ervaring!
Ik had een flubberbuik voor mijn bevalling en daarna is het niet beter geworden, helaas. Geef je bv? Dat hielp mij bij het afvallen. En verder, relax, je hebt net een presentatie van wereldformaat geleverd, geef je lichaam de tijd om daarvan bij te komen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Na 2 keizersnedes en 4 jaar na de laatste nog steeds een lelijke buik. Ze scheuren je spieren en die zijn niet helemaal lekker genezen bij mij.

I don't care eigenlijk.

Heb 2 gezonde kinderen en ik heb nooit de illusie gehad dat je lichaam niet lijdt onder het krijgen van kinderen.
Ik denk dat het een maand of vier geduurd heeft. Twee weken is echt niets hoor, ik zou daar nu echt nog niet mee bezig zijn.
En je bent net bevallen. Doe effe relax zeg.

Sowieso ga je niet op dieet nu lijkt me en moeten al je organen/ingewanden nog terug op zijn plek, dat duurt nog wel langer dan die 6 weken genezing van de wond.

Lekker belangrijk je dikkere buik nu.
Je buik was maaaaanden opgerekt. Je bent nog geen 2 weken geleden bevallen.

Dat duurt wel even en sporten is nooit verkeerd.
If accidentally read, induce vomiting.
M'n zoontje is ook met een keizersnede gehaald, meer dan twee jaar geleden. En nee, zo straks als het ervoor was is het niet meer geworden, ondanks sporten.

Dat dit je nu twee weken later al bezighoudt maakt het jezelf niet bepaald makkelijk. Probeer het los te laten, voorlopig mag sporten echt nog niet, dat doet meer kwaad dan goed.
Wel na 2 weken na de keizersnede. Echt niet doen TO.
Tien jaar geleden heb ik een keizersnee gekregen. Voor de zwangerschap had ik een strakke, platte buik. Na de zwangerschap kreeg ik een flubberbuik, compleet met overtollig vel en een flap recht boven het litteken.

Eerlijk gezegd kan het me geen snars schelen. Ik heb leuke kinderen gekregen en heb niet de illusie dat een lichaam niet te lijden heeft onder een zwangerschap.
quote:Mejuffrouwmuis schreef op 01 februari 2017 @ 14:13:

Tien jaar geleden heb ik een keizersnee gekregen. Voor de zwangerschap had ik een strakke, platte buik. Na de zwangerschap kreeg ik een flubberbuik, compleet met overtollig vel en een flap recht boven het litteken.

Eerlijk gezegd kan het me geen snars schelen. Ik heb leuke kinderen gekregen en heb niet de illusie dat een lichaam niet te lijden heeft onder een zwangerschap.

Same here, amen for je reactie. :-)

Vergeet het ingedeukte, halfgare kadetje (als in wit bolletje) op het gebied rond de navel niet. Of ben ik de enige die zoiets heeft?
Na 3 keizersnede's kan ik je vertellen dat het nooit meer is zoals het was. Maar soit, ik heb 3 mooie kinderen.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Ik heb twee keer een natuurlijke bevalling gehad. Heb ervoor en erna behoorlijk fanatiek gesport. Dat deed ik puur voor mijn plezier, dus niet voor mijn figuur.

Voor de zwangerschappen had ik een erg atletische bouw. Erna ook, maar dan met buikje. Die ging echt niet meer weg.

Bij de tweede had ik ook wel een erg dikke buik. Grapjes over twee of drielingen vlogen rond mijn oren. Maar het was maar een, en ze was niet eens zo groot.

Jongste is nu 14 jaar. Inmiddels ben ik gestopt met fanatiek sporten, wandelen, fietsen en soms een klein rondje hardlopen. Maar die buik is nu dus wel weer wat losser. Terwijl ik nauwelijks ben aangekomen na dat stoppen met sporten.

Zelf zit ik daar totaal niet mee. Helaas heb ik er wel een paar nare opmerking over gekregen. Van stomme mensen.

Maar wat een onzin vind ik dat! Ik heb nu eenmaal twee kinderen gebaard. Dat laat sporen na! Ik geloof best dat er moeders zijn met een platte buik. Als je de media mag geloven iedere celebrity.

Maar ik ben trots op mijn flubberbuikje!

Dus ik sluit me aan bij de vorige schrijvers.

Relax! Geniet van je kindje. Herstel eerst goed van je keizersnede.
quote:Gelukspopje schreef op 01 februari 2017 @ 14:24:

Ik heb twee keer een natuurlijke bevalling gehad. Heb ervoor en erna behoorlijk fanatiek gesport. Dat deed ik puur voor mijn plezier, dus niet voor mijn figuur.

Voor de zwangerschappen had ik een erg atletische bouw. Erna ook, maar dan met buikje. Die ging echt niet meer weg.

Bij de tweede had ik ook wel een erg dikke buik. Grapjes over twee of drielingen vlogen rond mijn oren. Maar het was maar een, en ze was niet eens zo groot.

Jongste is nu 14 jaar. Inmiddels ben ik gestopt met fanatiek sporten, wandelen, fietsen en soms een klein rondje hardlopen. Maar die buik is nu dus wel weer wat losser. Terwijl ik nauwelijks ben aangekomen na dat stoppen met sporten.

Zelf zit ik daar totaal niet mee. Helaas heb ik er wel een paar nare opmerking over gekregen. Van stomme mensen.

Maar wat een onzin vind ik dat! Ik heb nu eenmaal twee kinderen gebaard. Dat laat sporen na! Ik geloof best dat er moeders zijn met een platte buik. Als je de media mag geloven iedere celebrity.

Maar ik ben trots op mijn flubberbuikje!

Dus ik sluit me aan bij de vorige schrijvers.

Relax! Geniet van je kindje. Herstel eerst goed van je keizersnede.Serieus? Wat voor soort mensen gaan ongevraagd opmerkingen maken over je buik?
Hier helaas nooit meer goed gekomen. Maar ach
Kata, ik heb ook een ingedeukte halfgare kadet als navel! Je bent niet de enige!
quote:Fee-de-Goede schreef op 01 februari 2017 @ 14:26:

[...]

Serieus? Wat voor soort mensen gaan ongevraagd opmerkingen maken over je buik?Ik heb dat in de sportschool gehad (zozo, daar mag nog wel wat op getraind worden...) en eens van een vriendin die zo 'lekker' eerlijk was (moet je niet eens wat aan die buik doen...). Belachelijk.
quote:Fee-de-Goede schreef op 01 februari 2017 @ 14:26:

[...]

Serieus? Wat voor soort mensen gaan ongevraagd opmerkingen maken over je buik?Ik heb dat in de sportschool gehad (zozo, daar mag nog wel wat op getraind worden...) en eens van een vriendin die zo 'lekker' eerlijk was (moet je niet eens wat aan die buik doen...). Belachelijk.
Gelukspopje, heb jij echt opmerkingen gekregen over je buik? Wat idioot! Ik loop met mijn beste flubberbuik (die ook nog versierd is met striae) in bikini en heb nog nooit een opmerking gekregen. Ja, van mijn eigen zoon. De lieverd vroeg zich ineens hardop af waarom ik een krater in mijn buik heb en van die gekke strepen. Mijn antwoord: 'Zodat iedereen kan zien dat jij in de buik hebt gezeten.'
Geen idee hoe oud je met TO, maar bij mij is mijn buikje bijna 3 jaar na bevalling nog niet helemaal weg. Erg? Nee ik ben trots op mijn nieuwe mama-lichaam incl striae, flubbertje en een kilo of 5 te veel.
quote:Mejuffrouwmuis schreef op 01 februari 2017 @ 14:37:

Gelukspopje, heb jij echt opmerkingen gekregen over je buik? Wat idioot! Ik loop met mijn beste flubberbuik (die ook nog versierd is met striae) in bikini en heb nog nooit een opmerking gekregen. Ja, van mijn eigen zoon. De lieverd vroeg zich ineens hardop af waarom ik een krater in mijn buik heb en van die gekke strepen. Mijn antwoord: 'Zodat iedereen kan zien dat jij in de buik hebt gezeten.' Ja van mijn eigen moeder....
Hier een uitzondering dan. Een beter figuur dan voor zwangerschap & keizersnede teruggekregen maar staar je er dus zeker niet blind op.

Let op: Maar dat dan wel weer pas na ruim ruim ruim een jaar. Niet gesport, maar veel beweging door kroost. Ik had ook een flubber-buik. Positiebroeken kun je lang ongezien dragen ;)
oke, stel dat je moet kiezen: de badkamer poetsen of sporten, welke serie zou je dan kijken?
Mijn jongste is nu 2 en mijn buik is nog steeds niet zoals ooit, voor mijn kinderen. Ondanks veel sporten. maar goed, dat ben ik.
Don't cry, buy a bag and move on.
quote:Sarcastaballcoach schreef op 01 februari 2017 @ 14:10:

Je buik was maaaaanden opgerekt. Je bent nog geen 2 weken geleden bevallen.

Dat duurt wel even en sporten is nooit verkeerd.Wel twee weken post sectio! Niet gaan sporten hoor to.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Dames... ik heb niet eens gemeld dat ik het ERG vind -_-

Ik wou alleen even weten wat jullie 'buikervaringen' waren....
Als je slank was voor de zwangerschap en je blijft nu normaal eten kom je vanzelf weer in je oude model.

M'n buik is plat maar als ik voorover zou buigen denk ik wel dat er nog een beetje huid zichtbaar is.

Mooi nee maar ach het went wel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven