Lijf & Lijn alle pijlers

Niet fit tijdens dieet.

13-04-2018 13:10 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor het eerst in mijn leven doe ik aan de lijn: ik wil een kilo of vijf afvallen. Ik probeer me aan 1600 calorieën per dag te houden. En dat lukt me ook maar ik voel me helemaal niet fit... Ik ben moe, hoofdpijn, soms wat duizelig, maagpijn en veel honger.
Ik ben een echte snoeper, normaal als ik trek heb dan eet ik een stroopwafel of twee eierkoeken of m&m’s. Dat doe ik nu dus niet meer, ruim twee weken niet.

Ik vraag me af of dit misschien wel verschijnselen zijn van het afkicken van suiker?

Is dit herkenbaar ? Ben heel benieuwd.

Oh ja, misschien handig om bij te vermelden: ik ben 1.75 en 73 kg.
doornroosje9 schreef:
13-04-2018 14:53
Waarschijnlijk dus nog iets meer omdat men kleine dingen vaak niet meetelt. Dan zou ik zeker 250 calorieën meer gaan eten.

En waarom zou je onder je BMR moeten gaan zitten? Dat is wat je lichaam nodig heeft om te overleven. Dus voor je ademhaling, bloedsomloop, hersenactiviteit in volledige rust (wel wakker natuurlijk). Ik neem aan dat TO niet 24u op 24u in bed ligt of op de bank zit.
Nee hoor, TO heeft een gewoon leven, dus afwisselend activiteit en rust. Ik ben ook wel een nitwit wat betreft lijnen dus dat is misschien wel het probleem nu. Buiten het snoepen om eet ik redelijk gezond maar dacht nu even een aantal kilo kwijt te raken door het zo te doen en dat valt even tegen.
Ik zou ook niet volledig stoppen met snoepen. Zoek een voedingspatroon dat je de rest van je leven makkelijk kan volhouden. Als je graag snoept, hoort dat er ook bij.
Life is short. Eat dessert first.
doornroosje9 schreef:
13-04-2018 14:53

En waarom zou je onder je BMR moeten gaan zitten? Dat is wat je lichaam nodig heeft om te overleven. Dus voor je ademhaling, bloedsomloop, hersenactiviteit in volledige rust (wel wakker natuurlijk). Ik neem aan dat TO niet 24u op 24u in bed ligt of op de bank zit.
nee nee, je berekent je BMR in rust (die zal iets van 1500) zijn, dan die voor als je actief bent (iets van 1900) en daar ga je tussen zitten
lilalinda schreef:
13-04-2018 15:22
nee nee, je berekent je BMR in rust (die zal iets van 1500) zijn, dan die voor als je actief bent (iets van 1900) en daar ga je tussen zitten
Ah ok, verkeerd begrepen!
Life is short. Eat dessert first.
Ga iets aan je ontbijt doen. Uit verschillende onderzoeken blijkt dat een eiwitrijk ontbijt zorgt voor minder honger later op de dag en dus een positieve invloed heeft op je gewicht. Met name de eiwitten zijn belangrijk, niet alleen het feit dat je ontbijt. Als ik zo een rottig ontbijtje eet dan heb ik ook de hele dag honger, dat maakt echt verschil.

Wat voor brood eet je? Wit brood vult nauwelijks en wordt heel snel opgenomen en zorgt voor een suikerpiek waarna je suikerspiegel vervolgens weer snel daalt waardoor je honger krijgt. Eet volkorenbrood, geen bruinbrood maar echt volkoren, dat zorgt voor een voller gevoel en minder heftige stijgingen en dalingen in je bloedsuiker. Dit effect hebben zaken als eierkoeken en liga's ook. Een liga is trouwens helemaal geen gezond tussendoortje al willen ze je graag anders doen geloven. Je kan beter een gekookt ei op een volkorencracker eten of een klein handje nootjes met een appel. Probeer wat groente bij de lunch te eten, die bevatten weinig kcal maar vullen door de vezels wel goed. Groenten en fruit zijn ook prima als tussendoortje. Zorg dat je (goede!) vetten en eiwitten binnenkrijgt bij elke maaltijd, die helpen ook om langer een vol gevoel te houden.

Als ik het zo lees zou je met deze kcal best de dag door moeten komen, ik denk alleen dat je andere producten moet eten en een fatsoenlijk ontbijt. Dingen die je een vol gevoel geven en ook iets toevoegen, een liga voegt niets toe, dat zijn lege calorieën, een appel voegt wel iets toe aan je dieet en gezondheid.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Theelepel: Die evergreen is echt niet zo erg hoor... (Zegt bijv
Katan, hoogleraar voeding) En het probleem is net als met de strenge diëten: als je jezelf dingen gaat verbieden dan wordt het alleen maar aantrekkelijker en dat maakt de kans groot dat je er vroeg of laat de brui aan geeft.
En af en toe 1 zo'n koekje dat kan echt geen kwaad.

Nogmaals ik ben meer dan 10 kilo afgevallen met het concept alles mogen eten, met mate. (Het zogenaamde EDH dieet. Eet de helft ;) )
Experimenteer wat met het aantal calorieën. Bij mij is 1700 de ondergrens, dat ik niet slap en cranky wordt. Je kan beter daar gaan zitten, dan hou je je nieuwe eetpatroon ook beter vol. En gewoon geen snoep in huis halen, alleen af en toe!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven