Lijf & Lijn alle pijlers

Ontzettende menstuatiepijn ervaring?

10-01-2017 10:10 34 berichten
Ik vraag me af of iemand hier over mee kan praten.

Ik moest op mijn 14de aan de pil omdat ik altijd ontzettend moe was van het menstueren en het was altijd redelijk erg en daarbij opgeteld de migraine aanvallen, dat hield gelukkig op nadat ik met de pil begon. Maar naar 9jaar wilde ik graag van de hormonen af, HA vond een koperspiraal niet verstandig omdat ik niet wist hoe mijn menstuatie zou zijn na die 9jaar dus heb ik in aug 2015 een mirena spiraal laten plaatsen. Het plaatsen viel mee maar uit eindelijk werd ging ik van niet ongesteld naar 2 a 3 weken achter elkaar ongesteld dan weer 2 maanden niet. De pijn in mijn eierstokken was er constant, steken, krampen ik werd er gek en moedeloos van, na 3 keer een controle gehad te hebben werd er telkens gezegd dat de spiraal gewoon goed zat.

Uit eindelijk kon ik er niet meer tegen en heb een afspraak gemaakt om hem te laten verwijderen, een andere HA want mijn HA was niet aanwezig. Toen zij eenmaal keek om hem eruit te halen zei ze dat de spiraal helemaal niet goed zat, zat schuin in mijn baarmoeder en de touwtjes waren te kort waardoor het nogal moeilijk was om hem eruit te krijgen. Ik vond het echt een hel. Ben die zelfde dag aan een nieuwe pil begonnen, heb vervolgens 2 weken heftige bloedingen gehad maar ik dacht dat, dat door het verwijderen kwam.

Nu heb ik dus 7 maanden een nieuwe pil en hij beviel me de eerste 2 maanden wel. Maar nu valt me op, ik heb elke maand gewoon een stopweek want doorslikken heb ik nooit fijn gevonden. Maar als ik een maand slik en stop word ik bijna niet ongesteld heb wel krampen enz. De maand erop als ik stopweek heb is het een hel, ik kan niet zitten, liggen, lopen van de pijn. Gister avond was het weer zo ver, ik had ontzettend last van mijn rug en de krampen waren echt niet normaal, ik werd er trillerig en duizelig van en ik kan best wat hebben maar ik heb liggen huilen als een kleinkind.

2 maanden geleden was dit dus ook zo maar nu is het wel het toppunt. Ik ben nu aan het werk maar kan niks omdat ik z'n pijn heb, kruip het liefst weer in mijn bed met 5 warme kruiken. Ik vraag me dus echt af of dit dus door die spiraal kan komen dus mijn vraag of iemand iets soort gelijks heeft mee gemaakt?
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het nu met je? Ben je ondertussen al bij de huisarts geweest voor een doorverwijzing?
Ik heb de huisarts gesproken kan daar maandag terecht, aangezien ik maandag al een andere afspraak had staan voor iets anders.

Ik ben benieuwd, Aleve heb ik gebruikt maar werd er super suf van en gister voelde ik me weer zo beroerd er door, paar uurtjes vrij gepakt en op bed gaan liggen. En nu nog steeds nog ontzettend krampen word er onderhand moedeloos van.
Jeetje, wat naar, zeg. Is je menstruatie intussen wel al doorgezet of nog niet? Een warme kruik kan ook wel verlichting geven tegen krampen in de baarmoeder. En warme soep of warme thee. Verder heb ik geen tips voor je helaas.
Even een tip voor de Aleve Feminax-fans: volgens mijn vriendin, die zelf arts is, maakt het niet uit of je Feminax neemt of huismerk naproxennatrium... Ik slikte vroeger altijd Feminax, ben toen geswitcht naar het huismerk, en ik merk inderdaad geen verschil. Let wel even op de dosering want die kan een beetje anders zijn, maar heel veel zal het ook niet uitmaken. Is een stuk goedkoper.
quote:Cambridge88 schreef op 12 januari 2017 @ 12:01:

Even een tip voor de Aleve Feminax-fans: volgens mijn vriendin, die zelf arts is, maakt het niet uit of je Feminax neemt of huismerk naproxennatrium... Ik slikte vroeger altijd Feminax, ben toen geswitcht naar het huismerk, en ik merk inderdaad geen verschil. Let wel even op de dosering want die kan een beetje anders zijn, maar heel veel zal het ook niet uitmaken. Is een stuk goedkoper. wilt u hier een lepeltje mosterd bij?
quote:minoes5 schreef op 12 januari 2017 @ 11:49:

Jeetje, wat naar, zeg. Is je menstruatie intussen wel al doorgezet of nog niet? Een warme kruik kan ook wel verlichting geven tegen krampen in de baarmoeder. En warme soep of warme thee. Verder heb ik geen tips voor je helaas.Ja het heeft eigenlijk meteen doorgezet, ook meer als normaal. Het blijft ook echt helder rood terwijl het normaal wel altijd oud bloed was. Dus maak me inderdaad toch wel wat zorgen, maar ik wacht de HA maandag even af! Voordat ik me van alles in mijn hoofd haal. Ik heb lekker weekend nu dus ga lekker van mijn rust genieten, vanavond even in een warm bad! Heb ik normaal geen rust voor.
Op de een of andere manier is niet elke HA even goed op de hoogte van endometriose. Ik zou hier goed op doorvragen. Uit ervaring weet ik hoe een onbehandelde endometriose schade kan aanrichten. Ik vind dat daar te weinig aandacht voor is, dus helaas moet je zelf vaak alert zijn. Sterkte
Veel succes vandaag bij de huisarts! Ik hoop dat je doorverwezen wordt naar de gynaecoloog en dat je daar snel terecht kunt. Het is niet fijn om zo'n pijn te hebben.
Als je vroeger al klachten had zou ik zeggen dat er iets toch al niet lekker zat. Bepaalde voedingstekorten, bijvoorbeeld, zoals magnesium. De pil of andere hormonale anticonceptie zorgen voor nog meer tekorten plus dat het een toestand van oestrogeendominantie bevordert; een koperspiraal zorgt voor een daling van het zinkgehalte. Als je toch de pil wil blijven slikken kan het raadzaam zijn om te zorgen voor wat extra voedingsstoffen voor je lichaam.

Wat de anticonceptie is het altijd lastig. Heb zelf een pessarium maar alleen een paar kortstondige relaties cq scharrels gehad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven