Lijf & Lijn alle pijlers

Op weg naar een fit, gezond en slank 2019

02-02-2018 19:59 361 berichten
Vervolg van 10 kilo minder in 2018.
Vrijdag is weegdag. Gewicht aub dikgedrukt vermelden.

Naam Leeftijd lengte startgewicht. Huidig gewicht 


Ollekebollekeknolleke:
32 jaar 1.57
67.465.26564.864.464.46463.5
6463.6

Skippybal10:
30 jaar 1.65
70.870.46968.868.668.267.466.8
66.866.5

Limonello18:
35 jaar 1.68
60.258.757.15857.5575757.2
5756.8

Strikjemetstippels:
35 jaar 1.68
6160.660.660.260.259.859.4
xx

Fudge:
34jaar 1.69
68.166.766.266.267.366.966.7
xx66.1

Twilight84:
33 jaar 1.75
86.882.382.681.9828281.782.2
81.982.1

Zwartvlekje:
25 jaar 1.55
62.361.26161.46160.960.5
60.7

Lola-lily:
30 jaar 1.63
79.879.17978.57978.57979
78.778.4

Kiwimeisje:
28 jaar 1.79
89.289.187.387.386.2xx85.4

Evada35:
35jaar. 1.80
83.8
8079.5
anoniem_361216 wijzigde dit bericht op 15-04-2018 12:55
76.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hier nu 63.6 Je merkt echt het verschil als ik ongesteld moet worden. Vanmiddag weer even sporten :)
Vanmorgen 79.5 .
Fijn hoor onder die 80.
Vorige week 3x hardgelopen en deze week al 2x en bijna iedere dag 10.000 stappen. Was heerlijk!!
Ik hoop eigenlijk voor de zomer 75 te wegen.
-
anoniem_64fadf0e01a24 wijzigde dit bericht op 18-12-2018 18:48
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
En weer 82.1... .
Pffff ik had beter jojo kunnen heten ofzo. Nou ja 300 gram is ook amper wat! En deze echt niet super goed mijn best gedaan. En weer door!
Hier 78,4, eigenlijk 77,4 maar ik reken er even een kg bij, i.v.m buikgriep.
Ben je weer een beetje opgeknapt lola? Ik hoor het veel in de omgeving over de buikgriep. Hebben we de gewone gehad moeten we weer oppassen voor deze variant.

Goed bezig evada35. Het harde werken word beloond!
Hoe gaat het bij jou skippy? Denk je dat je al kan testen?

Hoop voor jou maandag ook een test twilight. Merk je iets? Ik neem aan dat je deze maand geen hormonen of iets dergelijks gehad hebt. Jammer van het aankomen. Hoeveel calorieën eet je ongeveer per dag? Ik zou persoonlijk niet te laag gaan zitten. Max 500 onder je onderhoud mits je daarmee het snaaien kan weerstaan en je voldoende energie hebt om te bewegen. Wat is voor jou ongezond eten omdat je schreef dat je gezonder moet eten.
Alle reacties Link kopieren
Helaas, keihard einde oefening. Vandaag ongesteld geworden. KUT
Dit was inderdaad de laatste keer gewoon zo proberen, zonder spuiten of wat dan ook.

Ik val regelmatig terug op pakjes en zakjes met koken. Proberen om die misschien iets te minderen.
En ik ben niet een grote liefhebber van vlees, maar wat ik lekker vind is uiteraard het 'verkeerde' . Zoals: schnitzel, hamburger, gehaktbal, slavink, speklap. Vooral varkensvlees dus.
En toch de laatste tijd weer vaker een glas fris ipv water.

Na het weekend maar weer volle bak er tegen aan. Nu alleen even niet!
Alle reacties Link kopieren
Ahh wat vervelend twilight.. :( shit. (weet nooit wat ik moet zeggen, vind het altijd heel erg als de wens er is, maar het niet lukt voor mensen)

Schnitzels zijn niet heel erg, mits je ze niet in een kilo boter bakt. ipv gewoon gehakt kan je ook eens kijken naar kippengehakt.

Zo veel mensen die de buikgriep hebben, hier ook ik het ook in de omgeving.
Alle reacties Link kopieren
66,1
Buikgriep over gelukkig! Nu wel honger als een paard, niet te doen.

Twilight, wat een kakzooi! Dat het maar snel mag gebeuren voor je!!
-
anoniem_64fadf0e01a24 wijzigde dit bericht op 18-12-2018 18:47
99.55% gewijzigd
Goodluck skippybal!!

En ik hoop dat jij en Twilight snel zwanger mogen zijn .

Tnx limonello :)

Vanmorgen 30 minuten aan een stuk hardgelopen zonder te wandelen :yes: .

Volgende week weer op woensdag, vrijdag en zondag hardlopen.
En proberen elke dag 10.000 stappen te zetten

Helaas vrijdag bakje chips op, gisteren uit eten en vandaag verjaardag met BBQ :@@: .
Hopelijk genoeg tijd nog om het recht te trekken vanaf maandag
Alle reacties Link kopieren
Zo de bootcamp van vanmorgen zit erop en ik voel mijn spieren nu al. Pff dat was even afzien zeg.. Maar wel een lekker zonnetje en perfecte temperatuur.
Voor jullie echt een vrijdag de dertiende sloopt en twilight :(

Wat goed dat je een half uur kan hardlopen Evada. Ik ben best sportief maar dat haal ik echt niet.

Hier ook een bootcamp er opzitten. Zo eerst maar eens het zand uit mijn oren verwijderen. En dan beginnen met het huishouden. Ik heb het komende week erg druk. Geen tijd om schoon te maken dan. Maar gelukkig ook geen tijd om te snaaien. De hele week moet de broodtrommel netjes mee!
Limonello18 schreef:
15-04-2018 13:02
Voor jullie echt een vrijdag de dertiende sloopt en twilight :(

Wat goed dat je een half uur kan hardlopen Evada. Ik ben best sportief maar dat haal ik echt niet.

Hier ook een bootcamp er opzitten. Zo eerst maar eens het zand uit mijn oren verwijderen. En dan beginnen met het huishouden. Ik heb het komende week erg druk. Geen tijd om schoon te maken dan. Maar gelukkig ook geen tijd om te snaaien. De hele week moet de broodtrommel netjes mee!
Maakt niet uit, jij zal met al dat sporten ook minstens zoveel calorieën verbranden. En bootcamp is super zwaar en effectief.
Hoe gaat het nu met het goede voornemen van huis opruimen?
Ik heb dezelfde voornemens, maar er moeten nog best wat klussen gebeuren in het huishouden.
Wat ga je allemaal doen volgende week qua druk schema? Veel werken?
Voelt goed hè dat sporten! Ik ben ook helemaal enthousiast.
Tja het opruimen....
Het gaat wisselend. De meeste ruimtes zijn opgeruimd inmiddels. En nu is pas zichtbaar hoeveel hier nog moet gebeuren aan allerlei klusjes. Zoals lampen ophangen en plintjes vast maken. Ik dacht dat minder spullen ook zou betekenen dat ik minder tijd kwijt zou zijn aan dagelijkse huishoudelijke taken. Maar in de praktijk blijkt dat toch niet helemaal zo gemakkelijk. Ik blijf achter de zaken aanlopen. En dat doet mijn stemming geen goed.

Mijn gezondere levensstijl kost ook best veel tijd. Lichamelijk merk ik echt verbetering. Slanker, gespierder, fitter en minder gewrichtsklachten. Maar psychisch vind ik het een stuk lastiger om de juiste balans te vinden.

Eigenlijk wil ik gewoon graag eens op de bank kunnen ploffen met een boek en het liefst met een voldaan gevoel omdat ik lekker gesport heb (net na het sporten is het zo lekker rustig in mijn hoofd) en zonder afleiding van bijvoorbeeld een volle vaatwasser of rondslingerende kleding op de bank.

Als ik voor dat boek, voor mezelf kies heb ik last van schuldgevoelens. Als ik kies voor het huishouden dan raak ik weer gestresst omdat het nooit af komt.
Wel heel herkenbaar hoor limonello.
Die eeuwige strijd in je hoofd over alles.
Kies ik nu voor mezelf of kies ik voor klusjes .. en dan ook nog zonder schuldgevoel achter je keuze blijven staan.
Net als: kies ik voor dat gebakje met schuldgevoel achteraf of kies ik voor een gezond alternatief.
Ik heb ook steeds deze strijd met mezelf .
Ik denk dat het een kwestie is van een goede balans vinden .
Een balans waarin je toch de nodige taken doet , maar niet over je grenzen heen gaat en toch ook tijd neemt voor ontspanning (zonder schuldgevoel dus).
Zelfde met eten.
Maar die balans is soms erg moeilijk, ik ben zelf ook vaak in strijd met mezelf en ga vaak over mijn grenzen heen.
Wel geleerd dat mijn lichaam zelf de grens aangeeft en dat ik bij klachten echt gas terug moet nemen (niet teveel hooi op mijn vork, niet teveel sociale bezigheden etc).

En het huishouden, daar komt echt nooit een einde aan.. :-? Er is altijd wel wat te doen en op te ruimen .
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar.. ik ben nu bezig om met heel veel tegenzin het huishouden te doen om morgen weer in een puinzooi te zitten. Mijn dochtertje van 2 is heel leuk, maar echt op de bank ploffen is er weinig meer bij. (ja even tussendoor op het viva forum kijken) ;)
Haha herkenbaar Olleke.
Ik heb er één van 6 en 2 jaar.
En die van 2 noem ik vaak "Eva kleefaan"
Lang leve de peuterspeelzaal!
Twee ochtenden voor mezelf!
Joehoeeee 16.500 stappen gezet vandaag = ongeveer 11 km
-
anoniem_64fadf0e01a24 wijzigde dit bericht op 18-12-2018 18:42
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat goed evada! Hier dinsdag de bootcamp gedaan. Jeetje wat pittig, het is een high intensity bootcamp van een uur pfff. Voel mijn spieren nog steeds.

Geef alvast mijn gewicht door, morgen werken. 63.3 Niet veel eraf, maar ook niets erbij. Prima zo, nog maar 3 kilo voor een gezond bmi :)
Alle reacties Link kopieren
Aiiii hier gisteren ook een bbq gehad.
Vandaag even weer extra goed proberen. En dan valt de schade hopelijk mee, ik hoop dat ik dan gelijk ben gebleven.
Olleke: wat goed! high intensity and high results :-).

Skippy en twilight. vandaag even een balansdag dan :-) dan valt het vast mee met de schade.

Ik baal! Ik ben sinds drie weken, 3x per week aan het hardlopen, ook via de club.
Nu had ik al vanaf begin wat last van mijn scheenbenen.
ben daarna ook nog te hard van stapel gelopen en heb nu enorm last.
Baal zo, ben nu zo gemotiveerd en heb geld in hardloopkleding gestoken. wil er echt niet mee stoppen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven