Lijf & Lijn alle pijlers

opgezette maag

24-09-2024 09:08 20 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn gewicht is redelijk. Ik heb een bmi van rond de 26 en dat is net een paar kilo te zwaar. Ik probeer die paar kilo al kwijt te raken.
Mijn taille is echter veel te dik met 94 cm. Ik vind dat ook behoorlijk uit verhouding, ik zie echt een opgezet lijf dat ik ook vaak echt voel zitten. Nu zal afvallen in het algemeen iets helpen, maar ik zie het sneller in mijn gezicht dan buik/maag. Ik heb geen maag- darmklachten. Wat kan het zijn. Heeft iemand hier een verklaring voor? Of is dit gewoon mijn bouw waar ik verder niks aan kan doen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Je maag zit links, dus je bent vooral links 'opgezet'? Of toch gewoon symmetrisch?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik merk dat met de overgang het gewicht niet veel veranderd maar de plaats waar het zit wel. De taille zet echt uit. Ben jij toevallig ook zo rond de vijftig?
Coffee is never my cup of tea
Alle reacties Link kopieren Quote
Een opgezette maag fluctueert qua omvang en is afhankelijk van je eetpatroon, zou je denken. Maar dat lijkt bij jou niet zo te zijn, als ik dat zo opmaak uit je openingspost?
Alle reacties Link kopieren Quote
Extra vet in de buikholte om de organen heen is voor veel mensen een probleem. Is ook het lastigste om te verliezen. Het is de eerste plek waar je extra vetweefsel aanmaakt en ook weer het laatste plek om deze te verliezen.

Buikomvang is wel een goede graadmeter om te zien hoe gezond je bent. Beter dan bijvoorbeeld de BMI.

Google eens op buikvet verliezen. Er is geen short-cut. Minder (vaak) eten, gezonde keuzes maken, meer calorieën verbranden dat eten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Verdeling van het vet kan je niet zoveel aan doen. Je moet dan toch algemeen afvallen om ook je buik te laten afnemen.

En verder wordt je buik ook dunner en dikker over de dag heen afhankelijk van wat je eet en drinkt.
tinytiny wijzigde dit bericht op 24-09-2024 10:04
0.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Bouw. De ene is een appel de ander is een peer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Is je bouw waarschijnlijk. Appeltje....Google maar eens
Alle reacties Link kopieren Quote
Je maag zit niet in je taille. Je maag zit onder je borstbeen, links.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ook als je sporten haat en tijdens je werk veel loopt, zou ik proberen regelmatig wat oefeningen voor je core in te plannen. En letten op je houding: rechtop staan, buikspieren aanspannen, schouders omlaag. Dan valt die buik / verdwijnende taille minder op.
Alle reacties Link kopieren Quote
Plaatselijk vet verliezen gaat helaas niet. Als je afvalt is dat vaak als eerste in je gezicht, armen en benen. Daarna pas je buik.
Ook het doen van buikspieroefeningen zal niet zorgen dat je taille zichtbaarder wordt (is natuurlijk wel goed om te doen).
Ik merk soms wel dat ik van bepaalde voedingsmiddelen sneller een opgezette buik krijg maar ik ben ook geen heilige en eet dat dus wel gewoon. Soms is het een kwestie van accepteren. Ik heb ook een appelfiguur. Ik draag veel hoge taille broeken om mijn figuur te accentueren. Op instagram heb je TarynTruly, zij heeft ook een appel figuur en kleedt zich altijd heel mooi.
Alle reacties Link kopieren Quote
Appel figuur, ik ken het helaas. Bij mij gaf/geeft een paar kilo te zwaar wel ook veel darm/maag klachten. Afvallen (zelfs een paar kilo al) helpt hier tegen en het scheelt ook veel opgeblazen gevoel en omtrek. Maar ja, het is niet makkelijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gek genoek help benen trainen juist bij een groter middel, dus squaten, vooral squaten waarbij je een gewicht voor de borst houdt (front squat).

Verder help ook HIIT trainingen, zoals bijvoorbeeld tabata's.
Alle reacties Link kopieren Quote
Conclusie: appelfiguur kun je niet verhelpen dat is je bouw, afvallen en sporten kan helpen.
Het vet zit wel op de ongezondste plek en dat vind ik geen fijn idee los nog van het feit dat ik het niet mooi vind en lastig met kleding.
Dus die kilo's teveel moet ik nu toch echt werk van maken en dan maar zien waar het resultaat zichtbaar wordt. Winst w.b. gezondheid is het dan sowieso.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je bedoelt denk dat je buik opgezet is? Drink je veel frisdrank? Dat kan een verklaring zijn voor een opgezette buik.
Alle reacties Link kopieren Quote
Alles kan een verklaring zijn, ook sapjes drinken (veel suiker), slecht slapen en stress.
Alle reacties Link kopieren Quote
FaceofOZ schreef:
24-09-2024 11:11
Gek genoek help benen trainen juist bij een groter middel, dus squaten, vooral squaten waarbij je een gewicht voor de borst houdt (front squat).

Verder help ook HIIT trainingen, zoals bijvoorbeeld tabata's.

Je kunt niet kiezen waar je het vet wilt verliezen. De enige reden waarom squatten kan helpen, is omdat je bovenbeenspieren de grootste spieren van je lijf zijn. Die trainen zorgt dus iets sneller voor meer spiermassa (en dus een hogere verbranding) dan andere spieren trainen. Maar waar het vet wordt verbrand, daar heb je niks over te vertellen helaas.
The impossible just takes a little longer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je buik bedoel je denk ik. Je maag zit op een hele andere plek, veel hoger.
Alle reacties Link kopieren Quote
Flinke vleesboom misschien? Ik bleek op een gegeven moment een vleesbomenconglomeraat te hebben van 16 cm, dat ik jarenlang zelf niet heb opgemerkt. Ik denk wel dat dat een factor is in waarom ik een vrij dikke taille heb (88cm terwijl ik verder best slank ben) - die vleesboom duwt m'n darmen omhoog.

Maar ik heb verder ook zo'n bouw waarbij al het vet op m'n buik gaat zitten, dat is m'n hele leven al zo. Ik heb een vriendin die ook zo'n bouw heeft. Zelfs als ik zover afval dat je m'n ribben kunt tellen, heb ik nog een bolletje vet op m'n onderbuik zitten. Het is denk ik wel extra belangrijk als je zo gebouwd bent om te zorgen dat je geen overgewicht hebt (gevaar van buikvet bladibla).

En ik heb sinds m'n veertigste ongeveer ook een enorm opgezette en pijnlijke buik als ik suiker eet (helaas heb ik pas een jaar geleden pas ontdekt dat het daaraan lag), maar als je geen maag/darmklachten hebt zal dat het niet zijn.

Wbt maag vs. buik - in sommige streken van Nederland wordt het woord 'buik' gebruikt om het hele gebied vanaf het schaambeen tot aan het borstbeen aan te duiden, in andere streken wordt daarvoor het woord 'maag' gebruikt. (Naast natuurlijk de meer specifieke betekenis van maag als het orgaan waar je eten in gaat en buik als het deel van schaambeen tot navel). Dat is verwarrend, maar het is niet goed of fout.
Alle reacties Link kopieren Quote
Buik. Maag. De omschrijving lijkt verwarring te geven.
Ik heb mn hele leven al een bol buikje. Maar nu is het stuk erboven (ik noem dat dus maag, maar niet specifiek het orgaan maag) opgezet. Een taille heb ik dan weer wel, maar daar heb ik met kleding niet veel aan als de voorkant van het lichaam helemaal bol staat...
Ik drink geen calorieën, dus suikers van sappen en frisdrank kunnen het niet zijn. Wat ik verder aan suiker eet is nogal wisselend. Tijdens vakanties gaat er vaker een koekje naar binnen, maar normaal gesproken eet ik ook dat niet veel.
Wel moet ik uitkijken met m.n. hagelslag. Daar blijf ik van dooreten en eet dan veel te veel, terwijl als ik alleen hartig beleg neem en misschien wat jam, dan heb ik nergens last van.
Ik zal serieuzer aan de bak moeten met wat gewicht kwijt raken en dan maar hopen dat ik ook wat buikvet verlies. Dat is tenslotte de grootste risicofactor voor diabetes, kanker, hart- en vaatziekten enz.
De eetmeter gebruik ik al regelmatig, maar die vind ik knap lastig als je wat 'ingewikkelder' eet. Een schep worteltjes is makkelijk in te voeren, maar van mijn curry (en heel veel van mijn maaltijden) zou ik het complete recept in moeten voeren. Dit kan natuurlijk wel, maar mijn recept is ook nog altijd anders!
Slecht excuus allemaal, ik zal gewoon minder moeten eten dan ik verbruik en dan vooral voor gezonde producten moeten kiezen.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven