Lijf & Lijn alle pijlers

Probleem! Rijst verslaafd

30-01-2017 10:41 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tips gevonden
Niet in huis halen, en niet in je mond stoppen. Soms is het zo simpel!
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Normaal gaan eten?
Wat een flauwekul toch weer
For whom the bell tolls
Hulp zoeken?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Als je je prima aan een koolhydraatarm dieet kan houden, ben je dus niet verslaafd aan rijst. Of je houdt je niet aan je dieet.

Grappig ook dat je in je eerste zin zegt dat je gelukkig bent, en een zin later ben je opeens ongelukkig want rijst.

Gaat het verder wel goed met je?
Normaal eten en rijst is niet ongezond. Suiker trouwens ook niet.
Life is short. Eat dessert first.
quote:doornroosje9 schreef op 30 januari 2017 @ 10:53:

Normaal eten en rijst is niet ongezond. Suiker trouwens ook niet.

+1

en als je normaal rijst gaat eten, en inziet dat daar niks mis mee is, krijg je ook niet rare neigingen om het de hele dag te eten.
Serieus?

En dan droge witte rijst? Of nasi goreng met satésaus voor het ontbijt?
Is dit geen rijsttrol?
Meiden, ik bedoel dat ik met het koolhydraatarme dieet gelukkig ben. Dat ik echt een rijst verslaving heb, maakt me ongelukkig. Elke keer als ik weer een bord rijst op heb, baal ik er van en beïnvloed dat de overige uren van Mn dag.
quote:elf12 schreef op 30 januari 2017 @ 10:54:

Serieus?

En dan droge witte rijst? Of nasi goreng met satésaus voor het ontbijt?Nasi goreng. Soms droge witte
quote:Rijstverslaafd schreef op 30 januari 2017 @ 10:59:

Meiden, ik bedoel dat ik met het koolhydraatarme dieet gelukkig ben. Dat ik echt een rijst verslaving heb, maakt me ongelukkig. .

houd daar dan eens mee op

en ga even langs bij de huisarts voor een doorverwijzing naar iemand om mee te praten, zal je goed doen.
Je probleem zit niet in de rijst maar in je rare ideeën over voeding
quote:froufrou80 schreef op 30 januari 2017 @ 11:01:

Je probleem zit niet in de rijst maar in je rare ideeën over voedingWat bedoel je?....
Rijst zijn toch ook koolhydraten? Maar goed, extreem "verslaafd" zijn aan 1 product (al dan niet iets geks zoals bijvoorbeeld zeep) zou er eventueel op kunnen wijzen dat je een tekort hebt aan een bepaald vitamine of mineraal.
quote:Rijstverslaafd schreef op 30 januari 2017 @ 10:59:

Meiden, ik bedoel dat ik met het koolhydraatarme dieet gelukkig ben. Dat ik echt een rijst verslaving heb, maakt me ongelukkig. Elke keer als ik weer een bord rijst op heb, baal ik er van en beïnvloed dat de overige uren van Mn dag.

Bij AH verkopen ze 'bloemkoolrijst' (in de koeling). Dat is gemalen bloemkool zodat het eruit ziet als rijst.

Wellicht helpt je dit om af te kicken, omdat het er wel uit ziet als rijst.

Klinkt misschien raar, ik vind het wel lekker. Krijg je meteen extra groenten binnen.
Rijst is geen verslavend middel. Verder zijn koolhydraten gewoon nodig om normaal te functioneren, vooral je hersenen hebben koolhydraten nodig anders ga je rare dingen denken en word je depressief
Geef je op voor een nieuw seizoen van Bizarre Eters.
quote:elf12 schreef op 30 januari 2017 @ 11:02:

[...]

Bij AH verkopen ze 'bloemkoolrijst' (in de koeling). Dat is gemalen bloemkool zodat het eruit ziet als rijst.

Wellicht helpt je dit om af te kicken, omdat het er wel uit ziet als rijst.

Klinkt misschien raar, ik vind het wel lekker. Krijg je meteen extra groenten binnen.Waarom niet gewoon een bloemkool raspen? Dat is toch gewoon exact hetzelfde?
Rijst = koolhydraten. Zo gelukkig ben je dus niet met je koolhydraatarme dieet.

Je lichaam heeft koolhydraten nodig en rijst is geen verslavend middel. Wat je je dus eigenlijk zegt is; ik probeer koolhydraatarm te eten, maar het lukt me niet want ik eet een heleboel rijst.
Rijst vind ik ook lekker maar ben niet eraan verslaafd.

Anders vervang je eerst je ontbijt met yoghurt/fruit/eieren ipv rijst?

Ben je te zwaar?
Prrrr, mauw miawwwww.
En als het je gaat om een warm ontbijt in de ochtend, kijk dan verder dan enkel rijst.

Bijvoorbeeld warme havermout met fruit of couscous met appel/kaneel/rozijnen.

Koolhydraten in de ochtend zijn echt niet verkeerd en dikmakend hoor (hoe kom je anders de dag door???).
quote:hoelahoepla schreef op 30 januari 2017 @ 11:07:

[...]

Waarom niet gewoon een bloemkool raspen? Dat is toch gewoon exact hetzelfde?Klopt, hakmolentje gaat nog makkelijker dan raspen.
quote:Jane-Ice schreef op 30 januari 2017 @ 11:07:

Rijst vind ik ook lekker maar ben niet eraan verslaafd.

Anders vervang je eerst je ontbijt met yoghurt/fruit/eieren ipv rijst?

Ben je te zwaar?Inmiddels wel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven