Lijf & Lijn alle pijlers

Prodimed

19-02-2016 10:44 154 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat de oude topics behoorlijk gedateerd zijn probeer ik het met een nieuwe.

Binnenkort ga ik starten met dit dieet. Zijn er meer mensen die gaan starten of bezig zijn? Mogelijk dat we hier tips kunnen uitwisselen, elkaar kunnen helpen en uiteraard steunen

Ik hoop 25 kilo kwijt te raken, maar met 20 kilo zou mijn bmi al op een gezond niveau zitten, ben dus met dit aantal ook tevreden.

Nb; prima als dit niet jouw dieet is, maar reacties dat dit slecht is, niet werkt etc mag je plaatsen, maar ga ik niet op in. Ik zoek juist mensen die dit ook gebruiken of gaan gebruiken.
Goed gedaan Wentelteefje en wat knap van je vriendin zeg. Ik zal ook eens kijken naar dat Protislank, want Prodimed is wel erg prijzig inderdaad. Ik had de eerste keer mijn streefgewicht op 75 kg gezet, dan had ik mooi een bmi van 25, in de loop van tijd had ik het bij gesteld naar 70 omdat het makkelijk ging, maar opeens vond ik 72 kg prima, dus dat is mijn eindgewicht geweest toen. Dat zou ik nu ook het liefst weer willen, dan kan ik mijn witte Tommy Hilfiger spijkerbroek maat 30 weer aan, die nu ongebruikt in de kast hangt. Ik vond mezelf met 72 kg al behoorlijk slank hoor, van Esprit had ik zelfs maat 28 (blijkbaar maakt het merk nogal verschil). Dus misschien is 70 kg best wel wat ambiteus voor je, je bent langer dan ik, maar dat merk je vanzelf wel.

En die weegjuf is wel wat gewend hoor. Ik heb er erg veel aan juist, ook qua begeleiden om straks weer normaal te gaan eten en op gewicht te blijven.
Hey dat is leuk, een positieve reactie op Prodimed van Wentelteefje! Heb zelf ook een goedkopere variant geprobeerd (Diet Meal) maar dat vond ik qua smaak wat minder, dus toch maar weer aan de Prodimed. Na bijna 3 weken merk ik dat m'n buik niet meer zo enorm over m'n broek hangt en word hier dus helemaal gelukkig van. Herkenbaar verhaal Latte, over die witte Tommy spijkerbroek . Zo'n wit slimfit geval hangt bij mij (met de kaartjes er nog aan) ook in de kast. Deze week gepast en hij gaat dicht maar er hangt nog wel een rol overheen. Moet nog even blijven shaken dus. Mijn streefgewicht schurkt tegen het gezonde bmi aan maar ik zit er net boven, de vorige keer zat ik er onder maar merkte dat mijn borsten begonnen te lijken op 'flufjes'.

De weegjuf vond ik toen niet zo'n succes. Wegen, standaard vragenlijstje afvinken ('gaat het goed met de vitamientjes', 'drink je genoeg'), 20 euro's naast de bestelling aftikken en weg was ik weer. Volg het dieet nu online bij Prodimed onder begeleiding van een diëtiste en kan na afronden nog 2 jaar (telefonisch of via e-mail) een beroep op haar doen.
Nu jullie het over de kosten hebben wil ik het graag nog eens vragen: kost Prodimed inderdaad 112 euro per week, zoals iemand hier een paar dagen terug postte? Ik vind dat een ongelooflijk hoog bedrag, ik schrik er echt van.
De kosten van de producten bij de verschillende fasen per dag zijn:

Fase 1: ¤13,00 – ¤16,00

Fase 2: ¤10,00 – ¤13,00

Fase 3: ¤6,00 – ¤10,00

Fase 4: ¤3,00 – ¤6,00

Fase 5: ¤0,00 – ¤3,00
In iedere fase eet je steeds meer 'normaal eten' ernaast toch? In de eerste 3 fases kost het je dus al snel 13 euro per dag, 100 euro per week, om te eten. Oeff...

Ik eet voor minder dan 5 euro per dag en dan reken ik alles mee, ieder glas drinken, tussendoortjes, maaltijden (met vlees). Enkele tientjes per week per persoon, ik vind het verschil echt enorm.
quote:Wentelteefje88 schreef op 25 februari 2016 @ 01:53:

Hey Claudia, Latte en Jenneke!

Heb net speciaal een account aangemaakt om mee te doen aan jullie draadje. Zat al een tijdje voor motivatie en tips mee te lezen met oude berichten. Dus heel fijn dat jullie een nieuwe zijn gestart!

Een goede vriendin van me is met dit dieet meer dan 40 kilo afgevallen, en het is er een jaar later nog steeds vanaf! Ik heb het er veel met haar over gehad, en heb ook zelf veel research gedaan.

Ik ben zelf nu drie weken geleden begonnen met (een alternatieve variant van) prodimed. Ik gebruik zelf protislank. De producten zijn vergelijkbaar, alleen stukken goedkoper, en je bent niet verplicht om naar een dietiste te gaan. Iets waar ik me in eerste instantie te erg voor schaamde. Alleen al het idee van zo'n 'weegjuf' die mijn vetpercentages opmeet terwijl ik op mijn allerzwaarste ben o_0. Ik durfde amper zelf op de weegschaal te gaan staan.

Hoe dan ook: na 3 weken weeg ik nu 96 kilo. Ik voel me al stukken beter in mijn vel zitten, en mijn gezicht is al zo veel minder pafferig! Ik heb voor het eerst het gevoel alsof ik dit vol kan houden, alsof mijn streefgewicht ook haalbaar voor me is! Dat is trouwens 70 kilo, ik ben 1.81. Dan ben ik alsnog niet mager, maar wel op een gewicht waarop ik me goed over mezelf voel.

Ik ben van plan om in totaal 8 weken fase 1 aan te houden, en vanaf dat moment wel gesprekken in te bouwen met een dietiste om te kijken hoe ik een gezond eetpatroon op kan bouwen terwijl ik zakjes afbouw.

Ik heb net mijn tweede bestelling astronautenvoedsel binnen! Dus let's go!Even een stukje dikgedrukt. Als je dit gewicht hebt, dan ben je prachtig op gewicht. Je hebt dan een bmi van 21,4!
Leuk dat je meeschrijft wentelteefje! Wat knap van je vriendin zeg.

Ik hoop ook rond de 70 kilo uit te komen, liefst nog 4 kilo meer, maar ik hoop 70 kilo voor de rest van mijn leven als grens aan te houden. Maar goed, eerst maar eens dat bereiken

Hier gaat het best goed, ik heb alleen moeite bij het avondeten. Ik zie ook een beetje op tegen het weekend.

Ik voel me wel goed, gezond ook. Lijkt net of het pafferige inderdaad verdwijnt. We gaan ervoor!
Het is inderdaad idioot duur. Als het anders lukt kun je dat echt beter doen. En smokkelen, zoals ik gedaan heb is helemaal zonde van het geld. Vanochtend weer 82,3 precies wat ik vorige week vrijdag was, stom he. Pafferige is inderdaad heel snel weg, vooral in je gezicht. Ik heb echt een dun hoofd nu. Man en ik hebben mijn hoofd bestudeerd en tot de conclusie gekomen dat er echt op mijn gezicht nergens meer een grammetje vet zit, dus de rest van de kilo's moet toch echt van het lichaam komen.

Ik ben net terug van een les bodypump. In het begin hield ik eigenlijk de les niet vol, dan deed ik de laatste (schouder voor de kenners) track zonder gewichten. Gewoon omdat ik te weinig energie had ofzo, dan kreeg ik geen gewicht meer omhoog. Nu kan ik weer prima mee komen met sporten, dat is heel prettig.

Als ik nu ff 2 weken niet meer smokkel, dan zit ik op de 80 en dan kan ik naar fase 3. Ervaringen hier delen, helpt wel wat dat betreft. Mijn dietiste was ook even uit de running wegens ziekte en ik had geen zin naar een vervanger te gaan, dus er zit nu 4 weken tussen 2 afspraken.
Waarom zie je op tegen het weekend Claudia? Heb je iets speciaals? Een etentje of bezoek? Toen ik nog in fase 1 zat loste ik dat op, door 1 dag naar fase 2 over te stappen, dan at ik gewoon avondeten, maar liet de patatjes, rijst oid staan. Vorige keer toen ik veel meer moest afvallen ben ik in fase 1 zelfs een lang weekend naar Parijs geweest. Ging prima. Overdag drankjes mee (ze hadden toen die kant en klare flesjes), ontbijt maakte ik de havermout want we hadden een waterkoker op de kamer en 's avonds at ik gewoon met de rest van de groep mee in het uitgekozen restaurant. Vaak kun je wel een salade bestellen en anders gewoon een biefstukje met groente ofzo.
Hey, wat goed dat jullie hier allemaal zo actief zijn! Jeej, gezellig. En ja, zo'n broek heb ik ook in de kast hangen...

@latte het verschilt bij Protislank, net als bij andere merken, heel erg per product. Sommige dingen vind ik echt heel erg smerig, en andere dingen vind ik erg lekker. Maar ze hebben in ieder geval veel keuze!

@Jenneke YES! Dat van mijn buik merk ik ook! Hoe fijn is dat he..

@Marana, ja het is duur. Zelfs als je goedkopere merken doet. Ik ben nu zo'n 350 per maand kwijt aan eten. Maar to be honest, op mijn meest ongelukkige (waarin ik veel eetbuien had om mezelf te troosten) ging ik daar met gemak overheen.

@Claudia hoe ver ben je al? Misschien kunnen we buddies worden!

Ik had eind vorige week even geen zakjes meer en moest wachten op de bestelling. Ik dacht dat ik in ketose was gebleven (want mijn adem stonk alsnog een uur in de wind) en ik had alleen maar groenten gegeten, eiwitommeletten, dat soort. Maar nu ik weer begonnen ben heb ik weer heel veel honger, en doen ben ik zo moe en wazig. Daar moest ik de vorige keer ook eerst doorheen. Vet irritant.

Maar on the bright side: er werd vandaag voor het eerst in tijden weer met me geflirt in het OV. Hahaha!

Nog even doorzetten en ik zie de 80's weer op de weegschaal. Kan niet wachten!
Haha, ja! Wij worden buddies wentelteefje (wat heb je toch een heerlijke naam )

Mijn gewicht was vorige week 94 (!! ) kilo. Ik heb pas donderdag een weeg-afspraak. Ik hoop dat ik dan na die 1,5 week op de 3 á 4 kilo eraf zit. En jij?

Gaat het goed met Latte? Lukt het de weegschaal te vermijden? Het weekend staat hier altijd in het teken van lekker koken, wijntjes en uitgebreid ontbijten. Dat gaat hem niet worden de komende 10 weken (hoop dat het maar 10 weken zijn).

Overdag gaat het overigens nog steeds prima. De avond blijft wat lastig. Morgen eet het gezin pasta met gamba's en dan ga ik echt even boven zitten denk ik.

Ik wil ook dat er met me geflirt wordt Misschien over 5 kilo.

Jenneke, hoe gaat het met jou?
Ja, ik heb de weegschaal vermeden, maar of dat in mijn geval verstandig is? Afgelopen dagen ben ik weer helemaal door geslagen. En ik wilde daarom de weegschaal mijden, maar dacht laat ik toch maar wegen vanochtend en dat was misschien maar beter ook, 1,7 kg erbij pff, dat schudde me wel ff wakker. Nu moet ik echt weer streng worden of besluiten te stoppen, anders is het echt zonde van de moeite en het geld natuurlijk.
Latte, toen ik een paar dagen geleden naar de kosten vroeg, toen schreef jij: het is echt idioot duur, als je het anders lukt kun je dat beter doen.

Ik wou er toen niet op reageren, om jullie topic niet te verpesten, maar nu ik je laatste post lees kan ik me niet inhouden en wil ik toch het volgende zeggen:

Waarom koop je niet voor 100 euro per week aan groente, fruit, kwark, yoghurt, volkorenbrood, eieren, havermout? Dan heb je een berg eten waar je zo ongeveer onbeperkt van mag eten (nja, niet meer dan 2 eieren per dag en max 6 sneetjes brood, de rest onbeperkt). Dat krijg jij niet op in een week. En daar val je wel vanaf. Als je tenminste geen snoep, koek, chips, sauzen etc erbij neemt. En alleen water en thee erbij drinkt (evt bouillon). Als het goed is heb je dan ook niet de behoefte aan foute dingen, omdat je continu vol zit van wat je wel mag eten. Bovendien heb je meer eetgevoel: structuur in je mond, je zet je darmen aan het werk, etc. Ik kan me voorstellen dat je dat eetgevoel mist bij de shakes en zo.

Probeer het eens! Want zo word je ook niet gelukkig van de Prodimed.
Wow Marana wat een openbaring zeg, dat ik daar nou zelf niet opgekomen ben.
pffff hahahahaha @latte, inderdaad, jeetje.

@marana het is vast goed bedoeld. Maar iedereen die ooit wat langer problemen heeft gehad met overgewicht weet dat het toch allemaal wat ingewikkelder is dan 'gewoon wat minder eten'.

Niemand begint aan prodimed zonder zelf lang research gedaan te hebben over wat het precies inhoudt. De meesten van ons hebben gesprekken met huisartsen gehad, met therapeuten of met voedingsdeskundigen voordat we er aan begonnen. Dus ik begin me wel een beetje te storen aan alle fantastisch goedbedoelde, maar ook badinerende opmerkingen van mensen die het beter weten. Please doe wat goed voelt voor je eigen lichaam, maar laat andere mensen ook zelf die keuze maken.
Nou sorry hoor, ik wist niet dat je je beledigd zou voelen. Ik zie iemand die voor 100 euro per week aan shakes en repen koopt, en die zich daarnaast nog niet kan inhouden en er bij blijft snoepen. Dan is het toch duidelijk dat Prodimed niet werkt?

Bovendien heeft Latte het eerder gedaan, heeft toen wel gemerkt dat het werkte, maar is daarna toch weer gegroeid dus het lange termijn effect was bij haar niet goed genoeg. Dan vraag ik me oprecht af waarom ze nu dan toch doorzet, ondanks dat ze merkt dat ze doorslaat in eten.

Maar goed, ik hou mijn mond wel weer. Jammer dat jullie het zo vreselijk negatief uitleggen.
vier jaar geleden 25 kilo afgevallen binnen 4 maanden met Prodimed. Inmiddels weer 20 kilo aangekomen.

Ik vond het toen best te doen, ik had totaal geen honger.

Alleen de afbouw richting 'normale' voeding vond ik heel moeilijk. Ik zou Prodimed daarom ook niet aanraden. Je verliest er wel kilo's mee, maar je leert niet om gezond te eten.
Ok, dat gezegd hebbende, weer on topic!

@claudia, waahht een discipline moet jij hebben! Heel goed dat je het al zo goed bezig bent terwijl je gezin voor je neus gamba's zit te eten! Misschien inderdaad zorgen dat je er niet letterlijk naar hoeft te kijken... De enige keren dat ik tot nu toe van mijn plan af heb geweken was toen ik zat te kijken hoe vriendinnen in een kaasfondue zaten te dippen met vers brood, terwijl ik geen reep meer bij me had. Misschien ongezellig, maar remove yourself from the situation. Anders maak je het wel heel moeilijk voor jezelf.

ik ben even blijven steken rond de 95, heb niet genoeg water gedronken de afgelopen tijd :( Hebben jullie daar tips voor? Het komt me echt de neus uit af en toe, de eindeloze kopjes thee en flesjes water. Maar ja, dan hou je vocht vast, en ehm, hou je ook andere dingen vast :/

@latte, belangrijkste is denk ik om jezelf te vergeven. Nu boos zijn op jezelf maakt het alleen maar moeilijker! Het gaat met vallen en opstaan, en opstaan is makkelijker als je jezelf geen trap na geeft...

Maar over die weegschaal, ik snap wat je ermee bedoelt. Ik sta er ook ieder dag op. Heb het gevoel dat het me gefocussed houdt, laat zien waar ik voor werk. Maar ik probeer mijn humeur of gevoel van vooruitgang er niet van af te laten hangen...

Succes guys! Hoop dat het bij jullie allemaal goed gaat!
Toch weer wat gemist de afgelopen dagen

@Claudia; het weekend is bijna voorbij... kan me er helemaal iets bij voorstellen, iedereen is thuis en loopt de hele dag lekkere dingen te snaaien. Door de weeks gaat het allemaal veel makkelijker. Afgelopen vrijdag is het bij mij niet zo goed gegaan, echt een k-week gehad met de pubers thuis en op het werk. Het bleef dus niet bij het ene glas wijn dat ik mezelf had beloofd, zo gaat het bij mij natuurlijk met alles. Het is 1,2, veel.... Zaterdag gelijk weer netjes gestart en heb morgen m'n weegmoment dus ik ben benieuwd.

@Latte; jij zit al in fase 2! FF doorgaan, zoals je al schreef 2 weken niet smokkelen dan kan je naar fase 3 en hoef je niet meer te smokkelen, dan mag het gewoon . Bijna iedere dag wegen heeft volgens mij iedereen, we willen allemaal veel te snel een gigantisch resultaat.

@Wentelteefje; heb sinds vorige week de flessen spawater met bubbels en een smaakje ontdekt (citroen, mint en bessen). Geen vieze nasmaak en lekker fris, wellicht vind je dit wat.

@mamaber; toch grijpen een aantal voor de 2e keer naar Prodimed. Je leert tijdens het dieet om je voedingspatroon te veranderen, dat komt in fase 4 en 5. Tja, ik heb me daar niet aan gehouden en ben op een gegeven moment weer in de '1,2 veel modus' gegaan. Eigen schuld en start dus weer vrolijk opnieuw en ik voel me er prima bij.

@marana; discussies over geld voer ik liever niet, oké alleen met mijn partner . Wat voor de een belangrijk is hoeft niet voor een ander te gelden. Ik heb vriendinnen die botox spuiten; prima als ze daar gelukkig van worden. Die paar rimpeltjes zullen mij een biet zijn maar zij denken daar anders over, prima toch. Het fijne van Prodimed is dat door de samenstelling je spierweefsel niet afneemt. Daarnaast vind ik het afwisselend qua smaak en met de repen in fase 2 vooral doordeweeks heel makkelijk.
Thnx voor de peptalk dames, ben weer back on track. En al 2 dagen niet gewogen. Ik weet dat ik ben aan gekomen en dat dat een paar dagen nodig heeft om eraf te krijgen en dan word ik alleen maar boos dat het er niet af is. Dus gewoon niet doen.

Ik heb trouwens een paar dingen besteld van Protislank om eens te proberen. Ze hebben inderdaad wel een ruime keuze, dat maakt het ook makkelijker om vol te houden denk ik.

Vwb het voldoende drinken. Ik drink gewoon bij elk eetmoment 2 glazen water. Gewoon ogen dicht en achterover gieten. Ik ben een echte waterdrinker hoor, is eigenlijk het enige dat ik drink naast koffie en thee en een wijntje in het weekend (als ik niet aan de Prodimed ben bedoel ik). Maar deze hoeveelheid krijg ik niet weg als ik het gewoon gezellig in schenk en dan op tafel zet zoals je met een kopje thee doet. Dus gewoon hup ff bij het aanrecht gelijk 2 glazen achterover.

Jenneke, kwam die wijn niet enorm hard aan? Ik bedoel je eet niet bepaald veel op een dag. Wij hebben enorm veel lekkere flessen wijn staan, gekregen met kerst enzo en die willen heel graag geopend worden, maar ik durf het niet, ben bang dat ik na 1 glas onder de tafel lig. Mijn man probeert ook een paar kilo's kwijt te raken, dus die hoeft de wijn nu ook niet, dat scheelt. Die doet dat overigens middels de hier zo bejubelde methode "gewoon minder eten en meer bewegen", werkt bij hem als een tierelier, hij valt zo 1,5 kilo per week af. Enige wat hij doet is geen chips meer (doe ik al nooit), niks meer snaaien na het avondeten (doe ik ook nooit) en geen tweede keer avondeten opscheppen (doe ik hooguit 1x per maand).
Latte, supergoed dat je al 2 dagen niet gewogen hebt. Lijkt me best moeilijk en gemeen dat het bij je man zoveel makkelijker lijkt te werken, maar wel fijn dat iig geen chips en wijn op tafel staat nu.
Hoi mede-lijners. Ik zit nu op dag 8 en voel mijn billen al minder trillen als ik loop

Ik had dit weekend een rustig weekend, maar aankomend weekend krijgen we eters. Ik wil dan voor het eerst even een stap naar fase 2 maken. Eerst donderdag maar afwachten, dan moet ik op de weegschaal.

Gisteren een broodje gemaakt met koekkruiden, was best oké, maar is wel een gekke structuur. Je leert wel goed kauwen

Jenneke, jij moest vandaag op de weegschaal? En, en?

Wentelteefje, hoe ga jij?

Goed dat je die weegschaal een beetje met rust laat Latte. Anders ga jij ook donderdag wegen?
Vandaag weer het officiële weegmoment: ondanks mijn bacchanaal van afgelopen vrijdag zit ik nu op 75,1. Er is dus in 1 week 1,5 kilo afgegaan. In 3 weken tijd 5,9 kilo. In ieder geval ben ik blij met dit resultaat want voor ik me weer aan Prodimed 'overgaf' heb ik eerst nog een paar weken lopen klooien op die site van het Voedingscentrum en hield een eetdagboek bij. Dat schoot niet echt op. Mag nu naar fase 2 (heb nog 5,1 kilo te gaan). Wilde eigenlijk nog een weekje extra fase 1 doen maar ik vind het nu wel heel fijn dat ik 's avonds aan tafel hoegenaamd weer mee kan eten. Stukje vlees of vis met groente, prima vol te houden. Nu 'mag' ik officieel aan de lunchrepen, die zijn nog steeds lekker trouwens.

Weten jullie dat sinds vandaag de milkshakes weer verkrijgbaar zijn? Chocola, vanille, aardbei en banaan.

@ Claudia: die broodjes... Inderdaad behoorlijk droog, je kauwt je het leplazerus :hifi:. Ik doop altijd een stukje in een bakje met die ene lepel olijfolie die je mag/moet en haal het dan door wat peper en zout.

@ Latte: die wijn kwam inderdaad goed binnen . De eerste slok was trouwens wat bitter maar toen m'n glas leeg was smaakte het naar meer. Ben niet helemaal los gegaan en heb de fles bijna niet in m'n eentje soldaat gemaakt. Niet lam geworden maar het enige dat ik de volgende dag merkte dat ik behoorlijk dikke ogen en handen had en een kneiterende koppijn terwijl het toch een goed flesje wijn was.

@ Wentelteefje: trek je het een beetje? Niet opgeven hoor, we blijven allemaal wel eens hangen en dan gaat het ineens weer als een tierelier af
Yeey! Jenneke wat goed!

En Latte, ja ik ken het. Ik heb prachtig slanke vriendinnen die hele kaasplanken naar binnen schuiven en nooit aankomen, en ik barst al uit mijn broek als ik naar een roze koek kijk. Zo oneerlijk.

Maar bij mij gaat het niet zo heel goed. Of nou ja, gemengd. Ik vind het heel goed vol te houden, heb een heel fijn eetritme, veel energie, mijn huidje is prachtig, ik heb helemaal geen honger als ik me aan de vijf zakjes plus een twee bakken groente hou. Ik krijg complimentjes van mensen die ik een tijdje niet heb gezien. Maar ik val niet af. Sterker nog, ik kom aan. 96 en soms zelfs meer.

Ik weet wel hoe het komt denk ik, ik ben nog steeds volledig geblokkeerd. Ik drink me nu het leplazerus aan water, vier keer een spaflesje plus een pot thee. Maar nope. Ik voel me echt zwaar en opgeblazen. Dan heb ik ook nog eens de slechte adem en komen er gassen uit me waar je u tegen zegt. Ik ben zo blij dat ik alleen woon, hahaha.

Dus nu heb ik enzymtoestanden gehaald bij de kruidvat, kijken of dat helpt. Ik hoop dat ik inderdaad hierna in een klap weer flink wat afval. Dus we houden vol.

xxx

Miss Fart McSmellybreath
Hi Wentelteefje, hoe kan dat nou? Wat zegt je diëtiste hiervan? Is er een verklaring? De vorige keer ben ik ook een week of 3 op het zelfde gewicht bijven hangen maar daarna ging het weer gestaag naar beneden. Merk zelf wel dat als ik een half uurtje per dag flink wandel (doorstap) dat m'n stofwisseling wat lekkerder gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven