Lijf & Lijn alle pijlers

Samen afvallen met shakes

21-03-2018 10:47 71 berichten
Zoals de titel al zegt, wie is er ook bezig of gaat beginnen met afvallen met de hulp van shakes?
Ik ben veel te zwaar en begin er ongemak van te krijgen. Het zit me in de weg. Ik vind lijnen lastig en het is bij mij echt alles of niks, minderen en opletten werkt gewoon niet. Ik heb te weinig disipline.
Wie herkent dit en gaat starten of is al bezig en vindt het fijn om ervaringen te delen?
Warning.
Het VIVA-forum is anti-shakes.
En pro-gezonde leefstijl.
Zoë26 schreef:
21-03-2018 10:47
Zoals de titel al zegt, wie is er ook bezig of gaat beginnen met afvallen met de hulp van shakes?
Ik ben veel te zwaar en begin er ongemak van te krijgen. Het zit me in de weg. Ik vind lijnen lastig en het is bij mij echt alles of niks, minderen en opletten werkt gewoon niet. Ik heb te weinig disipline.
Wie herkent dit en gaat starten of is al bezig en vindt het fijn om ervaringen te delen?
Ik heb er zelf een tijd geleden wat mee gedaan.
Ik viel er wel mee af maar ook zonder discipline haal je niet het gewenste resultaat.
(Lees ik snoepte juist meer en at meer fastfood omdat ik zoiets had een shakes is maar weinig kcal.)
Dus je gedachtes zullen zeker mee moeten veranderen

Mijn collega is er wel meer dan 20 kilo mee afgevallen.
Ze vind de shakes niet meer lekker maar blijft ze nemen om op gewicht te blijven.

Ik zelf houd gewoon een eetdagboek bij en zet 10.000 steps per dag.
Ik loop al jaren veel maar at er ook na.

Nu dat ik het bijhoud val ik gewoon kilo's af zonder veel moeite voor te doen.
En ik eet rustiger dan voorheen, neem kleinere happen en slokken en geniet van wat ik eet en drink.
Het heeft mijn relatie met voeding en afvallen wel veranderd.
Ik hoef er niet teveel voor te doen en toch resultaat.
Alle reacties Link kopieren
En als je op je streefgewicht bent na alle shakes, wat ga je dan doen? Hetzelfde eten als eerst? Dan zitten de kilo's er zo weer aan. Of ga je de rest van je leven shakes drinken?
Alle reacties Link kopieren
Abigail__ schreef:
21-03-2018 10:52
Warning.
Het VIVA-forum is anti-shakes.
En pro-gezonde leefstijl.
en terecht natuurlijk :)

TO, als het met shakes (of welke eenvoudige) methode dan ook, echt zou werken. Stond dat toch in de krant?? en zou je huisarts ze toch voorschrijven?

Afvallen kan prima, maar het is echt hard werken, er is geen slimme, snelle methode
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
21-03-2018 10:55
En als je op je streefgewicht bent na alle shakes, wat ga je dan doen? Hetzelfde eten als eerst? Dan zitten de kilo's er zo weer aan. Of ga je de rest van je leven shakes drinken?
Ik denk dat het wel kan werken maar dan moet je eerst je levensstijl aanpassen zodat je op gewicht blijft.
Als je dan een paar maanden op gewicht bent (en dus niet meer aankomt) kun je opzich best met shakes aan de slag zodat je daarna weer terug kan naar je stabiele levensstijl.
Maar als je nu alleen maar aankomt dan zal je inderdaad gaan jojo-en.
nessemeisje schreef:
21-03-2018 10:55
En als je op je streefgewicht bent na alle shakes, wat ga je dan doen? Hetzelfde eten als eerst? Dan zitten de kilo's er zo weer aan. Of ga je de rest van je leven shakes drinken?
Dit
Alle reacties Link kopieren
Je komt door de shakes (=weinig calorieen ) in een vicieuze cirkel terecht. Omdat je heel weinig binnen krijgt gaat je lichaam minder verbranden, spaarstand, om te overleven. Dus moet je nog minder innemen om af te vallen waardoor je lichaam nog minder gaat verbruiken. Et voila het jojo effect waarbij je nog zwaarder word dan je al was.
Echt het helpt niet. Als je moeite hebt met maat houden en veel trek houd dan moet je je eens in koolhydraatarm en of atkins verdiepen. En nee atkins is zeker niet alleen vlees en ook niet atkins nutricionals. Google ff naar het atkinsforum.
Als je echt shakes wil doen doe het dan 2 dagen en eet de derde dag voldoende calorieën. Of je moet je hele verbranding en stofwisseling naar de klote willen hebben.
Ik zou zeggen, kom lekker meeschrijven in het Cambridge 500 topic.

En laat de zure Viva-vrouwen maar schrijven. Iedereen die zo oordeelt over afvallen met shakes heeft geen idee waar hij/zij het over heeft.
Alle reacties Link kopieren
MiniMe3 schreef:
21-03-2018 11:06
Ik zou zeggen, kom lekker meeschrijven in het Cambridge 500 topic.

En laat de zure Viva-vrouwen maar schrijven. Iedereen die zo oordeelt over afvallen met shakes heeft geen idee waar hij/zij het over heeft.

Oh dat topic dat blijft lopen omdat iedereen weer inpikt na x aantal tijd om de wéér aangekomen kilo’s er wéér af te krijgen?

TO, lees je in over gezonde voeding. Stop met ‘lijnen’ en meet jezelf een gezonde levensstijl aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb te weinig disipline.
Meten is weten en een vereiste voor discipline als je niet wil dat je verlangen naar lekker eten een loopje met je gaat nemen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
To,shakes zijn niet verstandig,vooral i.v .m. het welbekende en frustrende jojo-effect. Ik zou mijn levensstijl veranderen.
Abigail__ schreef:
21-03-2018 10:52
Warning.
Het VIVA-forum is anti-shakes.
En pro-gezonde leefstijl.
Eens!
Alle reacties Link kopieren
MiniMe3 schreef:
21-03-2018 11:06
Ik zou zeggen, kom lekker meeschrijven in het Cambridge 500 topic.

En laat de zure Viva-vrouwen maar schrijven. Iedereen die zo oordeelt over afvallen met shakes heeft geen idee waar hij/zij het over heeft.
of wel en zijn er met vallen en opstaan achter dat dit niet werkt
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
MiniMe3 schreef:
21-03-2018 11:06
Ik zou zeggen, kom lekker meeschrijven in het Cambridge 500 topic.

En laat de zure Viva-vrouwen maar schrijven. Iedereen die zo oordeelt over afvallen met shakes heeft geen idee waar hij/zij het over heeft.
deze zure viva-vrouw is prachtig slank, maar heeft geen idee natuurlijk
Alle reacties Link kopieren
MiniMe3 schreef:
21-03-2018 11:06
Ik zou zeggen, kom lekker meeschrijven in het Cambridge 500 topic.

En laat de zure Viva-vrouwen maar schrijven. Iedereen die zo oordeelt over afvallen met shakes heeft geen idee waar hij/zij het over heeft.
Niet? Kom eens met mensen die al 10 jaar weer gewoon eten én slank zijn.
Ik kan een heel rijtje opnoemen die dat met low carb wél voor elkaar hebben.
lilalinda schreef:
21-03-2018 11:30
deze zure viva-vrouw is prachtig slank, maar heeft geen idee natuurlijk
Mensen die prachtig slank zijn, hebben idd vaak geen idee. Wie geen issues heeft met afvallen, die weet dus niet hoe het is. Alles is niet hetzelfde voor iedereen. Maar dat vergeten mensen vaak. Omdat zíj wel goed maat kunnen houden en niet te veel aankomen, wil niet zeggen dat dat voor iedereen net zo makkelijk is. Zo kort door de bocht vind ik dat.

Natuurlijk zijn er mensen die na shakes weer terugvallen. Net zo goed als er mensen zijn die na andere afvalmethoden weer terugvallen. Voor een grote groep mensen is afvallen en maat houden namelijk ont-zet-tend moeilijk. En wie niet bij die groep hoort, hoort daar niet over te oordelen.

Ik had een reset nodig. Ik moest het roer rigoreus omgooien. En niet een beetje. Dit werkt voor mij vooralsnog heel goed. En als je klaar bent met shaken, moet je weer opbouwen. Bij Cambridge gaat dat volgens een heel programma. Langzaam alle voedselgroepen er weer bij. En daarna is het aan jezelf. Laat je je weer gaan? Of maak je verstandige keuzes? Ik maak me daar voor mezelf wel zorgen om ja. Maar net zo goed, als dat ik via een andere methode zou gaan afvallen.
nina1966 schreef:
21-03-2018 11:52
Niet? Kom eens met mensen die al 10 jaar weer gewoon eten én slank zijn.
Ik kan een heel rijtje opnoemen die dat met low carb wél voor elkaar hebben.
Super goed van die mensen. Zit je zelf ook in dat rijtje? Ook dat werkt niet voor iedereen. Ik had een hardere reset nodig. En uiteindelijk kun je na je shakedieet ook low carb verder gaan.

Oordelen is zo makkelijk. Vaak een teken van jaloezie ook.
Alle reacties Link kopieren
MiniMe3 schreef:
21-03-2018 11:59
(...)

Oordelen is zo makkelijk. Vaak een teken van jaloezie ook.
Zegt degene die goedbedoelde adviezen direct wegzet als oordelen door onwetende zure Viva-vrouwen. :rofl:
Ik vind de reactie's van lilalinda niet zuur hoor. Er wordt hier enkel gewaarschuwd
als je alleen shakes nuttigt je met een jojo-effect te maken krijgt. Het lijkt me heel vervelend en frustrerend als je in eerste instantie afvalt en dan weer aankomt. Dan zou ik eerder voor lowcarb gaan of een diëtiste inschakelen. Ik ben zelf ook ooit 10 kilo zwaarder geweest en afgevallen door doordeweeks minder te snoepen en weer te gaan sporten. Sindsdien hou ik mijn gewicht en dat gaat hartstikke goed.
Alle reacties Link kopieren
MiniMe3 schreef:
21-03-2018 11:56
Mensen die prachtig slank zijn, hebben idd vaak geen idee. Wie geen issues heeft met afvallen, die weet dus niet hoe het is.
aannames, aannames, aannames

weet je wat zo raar is?
als je wil leren fietsen, vraag je het aan iemand die kan fietsen
als je wil sporten, vraag je een sporttrainer
Maar als je af wil vallen, ga je lekker met allemaal andere 'dikkerds' in een groep zitten.
Ik heb een keer een blikje Slimfast caramel shake van mijn zus gehad en smerig
als het was. Gewoon voor de nieuwsgier geproefd :sick: .
Alle reacties Link kopieren
Wat voor shakes er zit kwalitatief nogal veel verschil tussen de ene en de andere.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Natuurlijk verkopen ze ook nog andere producten zoals o.a. rijst-en pastagerechten etc... Wat ik bedoelde zijn shakes. En enkel op shakes leven vind ik erg karrig. Misschien heb ik het ook mis en bedoelde ze het als ondersteuning maar dat kan ik hier nergens terugvinden. Correct me if I'm wrong!
Oke het is duidelijk dat samen schrijven er niet in zit haha.

Iedereen toch bedankt voor reacties!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven