Lijf & Lijn alle pijlers

Samen afvallen?.... wie doet er mee?

11-03-2013 10:05 457 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen iedereen,



Wie wil er samen met mij afvallen. Een aantal jaar geleden sonja bakker gedaan, heel veel afgevallen; maatje 36/38 en nu nog zwaarder dan voor het afvallen.

Eind van de zomer gaat mijn broer trouwen en wil ik weer in een mooie jurk.

Toen ook meegedaan aan een forum en daar veel steun aan gehad, wie wil er nu met mij meedoen?
Alle reacties Link kopieren
quote:felice71 schreef op 14 maart 2013 @ 15:51:

Dat lijkt me heel erg lekker!



Dat is het ook!

Ik houd van bakken en experimenteer graag wat met dit soort baksels, dat je ook hardstikke lekkere dingen kunt maken met veel minder suiker of boter heb ik nu wel ontdekt!

OP internet is er veel te vinden aan wat alternatieve recepten.
Alle reacties Link kopieren
dubbel...
Alle reacties Link kopieren
Druk hier



Ik heb zo'n zin in wat lekkers!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
Gisteravond heb ik lekker een magnum gegeten en nog 2 sinaasappels. Ik wil nog gaan sporten straks en vanmiddag weer werken. Eetlijstje volgt later.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren:



ontbijt, yoghurt met muesli, lijnzaad, handje amandelen.

Tussendoor, 2 mandarijnen.

Lunch, 2 bbh met achterham, 30+ kaas en een laagje sandwichspread.

Tussendoor, glas jus dorange en 2 sultanakoekjes.

Diner, 2 eetl basmatirijst en 4 grote scheppen gehakt mengsel met paprika, ui, bacon, tomatenpuree, peentjes en doperwten.
Alle reacties Link kopieren
En heb je nog wat lekkers genomen Felice???



Ik heb gisteren gegeten:

o: melkshake

t: cracker met rookvlees en half eitje

l: yoghurtshake

t: rijstwafel met kipfilet

t: appel

a: 2 bruine kadetjes met gebakken tartaar, ui en champions en een bakje komkommer rauwkostsalade.

a: evergreen bij de koffie



die appelcake lijkt me super lekker!!!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me ingehouden, een plakje ontbijtkoek. Maar ik denk dat ik voor dit soort gevallen dus maar die cake ga bakken morgen.



@Lieve, ik vind het knap dat je de dag doorkomt op shakes + een klein beetje. Loop je niet te klapwieken van de trek of valt dat mee?
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
@ felice, een plakje ontbijtkoek is toch prima. netjes hoor.



ik vond het gisteravond ook moeilijk om me in te houden. een stukje appelcake, 1 blokje pure chocolade en later nog volkoren cracker met smeerkaas. Uiteindelijk vond ik dat nog mee vallen.



@ lieve. met shakes bedoel je weightwatchers of andere eiwitshakes? Ik heb weleens een poging gedaan hiermee, maar voor mij wat het niet vol te houden.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt goed die appelcake! Ik heb ook nog soortgelijk recepten gevonden met weinig suiker en vet, dus een stuk gezonder!

gezonde tussendoortjes



Mijn eetijstje van gisteren:

o: 2 boterhammen met kaas en pindakaas (beetje van allebei)

t: appel en 3 koppen koffie en water

L: liche soep, flinke berg salade, thee en een boterham

t: appel, water, kofie, thee

D: andijviestamppot

t: 1 blokje chocola



Verder lekker gesport! Goede dag dus!

Vandaag zal ook wel goedkomen, maar dan komt weekend er aan..

Gelukkig heb je bij WW extra weekpunten én ik heb punten gespaard met sporten die ik nog niet op heb gemaakt, dus ik kan wel wat nemen, gelukkig..
Alle reacties Link kopieren
Dat is een goeie website! Kreeg ook al het boekje van de Hartstichting mee. Ik merk dat ik nu, na 3 dagen goed bewust bezig zijn, ik al lekker in mijn vel zit. Ik weet niet of ik afval, dat zie ik over 10 dagen wel, maar voel in ieder geval dat mijn lijf blij is met regelmatig en verantwoord eten.



Is het toch niet een idee om een soort van tabel te maken? In ieder geval met alle namen en hoeveel iedereen er vanaf wil... en eventueel ook al kwijt is. Volgens mij werkt dat motiverend .
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar Felice. Ik voel me ook al een stuk beter omdat ik weet dat ik goed bezig ben en geen honger lijd ofzo..



Ik merk ook heel duidelijk het effect van genoeg drinken.. Als ik daar niet op let, drink ik dus zowat niks op een dag, behalve koffie en dat is natuurlijk ech niet goed. Nu verplicht ik mezelf om bij elk kopje koffie ook een glas water te drinken en ik heb nog nooit zo vaak hoeven plassen, haha.



ik vind het ook wel goed hoor, om een soort overzichtje te hebben! Misschien ook leuk om de methode erbij te zetten?

Maar zo'n tabel bijhouden is wel een rotklusje, denk ik..
Alle reacties Link kopieren
Ik moet ook echt meer drinken! Goeie tip om bij elke kop koffie water te drinken. Spoelt lekker door, haha!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
@ felice: zo'n tabel vind ik natuurlijk nog steeds een goed idee! Ik ben nu ook bij gezellig samen afvallen gaan schrijven, want zij hebben wel een tabel! Alleen word deze blijkbaar niet aangevuld :(

En fijn he dat je merkt dat het goed is voor je lijf, dat 'goeie gevoel' helpt bij mij ook altijd.



Ik merk ook dat mijn lijf echt went aan het regelmatig (om de 2 uur) eten. mijn buik begint dan echt aan te spannen, dat voelt ook goed. Vroeger was het meer in mijn hoofd wat schreeuwde: ETEN! . en nu voel ik dus aan mijn buik, dat mijn lijf gewoon weer wat brandstof nodig heeft.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!

Lienemien, die appelcake ziet er heerlijk uit, die ga ik binnenkort proberen.



Ik heb ook nog een eettip, te simpel eigenlijk, maar wel erg lekker: De Magnetronappel!

Schil een appel en doe de stukjes in een kommetje. Beetje kaneel erbij en een eetlepel water. Dan in de magnetron, eh 1 minuut? 2? Voor als je een variant wil op je dagelijkse appel....



Ik weeg mezelf op vrijdagen. Vandaag was ik een halve kilo lichter dan vorige vrijdag. Zegt nog niet veel natuurlijk, helemaal omdat ik deze week vrij veel gesnaaid heb. Maar beter een halve kilo lichter dan een halve kilo zwaarder!
Alle reacties Link kopieren
@2reebruineogen. ik ben benieuwd wat je ervan vind!



en de magnetronappel kan ook een ovenappel zijn! maar dan flink kaneel, en wat drupjes honing erbij (eventueel). dan lekker minuut of 10 in oven van graad of 175.



Ik ben sinds vorige week 300 gram afgevallen. Het is niet supergeweldig, maar ben er toch blij mee!

en ik moet zeggen dat ik aan mijn lijf ook wel voel, dat er iets gebeurt.
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen helemaal vergeten op de weegschaal te gaan staan. Morgen moet ik er ook vroeg uit, dus even kijken of ik er aan denk.

Net terug van sporten, conditietraining gedaan. Was ff pittig, maar toch afgemaakt.

Eetlijstje:

o: 2 sneden brood, halvarine, magere smeerkaas, melk

t: water, 2 gekookte eitjes na het sporten

l: 3 afbakbroodjes, halvarine, salami, thee

t: water of thee, fruit

d: pasta met kip-stroganoffsaus en courgette

t: weet nog niet, ff kijken
Alle reacties Link kopieren
@ Lienemien, ik ga morgen de cake bakken. Maar waar koop je Agavesiroop, bij AH zag ik het niet. En ik wil geen zoetstof gebruiken want kleine uk wil vast ook een stukje. Anders dan toch maar suiker gebruiken.



Jongens wat een weer, het sneeuwt hier en is snijdend koud. Ik ga de kerstversiering maar weer ophangen, pfff!



Mijn lijstje tot nu:

o: yoghurt met muesli

t: bb met casselerib + optimel

l: bb met kaas/tomaat en 1 met een half zakje tonijn/gedroogde tomaat (erg lekker, van rio mare, weer ns wat anders)

Zometeen nog een sinaasappel, verder weet ik het nog niet!



Ik ga de verwarming hoger zetten, brrr
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
@ felice en lienemien; ik heb echt geen trek of honger, die shake neemt dat hongergevoel weg, waardoor het voor mij heel makkelijk is vol te houden. Het is van pro dieet en ik vind het wel fijn om tussendoor gewoon lekker te kauwen en 's avonds normaal te eten.



Hier ook erg koud en vanmorgen en vanmiddag heel veel sneeuw, maar het bleef niet liggen.



De weekenden vind ik wel moeilijk..... vanavond met een vriendin filmpje op de bank, dat zijn de momenten waarop ik ga snaaien en morgenavond met een groepje naar de kroeg...



Hoe doen jullie het in de weekenden????
Alle reacties Link kopieren
Dit weekend wordt makkelijk want vriendlief is weg en als ik ergens anders ben kan ik me best beheersen. Maar volgend weekend een feestje met veel hapjes, dus dat wordt zwaar!



Ik zou nu tegelijk met uk moeten gaan eten, maar heb nog helemaal geen zin... misschien toch maar doen
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
Grr, gezellig samen gegeten, maar madam wilde niet, dus dat was uiteindelijk niet zo gezellig. En daar kook je dan voor! Ze zit nu aan een boterham, nouja, als ze maar wat eet!

Om mijn eetlijstje compleet te maken:



vanmiddag nog een plak ontbijtkoek

d: dezelfde nasi als woensdag
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
aawwww Felice, hoe oud is je kleine meid???
Alle reacties Link kopieren
2,5 jaar
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
haha, heerlijke leeftijd met een waarbij ze vast een stevige eigenwil creëert :D!
Alle reacties Link kopieren
quote:han1987 schreef op 15 maart 2013 @ 11:35:

Vanmorgen helemaal vergeten op de weegschaal te gaan staan. Morgen moet ik er ook vroeg uit, dus even kijken of ik er aan denk.

Net terug van sporten, conditietraining gedaan. Was ff pittig, maar toch afgemaakt.

Eetlijstje:

o: 2 sneden brood, halvarine, magere smeerkaas, melk

t: water, 2 gekookte eitjes na het sporten

l: 3 afbakbroodjes, halvarine, salami, blokje kaas, thee

t: water of thee, fruit, 2 biscuitjes

d: pasta met kip-stroganoffsaus en courgette

t: fruit en water of thee
Alle reacties Link kopieren
Nogal.... net uit bad keek ze me aan met haar liefste blik... armpjes om mijn nek en vroeg een koekje aardbei... nouja, het is vrijdag en zij heeft een lijfje om jaloers op te zijn, zo mooi slank.

Overigens let ik er verder wel goed op wat ze eet
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven