Lijf & Lijn alle pijlers

Slanker de zomer in - Februari 2024 - Buddies gezocht

18-02-2024 16:19 64 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi!
Ik ben op zoek naar mensen die het leuk vinden om in een groepje [...] elkaar te motiveren en te inspireren om gezonder de zomer in te gaan.

Laat ik meteen heel eerlijk zijn, het gaat mij niet alleen om mijn gezondheid hoor. Het festival seizoen staat voor de deur, de bikini's, jurkjes, rokjes etc. En ik voel mij met 10 kilo teveel eraan gewoon minder aantrekkelijk. Tel daar bij op dat ik volgend jaar gaan trouwen en na de zomer op jurken jacht wil. Ik wil gewoon maximaal shinen en lekker in mijn vel zitten.

Zelf ben ik 41 jaar oud, 1.68m en momenteel 74 kilo. Daar wil ik eigenlijk gewoon 10 kilo onder zitten. Ik ga geen speciaal dieet volgen, maar wil wel een stuk strenger letten op wat ik eet en ik wil weer beginnen met hardlopen.

Zin om mee te doen? Gedeelde smart enzo.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-02-2024 19:50
Reden: Grootte van de groep laten we buiten beschouwing
1.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
lijf-lijn/gewichtsverlies-2024-topic/li ... #p35173696

Je kunt altijd hier aanhaken!
Bericht aan mijzelf: Lachen. Omdraaien. En met mijn ogen rollen. Niet andersom.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou wel mee willen schrijven!
Hier ook aankomende zomer veel in de planning zoals oa festival en een bruiloft van familielid. Wil dan toch dat een jurkje nét wat leuker staat en ik dus ook beter in mijn vel zit.

Hier wil ik 5-6kg kwijt. Ben er al veel kwijt, maar die laatste kilo´s zijn zo pittig.
Dus ik kan wel wat motivatie gebruiken, hopelijk lukt dat hier!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik luister veel naar Jan Geurtz, hij heeft verschillende boeken ( maar ook podcasts en interviews)geschreven over verslavingen ( eten hoort daar ook bij). Je levensstijl veranderd en inzien waarom je nu 10 kilo volgens jou te veel weegt.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik wil ook graag aanhaken!
Ik ben 39, weeg 80 kilo en ben ongeveer 170, ook te zwaar!
Vind het erg lastig om alleen te doen, met mijn verstand weet ik precies hoe het moet en het is ook al eerder gelukt.
Ik ben een snoepkont en het het ontbreekt me momenteel aan doorzettingsvermogen, dus het lijkt me fijn om het samen te doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe pakken jullie het aan? Ik ga weer kcal tellen en bijhouden in een app.

Ik ben trouwens 155 en woog vanochtend 57kg. Niet veel te zwaar, maar wil graag weer terug rond de 50kg wegen als het lukt. Maar met 52kg ben ik ook al heel tevreden! Zoveel hoeft er hier dus niet af. Maar dat maakt het niet minder lastig :)

Ik ben semi alleenstaand (heb wel al bijna 3 jaar een LAT relatie), werk 32u pw en ik krijg het qua energielevel, huishouden en co ouderschap niet voor elkaar om te sporten. Wel loop ik zoveel als mogelijk (kleine boodschappen en ophalen van school) en heb ik sinds kort Just Dance voor de switch! Dit doe ik dan samen met mijn zoontje die het ook super leuk vind :cheer2:
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik wil ook graag aanhaken.
1.68 en ik denk dat ik rond de 80 kilo weeg. Durf niet te wegen 😄
Het maakt eigenlijk ook niet uit…ik merk en zie aan mijn kleding dat het te strak zit.
10 kilo eraf is mijn streven. Ik heb als startdatum 1 maart en wil rond 1 juli mijn doel bereikt hebben en het gewicht vasthouden.
Op dit moment ben ik me aan het voorbereiden met inkopen doen en het een ander preppen.
vindersgeluk wijzigde dit bericht op 20-02-2024 22:12
Reden: Onbelangrijke info verwijderd
2.49% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik wandel regelmatig, maar mijn grootste uitdaging zit hem echt in het niet snoepen en snaaien in de avond.

Daarnaast vind ik het ook lastig om telkens iets te bedenken voor het avondeten. Ik heb al wel wat inspiratie opgedaan op het forum voor gezonde en makkelijke recepten. Mijn vriend en ik werken beide onregelmatig, dan is de verleiding soms groot om weer voor makkelijk (en minder gezond) te gaan.

Allemaal keuzes dus in mijn geval, waarbij ik dus echt zelf die knop om moet zetten, maar dat vind ik moeilijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Paarsevlinders schreef:
22-02-2024 08:48

Daarnaast vind ik het ook lastig om telkens iets te bedenken voor het avondeten. Ik heb al wel wat inspiratie opgedaan op het forum voor gezonde en makkelijke recepten. Mijn vriend en ik werken beide onregelmatig, dan is de verleiding soms groot om weer voor makkelijk (en minder gezond) te gaan.

Sorry beetje off topic maar misschien een idee voor dit probleem. Maak een lijstje van ongeveer 15 hele simpele recepten die je altijd kunt maken. Echt gewoon heel simpele receptjes. Als je wekelijks een menu maakt en de ingrediënten daarvan al in huis hebt, is het vaak zo gemaakt. En er zijn ook veel dingen waarvan je grotere hoeveelheden kunt maken (bv pastasaus, curry’s, maaltijdsoep, etc)
Laatst las ik hier op het forum: ‘wij koken elke dag vers, maar we houden de standaard laag en simpel’ (iets in die trant)vond ik echt een goede, zeker in een druk gezin met (onregelmatig) werk, kinderen etc.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat snoepen in de avond is voor mij dus ook hét struikelblok.
Overdag lukt het me heel goed. Maar als ik eenmaal op de bank lig, zoonlief op bed, dan ga ik overstag.
Als ik echt enorme trek heb, neem ik zo'n klein zakje paprika chips. Maar ja, beter niets natuurlijk
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik wil ook graag meeschrijven! Eerder heb ik hier (onder een andere naam) ook meegeschreven en ik ben toen uiteindelijk 40 kilo afgevallen. Hierna was ik vier jaar eigenlijk stabiel ' slank' maar helaas ben ik ziek geworden waardoor ik eerst nog meer afviel waardoor ik zelfs mager werd, maar daarna mede door medicatie weer iets ben aangekomen. De laatste tijd merk ik dat ik hier niet meer blij van word. Mijn kleren zitten niet meer lekker, ik voel me niet fijn als ik in de spiegel kijk etc. dus deze week de weegschaal maar weer gepakt en er moet inderdaad wat af.

Ik ben 1.62 en wil graag terug naar 67 kilo, het gewicht waar ik bij mijn vorige poging ook bleef steken dus ik denk dat dan goed voor mij is. Op dit moment zit ik rond de 74 kilo.

Wat ik vooral wil gaan doen is even weer opletten met suiker en snoepen/snaaien. Daarnaast weer wat regelmatiger gaan wandelen (rondje lopen in de pauze etc) en daarnaast zijn vriend en ik aan het kijken om te gaan zwemmen. Hoe ik het precies wil vormgeven weet ik nog niet helemaal, maar ik vind dit wel een mooi begin om de stok achter de deur te hebben .
Alle reacties Link kopieren Quote
Is dit topic nog een beetje actief? Want dan schrijf ik graag mee!

Ik heb net een nieuwe batterij voor de weegschaal gekocht en zal er vanavond eens op gaan staan. Ik wil graag weer onder de 70 kilo gaan wegen en vrees dat er daarvoor wel een kilo of 5 af moet. Opzich heb ik m’n lengte mee (1.77) maar ben nu echt wel stevig.

Vooral snaaien in de avond. Hebben jullie tips hoe je zorgt dat je dat niet doet? Want als ik tv kijk hoort dat er een beetje bij ofzo. Eigenlijk is die chips in de avond mijn enige boosdoener (Nouja beetje meer sporten mag ook wel). Maar die chips is denk ik een best serieuze verslaving. Ik kan er zomaar voor omrijden na het werk als ik weet dat we anders ‘s avonds niks meer is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik wil ook wel meeschrijven. Ik wil van 83 naar 73 gaan. Ben 182 lang.
Ook hier in de avond trek in lekkers. Bewegen doe ik wel redelijk. 2x bootcamplesje en 1x rocycle lesje in de week.
Vandaag gegeten. Yoghurt met appel en muesli, 2 boterhammen met hagelslag, snackgroenten, kippensoepje, gekookt eitje, liga, 3 paaseitjes, banaan, agv tje maar dan met vegaburger. Zo nog wat popcorn. Toch wat lekkers, maar niet zo ongezond.
Haal mijn 10.000 stappen wel vandaag en uur gesport. 3 cappucino en twee liter water gedronken.

Misschien ga ik eens van die proteine chocomouse kopen voor in de avond. Twijfel of dat een goed tussendoortje is ja of nee. Eiwitten zijn wel goed bij afvallen
anything that is unrelated to elephants = Irrelephant
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk dat er nog wat meer bijkomen!

Hier gaat het echt ontzettend slecht....

Het snaaien 's avonds pfff het lukt me gewoon nog niet. Overdag lukt het me prima om aan m'n schema te houden. Maar als ik eenmaal op de bank zit en zoon op bed...

Besloten om in de pauze op mijn werk ook wat te gaan bewegen. Bij goed weer, ga ik wandelen en bij regen ga ik op de crosstrainer hier op zolder :)
Heb ik eerder ook gedaan, maar laten verslonzen.. Ga ik toch weer oppakken!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het altijd lastig om echt steeds terug te komen en mee te schrijven, maar zal het weer proberen.
Ik doe dus graag mee. Mijn eerste doel is onder de 80 komen en daarna onder de 75. Moet nog even iets verzinnen om mezelf op dat punt mee te belonen.

Ik zie op Instagram nu ook veel mensen met zo'n walking pad die je zo onder de bank schuift. Iemand hier daar ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren Quote
Die heb ik inderdaad ook gezien Melon! Ik was ook al nieuwsgierig ernaar..
Lijkt me ideaal om zo toch aan m'n stappen te komen op een drukke werkdag!
Alle reacties Link kopieren Quote
Lovelylady89 schreef:
27-02-2024 10:44
Die heb ik inderdaad ook gezien Melon! Ik was ook al nieuwsgierig ernaar..
Lijkt me ideaal om zo toch aan m'n stappen te komen op een drukke werkdag!
Ja precies. Ik loop wel eens in huis, pas op de plaats. Is ook allemaal wel beweging, maar denk dat ik er meer uit haal met zo'n ding. Maarja wil ook niet 1 die snel stuk is, maar €350 gaat me ook weer te ver voor zoiets. Dus nog maar even over nadenken.

Dat is vooral voor de dagen dat mijn kinderen er zijn. Als ze bij hun vader zijn kan ik de deur wel uit.
En misschien moet ik mijn kinderen ook eens vaker mee nemen voor een rondje wandelen/steppen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zo'n walking pad is dan weer niks voor mij. Ik heb een leenhond gezocht op hondjeuitlaten.nl en ik loop nu in het weekend en lekkere lange wandeling met hem. Moet wel bij je passen natuurlijk, maar misschien voor jullie ook een idee? Baasje blij dat ik het een keer overneem en ik haal mijn stappen. Nu het wat langer licht gaat worden wil ik ook nog een keer in de avond met hem lopen. En ik maak bijna altijd wel een lunch wandeling. Ik ga toch het liefst even naar buiten.
anything that is unrelated to elephants = Irrelephant
Alle reacties Link kopieren Quote
Zo'n walkingpad klinkt hier wel interessant. Met thuiswerken mis ik toch echt veel stappen en het is bijna niet te doen om aan 10.000 stappen per dag te komen (wat ik eerder wel deed) omdat ik gewoon de stappen van en naar kantoor etc. mis. Heb deze week mijn fitbit weer opgezocht omdat dat toch een beter inzicht geeft, maar helaas heeft die het lootje gelegd.

Ik ga volgende week echt helemaal weer een schema met bewegen etc oppakken omdat ik vanaf morgen in het buitenland zit en het dan toch wat lastiger wordt.

Qua eten gaat het wel redelijk gelukkig, al moet ik wel oppassen niet met vriend mee te snaaien. (en ik zag dat hij net toch weer hapjes heeft gekocht....)

Voor de mensen die het s avonds lastig vinden, misschien helpt dit. Wat ik de vorige keer deed was kleine porties maken met hartige snacks en dat steeds minderen. Meestal was het iets als een stukje 30 plus kaas, plakje kipfilet etc,olijfjes, komkommer of tomaatje dat soort dingen (weet het niet precies meer). Wat ook wel hielp was rond acht uur een klein beetje kwark met van die chocoladestukjes erin. Toen ik het op deze manier deed merkte ik dat de trek erin en ook de gewoonte steeds meer verdween totdat ik niet eens meer doorhad dat ik na het eten niets meer nam.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat gezellig dat hier een groepje begint te ontstaan. Ik hoop dat dat stand houdt. In ieder geval tot we ons doel bereikt hebben ;)

Een walking pad ga ik even opzoeken. Al is het niks voor mij, ik loop gelukkig genoeg op m’n werk. En thuis ook wel met 4 jonge kinderen.

Ik heb me ook weleens laten vertellen dat driekwart in het eten zit en maar een kwart in mee sporten. Al is dat laatste natuurlijk ook gezond.
Ik sport 1x per week een uur. Maar haal meestal wel de 8000-10000 stappen op een dag. En plan is om naar het werk te gaan fietsen als m’n fiets eind van de week binnen is.

Herkenbaar dat snaaien ‘s avonds als is het hier alleen maar chips. En oh wat mis ik het! En ik zou zo graag willen dat ik het kan om maar een handje te pakken of maar 1x per week maar dat heb ik al zo vaak geprobeerd dat ik er nu naar neig om maar helemaal nooit meer chips te eten. Al vind ik die gedachte vreselijk. Best triest dat dat zo werkt als je ergens aan verslaafd bent.

Gekke is ook dat ik voor de rest prima gezond eet en niet snoep dus daar hoef ik niks aan te veranderen. Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wat er gebeurd als ik geen chips meer eet en iets meer beweeg. Of ik daarvan al afval.

Maar de tips hoe de avond door te komen zijn nog welkom. Ik ga nu maar slapen misschien is vroeg slapen ook een optie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Toevallig een week geleden aangemeld bij Weightwatchers, door enthousiasme van een vriend.

Ik ben eind 40, 1,75 meter lang en nu 73 kilo. Ik hoef niet veel eraf, maar wil gezonder en bewuster eten.

Na een week ww al gemerkt dat ik onbewust veel snaai. Een koekje hier, een snoepje daar, bakje chips, toastjes met wat lekkers. Daar ben ik nu mee gestopt. Door het bij te houden word ik bewust van wat ik allemaal naar binnen werk.
Dus snoep/koek/chips de deur uit en gezondere keuzes.
Bewegen doe ik voldoende, dus daar ligt het niet aan.

Ik lees (en schrijf) graag mee. En voor iedereen alvast veel succes en motivatie!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ligbedje85 schreef:
27-02-2024 21:50

Maar de tips hoe de avond door te komen zijn nog welkom. Ik ga nu maar slapen misschien is vroeg slapen ook een optie.
Misschien vroeg tandenpoetsen? Daarna kun je beter ivm je tandglazuur niet meer eten.
anything that is unrelated to elephants = Irrelephant
Alle reacties Link kopieren Quote
Om de avond door te komen drink ik zoete thee. Meestal zonder, maar soms met een beetje honing.
Of ik zorg dat ik nog wat ruimte in de kcal heb om 's avonds toch een plakje cake ofzo te nemen. Als het 'mag' heb ik er soms niet eens interesse in en anders past het in mijn dag.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik schrijf ook graag mee! Heeee LovelyLady :high5:

Ik ben 1.71 en ik weet niet precies hoeveel ik weeg. Durf nog niet op de weegschaal te gaan staan..... 3 jaar geleden ben ik van 73 naar 65 gegaan en heb daar ongeveer een half jaar over gedaan. Meer bewegen, bewuster eten en inderdaad na het avondeten niets meer snoepen/snaaien. Dit gewicht heb ik rond de 2 jaar stabiel weten te houden.

Ik wandel veel (bijna elke dag 11.000 stappen) en ik tennis 3x per week. Soms ook nog padel.

Het afgelopen halfjaar is daar een paar kilo bijgekomen en sinds 4 weken zit ik met een knieblessure. Ik ben eind januari hard omver geskied tijdens de wintersport en het resultaat: gescheurde voorste kruisband en schade aan de meniscus. Heb al een MRI en een consult met een orthopedisch chirug gehad.
Deze adviseerde me om eerst 4-6 weken fysio te doen om de knie soepel en stabiel te maken en daarna wordt gekeken of er een operatie nodig is of niet.
Ik snap dat de knie sowieso soepeler en stabieler moet worden. En ik weet dat er zat mensen uiteindelijk weer kunnen sporten met een gescheurde kruisband. Maar de schade aan de meniscus doet ook gewoon pijn en die pijn wordt niet minder. Anyway, ik had afgelopen maandag mijn 2e fysio-sessie dus ik heb nog een aantal weken te gaan voordat er uberhaupt iets besloten wordt :cry:

Dus van een actief leven ben ik gegaan naar wat strompelen in huis en soms buiten de deur. De muren komen op me af en ik word af en toe echt gillend gek omdat ik niet kan bewegen. Dus ik heb besloten: het enige waar ik NU invloed op heb is het eten, dus daar ga ik voor. Ik doe IF en dat is in het verleden goed bevallen. De afgelopen paar weken waren prut qua eten, omdat ik echt in die negatieve spiraal zat/zit. Maar nu is het klaar. Schouders eronder en in ieder geval dat eten aanpakken.

En: ik heb mezelf via Marktplaats getrakteerd op een scootmobiel :biggrin: Ik kan nu in ieder geval zelf naar de fysio, supermarkt en school vd kinderen. En bijkomend voordeel: lekker veel aanspraak (ook al heb ik daar ook niet altijd zin in).

Dus ik doe graag mee en hopelijk vinden we hier een stok achter de deur en kunnen we elkaar motiveren en inspireren!
Zijn er mensen die een tabel willen? Geen idee trouwens hoe dat moet :$
Alle reacties Link kopieren Quote
Blondie5 schreef:
28-02-2024 15:00
Ik schrijf ook graag mee! Heeee LovelyLady :high5:

Ik ben 1.71 en ik weet niet precies hoeveel ik weeg. Durf nog niet op de weegschaal te gaan staan..... 3 jaar geleden ben ik van 73 naar 65 gegaan en heb daar ongeveer een half jaar over gedaan. Meer bewegen, bewuster eten en inderdaad na het avondeten niets meer snoepen/snaaien. Dit gewicht heb ik rond de 2 jaar stabiel weten te houden.

Ik wandel veel (bijna elke dag 11.000 stappen) en ik tennis 3x per week. Soms ook nog padel.

Het afgelopen halfjaar is daar een paar kilo bijgekomen en sinds 4 weken zit ik met een knieblessure. Ik ben eind januari hard omver geskied tijdens de wintersport en het resultaat: gescheurde voorste kruisband en schade aan de meniscus. Heb al een MRI en een consult met een orthopedisch chirug gehad.
Deze adviseerde me om eerst 4-6 weken fysio te doen om de knie soepel en stabiel te maken en daarna wordt gekeken of er een operatie nodig is of niet.
Ik snap dat de knie sowieso soepeler en stabieler moet worden. En ik weet dat er zat mensen uiteindelijk weer kunnen sporten met een gescheurde kruisband. Maar de schade aan de meniscus doet ook gewoon pijn en die pijn wordt niet minder. Anyway, ik had afgelopen maandag mijn 2e fysio-sessie dus ik heb nog een aantal weken te gaan voordat er uberhaupt iets besloten wordt :cry:

Dus van een actief leven ben ik gegaan naar wat strompelen in huis en soms buiten de deur. De muren komen op me af en ik word af en toe echt gillend gek omdat ik niet kan bewegen. Dus ik heb besloten: het enige waar ik NU invloed op heb is het eten, dus daar ga ik voor. Ik doe IF en dat is in het verleden goed bevallen. De afgelopen paar weken waren prut qua eten, omdat ik echt in die negatieve spiraal zat/zit. Maar nu is het klaar. Schouders eronder en in ieder geval dat eten aanpakken.

En: ik heb mezelf via Marktplaats getrakteerd op een scootmobiel :biggrin: Ik kan nu in ieder geval zelf naar de fysio, supermarkt en school vd kinderen. En bijkomend voordeel: lekker veel aanspraak (ook al heb ik daar ook niet altijd zin in).

Dus ik doe graag mee en hopelijk vinden we hier een stok achter de deur en kunnen we elkaar motiveren en inspireren!
Zijn er mensen die een tabel willen? Geen idee trouwens hoe dat moet :$
Zuur, maar ik zou zeker voor een operatie gaan ivm tennis en padel :daisy: .

Zo ook graag meeschrijven, ben niet te zwaar maar het mag wat strakker allemaal. Mijn doel is nog 3 a 4 kilo kwijt, maar vind het lastig. Ben 1.55 en 54 kilo.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven