Lijf & Lijn alle pijlers

Slanker de zomer in - Februari 2024 - Buddies gezocht

18-02-2024 16:19 64 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi!
Ik ben op zoek naar mensen die het leuk vinden om in een groepje [...] elkaar te motiveren en te inspireren om gezonder de zomer in te gaan.

Laat ik meteen heel eerlijk zijn, het gaat mij niet alleen om mijn gezondheid hoor. Het festival seizoen staat voor de deur, de bikini's, jurkjes, rokjes etc. En ik voel mij met 10 kilo teveel eraan gewoon minder aantrekkelijk. Tel daar bij op dat ik volgend jaar gaan trouwen en na de zomer op jurken jacht wil. Ik wil gewoon maximaal shinen en lekker in mijn vel zitten.

Zelf ben ik 41 jaar oud, 1.68m en momenteel 74 kilo. Daar wil ik eigenlijk gewoon 10 kilo onder zitten. Ik ga geen speciaal dieet volgen, maar wil wel een stuk strenger letten op wat ik eet en ik wil weer beginnen met hardlopen.

Zin om mee te doen? Gedeelde smart enzo.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-02-2024 19:50
Reden: Grootte van de groep laten we buiten beschouwing
1.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja ik wil heel graag geopereerd worden; ik wil gewoon dat het "gemaakt" wordt en zeker ivm de pijn aan de meniscus die ook niet minder wordt. Ik weet dat er een hele lange revalidatieperiode bijhoort, maar nu kan ik ook niks.

Ik heb trouwens besloten dat ik me vrijdag ga wegen. Letterlijk en figuurlijk met de billen bloot. Dan weet ik ook wat mijn "startgewicht" is.
blondie5 wijzigde dit bericht op 28-02-2024 17:36
0.54% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Blondie5 schreef:
28-02-2024 15:08
Ja ik wil heel graag geopereerd worden; ik wil gewoon dat het "gemaakt" wordt en zeker ivm de pijn aan de meniscus die ook niet minder wordt. Ik weet dat er een hele lange revalidatieperiode bijhoort, maar nu kan ik ook niks.

Ik heb trouwens besloten dat ik me vrijdag ga wegen. Letterlijk en figuurlijk met de billen bloot. dat weet ik ook wat mijn "startgewicht" is.
Klopt, maar het is het waard! Vooral 1e 2 maanden zijn ronduit belabberd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dank voor je reactie Zwaluw! De afgelopen maand was hier ook belabberd; en dan met veel onzekerheid en nog geen uitzicht op verbetering of wat komen gaat.
Dus doe mij maar die operatie een lange nasleep en revalidatie. Kan ik ergens naartoe werken :yes:
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat vervelend blondie5 van je blessure! Maar wat ontzettend knap dat je van 73 naar 65 kilo bent gegaan. Wat denk je nu te wegen?

Wel allemaal beetje hetzelfde hier dus qua hoeveelheid kilo’s die jullie eraf willen.

Hier gaat het overigens ook niet perse om de kilo’s maar om de buik die wat dunner mag. Maar dat gaat bij mij wel gepaard met kilo’s.

Ik ga vanavond even wegen. Batterij is verwisseld en even met kleren erop gestaan maar hoop nog op zware kleding haha.

Dat van het tandenpoetsen is stiekem wel een goeie ja.
Zoete thee hou ik niet van. Ik hou sowieso niet van zoet. Dus die snoepkast van de kinderen hier kan ik prima gevuld laten. Heb ze alleen vrijdag chips beloofd dus dat wordt lastiger als ik het in huis haal.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ligbedje, ik hou ook niet van snoep/zoet/chocola.... Als ik dat de rest van mijn leven niet meer mag eten.... Prima! Kaas/nootjes/chips, daarentegen :rolling:

Ik heb geen idee wat ik weeg..... Ik hoop rond de 70, maar ik vrees wat meer.
Vrijdag maar eens kijken wat de schade is. Ik merk echt dat als ik meeschrijf hier en mijn gewicht bijhoud (elke week wegen, niet vaker) dat dat echt een stok achter de deur is!
Alle reacties Link kopieren Quote
Blondie5 schreef:
28-02-2024 16:18
Dank voor je reactie Zwaluw! De afgelopen maand was hier ook belabberd; en dan met veel onzekerheid en nog geen uitzicht op verbetering of wat komen gaat.
Dus doe mij maar die operatie een lange nasleep en revalidatie. Kan ik ergens naartoe werken :yes:
Als je iets wil weten vraag het maar, ik heb 15 jaar geleden gedaan :).
Alle reacties Link kopieren Quote
Zwaluw je hebt PB!
Alle reacties Link kopieren Quote
Zo ik heb op de weegschaal gestaan. 73,5 kg het viel me eigenlijk nog wel mee. Onder de 70 is genoeg voor mij want met 1.77 is zelfs dit nog wel oké. Maar onder de 70 voelt beter en ziet er net wat beter uit. Dus 4kg moet eraf. Eens zien of het lukt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat gaat je lukken Ligbedje, het is te overzien!
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier vanmorgen 82 kilo. De eerste kilo is er af. Gister lekker lesje Rocycle gedaan en veel water gedronken. Niet snoepen in de avond gaat goed. Nu nog volhouden :)
anything that is unrelated to elephants = Irrelephant
Alle reacties Link kopieren Quote
Mag ik ook meeschrijven?

Ik ben bijna 45, 1.68 lang en weeg nu 76 kilo. Ik ~doe~ deed aan bodybuilding en ik vind mijn gewicht niet zo interessant, omdat gewichtstoename voor mij met oog op de spieren ook positief kan zijn (ik ben op 70 kilo al vrij droog geweest, terwijl dat volgens Bmi overgewicht is), maar wel mijn vetpercentage. Dit laat ik periodiek meten door mijn coach, dus tussentijds heb ik geen idee en kijk ik alleen in de spiegel en hoe kleding past.

De reden dat ik 'deed' schrijf, is omdat ik eind december mijn tweede heupprothese heb gekregen en 5 weken later (begin februari) een galblaasoperatie heb gehad die ivm complicaties vanuit een laparoscopie is omgezet naar een klassieke buikoperatie, dus ik ben nog volop aan het herstellen. In verband met leverschade door chronische ontstekingen moet ik ook erg op mijn eten blijven letten (vetarm), wat ik heel lastig vind, maar ik word ook gelijk weer afgestraft met kolieken als ik me niet gedraag. Ik ben nog volop aan het uitzoeken wat mijn lichaam wel en niet accepteert aan voedsel. Tomaten blijken bijvoorbeeld een no-go.

Ik ben in de aanloop naar de operatie in één week 8 kilo afgevallen door niet kunnen eten en overgeven en ben wel bang om van daaruit te gaan jojo-en, want ik moet nu uiteraard wel eten.

Ik heb vanmorgen toevallig een bericht gezonden naar mijn personal trainer of we voorzichtig weer kunnen starten. Zij geeft mij dan ook een voedingschema. Ik begin ook weer in het stadium te komen dat ik alweer wat langer kan wandelen. Dus fijn contact met anderen die ook weer starten met gezond eten en meer bewegen zou ik erg leuk en helpend vinden!

Voor mijn operaties was mijn doel om voorjaar 2025 wedstrijden te kunnen draaien maar ik ben bang dat de complicaties van de galblaas zorgen dat dit uitgesteld moet worden. Maar ik ga ervoor!

Veel succes iedereen en ik duim hard dat we allemaal consistent kunnen blijven!
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom AWWKW! Wat vervelend van je operatie en complicaties. Dat klinkt niet fijn....
We zitten redelijk bij elkaar in de buurt qua lengte en leeftijd. Of we ook in de buurt zitten qua gewicht ga ik morgenochtend zien :$

Gezellig dat je mee komt schrijven!

Goed zo Irrelephant!
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou, vanmorgen dus letterlijk en figuurlijk met de billen bloot.... :moon:
Weegschaal gaf 71,8 aan. Had ik ergens wel verwacht, ben er ook niet echt van geschrokken ofzo. En gelukkig was ik niet 73 (waar ik ooit mee begonnen was) of meer.
Goeie week gehad en hopelijk trek ik dat dit weekend ook een beetje door.
Hoe is het met jullie? Mensen nog gewogen? Fijn weekend allemaal!
Alle reacties Link kopieren Quote
71,8 is een mooi startpunt! Wat is je streefgewicht?

Ik ga vanaf volgende week weer opstarten met mijn PT, 2x in de week. Vandaag ook naar de sportschool geweest, krachttraining met dumbbells van wel 4 hele kilo's, 20 minuten gefietst op stand 3 en op de loopband aan 2,5 km/h dus het lijkt nergens op, maar ik ben in elk geval weer van start met m'n kreupele pootje.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik denk dat ik mijn streefgewicht op 65 zet, zo ergens richting de zomer. Dat mag ook 66 zijn, of 64. In ieder geval minimaal 5 kilo eraf. Zal niet zo snel gaan met die knie van mij en nog geen uitzicht op verbetering/operatie. Maar ik ga mijn best doen.

Fijn dat jij weer wat kunt bewegen AWWKW!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben 1 maart gestart. Heb me gewogen en 78,3 kilo schoon aan de haak. Met een lengte van 1.68 echt te zwaar.
Wil er graag minimaal 5 kilo af. Het liefst weer net onder de 70 kilo komen en in elk geval weer bepaalde kledingstukken aan kunnen die nu toch wel erg strak zitten.

Ik doe intermittent fasting 16:8, meer krachttraining en een calorietekort van 500 kcal elke dag. Hopelijk ben ik dan in juli rond de 70 kilo.

Hoe pakken jullie het aan?

En weet iemand waar ik gratis goede krachttraining schema’s kan vinden?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik wil ook wel meeschrijven! Op zich ben ik niet te zwaar, 68 kg bij 1.70 mrt. Maar met een paar kilootjes eraf is het net wat mooier en strakker voor de zomer. Zo rond 63-65 voel ik me het beste bij.

Herkenbaar wat er geschreven is over het snoepen in de avond. Daar zit hem bij mij ook de valkuil, met name in de weekenden. Dus daar ga ik de komende tijd weer beter op letten.

Qua bewegen en sporten zit ik we goed gelukkig, haal makkelijk 10.000 stappen per dag en sport 4 keer per week.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tis geen februari meer, maar zou graag aanhaken. Ik heb precies jouw ‘afmetingen’ Sloopkogel, dus voel me aangesproken om mee te doen :-D . Woog nog 1 kilo zwaarder, dus het begin is er al. En ik zou eerlijk gezegd al blij zijn met 5 kg minder/onder de 70 te komen. Ik weet van vorige pogingen dat het voor mij te lastig is om voedingsmiddelen of bijv koolhydraten uit te sluiten. Nu mijn man ook is begonnen met gezond eten (boek: echte mannen diëten niet) is het voor mij een stuk makkelijker vol te houden. Eigenlijk komt het er in het kort op neer om zo veel mogelijk onbewerkt te eten, veel groente en fruit en 12 uur niet te eten. In ons geval na 20u niet meer tot de volgende ochtend. Dan ben je natuurlijk alle koekjes en chips op de bank al kwijt natuurlijk. Verder vind ik zelf het boek “fit met Marije” een heel fijn boek wat hier bij aansluit. Daarin krijg je veel inzicht op het mentale proces en kun je berekenen wat je persoonlijk op een dag moet eten op een dag qua kcal en macro’s om af te vallen en receptentips natuurlijk. Die macros en kcal heb ik ingevuld in de Lifesum app om t makkelijk te houden. Maar wel gewoon alles eten dus en dus hopelijk beter vol te houden als je op je streefgewicht bent. Verder heb ik altijd wel veel gesport en fiets en loop ik veel. Maar ja, daar val ik dus niet meer van af. Ik zou eigenlijk krachttraining moeten doen maar dat vind ik stom en ook helemaal niet leuk in mn eentje.
If you can't make it good, at least make it look good. (Bill Gates)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik doe ook mee. Weeg 69 kilo en ben 170. In 2019 ben ik van 78 kilo naar 61 gegaan in 6 maanden. Dat ging toen echt heel makkelijk met veel dagen van 10.000 steps, veel juices en smoothies en salades.
Ik hoef nu dus in principe maar een kilo of 8 te verliezen, maar ben ook een zoetsnoepkont, geen keukenprinses en geen sportliefhebber. Heb wel een walking pad maar die wordt nog niet intensief gebruikt.
Salades en juices zijn kwa 'koken' het meest haalbare voor mij, dus daar ga ik weer mee beginnen.
Alle reacties Link kopieren Quote
MissLouie schreef:
02-03-2024 19:59
Ik doe ook mee. Weeg 69 kilo en ben 170. In 2019 ben ik van 78 kilo naar 61 gegaan in 6 maanden. Dat ging toen echt heel makkelijk met veel dagen van 10.000 steps, veel juices en smoothies en salades.
Ik hoef nu dus in principe maar een kilo of 8 te verliezen, maar ben ook een zoetsnoepkont, geen keukenprinses en geen sportliefhebber. Heb wel een walking pad maar die wordt nog niet intensief gebruikt.
Salades en juices zijn kwa 'koken' het meest haalbare voor mij, dus daar ga ik weer mee beginnen.
Welke heb je en ben je verder wel tevreden erover?
Alle reacties Link kopieren Quote
Gisteren een fail.

Ik was gaan lunchen met mijn vriend en had braaf een Caesar salade besteld. Was dus absoluut geen Caesar salade dus ik heb een beetje kip en ei eruit gegeten en de rest laten staan.

Gierende honger dus 's avonds en ik heb pannenkoeken gemaakt voor de kinderen... En meegegeten :bonk: Nou ja, het is wat het is en die ene keer maakt op langere termijn ook niet uit. Wel weer een goede wake up call om weer te gaan mealpreppen.

Morgen de eerste keer weer trainen. Ik heb afgelopen dagen wat lichte oefeningen in de sportschool gedaan en op de loopband gewandeld om mijn been sterker te maken. Dat zet qua calorieën verder geen zoden aan de dijk, maar des te eerder kan ik wel weer iets doen wat calorieën verbrandt. En fijn om te zien dat als er een beetje pomp inkomt ik blijkbaar niet alle bespiering kwijt ben geraakt de afgelopen maanden. Geeft toch een fijnere start.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier gaat het nog niet echt goed. Ik heb door deadlines qua werk en verhuizen en een paar dagen buitenland vrij druk en daardoor schiet vooral het wandelen erbij in. Eigenlijk wil ik maandag even een goede start maken, zodat ik ook dit weekend even wat lijstjes etc. kan maken. Gisteren bij het boodschappen doen wel gezonde dingen meegenomen dus het begin is er. Ik merk overigens dat ik er door het thuiswerken moeite mee heb om mijn stappen te halen en water drinken schiet er ook steeds bij in. Iemand tips?

Ik kom later even uitgebreider reageren..
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb inmiddels wel duidelijk voor mezelf hoe ik het in eerste instantie wil aanvliegen. Ik wil wel opletten met wat ik eet, maar niet echt de focus daar opleggen omdat ik het met een paar kleine aanpassingen wel weer de goede richting op moet krijgen denk ik. De focus moet meer liggen op bewegen, niet alleen qua afvallen maar ik wil het ook oppakken omdat ik weet dat ik mij daar beter bij voel. Ik heb inmiddels nadat mijn fitbit het op had gegeven, mijn andere horloge weer aan de praat gekregen dus dat is een stok achter de deur. Ik merk dat dit voor mij altijd goed werkt.

Omdat het wandelen met thuiswerken best lastig is en omdat mijn knieen en enkels door jaren overgewicht niet meer heel goed zijn, ga ik het opbouwen en begin ik nu met het doel van 6.000 stappen per dag op te bouwen naar 10.000. Daarnaast wil ik krachttraining weer gaan oppakken, iets waar ik volgende week mee begin. Daarnaast moet ik echt meer water drinken, dus dat houd ik nu bij in een app en heb ik dus mijn eetpatroon al wat omgegooid. Normalere dingen in plaats van toch elke keer weer een lekker broodje etc,. Dat is toch gemakkelijker als je thuis zit merk ik.

Woensdag wordt mijn weegdag, dus aanstaande woensdag ga ik ook mijn beginpunt opnemen. Daarnaast houd ik op verschillende plakken (buik, heupen, taille) mijn lichaamsomtrek bij omdat ik dat ook prettig vindt om te zien. Als laatst wil ik toch wel weer foto's maken zodat ik het over een tijdje kan vergelijken, hopelijk met een goed resultaat.

Mijn doel is in ieder geval om gewoon weer in mijn zomerjurken te passen en dat ze dan ook goed zitten/staan en dat ik me er zelf prettig bij voel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb inmiddels wel duidelijk voor mezelf hoe ik het in eerste instantie wil aanvliegen. Ik wil wel opletten met wat ik eet, maar niet echt de focus daar opleggen omdat ik het met een paar kleine aanpassingen wel weer de goede richting op moet krijgen denk ik. De focus moet meer liggen op bewegen, niet alleen qua afvallen maar ik wil het ook oppakken omdat ik weet dat ik mij daar beter bij voel. Ik heb inmiddels nadat mijn fitbit het op had gegeven, mijn andere horloge weer aan de praat gekregen dus dat is een stok achter de deur. Ik merk dat dit voor mij altijd goed werkt.

Omdat het wandelen met thuiswerken best lastig is en omdat mijn knieen en enkels door jaren overgewicht niet meer heel goed zijn, ga ik het opbouwen en begin ik nu met het doel van 6.000 stappen per dag op te bouwen naar 10.000. Daarnaast wil ik krachttraining weer gaan oppakken, iets waar ik volgende week mee begin. Daarnaast moet ik echt meer water drinken, dus dat houd ik nu bij in een app en heb ik dus mijn eetpatroon al wat omgegooid. Normalere dingen in plaats van toch elke keer weer een lekker broodje etc,. Dat is toch gemakkelijker als je thuis zit merk ik.

Woensdag wordt mijn weegdag, dus aanstaande woensdag ga ik ook mijn beginpunt opnemen. Daarnaast houd ik op verschillende plakken (buik, heupen, taille) mijn lichaamsomtrek bij omdat ik dat ook prettig vindt om te zien. Als laatst wil ik toch wel weer foto's maken zodat ik het over een tijdje kan vergelijken, hopelijk met een goed resultaat.

Mijn doel is in ieder geval om gewoon weer in mijn zomerjurken te passen en dat ze dan ook goed zitten/staan en dat ik me er zelf prettig bij voel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Duidelijke doelen! Veel succes!

Ik heb voor het drinken zo'n waterfles van de Action met tijdsmarkering. Heel kinderachtig, maar het werkt wel.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven