Lijf & Lijn alle pijlers

Slanker de zomer in - Februari 2024 - Buddies gezocht

18-02-2024 16:19 64 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi!
Ik ben op zoek naar mensen die het leuk vinden om in een groepje [...] elkaar te motiveren en te inspireren om gezonder de zomer in te gaan.

Laat ik meteen heel eerlijk zijn, het gaat mij niet alleen om mijn gezondheid hoor. Het festival seizoen staat voor de deur, de bikini's, jurkjes, rokjes etc. En ik voel mij met 10 kilo teveel eraan gewoon minder aantrekkelijk. Tel daar bij op dat ik volgend jaar gaan trouwen en na de zomer op jurken jacht wil. Ik wil gewoon maximaal shinen en lekker in mijn vel zitten.

Zelf ben ik 41 jaar oud, 1.68m en momenteel 74 kilo. Daar wil ik eigenlijk gewoon 10 kilo onder zitten. Ik ga geen speciaal dieet volgen, maar wil wel een stuk strenger letten op wat ik eet en ik wil weer beginnen met hardlopen.

Zin om mee te doen? Gedeelde smart enzo.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-02-2024 19:50
Reden: Grootte van de groep laten we buiten beschouwing
1.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Nog aardig op weg met WW. Het niet snoepen gaat goed. En ik heb in tijden niet zoveel gekookt (alleenstaand dus vaak brood, gebakken eitje etc). Nu dus veel groenten en fruit.

Qua water drinken blijf ik achter. Het staat mij tegen en ik moet er zo vaak van naar de wc.

Nu zo’n drie weken bezig en een kilo kwijt. Helemaal prima.
Alle reacties Link kopieren Quote
AWWKW schreef:
07-03-2024 18:43
Duidelijke doelen! Veel succes!

Ik heb voor het drinken zo'n waterfles van de Action met tijdsmarkering. Heel kinderachtig, maar het werkt wel.
Dank je! Ik heb even gegoogeld, maar hoe werkt zo'n waterfles precies? Ik snap het nog niet helemaal. Ik houd het nu bij via een app, hiervoor deed ik dat via fitbit, werkt op zich ook goed voor mij, maar ik vergeet dus nog steeds te drinken met als gevolg dat ik s avonds nog veel drink en 's nachts steeds naar de wc moet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kimvandam schreef:
07-03-2024 19:39
Nog aardig op weg met WW. Het niet snoepen gaat goed. En ik heb in tijden niet zoveel gekookt (alleenstaand dus vaak brood, gebakken eitje etc). Nu dus veel groenten en fruit.

Qua water drinken blijf ik achter. Het staat mij tegen en ik moet er zo vaak van naar de wc.

Nu zo’n drie weken bezig en een kilo kwijt. Helemaal prima.
WW is fijn he? Ik ben daarmee 40 kilo kwijtgeraakt de vorige keer. Heb toen een paar kookboeken aangeschaft, waaronder een basis kookboek, en die gebruik ik nog steeds veel. De naam zegt het al, maar er staan dus heel veel basisrecepten in maar wel een gezonde versie, maar ook veel lichte recepten. Zo eet ik dit weekend een salade met biefstuk en paddestoelen terwijl vriend wat ongezonds eet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik wil wel meeschrijven!
Geen idee hoe zwaar ik ben (durf niet op de weegschaal) maar had broekmaat 44. Ik ben al een aantal weken bezig met koolhydraatarm eten en 3x per week sporten.
Ik snoep helemaal niet meer.
Dat laatste gaat me makkelijker af dan gedacht en als ik zin heb in zoet neem ik een blokje Lindt 78%cacao.
De reden voor koolhydraatarm is omdat ik me beter 'gevuld' voel en geen/weinig honger heb tussendoor.

Mijn doel is maat 40! En die buik eraf. Dat wegen komt mogelijk later in de maand wel...
This is not kosher!
Alle reacties Link kopieren Quote
Overigens merk ik al een verschil, broeken zitten losser.
En mijn pms klachten zijn echt heel veel minder :yes:
This is not kosher!
Alle reacties Link kopieren Quote
Goede start al Welhello, welkom!

Hier vanmorgen weer het wekelijkse weegmoment..... 72,3....... Een halve kilo meer dan vorige week terwijl ik echt een hele goeie week heb gehad. Maar ik bedacht me later dat de vorige keer dat ik met IF begon, ik eerst aankwam en daarna (na een paar weken) ging het wel naar beneden. Ik blijf gewoon volhouden dus!
Bij IF moet je ook niet alleen naar de weegschaal kijken, maar ook naar cm's en hoe je kleding zit. Anyway, ik ga gewoon lekker zo door, want ik voel me er goed bij!

Hoe is het met jullie?
Alle reacties Link kopieren Quote
..
hobbeltverder wijzigde dit bericht op 20-03-2024 09:24
Reden: .
99.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe gaat het met iedereen?
Blondie5 ben je inmiddels al aan het afvallen?
Ik merk dat ik door dat kh arm eten wel heel veel met eten bezig ben, terwijl ik dat eigenlijk niet wil. Dieet aanpassen vergt toch wat meer denkwerk over het menu en dat maakt automatisch dat de focus weer op eten ligt.
Inmiddels wel verder aan het afvallen, veel sporten en geen zoetigheid behalve af en toe een stuk pure chocola.
Ik ben ook een podcast aan het luisteren waar het gaat over rust in je eten en de valkuilen waar je met oude gewoontes invalt. Ook het dieetdenken wordt besproken. Erg verhelderend allemaal!
This is not kosher!
Alle reacties Link kopieren Quote
@Welhello welke podcast is dat?
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat is Eat and Train!
This is not kosher!
Alle reacties Link kopieren Quote
Thx!
Alle reacties Link kopieren Quote
WellHello afgelopen vrijdag woog ik 71,6 dus er was weer een daling.
Heb jij je al gewogen?

Hobbeltverder, hoe is het met jou? En met de rest? Lukt het bij jullie ook een beetje?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi Blondie, wat fijn om weer een daling te zien!!
Hier vanochtend weer gewogen en ook weer gedaald, dus ben tevreden zeker na snaai paas weekend.

Ik had een eigen topic gestart omdat 1 het hier een beetje stil viel en 2 ik meer dan 15 kg kwijt wil en gelijkgestemden zocht. Maar helaas is ook mijn topic redelijk stil gevallen :cry:

Ach ja het is al leuk om het nu en dan als geheugensteuntje te kunnen teruglezen waar ik vandaan kom en hoe ik het ervaren heb.
Maar ik schrijf dus geregeld updates op mijn eigen topic!
Alle reacties Link kopieren Quote
Wie praat mij weer uit de put? Pffffff ik heb me vanmorgen weer gewogen en was weer 72,3. Hetzelfde als een maand geleden..... Ik heb weer een prima week gehad, ook met IF en heb me met Pasen echt niet zo laten gaan. Hoe kan dit nou? Ik heb echt het gevoel dat ik goed bezig ben, maar de weegschaal gaat gewoon weer omhoog. Wat is dit ontzettend ontmoedigend zeg, man man man (6) >:-( :mad:

Ik weet dat ik niet echt kan sporten, maar aan het einde van de dag heb ik toch vaak rond de 4000 stappen gelopen (kan weer redelijk lopen, alleen nog niet echt actief wandelen. Fietsen lukt helaas nog niet). Echt actief bewegen is het niet, maar ik zit ook echt niet de hele dag met mijn luie r**t op de bank.....

Misschien moet mijn calorie-inname per dag dan nog meer naar beneden? Ik weet het echt niet meer......

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven