Start 2 Run - deel 5
woensdag 30 november 2011 om 11:20
Weer een nieuw deel van start to run. Deel 4 had alweer 3000 berichtjes dus hier gaan we weer verder.
Start to run bestaat uit 2 series. Met behulp van een programma op je mp3-speler ren je in 10 weken naar de 5 of de 10 km. Elke week loop je 3 lessen.
Heb je zin om te beginnen, ben je net begonnen of al een tijd bezig? Schrijf dan gezellig met ons mee!
Vorige delen:
Start 2 run deel 1
Start 2 run deel 2
Start 2 Run, deel 4
Download voor je mp3:
Gratis:
http://cid-2302ab90659afe4e.office.live ... ments.aspx
Betaald, maar wel snel en makkelijk: 5 en 10 km
Schema's op papier:
schema's Evy
Om je loopjes te plannen en te meten:
afstandmeten
mapmyrun
runningmap
Rek en strekoefeningen:
atletiekunie
youtube
Aikidostretching
Runinfo.nl
Stretchoefeningen
Knerpknieen, scheurschenen, hobbelheupen, oftewel: blessures:
Blessurewijzer
Blessures
Tabel: rennen met Evy
NaamSerieWeekLeslian5 km11
Tabel: rennen zonder Evy
NaamDoeltempo of km's nuMaxultra M feb 15langste duurloop 57 kmDitaMother15 km januari
Extra tabel voor de kilometermeisjes
NaamDoel 2015mrt2015Max3.000 km17 km 740 km fabienne kmkm kmmother750 km7 km133 kmdita km km km
Doelen 2015
Max: 2015: LDR 120 km (mei)
Mother: 8 februari polderloop, 15 km, 8 maart 2e HM.
Start to run bestaat uit 2 series. Met behulp van een programma op je mp3-speler ren je in 10 weken naar de 5 of de 10 km. Elke week loop je 3 lessen.
Heb je zin om te beginnen, ben je net begonnen of al een tijd bezig? Schrijf dan gezellig met ons mee!
Vorige delen:
Start 2 run deel 1
Start 2 run deel 2
Start 2 Run, deel 4
Download voor je mp3:
Gratis:
http://cid-2302ab90659afe4e.office.live ... ments.aspx
Betaald, maar wel snel en makkelijk: 5 en 10 km
Schema's op papier:
schema's Evy
Om je loopjes te plannen en te meten:
afstandmeten
mapmyrun
runningmap
Rek en strekoefeningen:
atletiekunie
youtube
Aikidostretching
Runinfo.nl
Stretchoefeningen
Knerpknieen, scheurschenen, hobbelheupen, oftewel: blessures:
Blessurewijzer
Blessures
Tabel: rennen met Evy
NaamSerieWeekLeslian5 km11
Tabel: rennen zonder Evy
NaamDoeltempo of km's nuMaxultra M feb 15langste duurloop 57 kmDitaMother15 km januari
Extra tabel voor de kilometermeisjes
NaamDoel 2015mrt2015Max3.000 km17 km 740 km fabienne kmkm kmmother750 km7 km133 kmdita km km km
Doelen 2015
Max: 2015: LDR 120 km (mei)
Mother: 8 februari polderloop, 15 km, 8 maart 2e HM.
maandag 23 juli 2012 om 21:02
Hallo dames! Even een korte update, ondanks mijn goede voornemens niet veel meer geschreven en gelezen hier. Gelukkig wel gelopen, maar 1 keer in de week en steeds maar 6-7 km, maar beter dan niets! Ik heb steeds plannen het naar 3 x in de week te tillen, maar iedere week verzin ik wel iets waardoor ik toch maar weer niet ga. Deze week is het het weer, vandaag tot en net donderdag is het te warm
Maar daarna geen smoesjes meer!
maandag 23 juli 2012 om 22:59
@Max
Tuurlijk is t geen wedstrijd, maar mag voor mn gevoel wel wat harder gaan;)
@Sokkie
Dat ligt aan de gps, hoorde er veel meer mensen over, mijn 1e km registreerde die niet eens pffff
@Tomaatje
Beter 1x in de week da helemaal niet en beter niet lopen dan tegen je zin, want dan wordt t lopen een moeten en dat werkt niet echt.
Als ik echt geen zin heb doe ik t ook niet.
Vorige week was ik zo moe, dus niet gelopen. Had er echt t fut niet voor.
Vandaag de 1e km niet geregistreerd.
Toch 5 km gelopen en viel niet tegen. Was niet te heet, gelukkig;)
Tuurlijk is t geen wedstrijd, maar mag voor mn gevoel wel wat harder gaan;)
@Sokkie
Dat ligt aan de gps, hoorde er veel meer mensen over, mijn 1e km registreerde die niet eens pffff
@Tomaatje
Beter 1x in de week da helemaal niet en beter niet lopen dan tegen je zin, want dan wordt t lopen een moeten en dat werkt niet echt.
Als ik echt geen zin heb doe ik t ook niet.
Vorige week was ik zo moe, dus niet gelopen. Had er echt t fut niet voor.
Vandaag de 1e km niet geregistreerd.
Toch 5 km gelopen en viel niet tegen. Was niet te heet, gelukkig;)
maandag 30 juli 2012 om 17:46
dinsdag 31 juli 2012 om 15:30
Ik heb zaterdag en vandaag 5 km gelopen. Vandaag heb ik voor het eerst zonder brace gelopen. Het gaat best redelijk. Ik voel mijn knie iets, maar niet hinderlijk en het trekt snel weg. Ik durf nog niet uit te breiden. Maar ik ga weer proberen om 3 x per week 5 km te lopen. Als dat goed blijft gaan ga ik weer met Keep Running beginnen.
Mijn loopschoenen zitten nu in de koffer. Ik ga eens kijken hoe het lopen op Gran Canaria gaat.
Mijn loopschoenen zitten nu in de koffer. Ik ga eens kijken hoe het lopen op Gran Canaria gaat.
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
vrijdag 10 augustus 2012 om 08:27
Ha meiden.
Jeetje wat is het hier stil. Ik mis Bibianne, Linda, Judith etc. Jammer, want ik weet zeker dat Judith bijvoorbeeld nog hard aan het trainen is voor Dublin en september komt ook al dichterbij.
Ik was even in het buitenland. Heb daar nog wel gelopen maar juni en juli waren een relatieve rustpauze na de lange training voor Edinburgh. Daar leerde ik weer van want ik vond het een veel te zwaar programma, 5 keer in de week en ook te intensief. Nu dus door met een ander schema, ik heb nog een kleine 6 weken te gaan voor de Great North Run in Newcastle half september. Ben erg benieuwd.
Verder zal ik mezelf toch wat meer in acht moeten nemen qua hart, dus dat komt goed uit, want dit schema werkt wat meer met lagere hartslag etc. Afwachten maar hoe het lichaam weer met deze nieuwe prikkel omgaat. Afwisseling kan ook geen kwaad.
Verslagen en foto's van spanje staan weer op www.runpower.nl
Ik had geen erg leuke tijd daar overigens, zeg maar gerust helemaal niet leuk, en ben blij ook weer thuis te zijn
Jeetje wat is het hier stil. Ik mis Bibianne, Linda, Judith etc. Jammer, want ik weet zeker dat Judith bijvoorbeeld nog hard aan het trainen is voor Dublin en september komt ook al dichterbij.
Ik was even in het buitenland. Heb daar nog wel gelopen maar juni en juli waren een relatieve rustpauze na de lange training voor Edinburgh. Daar leerde ik weer van want ik vond het een veel te zwaar programma, 5 keer in de week en ook te intensief. Nu dus door met een ander schema, ik heb nog een kleine 6 weken te gaan voor de Great North Run in Newcastle half september. Ben erg benieuwd.
Verder zal ik mezelf toch wat meer in acht moeten nemen qua hart, dus dat komt goed uit, want dit schema werkt wat meer met lagere hartslag etc. Afwachten maar hoe het lichaam weer met deze nieuwe prikkel omgaat. Afwisseling kan ook geen kwaad.
Verslagen en foto's van spanje staan weer op www.runpower.nl
Ik had geen erg leuke tijd daar overigens, zeg maar gerust helemaal niet leuk, en ben blij ook weer thuis te zijn
vrijdag 10 augustus 2012 om 09:17
Ik ben er nog wel hoor, maar ik heb gewoon zoooo weinig tijd om hier te schrijven. Ik houd af en toe een blogje bij op Facebook, maar ook daar heb ik amper tijd voor. Het trainen voor de marathon gaat super. Nog anderhalve week voordat het laatste 10 weken schema begint.
@ max, ik heb nog niet bijgelezen maar wat vervelend dat je geen leuke tijd hebt gehad. Kun je wel de Great North Run doen ivm je hart?
@ max, ik heb nog niet bijgelezen maar wat vervelend dat je geen leuke tijd hebt gehad. Kun je wel de Great North Run doen ivm je hart?
vrijdag 10 augustus 2012 om 18:25
@ judith: ik ben zo onwijs benieuwd hoe het jou vergaat, want de tijd gaat zo snel voor je. Lukt het een beetje? Wat is nu het langste stuk inmiddels? Hoop ook dat je lekker weer zult hebben daar, geen regen want dan is het wel een eind Ja hoor, ik doe rustig aan. Ik was ook in spanje nog bij de cardioloog enzo en ik weet weer meer en ook waar ik op moet letten. Ik kabbel dus rustig voort.
vrijdag 10 augustus 2012 om 21:52
@ max, ik zit nu op 22 km. Heb een aantal weken achter elkaar 20 km gelopen. En door de week loop ik 3x minimaal 10km. De 1e lange duurloop van het schema is 18km dus wat dat betreft zit ik prima op schema. Het gaat echt heerlijk. Ik hoop inderdaad op goed weer. Droog, zonnetje en een graad of 16 zou ideaal zijn
Jeetje dat je daar ook naar de cardioloog moest. Hoop niet dat het ernstig was! Maar wel fijn dat je nu weer weet waar je op moet letten.
Als jullie het leuk vinden dan kunnen jullie me volgen op facebook https://www.facebook.com/Running.for.Marie.Keating
Jeetje dat je daar ook naar de cardioloog moest. Hoop niet dat het ernstig was! Maar wel fijn dat je nu weer weet waar je op moet letten.
Als jullie het leuk vinden dan kunnen jullie me volgen op facebook https://www.facebook.com/Running.for.Marie.Keating
vrijdag 10 augustus 2012 om 23:22
Dag, ik ben nieuw hier. Ik loop zelf ook via Evy Start to Run, maar ben nog bij de eerste serie. Ik heb nu les 18 achter de rug en vond hem behoorlijk pittig. Ben zeer benieuwd hoe de komende twee lessen zullen verlopen, die zijn nog fors zwaarder.
Ik zie dat sommigen van jullie echt al enorme stukken kunnen lopen, dapper hoor. Ik hoop dat toch ook ooit te gaan bereiken, maar voorlopig focus ik me maar op de 5 km..
Ik zie dat sommigen van jullie echt al enorme stukken kunnen lopen, dapper hoor. Ik hoop dat toch ook ooit te gaan bereiken, maar voorlopig focus ik me maar op de 5 km..
zaterdag 11 augustus 2012 om 16:27
@livine: welkom! In de fase van Evy waar je nu zit gaat het ineens hard idd! Maar als je een les niet haalt, gewoon nog een keer doen, komt echt wel goed!! Succes!
@max: balen dat je het niet leuk hebt gehad!! Mag ik vragen waarom? Welkom thuis in ieder geval!
@Judith: leuke pagina op FB!! Knap hoor, wat je doet!!
Vanmiddag een lekkere duurloop gedaan, 12 km. Heerlijk weertje, niet te warm. Ben er heel tevreden over.
Aug 33 km - Totaal 2012 316 km
@max: balen dat je het niet leuk hebt gehad!! Mag ik vragen waarom? Welkom thuis in ieder geval!
@Judith: leuke pagina op FB!! Knap hoor, wat je doet!!
Vanmiddag een lekkere duurloop gedaan, 12 km. Heerlijk weertje, niet te warm. Ben er heel tevreden over.
Aug 33 km - Totaal 2012 316 km
zaterdag 11 augustus 2012 om 18:13
@ judith: het gaat dus lekker bij je. Fijn hoor! Ik ga in schotland in de winter wel proberen over de 30 te komen op mijn gemakje. Pas dan wil ik gaan dénken over een marathon maar dan moet de 30 km eerst gewoon een goede afstand worden. Een schema waar 35 km als langste loop wordt gedaan voor een marathon is niks voor mij. Tsja ik was natuurlijk al aan het klooien met dat hart, maar goed. Niks aan te doen, beter wordt het nooit meer, alleen slechter dus gewoon nu lekker genieten en goed nadenken bij wat ik doe.
@ livine: welkom! Het schema van Evy is onwijs leuk. Ik begon daar 3 jaar geleden precies mee ongeveer in deze tijd. Ik kon er niks van, dus als je nu al bij les 18 bent, gaat het prima denk ik! Rustig aan, goede basis leggen en de rest komt vanzelf. Hou er vooral plezier in, dat is ook erg belangrijk. Mijn weblog is ook te volgen op www.runpower.nl
@ sokkie: ook lekker gelopen dus. Ik liep donderdag en vanmorgen. Ben bezig met kort schema voor Newcastle in september. Hahaha ben benieuwd wat ik daarvan terecht ga brengen. Spanje was niet leuk nee, allerlei gedoe met gezondheid en diagnoses die niet bleken te kloppen. Dat laatste slaat op mijn moeder die eigenlijk eerst een soort doodvonnis kreeg (uitzaaiingen in haar hoofd) wat niet waar bleek te zijn. Dat was dus alleen maar stress en gedoe Ik ben nog steeds erg moe, en zal echt even een weekje moeten slapen hier lekker thuis.
@ livine: welkom! Het schema van Evy is onwijs leuk. Ik begon daar 3 jaar geleden precies mee ongeveer in deze tijd. Ik kon er niks van, dus als je nu al bij les 18 bent, gaat het prima denk ik! Rustig aan, goede basis leggen en de rest komt vanzelf. Hou er vooral plezier in, dat is ook erg belangrijk. Mijn weblog is ook te volgen op www.runpower.nl
@ sokkie: ook lekker gelopen dus. Ik liep donderdag en vanmorgen. Ben bezig met kort schema voor Newcastle in september. Hahaha ben benieuwd wat ik daarvan terecht ga brengen. Spanje was niet leuk nee, allerlei gedoe met gezondheid en diagnoses die niet bleken te kloppen. Dat laatste slaat op mijn moeder die eigenlijk eerst een soort doodvonnis kreeg (uitzaaiingen in haar hoofd) wat niet waar bleek te zijn. Dat was dus alleen maar stress en gedoe Ik ben nog steeds erg moe, en zal echt even een weekje moeten slapen hier lekker thuis.
maandag 13 augustus 2012 om 18:35
@sokkie en max09: bedankt! Het gaat nu inderdaad ineens heel hard. Enerzijds leuk, want je legt nu ook echt wat kilometers af. Maar anderszijds vind ik het wel fors om steeds 4 minuten meer te moeten gaan lopen. Wat een overgangen!
Zometeen ga ik het weer proberen, nu voor de 5-6-7-8.. Ben benieuwd!
Zometeen ga ik het weer proberen, nu voor de 5-6-7-8.. Ben benieuwd!
dinsdag 14 augustus 2012 om 17:22
@ livine: hartstikke goed. Rustig doorzetten je zult het zien 
@ sokkie: jij gaat ook wel lekker he?
Ik vind het best warrum.... Komend weekend wordt het echt warm las ik. Voor zondag een 115 minuten training dus dan moet ik maar extra vroeg vertrekken en een beetje in de schaduw blijven. Zaterdag valt nog wel mee dus dat is wel te doen denk ik. Hondje mag dan mee. Vanmorgen was het ook al vrij klam.
@ sokkie: jij gaat ook wel lekker he?
Ik vind het best warrum.... Komend weekend wordt het echt warm las ik. Voor zondag een 115 minuten training dus dan moet ik maar extra vroeg vertrekken en een beetje in de schaduw blijven. Zaterdag valt nog wel mee dus dat is wel te doen denk ik. Hondje mag dan mee. Vanmorgen was het ook al vrij klam.
dinsdag 14 augustus 2012 om 21:47
@ Max: jaaa t is warm he.. Morgen ga ik weer een 5 lopen, dat is nog wel te doen maar idd, die 115 minuten van jou, petje af. (of nee, in de zon beter petje op ) Gaat inderdaad wel lekker hier! Ik moet gewoon niet teveel van mezelf eisen, het hoeft niet altijd meer en sneller, als ik 3 x per week een 5 km loop is het ook prima. En als ik in het weekend tijd heb kan ik altijd een langere duurloop doen. Daar bereik ik meer mee dan denken dat het altijd maar een wedstrijd is, vervolgens last van van alles en weer een paar weken niet kunnen lopen.
Jaja ik word nog wel verstandig
Jaja ik word nog wel verstandig
woensdag 15 augustus 2012 om 09:08
woensdag 15 augustus 2012 om 11:00
@ bergamot: he wat goed. Nee, geen overzichtje helaas
@ sokkie: hahaha ik moet het zondag eerst nog maar ff doen he
morgen en zaterdag weer training. schema enzo en verslagjes op www.runpower.nl Overigens staan daar ook reviews en recepten enzo
@ sokkie: hahaha ik moet het zondag eerst nog maar ff doen he