Lijf & Lijn alle pijlers

Suikervrij eten

21-03-2017 10:03 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil suikervrij (nou ja, toegevoegde suikervrij) gaan eten.

Wil dit al langer en gebruik geen pakjes en potjes bij het koken, weinig zoete dranken enz. , maar toch af en toe.... heb ik van die cravings.

Mijn zwakke plekken zijn drop, pure chocolade en alcohol.

Wie doen er mee en wat zijn jullie moeilijke voedingsmiddelen? Misschien kunnen we elkaar helpen!
Net ontdekt dat mijn gedroogde fruit toegevoegde suiker bevat. Balen.
quote:elske77 schreef op 22 maart 2017 @ 15:00:

Dat is toch ook eigenlijk erg he.

Helemaal niet nodig.

Moet je met een leesbril naar de supermarkt alles controleren
Zoet broodbeleg: verse aardbeien!

In Yam brood zit idd suiker, toch wil ik graag glutenvrij brood.

Vrijwel alles maak ik zelf, behalve het brood dus.

En ik wist niet dat er in wijn suiker zit!
quote:sam1968 schreef op 22 maart 2017 @ 15:06:

[...]

Dat is toch ook eigenlijk erg he.

Helemaal niet nodig.

Moet je met een leesbril naar de supermarkt alles controleren

Nou ja precies... mijn oogafwijking is +4 dus je raadt het al... kan niks lezen zonder bril Haha.

Vanaf nu dus ander fruit. Afgezien hiervan gaat het goed hoor.

Ik eet mango en brood met vegan kaas en sojayoghurt (nu dus niet meer met dat gedroogde fruit). Vanavond guacamole maken en sla en bonen en wraps.

Denk het niet. Gedroogd fruit bevat natuurlijk veel meer suiker per x gewicht dan als er nog water bij zou zitten.

Gedroogd fruit is lekker zoet en word veel als suikervervanger gebruikt maar bevat echt véél suikers. Nep dus.
quote:nina1966 schreef op 22 maart 2017 @ 15:23:

[...]

Denk het niet. Gedroogd fruit bevat natuurlijk veel meer suiker per x gewicht dan als er nog water bij zou zitten.

Gedroogd fruit is lekker zoet en word veel als suikervervanger gebruikt maar bevat echt véél suikers. Nep dus.

Dit had toegevoegde suikers en die bedoel ik.

Andere soorten zonder toegevoegde suikers eet ik wel gewoon. Ik wil suikerarm eten, vooral de toegevoegde suikers vermijden.

Erg dat 'ze' zelfs aan producten die van nature al veel suiker bevatten nog extra suiker toevoegen.

De gedroogde cranberries van AH bevatten 37% ananassiroop en nog ananassapconcentraat. In totaal 87 gram suiker per 100 gram.
Ik denk dat ze dat doen om het product aantrekkelijker te maken Elske zodat de mensen ze blijven kopen. De meesten hebben geen probleem met suikers. Ik heb gisteren nog wat van die gesuikerde cranberries in mijn zelfgebakken krentenbollen gedaan en dan wordt het geheel wel zoeter maar ook smakelijker. Mijn lichaam vraagt enkele malen per dag om iets zoets en ik besteed per dag ongeveer 500 kcal aan etenswaren die alleen maar lekker hoeven te zijn. De rest van mijn nutriënten krijg ik beslist binnen via de rest van het menu.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Sommige suikers hebben veel zoetkracht en andere weer veel minder hoewel het technisch suikers zijn.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ja, ik wil ook niet te ver doordraven. Ik eet ook veganistisch en het moet leuk blijven. Ook voor mijn gezin;-)
Ik heb vandaag ook maar eens gedroogde vruchten gehaald. Wat is dat duur zeg! Drie euro voor een klein bakje in de supermarkt... Hebben jullie nog tips waar dit goedkoper kan?

Verder me vandaag tot nu toe keurig gedragen! Havermoutpap? met aardbeien, bolletje met kaas en komkommer... Jum!
You like icecream? We have icecream.
Zwarte markt in Beverwijk als je in de buurt woont .... veel goedkoper en goed ook
Nee woon ik niet in de buurt. Maakt niet uit, geen gedroogde vruchten meer voor mij. Ik vind ze heerlijk, maar blijkbaar kan ik er niet goed tegen. Mijn buik is helemaal opgezet, lijkt wel 20 weken zwanger. En doet pijn ook, allemaal lucht denk ik. Bah.
You like icecream? We have icecream.
Ja ze kunnen gisten en uitzetten, hangt van de soort en hoeveelheid af hoor. Ik heb dat bij gele rozijnen bv!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven