Sulfaatvrije shampoo, ervaringen?
donderdag 7 mei 2015 om 17:53
Hallo,
Al een tijdje gebruik ik de no poo methode (methode waarbij je je haar niet meer wast met shampoo maar met Natriumbicarbonaat). Deze methode bevalt mij vrij goed en na wat zoeken op het internet ben ik er achter gekomen dat sulfaatvrije shampoo ook wel een goede oplossing hiervoor kan zijn. Aangezien de sulfaten die in shampoo zitten vaak te agressief zijn voor de hoofdhuid, wil ik hier gewoon van af stappen. Mijn haar is al een stuk verbeterd sinds ik het niet meer was met shampoo, maar ik zie het niet zitten om steeds poeder in mijn haar te doen. Vandaar mijn vraag, heeft er iemand ervaring met sulfaatvrije shampoo? Zo ja, welke zou jij mij dan aanraden en waarom?
Groetjes,
Roi
Al een tijdje gebruik ik de no poo methode (methode waarbij je je haar niet meer wast met shampoo maar met Natriumbicarbonaat). Deze methode bevalt mij vrij goed en na wat zoeken op het internet ben ik er achter gekomen dat sulfaatvrije shampoo ook wel een goede oplossing hiervoor kan zijn. Aangezien de sulfaten die in shampoo zitten vaak te agressief zijn voor de hoofdhuid, wil ik hier gewoon van af stappen. Mijn haar is al een stuk verbeterd sinds ik het niet meer was met shampoo, maar ik zie het niet zitten om steeds poeder in mijn haar te doen. Vandaar mijn vraag, heeft er iemand ervaring met sulfaatvrije shampoo? Zo ja, welke zou jij mij dan aanraden en waarom?
Groetjes,
Roi

zaterdag 9 mei 2015 om 14:32
Ik heb vanochtend mijn haar gewassen met de nieuwe shampoo die ik gekocht heb (Timotei Organic Delight). Tot nu toe vind ik het prima shampoo! Onder de douche ruikt hij heel sterk naar citroen maar als de shampoo eruit is dan is er een neutrale geur ontstaan. Ik heb ook een héél klein beetje conditioner gebruik van ditzelfde merk. Toen mijn haar nog nat was, was het nog een beetje stug. Maar nu het droog is, voelt het lekker zacht (maar niet te zacht, je kan er nog model in brengen), voelt het schoon en voelt het anders dan bij normale shampoo. Het voelt nu alsof er niet een laagje over mijn haar heen zit wat de normale shampoo's wel veroorzaken waardoor het sneller vet wordt.
Over een paar dagen zou ik nog een stukje schrijven, ik ben benieuwd hoe lang mijn haar het volhoudt zonder vet te worden met deze shampoo.
Over een paar dagen zou ik nog een stukje schrijven, ik ben benieuwd hoe lang mijn haar het volhoudt zonder vet te worden met deze shampoo.

zaterdag 9 mei 2015 om 16:08
quote:Splinter_ schreef op 09 mei 2015 @ 15:54:
Klinkt goed! Ik was net bij Action en heb de shampoo ook al gekocht. Kost geen drol zeg: 1,99. Dat is wel wat anders dan die bij De Tuinen.Dat is best vreemd, ik heb die van mij voor ¤1,20 gekocht bij de Action. ¤1,20 voor shampoo en hetzelfde voor de conditioner.
Klinkt goed! Ik was net bij Action en heb de shampoo ook al gekocht. Kost geen drol zeg: 1,99. Dat is wel wat anders dan die bij De Tuinen.Dat is best vreemd, ik heb die van mij voor ¤1,20 gekocht bij de Action. ¤1,20 voor shampoo en hetzelfde voor de conditioner.

zaterdag 9 mei 2015 om 21:59
Ik heb vandaag de CHI Keratin set besteld (shampoo, conditioner en leave in conditioner). Via internet voor EUR 32,00 i.p.v. EUR 55,00. Vriend heeft daarnaast CHI Keratin mist gekocht bij de kapperswinkel. Wel duur allemaal, maar dat moet maar een keer . Voor nu heb ik mijn haar gewassen met Andrelon Natuurlijk Puur shampoo en conditioner, zonder kleurstoffen, parabenen en siliconen (helaas wel sulfaten!). Ik heb er wat CHI mist overheen gespoten en laat het sinds lange tijd weer drogen aan de lucht, ik ben benieuwd hoe het er straks uitziet.