Lijf & Lijn
alle pijlers
Tips voor gezonde tussendoortjes
woensdag 17 januari 2024 om 19:42
Hoi!
Ik ga twee dagen mee met oefendagen waar ik de hele dag buiten ben.
Super leuk!
Echter: het eten is niet heel gezond. Er is alleen fruit bij de lunch en het eten verder bestaat vooral uit kroketten, saucijzenbroodjes, roze koeken en witte bolletjes. In de avond eten we bij een wegrestaurant waar het eten warm en vullend is, maar veel uit de frituurpan komt.
Als ik te vet eet, of te suikerrijk, word ik ziek.
Helaas is er geen koelkast.
Wat zouden jullie meenemen qua eten? Voor dag 1 kan ik prima gesmeerde boterhammen meenemen en een kwark oid, maar dag 2? Vooral voor tussendoor vind ik het lastig
Iemand tips? Ik loop er even op vast
Ik ga twee dagen mee met oefendagen waar ik de hele dag buiten ben.
Super leuk!
Echter: het eten is niet heel gezond. Er is alleen fruit bij de lunch en het eten verder bestaat vooral uit kroketten, saucijzenbroodjes, roze koeken en witte bolletjes. In de avond eten we bij een wegrestaurant waar het eten warm en vullend is, maar veel uit de frituurpan komt.
Als ik te vet eet, of te suikerrijk, word ik ziek.
Helaas is er geen koelkast.
Wat zouden jullie meenemen qua eten? Voor dag 1 kan ik prima gesmeerde boterhammen meenemen en een kwark oid, maar dag 2? Vooral voor tussendoor vind ik het lastig
Iemand tips? Ik loop er even op vast
swampi wijzigde dit bericht op 25-02-2024 08:12
6.39% gewijzigd
woensdag 17 januari 2024 om 19:47
Crackers en kuipjes smeerkaas zou kunnen.
Er is smeerkaas die in de winkel ook niet in de koeling staat (deze bijvoorbeeld: https://www.aldi.nl/producten/broodbele ... ticle.html)
En verder snoepkomkommer/snoeptomaat.
Er is smeerkaas die in de winkel ook niet in de koeling staat (deze bijvoorbeeld: https://www.aldi.nl/producten/broodbele ... ticle.html)
En verder snoepkomkommer/snoeptomaat.
Ik ben niet altijd sarcastisch. Soms slaap ik.
woensdag 17 januari 2024 om 20:08
Is het binnenkort? Voorlopig is de buitenlucht een prima koelkast, wel goed verpakken uiteraard.
Snackgroente voor de rozekoekenmomenten
Spullen voor maaltijdsalade
Soep mee in een thermoskan voor dag 1
Spullen voor fruitsalade
Bij een wegresto hebben ze vast ook wel iets dat niet uit de frituur komt.
Zelfgebakken verantwoord bananenbrood of andere eigen baksels
Roggebrood
Snackgroente voor de rozekoekenmomenten
Spullen voor maaltijdsalade
Soep mee in een thermoskan voor dag 1
Spullen voor fruitsalade
Bij een wegresto hebben ze vast ook wel iets dat niet uit de frituur komt.
Zelfgebakken verantwoord bananenbrood of andere eigen baksels
Roggebrood
woensdag 17 januari 2024 om 20:31
Zo simpel kan het zijn: koelkast is helemaal niet nodig want buiten is het koud zat.
De smeerkaas is ook een goeie!
En bananenbrood ook! Daar heb ik nog een lekker recept van wat goed valt.
Helaas kan ik niet naar een supermarkt oid omdat we op een industrieterrein zitten en ik geen auto ter beschikking heb. En het wegrestaurant waar we in de avond eten, is helaas wel veel frituur weet ik van de collega’s die al geweest zijn (op de omelet met een zakje gedroogde groentemix na )
We slapen niet in een hotel dus geen ontbijtopties/lunchpakketopties. Iedereen krijgt krentenbollen als ontbijt.
Maar dit moet zo wel lukken. Dank voor het meedenken!
De smeerkaas is ook een goeie!
En bananenbrood ook! Daar heb ik nog een lekker recept van wat goed valt.
Helaas kan ik niet naar een supermarkt oid omdat we op een industrieterrein zitten en ik geen auto ter beschikking heb. En het wegrestaurant waar we in de avond eten, is helaas wel veel frituur weet ik van de collega’s die al geweest zijn (op de omelet met een zakje gedroogde groentemix na )
We slapen niet in een hotel dus geen ontbijtopties/lunchpakketopties. Iedereen krijgt krentenbollen als ontbijt.
Maar dit moet zo wel lukken. Dank voor het meedenken!
woensdag 17 januari 2024 om 21:31
Roggebrood
Appel
Grapefruit/Minneola
Bospeen
(Punt)paprika
Snoeptomaatjes
Blikjes/potjes groente
Blikje tonijn
Yoghurt
Diepvriesfruit
Zoals instant pasta of noodles, een potje sperziebonen/blik ratatouille en een houtgestookte zalmmoot.
Verder yoghurt. Ik vind die doosjes van de jumbo met diepvriesfruit en havermout erin erg lekker op dat soort indoor kampeer dagen. Na een nachtje wellen in de yoghurt is dat heerlijk gezond ontbijten.
Ik combineerde voor de lunch bijvoorbeeld oosterse rauwkostsalade met blikje edame bonen.
Appel
Grapefruit/Minneola
Bospeen
(Punt)paprika
Snoeptomaatjes
Blikjes/potjes groente
Blikje tonijn
Yoghurt
Diepvriesfruit
Zoals instant pasta of noodles, een potje sperziebonen/blik ratatouille en een houtgestookte zalmmoot.
Verder yoghurt. Ik vind die doosjes van de jumbo met diepvriesfruit en havermout erin erg lekker op dat soort indoor kampeer dagen. Na een nachtje wellen in de yoghurt is dat heerlijk gezond ontbijten.
Ik combineerde voor de lunch bijvoorbeeld oosterse rauwkostsalade met blikje edame bonen.
donderdag 18 januari 2024 om 07:28
Nogal onattent van je werkgever/gastheer om niet voor behoorlijk proviand te zorgen en er toch van uit te gaan dat ieder een goede prestatie levert. Daar zouden ze in andere landen niet mee wegkomen.
Met deze temperaturen blijven salades en vlees(beleg) absoluut goed buiten de ijskast . Pas wel op dat er geen dieren op afkomen die het als een gratis maaltijd zien. Of anders in iemands auto bewaren. Daarin daalt de temperatuur ook vrij snel als hij geparkeerd staat.
Met deze temperaturen blijven salades en vlees(beleg) absoluut goed buiten de ijskast . Pas wel op dat er geen dieren op afkomen die het als een gratis maaltijd zien. Of anders in iemands auto bewaren. Daarin daalt de temperatuur ook vrij snel als hij geparkeerd staat.
Dan moet het maar zoals het kan
donderdag 18 januari 2024 om 07:53
Ik vind het ook wel armoedig klinken, een pand op een industrieterrein zonder koelkast, alleen maar voorzien in het allergoedkoopste supermarktvoer wat er te vinden is en een diner in de snackbar.
Zo moeilijk en extreem duur is het nou ook weer niet, om ergens een onderkomen te vinden met een fatsoenlijk uitgeruste keuken zodat je de deelnemers in ieder geval fatsoenlijke maaltijden kunt bieden. Hoef je niet eens naar de snackbar.
Groepsaccomodaties zitten vaak nog op iets inspirerender plekken ook, wat best aardig is als je 2 dagen rollenspellen moet doen.
Zo moeilijk en extreem duur is het nou ook weer niet, om ergens een onderkomen te vinden met een fatsoenlijk uitgeruste keuken zodat je de deelnemers in ieder geval fatsoenlijke maaltijden kunt bieden. Hoef je niet eens naar de snackbar.
Groepsaccomodaties zitten vaak nog op iets inspirerender plekken ook, wat best aardig is als je 2 dagen rollenspellen moet doen.
donderdag 18 januari 2024 om 07:56
Jeetje, wat een armoede zulke maaltijden, zeg!
Voor een wat vullende maaltijd maak ik ook wel eens overnight oats. De basis is yoghurt met havermout. Zelf die ik er nog kaneel, honing en fruit door, online zijn vele variaties te vinden.
Een maaltijd salade met groente, iets van kaas (feta/geitenkaas) en pasta of peulvruchten moet ook wel goed blijven!
Voor een wat vullende maaltijd maak ik ook wel eens overnight oats. De basis is yoghurt met havermout. Zelf die ik er nog kaneel, honing en fruit door, online zijn vele variaties te vinden.
Een maaltijd salade met groente, iets van kaas (feta/geitenkaas) en pasta of peulvruchten moet ook wel goed blijven!
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in