Lijf & Lijn alle pijlers

Voor wie meer dan 25 kilo wil afvallen (met tabel) deel 4

06-03-2017 14:07 1665 berichten
In verband met het bereiken van 3000 berichten in het vorige topic openen we een nieuwe.

Dit topic is oorspronkelijk geopend in januari 2016 voor lotgenoten die 25 kilo of meer af willen/moeten vallen, deel 2 is in maart 2016 gestart en het derde deel is in augustus van dat jaar geopend.

In dit topic vallen we op een gezonde en blijvende manier af door verandering van eetgewoontes.

De afvallers:

Wijzigingen graag doorgeven via PB aan forumbezoeker samenflinkafvallen. Dit account wordt gezamenlijk beheerd door single1985, Izzy_, Ammennooitniet, Marici en Sterrenkijker zodat de continuïteit gewaarborgd is. Een maand geen gewicht doorgeven betekent dat je van de lijst wordt gehaald, zodat het hier overzichtelijk en up to date blijft.

Format voor doorgeven updates:
  • Nickname:
  • Huidig gewicht:
  • Afgevallen deze week (voor wie dat in de tabel wil hebben):
  • Totaal afgevallen sinds start:
  • Datum update:
llll Er zijn nog genoeg plekjes in de tabel vrij dus wil jij ook 25kg of meer afvallen wees welkom!
NicknameLftLengteGestartStartgewHuidigStreefWeekTotaaUpdate
Ammenooitniet231,66-11367,765- 45,308-10
Cactuss211,8227-05-201796,587,8662,18.716-10
LZHW331.867-11-2016132122100-1002-10
sanseveria301,73?11110686-5,016-10
Sunshine1992251.7123-10-2017115,711370-2,72,707-11
anoniem_303989 wijzigde dit bericht op 29-11-2017 09:19
41.71% gewijzigd
Voortaan gewoon iets in je tas stoppen ik sleep het ook altijd mee.



Weet als je gezond bezig ben geweest het resultaat die week er op dubbel is





Ik doe mij best om de draad weer op te pakken. Geen contact meer met vriendin gehad wil ik ook niet.
Ja, had gelukkig ook wel iets in mijn tas zitten. Had het alleen veeeeel te laat door. Met dat weinige drinken dat ik op stage doe hoef ik niet zo vaak naar de wc. Dus had het pas veel te laat door. Achjaa... Maak je dat ook eens mee.



Meer dan je best kun je ook niet doen! Lijkt me verstandig om inderdaad die vriendin vanuit jouw kant even te laten rusten. Maar hoopte eigenlijk, misschien tevergeefs, dat zij contact gezocht had.
Vriendin ziet niet in wat ze fout heeft gedaan ze heeft tegen een andere vriendin gezegd mijn reacties overtrokken en bizar te vinden. Vriendin heeft haar opnieuw uitgelegd dat dit te maken heeft met proces waar ik in zit en dat ze daar best wel een beetje rekening mee kan houden en dat het beter is om het mij uit te praten i.p.v te roddelen.

Ik heb even geen behoefte om contact met haar op te nemen eerlijk gezegd.



Weinig drinken? Drink je wel genoeg op een dag? 1.5 liter?
Alle reacties Link kopieren
*
takkentrol wijzigde dit bericht op 23-05-2018 19:44
0.00% gewijzigd
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
quote:single1985 schreef op 14 april 2017 @ 07:47:

Vriendin ziet niet in wat ze fout heeft gedaan ze heeft tegen een andere vriendin gezegd mijn reacties overtrokken en bizar te vinden. Vriendin heeft haar opnieuw uitgelegd dat dit te maken heeft met proces waar ik in zit en dat ze daar best wel een beetje rekening mee kan houden en dat het beter is om het mij uit te praten i.p.v te roddelen.

Ik heb even geen behoefte om contact met haar op te nemen eerlijk gezegd.



Weinig drinken? Drink je wel genoeg op een dag? 1.5 liter?



Jammer dat ze zo weinig zelfreflectie heeft dat ze niet even stilstaat bij het feit dat haar mening niet zaligmakend is. En even geen contact is geen probleem toch? De gemoederen even laten bedaren en wie weet komt ze tot inzicht Het blijven vervelende situaties, maar jij kiest gewoon voor jezelf!



Gister een slechte avond gehad, ik werd echt beroerd wakker door het eten wat ik niet meer gewend ben. Heb bij de plaatselijke tropische supermarkt flessen kefir ontdekt, daar maak ik nu in de ochtend smoothies mee met bevroren aarbeien/mango en wat honing. Vult lekker en beter dan brood (voor mij). Sporten is er bij ingeschoten, met het excuus dat m'n outfit niet goed is (ik weet het, wat een slap excuus).... maar ik kan gewoon nergens een goed shirt vinden, waarbij je niet meteen alle hobbels en bobbels ziet... en ik weet wel dat dat het laatste is waar je aan hoeft te denken bij de sportschool, maar toch... ik ben al zo zelfbewust als ik daar naar binnen stap.... en dan ook nog in kleren die niet lekker zitten.... *zucht* wat een zeur ben ik eigenlijk haha!

Maar goed, een druk weekend voor de boeg, dus hopelijk verbrand ik daar die slechte avond mee
Alle reacties Link kopieren
@ Misfit, ik wilde vooral zeggen dat die onzekerheid niet nodig is. Veel makkelijker gezegd dan gedaan, dat begrijp ik zeker! Dat paaseitje mag gevierd worden en een kroegentocht, leuk. Veel plezier!



@ MrsLady, dat is in mijn ogen ook het nadeel van kcal tellen. Als je dan kcal over hebt terwijl je geen trek meer voelt, eet je vaak toch nog wat.



@ Single, die vriendin heeft een serieus bord voor d'r kop. Lijkt me verstandig om die vriendschap even te laten voor wat het is.



@ Takkentrol, dat heb ik nu al een paar keer ervaren. Elke keer als iets 'spannends' in de buurt komt (ziekenhuisuitslag bijvoorbeeld) sta ik al op met geen zin in mijn ontbijt. En rond een uurtje of 11 wanneer ik normaliter altijd weer trek krijg, heb ik ook geen behoefte aan eten. De eerste paar keer dacht ik nog: wat is dit nou? Maar sinds de laatste keer werd het me duidelijk zeg maar. En echt emo-eten met eetbuien doe ik helemaal niet meer.

Even in reactie op wat je tegen Piony zei: ik voelde mij eerst dus ook nooit enorm. Tot ik een poosje geleden oude en nieuwe foto's zag, terwijl ik mij van binnen nog 'de oude ik' voelde. Toen kwam het hoor. Weer veel wandelplezier!

En wist je dat door een rugzakje om te doen je ook je buikspieren traint tijdens het wandelen? Las ik laatst



@ Eig-wijs, het is een slecht excuus, maar ik begrijp wel dat je je daar onprettig bij voelt. Kijk eens bij de Bristol, vaak ook voor een goed prijsje.
-
Alle reacties Link kopieren
Hier voel ik me vandaag lekker! Gisteren moest ik aan de slag op een event met modellen (stereotype, maatje 34 en lang) en naderhand werd er natuurlijk even een foto gemaakt van de groep. Ik merk dat mijn oude ik weer terug komt, want toen ik de foto zag was ik erg tevreden. Ja, ik was het breedst en het kortst, maar ik straalde niet minder dan de rest!
-
quote:samenflinkafvallen schreef op 08 april 2017 @ 19:32:

Willen de volgende mensen snel een up-date door geven anders worden ze uit de tabel gehaald. Kijk zaterdag weer naar dit lijstje en als je dan niks van je heb laten horen haal ik je er uit.



Belle1984

Goal2016 (datum aanpassen is ook mogelijk als je je minder weegt roep maar even wat je wil)

Misfit23

MsWhiskers

sterrenkijker



Hallo, het gaat hier al een behoorlijke tijd slecht. Ik zit in een zware periode en zie even het eind van de tunnel niet meer. Ik ben psychisch steeds meer aan het afzakken en helaas gaat mijn gewicht omhoog. Hoeveel? Geen idee? Ik merk dat mijn kleding weer strakker zit. Ik durf niet op de weegschaal, te bang dat het echt tegenvalt (ik weet,dom). Haal mij maar even uit de lijst. Ik meld me als ik me weer wat beter voel.

Succes allemaal!

Sterrenkijker
Alle reacties Link kopieren
Sterrenkijker sterkte, als het mentaal slecht gaat is afvallen niet te doen.
-
Heb je hulp sterrenkijker? Soms moet je gewoon erkennen dat je het niet zelf redt en maatschappelijk werk of een psycholoog zijn ervoor opgeleid om je te helpen.
Alle reacties Link kopieren
*
takkentrol wijzigde dit bericht op 23-05-2018 19:45
0.00% gewijzigd
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Veel geschreven vandaag



@Takkentrol hoe was de wandeling? Die paaseitjes heb je er dubbel en dwars afgelopen



@Eig-wijs klinkt goed die smootie jammie, kwa shirt gewoon een los katoenen shirt kopen? Ik heb er 2 waarvan er 1 ook te strak zit naar mij zin daar zie je mij ook nog niet in.



@Ammennooitniet wat een lekker gevoel om zo tegen jezelf aan te kijken



Hoe gaat het met Izzy?



@Sterrenkijker Hoop dat je hulp hier bij krijgt en die weegschaal even los laten eerst het mentale oplossen de rest komt dan wel weer



Hier begint de hormonen storm iets te liggen Moet wel zeggen dat ik dit een heftige cyclus vind nog nooit zo vaak doorgelekt

Morgen wegen zal wel een plus worden voel mij een opgeblazen ballon.
@ Sterrenkijker: wat vervelend zeg! Maar dan is het wel belangrijk inderdaad dat je eerst hulp krijgt voor de andere zaken die spelen bij je. Dat afvallen komt daarna wel weer.



@single1985: nee, ik vind ook niet dat jij degene bent die hierin een stap moet zetten. Laat haar maar komen. Denk dat je alleen maar teleurgesteld gaat worden als jij contact opneemt gezien de reactie richting andere vriendin. Ik drink overigens wel genoeg hoor, alleen niet op stage. Daar is het vaak lastig om op tijd wat te drinken omdat je toch constant van afspraak naar afspraak gaat. Als het even gaat neem ik wat mee, maar lukt niet altijd. Dat haal ik thuis overigens ruimschoots in.



@ Takkentrol: ja, vervelend hè als je maar met dat gevoel blijft zitten dat je bord leeg met. Is echt een proces nog om dat af te leren. Het is jammer dat je die paaseitjes niet kon laten liggen, maar daardoor wel knap dat je het vandaag gelijk met wat beweging gaat goedmaken!



@ Ammenooitniet: aan de ene kant is calorieën tellen daarom misschien een nadeel, maar ik vind het ook wel belangrijk dat ik niet te weinig ga eten. Dus als ik nog niet aan mijn caloriebehoefte heb voldaan wil ik die vanuit mezelf ook wel vol maken. Ben bang dat mijn lichaam anders in de spaarstand gaat schieten en dan ben ik nog verder van huis. Wat fijn dat je je zo goed voelde tussen die modellen! Dat zijn mooie stappen die gemaakt worden.
Oh en ik heb met Pasen verder niet veel bijzonders. Al gaan we Tweede Paasdag wel brunchen met de familie. Van 11.00u-15.00u. Nog nooit zo'n lange brunch gehad. Dat wordt dus afleiding zoeken in het gezelschap in plaats vanuit verveling maar gaan eten.
Hoi Misfit, welkom terug! Knap dat je ondanks het niet echt met afvallen bezig zijn, wel bent blijven sporten. Succes dit weekend (hopelijk kan je nog wel lekker genieten!).



Iselin, ik herken wat je zegt over het vooral bezig zijn met het eten als er feestdagen aan komen. Het is niet dat ik daardoor tegen feestdagen opzie, maar die dagen draaien meer om (wel/niet netjes) eten dan ik eigenlijk zou willen. Hopelijk is dat iets wat uiteindelijk normaliseert! Niet te streng zijn voor jezelf, je bent hartstikke goed bezig.



Oh mrsLady, dat had ik in het begin ook wel eens: gewoon vergeten dat je aan het lijnen bent en dan dus al wat 'slechts' hebben gegeten Fijn dat je er in ieder geval van hebt genoten en dat het verder wel goed is gegaan! Succes met de paasbrunch



Ammenooitniet, een gezond gewicht als streefdoel lijkt me een mooi voornemen. Fijn ook om te horen dat je steeds wat meer tevreden bent met jezelf! Bedankt voor je relativerende woorden trouwens. Had ik even nodig. Had jij het overigens een tijdje geleden over het opmeten van je vetpercentage? Ik ben wel benieuwd hoe je dat dan doet



Hé Takkentrol, fijn dat je er weer bent! En weer flink aan het wandelen geweest dus. Echt veel hoor, 17 km. Ik had laatst een rondje van 8 km gemaakt, dat vond ik al heel wat Wat betreft het enorm voelen: op m'n zwaarst was dat wat wisselend. Ik wist altijd wel dat ik veel te zwaar was en dat zat me wel dwars (merk nu pas hoeveel eigenlijk), maar als ik dan in de spiegel keek had ik ook wel weer het idee dat het wel mee viel. Pas als ik foto's zag, werd ik geconfronteerd met hoeveel overgewicht ik eigenlijk had. Vreemd genoeg heb ik nu soms meer last van me te zwaar voelen, misschien omdat ik juist zo met m'n gewicht bezig ben? Ook vind ik het lastig om te relativeren als ik een foto van mezelf zie op m'n zwaarst. Ik wéét dat ik nu een gezond gewicht en een vrij 'normaal postuur' heb, maar toch voelt het dan even niet zo. Toch fijn dat jij daar geen last van hebt! Lijkt me heerlijk om gewoon lekker tevreden te zijn met jezelf. Geniet van je relaxte paasdagen!



Eig-wijs: wellicht een tip voor een sportshirt: toen ik begon met sporten vond ik alle 'officiële sportshirts' ook te strak zitten en heb ik een paar basic ruimvallende shirts gehaald bij de M&S Mode. Succes met je drukke weekend!



Sterrenkijker, dat klinkt wel heel heftig hoor! Verstandig om nu eerst aan de slag te gaan met je psychisch herstel in plaats van het afvallen. Heel veel sterkte voor jou!



Single, wat vervelend van je heftige cyclus en het opgeblazen gevoel. Hopelijk snel weer beter!



Met mij gaat het weer goed! Mijn geklaag van een paar dagen terug heeft geholpen denk ik Ik ben weer lekker aan het sporten geweest (SPIERPIJN!), ben netjes blijven eten en ik weeg nu eindelijk onder de 77 (76,5). Toch blij (en ook wel trots) dat het gelukt is Ik zal morgen - als het lukt - een voor & na foto plaatsen. Fijne avond!
De volgende mensen zijn uit de tabel gehaald



MrsWhiskers

Sterrekijker

Belle1984



Weet dat jullie altijd weer terug welkom zijn in de tabel



Misfit waar ben je
Ben benieuwd Piony, fijn is dat he, als je eindelijk onder een ogenschijnlijk onneembare barrière komt.



Met mij gaat het goed, week 1 van een vakantie van 2 weken zit erop. Ik ben druk aan het schilderen en dat kost blijkbaar nogal wat energie, want ik vrees dat ik ben afgevallen in plaats van stabiel te blijven. Gek he, om te zeggen dat afvallen niet goed is. Nou, ben maar gelijk op de weegschaal gaan staan en er is een onsje af, fjew, ik had meer verwacht.
Izzy misschien is die speling wel fijn best kans dat als je aan het werk gaat je weer iets aankomt. Hou je een marge aan waarbinnen je mag schommelen?



Piony wat fijn dat het zo lekker gaat



Mrslady misschien kijken of er ook b.v komkommer of tomaat of iets ligt en daar je bord mee vol gooien ben je toch aan het eten maar kan het geen kwaad



Die vriendin zoekt het maar even uit ben er gewoon klaar mee of die vriendschap word hersteld weet ik niet ga ik nog eens goed over na denken.



Hier ondanks heftige ongesteldheid vannacht weer doorgelekt 2 keer toch nog 2 ons er af.
Heb je het vaker zo heftig Single? Zulke bloedbaden kondigden bij mij de overgang aan, maar daar ben je nog te jong voor.



Een vriendin suggereerde dat ik wel tussen BMI 20 en 25 kon schommelen. Ik heb letterlijk een gilletje geslaakt, want dat is toch al gauw 15 kilo. Never nooit niet dus, ik wil tussen 62 en 63 blijven zitten. Ik ben ook benieuwd hoe het gaat als ik weer ga werken, want in deze werkvakantie is er geen peil op te trekken.
Heb helaas ook nogal wat voedselallergieën waardoor ik rauwkost niet rauw kan verdragen evenals de meeste fruitsoorten. Dus ga maar een beetje naar een leeg bord kijken en kruimels er af schrapen denk ik
Dit kan je echt met recht een bloedbad noemen Moest vanmorgen boodschappen doen had menstruatie cup in en 2 lagen verband ging net goed. Heb dit echt nog nooit mee gemaakt als dit de volgende keer weer zo is dan stap ik naar de huisarts.

Nu thuis en ga nergens meer heen.

Heb alleen morgen een wandel afspraak hoop dat dat goed gaat twijfel nog om af te zeggen of niet.



Mrs lady dat is lastig en slowmotion soep oplepelen? Dus na elke hap 5 min wachten
Als het langer dan 2 uur wandelen is zonder verschoonmogelijkheid, zou ik het niet riskeren.
Ik twijfel het is 1 uur reizen hier vandaan en dan 7.5 km door de natuur. Daarna de bedoeling om nog wat te drinken waar ik dus wel kan verschonen. Weet alleen niet of er bij de start een verschoon plekje is.
Kun je dat niet afleiden uit de verzamelplek? Ik heb in die periode overigens van dat ouderwetse dikke verband gebruikt, die zwarte Kotex-pakken. Zit niet lekker, maar het biedt iets meer zekerheid.
Die weet ik niet exact word hier thuis opgehaald en gaan met de auto.



Ik kon via een app gratis tena broekjes ophalen in een winkel heb ik gedaan dacht voor vannacht wel makkelijk. Op zich vallen ze kwa dikte wel mee. Overweeg een rok met panty aan te doen en deze er onder en cup

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven