Lijf & Lijn alle pijlers

Waarom val ik niet af?

12-12-2019 14:20 154 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds ruim een jaar ben ik gaan sporten. Combinatie krachttraining/cardio 3 a 4 keer per week.
Maar ik val dus niet af. Toen ik begon woog ik 80 kg. Ik weeg mezelf dagelijks op hetzelfde moment en blijf schommelen tussen de 78 en 80.
Op de sportschool is zo'n weegschaal die ook vet en spieren kan meten, en daar is ook geen resultaat op te zien. Sterker nog, de laatste keer was ik afgenomen in spiermassa en aangekomen in vet.

Qua eten probeer ik erg op te letten. Ik gebruik bv geen suiker in de thee, snoep vrijwel nooit, maak veel dingen vers ivm verborgen suikers. Altijd volkoren producten etc
Enige zonde is in het weekend een wijntje en een hapje. En ook dat met mate. Misschien een hele fles over een heel weekend.

Ondertussen ben ik erg gedemotiveerd geraakt. Langzaam afvallen vind ik niet erg, maar nu val ik dus gewoon niet af en ik heb ook geen extra spieren gekregen ter compensatie. Ik snap er niks van, want ik ben wel geleidelijk zwaarder gaan trainen.

Wie weet raad?
Mater tua tam obesa est ut cum Romae est urbs habet octo colles!
misseagle schreef:
18-12-2019 15:08
Tuurlijk is het low calorie. Je wilt toch gewicht kwijt raken?
En wat is er mis met veel sporten? Ik doe 3x per week een work-out van circa 45/60 minuten.
Low carb valt ontzettend mee.
Je mag alles eten, er wordt je geen dieet voorgezet. Je houdt alleen bij wat je eet.
Ik volg het pbp programma al een aantal maanden. Had een aanbieding van 215 euro voor 12 maanden. Vind ik niet duur. Weight watchers bijvoorbeeld kost ook geld.
Persoonlijk vind ik de pijler gedrag/bewustwording heel erg fijn. Ik heb echt ingezien waar mijn valkuilen zijn en hoe ik dat kan aanpakken.
Voor mij werkt dit!

En volgespamd op social media? Niks van gemerkt.
Ik heb 1x per week een dag contact met mijn coach over hoe het gaat in de app. De vragen die ik stuur worden netjes beantwoord. En we praten even over hoe het verder gaat.

Uiteraard geldt voor elke levensstijlwijziging dat je niet zomaar kan stoppen na een x aantal maanden of jaar. De bedoeling is dat je wel op diezelfde voet doorgaat. Liefst voor de rest van je leven. En ja, dat is moeilijk.....
Geldt niet alleen voor pbp.

Verdiep je er eens echt in of ervaar het zelf.
ik ken het principe en vooral: de belachelijk prijs voor een beetje irritant gespam van een “coach”
Alle reacties Link kopieren
Een hele fles wijn in één weekend leegdrinken is niet heel erg matig... dan houd je jezelf wel een klein beetje voor de gek.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
S-Meds schreef:
18-12-2019 14:51
ja bah, de meeste PBP volgers zijn na een jaar gewoon weer dik , het leuke is dat dat ook geldt voor de manische coaches
Ik ken toevallig een pbp coach die gewoon al jaren lang een gezond gewicht heeft.
-Darkside- schreef:
25-12-2019 00:17
Ik ken toevallig een pbp coach die gewoon al jaren lang een gezond gewicht heeft.
wacht maar af

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven