Lijf & Lijn alle pijlers

Wat is er met mijn lijf?

18-09-2016 14:42 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb, denk ik, iets stoms. Eigenlijk ben ik altijd slank geweest. Ik schommel altijd tussen de 60 en 65 kilo en ik ben 1.69. Op dit moment weeg ik 62 kilo. Ik ben trouwens bijna 47. Maar het gekke is, ik voel me moddervet. Mijn armen en benen zijn steeds slapper aan het worden en het lijkt of mijn vel steeds dikker wordt. Van broekmaat 36/38 ben ik in korte tijd naar maat 40 gegaan en van maat S voor shirtjes ben ik naar maat M gegaan. Ook wordt mijn taille en bovenbenen steeds breder. Ik ben niet anders gaan eten of iets dergelijks. Herkent iemand dit en wat zou ik kunnen doen?
Ga sporten als je je slap voelt. Echt sporten, niet een uurtje aerobics eens in de 2 weken.

Verder is het op jou leeftijd natuurlijk niet zo gek. Ben je in de overgang?
Waarschijnlijk (het begin van) de overgang. Helaas...in bewegibg blijven en gezond eten. Verder is er weinig aan te doen.
Je bent 47. Dacht je dat je alrijd strak zou blijven? Sorry, je wordt oud.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
quote:Monatala schreef op 18 september 2016 @ 14:56:

Je bent 47. Dacht je dat je alrijd strak zou blijven? Sorry, je wordt oud.

Ligt er ook echt aan wat je in die jaren ervoor gedaan hebt. Mijn moeder en schoonmoeder zijn 60, hebben altijd intensief gesport en zitten toch echt nog strak in het velletje.

Natuurlijk blijf je niet voor altijd strak, maar je kan het heus een beetje uitstellen.
Met 1.69 en 62 kilo ben je opzich mooi slank te noemen. Ik ben 3 cm langer en hetzelfde gewicht.

Ik zou gaan sporten!
Nieuwe weegschaal kopen, deze liegt tegen je.
Hormonen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Dat lijkt me wel normaal hoor.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Mentosje, met een gewicht van 62 kilo en een lengte van 1,69 m ben je echt niet dik. Ik zou gaan sporten, gezond eten en met mate

snoepen.
Sporten om je spiermassa te behouden.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ja, herkenbaar. Ik ben 1.68 en woog altijd max 58 kilo. Het laatste jaar opeens naar de 60 gegaan. Je zou zeggen dat 2 kilo niet zoveel verschil moet maken, maar het lijkt wel alsof mijn hele figuur veranderd is, waardoor ik mezelf opeens veel dikker voel. Taille verdwijnt, mijn armen en bovenbenen lijken dikker, om over mijn buik maar te zwijgen. Denk toch dat het een leeftijdsding is (ik ben 51).

Tja, balen, maar wat doe je eraan? Je kunt natuurlijk meer sporten, gezonder/minder gaan eten etc. Maar het is een gegeven dat het steeds meer moeite zal gaan kosten om slank te blijven.
Nothing happens for a reason
welkom in de hormonenterreur die overgang heet
Herkenbaar, ik sport 4 x per week en loop 2 uur per dag met de hond. Doe veel kracht (body-pump), had vroeger juist moeite om aan te komen. Ben toen krachttraining gaan doen om wat body te krijgen. Nu in een jaar tijd van maat 36 naar 38/40 (ook vaak een L), dikke buik, taille verdwenen. Ook bovenarmen en benen ogen slapper (al ben ik wel gespierd onder de slappere huid). Nachtelijke zweetaanvallen, pijnlijke gewrichten en opvliegers. Overgang dus. Baal ervan maar weet niet wat ik er aan kan doen. Heb mijn hele garderobe zelfs moeten vervangen (zelfs grotere maat bh).
Jeetje, dus echt een teken dat ik ouder aan het worden ben. Wel "prettig" dat andere vrouwen zich hierin herkennen. Ook merk ik dat mijn huid steeds droger lijkt. En ik krijg zelfs een beetje een buikje, dat heb ik nog nooit gehad.
Hoort een beetje bij het ouder worden maar je kan het een klein beetje bijsturen. Als je jong bent kan je suikers beter verwerken dan op latere leeftijd, waardoor je eigenlijk een beetje anders zou moeten eten, naarmate je ouder wordt..

Ook het collageen wordt minder. Bottenbouillon schijnt goed te zijn in verband hiermee.

Richting de overgang gaat het oestrogeen wat omlaag maar het progesteron nog meer. Kan je wat bijsturen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven