Lijf & Lijn alle pijlers

Welk afslankhulpmiddel kon jij echt niet missen?

29-05-2020 22:39 24 berichten
Welk afslankhulpmiddel kon jij echt niet missen?
Ik doel hierbij niet op een wonderpil en ook niet op welk dieet werkt.

Maar wat heeft jou het meest geholpen. Bijv, die hometrainer, je hardloopschoenen, een eetdagboek, springtouw/hoelahoep, zwetende heupband, hongerstillende thee enz enz

Ik ben erg nieuwsgierig. Er zijn zoveel verschillende dingen en iedereen is anders. Waar had je echt niet zonder gekund tijdens het afvallen?
Alle reacties Link kopieren
Gezond verstand.
Alle reacties Link kopieren
Ruggengraat, ring fit advanger en gewoon gezond eten.
Alle reacties Link kopieren
Maagverkleining.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Mijn doelen.
Mijn fitbit i.c.m. my fitness pal. Dat gaf me veel meer inzicht in intake en output en motiveerde me meer te bewegen op dagelijkse basis. Ik ben van 80 naar ongeveer 65kg gegaan.
Alle reacties Link kopieren
Eerlijk zijn tegen mezelf.
Alle reacties Link kopieren
In 2015 hielp de Eetmeter (app) van het voedingscentrum mij enorm.

Helaas ben ik nu 5 jaar verder wel weer wat aangekomen en gaat het door de overgang maar moeizaam er af.
Alle reacties Link kopieren
Stress.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Gezond verstand, doorzettingsvermogen en accepteren dat slow but steady het beste vol te houden is.
ADDH. Alles Door De Helft.
Alle reacties Link kopieren
Als eerste gewoon echt de motivatie.. ik wilde al een jaar afvallen maar toch had ik niet de juiste motivatie.
Maar nu al een half jaar keihard bezig en ik kan niet zonder de my fitness pal app.

Ik hou alles bij wat ik eet, zo heb ik een goed inzicht, en ik vind het echt makkelijk en fijn. Ik eet nooit meer te veel.

Ik hou mijn gewicht ook bij in de app, en dan kan ik als ik even een lastig momentje heb terug kijken waar ik vandaan kwam met mijn gewicht, en daarna heb ik weer de perfecte motivatie om nu nog voor die laatste kilootjes te strijden.

De laatste zijn het zwaarste. Momenteel staat mijn gewicht aardig stil, maar ik weet dat ik netjes eet, niks ongezonds en ik voel me fit. Dus als ik dit vol hou komt het vanzelf wel. Ik heb geen haast.

Maar de app is echt wel mijn houvast
Kokoro schreef:
29-05-2020 22:49
Mijn fitbit i.c.m. my fitness pal. Dat gaf me veel meer inzicht in intake en output en motiveerde me meer te bewegen op dagelijkse basis. Ik ben van 80 naar ongeveer 65kg gegaan.
Mag ik vragen hoe lang je daar ongeveer over deed. Wil ongeveer net zoveel afvallen.
pamelacourson schreef:
29-05-2020 22:40
Gezond verstand.
Dit, en de schijf van 5. Wat kan je zelf niet verzinnen dan? By the way: wat er niet aan komt hoeft er ook niet af. Dus bezint eer ge zich volvreet. Amen.
TsumTsum schreef:
30-05-2020 00:59
Mag ik vragen hoe lang je daar ongeveer over deed. Wil ongeveer net zoveel afvallen.
Het ging met horten en stoten :). Januari 2019 begonnen op 80kg. Maart 2019 75kg(fitbit gekocht), september 2019 70kg, november 2019 66kg. Toen kwam kerst en oud en nieuw en op 2 januari was ik weer 70kg. Daarna ging het plots heel vlot en zat ik maart 2020 op 64kg. Nu zitten we in mei en schommel ik tussen de 64 en 66. Ik wil er zelf nog graag 3 af.

Ik zal mijn grafiek even plakken, dan kun je het zien. Het gaat met bergjes en dalletjes en die komen soms overeen met mijn mentale staat, motivatie, werk etc. ;-D. Ik wilde in ieder geval zo min mogelijk druk en haast voelen. Dus ik had er ook de ruimte voor om het zo te doen.
https://i.ibb.co/12FTss8/Screenshot-202 ... Fitbit.jpg


Ik heb een verleden van snel afvallen en jojo-en en ben heel bewust voor slow en steady gegaan dit keer. Ik gaf mezelf een vol jaar ipv 6 maanden oid, en dat werkte goed.

Ik probeerde mn week altijd te eindigden met een calorisch tekort. Dat lukte echt niet altijd. Soms heb ik last van eetbuien en ik ben ook niet vies van lange borrels met vriendinnen. Mijn fitbit hielp me echter compenseren met beweging (voor zover dat gaat, is niet 100%) en gaf in ieder geval inzicht en motivatie.

Ik beweeg voornamelijk echt veel meer dan voorheen. Het is echt een gewoonte geworden. De fiets of lopen voor alles en ik heb een inkleurkalender voor activiteit. Elke dag iets, is mijn motto. En dat iets is iets extra's. Dus niet de fiets naar station omdat ik moet werken. Dat deed ik immers al.

Dus omdat ik vandaag een drukke dag heb loop ik momenteel al buiten voor het uurtje wandelen :) . Verder sport ik 3x per week thuis, een soort HIIT, en mijn spieropbouw heeft mijn metabolisme enorm versneld. Ik kan nu 2300 eten op een dag zonder daarvan aan te komen. Ik ben 1.76m trouwens.
RodeRoosOpWitteZijde schreef:
30-05-2020 04:13
Dit, en de schijf van 5. Wat kan je zelf niet verzinnen dan? By the way: wat er niet aan komt hoeft er ook niet af. Dus bezint eer ge zich volvreet. Amen.
Ik weet niet of je nou een grapje maakt of serieus bent, maar in het laatste geval; zo makkelijk als je het doet klinken, is het niet. Zo simpel wellicht wel, maar zo makkelijk niet.

Je kunt niet in een ander zijn/haar hoofd kijken.
Alle reacties Link kopieren
Fitbit en Myfitnesspal

Eigenlijk om de belangrijke dingen te tracken: calorieën in vs uit

En verder is diëten een mentaal spel: hoe gemotiveerd ben je? En hoe houd je jezelf gemotiveerd? In mijn geval: ik vind het echt enorm moeilijk om niet teveel te eten als ik echte honger heb. Als ik niet genoeg proteïne eet op een dag dan vind ik het bijna onmogelijk om me aan mijn calorie doelen te houden. Dus zorg ik ervoor dat ik altijd adequate bronnen van proteïne in huis heb (die ik ook nog eens lekker vind).

Succes TO!
Al het eten waar geen toegevoegde suiker in zit. Zodra ik 2 weken alleen dat heb gegeten heb ik geen behoefte meer aan zoet en wordt het heel makkelijk om gezond te eten. De eerste twee weken is wel wilskracht nodig, maar daarna niet meer, dan wil je gewoon niet meer eten dan wat prima is.
Alle reacties Link kopieren
(Naast motivatie, want "de knop was écht om").... zonder twijfel mijn Fitbit!

Ik werd me op deze manier echt bewust van mijn (gebrek aan) bewegen. De Fitbit geeft een signaal wanneer je langer dan een uur stil hebt gezeten. Ook heb ik me via Facebook aangemeld voor een groep waar je dan wedstrijdjes hebt wie in een week de meeste stappen zet: heel motiverend!!
Na een goede beweegdag was ik ook minder geneigd om te gaan snoepen.
Inmiddels heeft de Fitbit mijn levensstijl echt veranderd!

Ik ben in 2017 ruim 20 kilo afgevallen, zonder dieet. Dit is er nu nog steeds af.
DeeDee76 schreef:
29-05-2020 23:06
In 2015 hielp de Eetmeter (app) van het voedingscentrum mij enorm.

Dit.
Alle reacties Link kopieren
Het gevoel van energie hebben als ik gezond at.

Als ik teveel ga snoepen en verkeerd eet, ga ik me in no-time bagger voelen. Ik weet hoeveel beter ik me voel als ik bepaalde dingen wel en niet eet. Dat is voor mij voldoende motivatie.

Het zou heel lastig zijn als ik het alleen voor een getal op de weegschaal zou doen. BMI zegt me niet zoveel: een gezond gewicht bestaat niet, een gezond persoon wel.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Stoïcijns het aantal calorieën volhouden dat je uitgestippeld hebt. Eens kom je plotseling van een bepaald gewichtsplateau af en duikel je naar het volgende plateau, bijvoorbeeld heel lang 61,3 en ineens wordt het dan 60,5 en daar blijf je dan weer twee weken op staan.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Boek van de Foodsisters en mijn oude vertrouwde fiets voor extra beweging.

Twee jaar geleden 7 kilo er af in 8 weken, daarna 1 tot 2 kilo er bij en dat is prima. Dreigt het meer te worden (zoals nu in coronatijd of na feestdagen bijv), even de teugels aanhalen en ik zit weer goed.
Mijn eetpatroon was niet ongezond (vrij traditioneel), maar is wel heel anders geworden sindsdien. En eerlijk is eerlijk, ik eet nu lekkerder dan vroeger. Zonder dat het veel meer tijd kost of duurder is.
My Fitness Pal. Ik vind het invoeren van wat ik heb gegeten een fluitje van een cent. Daarnaast let ik in het bijzonder op de inname van voldoende eiwitten.
Nu met corona sport ik thuis, trainingen van 30 - 50 minuten die ik op YouTube selecteer.
En ik neem af en toe (minstens 1 dag in de week) waar ik trek in heb. Meestal is dat croissantje bij het ontbijt en later op de dag chips.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven