Lijf & Lijn alle pijlers

Zijn tattoos tokkie?

17-04-2019 16:39 355 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een vrouw van 40+
Geen typische doorsnee vrouw van die leeftijd. Ik heb vrij veel tatoeages maar ik heb gestudeerd en werk op wo niveau. Er heerst nog een enorm vooroordeel en taboe op tatoeages. Ik heb behalve tattoos ook een aantal piercings.
Hoe denken jullie hierover en waarom?
glitglam schreef:
19-04-2019 20:36
Dit laatste inderdaad. Dan ben ik liever een 'tokkie' dan iemand die op deze manier mensen beoordeelt/veroordeelt en op deze manier denkt.
Ik vind dat echt een nare eigenschap.
Het grappige is dat ik dus mensen in mijn werk tegenkom die zich op die manier over anderen en bijvoorbeeld tattoo's uitlaten, of over buitenlanders, niet wetende dat ik én tattoo's heb, én een buitenlandse moeder.
Dan denk ik; zo , jij laat nu echt zien hoe je bent...
En als je vervolgens daar iets over aangeeft (goh, ik heb ook een paar tattoo's. Of; ik heb een buitenlandse moeder. Dan is het ineens met een rood hoofd; Oo maar ik bedoel jou niet hoor/ dat is anders/ ja , maar jij bent toch.. vul maar in)
Ja ja, dat zal.
Laat mij dan maar liever uit de lagere sociale klasse komen..
Eens met je! Ik las een tijd geleden ook hier een keer een topic van iemand die zich negatief uitliet over mensen met tatoeages. Zelf met een tattoo was je volgends haar al en tokkie en moest je maar bij haar uit de buurt blijven. Tokkie zijn heeft met gedrag te maken en mensen die denken erg keurig en netjes te zijn zonder tatoeages en zich dan zoals in jou verhaal negatief uitlaten over andere mensen die zijn totaal niet netjes. Ik ben zelf van Duits-Deense komaf en het is wel eens voorgekomen dat ik ben uitgescholden i.v.m. mijn land van herkommst en ik heb tatoeages,heb er dan maar 2,op mijn rechter onderarm maar die betekenen veel voor me,een tattoo met de naam van mijn overleden broer