Lijf & Lijn alle pijlers

Zijn tattoos tokkie?

17-04-2019 16:39 355 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een vrouw van 40+
Geen typische doorsnee vrouw van die leeftijd. Ik heb vrij veel tatoeages maar ik heb gestudeerd en werk op wo niveau. Er heerst nog een enorm vooroordeel en taboe op tatoeages. Ik heb behalve tattoos ook een aantal piercings.
Hoe denken jullie hierover en waarom?
glitglam schreef:
19-04-2019 20:36
Dit laatste inderdaad. Dan ben ik liever een 'tokkie' dan iemand die op deze manier mensen beoordeelt/veroordeelt en op deze manier denkt.
Ik vind dat echt een nare eigenschap.
Het grappige is dat ik dus mensen in mijn werk tegenkom die zich op die manier over anderen en bijvoorbeeld tattoo's uitlaten, of over buitenlanders, niet wetende dat ik én tattoo's heb, én een buitenlandse moeder.
Dan denk ik; zo , jij laat nu echt zien hoe je bent...
En als je vervolgens daar iets over aangeeft (goh, ik heb ook een paar tattoo's. Of; ik heb een buitenlandse moeder. Dan is het ineens met een rood hoofd; Oo maar ik bedoel jou niet hoor/ dat is anders/ ja , maar jij bent toch.. vul maar in)
Ja ja, dat zal.
Laat mij dan maar liever uit de lagere sociale klasse komen..
Eens met je! Ik las een tijd geleden ook hier een keer een topic van iemand die zich negatief uitliet over mensen met tatoeages. Zelf met een tattoo was je volgends haar al en tokkie en moest je maar bij haar uit de buurt blijven. Tokkie zijn heeft met gedrag te maken en mensen die denken erg keurig en netjes te zijn zonder tatoeages en zich dan zoals in jou verhaal negatief uitlaten over andere mensen die zijn totaal niet netjes. Ik ben zelf van Duits-Deense komaf en het is wel eens voorgekomen dat ik ben uitgescholden i.v.m. mijn land van herkommst en ik heb tatoeages,heb er dan maar 2,op mijn rechter onderarm maar die betekenen veel voor me,een tattoo met de naam van mijn overleden broer
in kinderschrift toen hij 5 jaar was en daarnaast een bos madeliefjes. Ben er erg trots op en heb in al die tijd ook maar 2 negatieve reacties gehad.
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor zijn niet tokkie, dat is mobiele kunst. Vooral duiveltjes vindt ik heel leuk :boooos:
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
20-04-2019 05:45
Maar een tattoo is daarentegen toch echt een persoonlijke keuze. En persoonlijke keuzes, daar mag een mens een mening over hebben.

Met andere woorden, je wéét dat mensen een oordeel over tattoos hebben. Je wéét dat dat gewoon deels een valide oordeel is, gebaseerd op zeer rationele overwegingen. Tóch zet je een tattoo, wat je goed recht is. Maar, en dat is nou net het punt, tóch reageer jij dan verontwaardigd, zoals velen in dit topic, over het feit dat men iets denkt over je tattoo.

Jij hebt vast een oordeel over dure schoenen, de jacht, verre vliegreizen...verzin maar wat..
Ja hoor, daar mogen mensen een mening over hebben, en ik weet ook dat het zo werkt. Daarom heb ik ze ook op plekken laten zetten die je niet ziet, tenzij ik een bikini of korte rok/broek aan heb, die ik op mijn werk niet draag.
Ik ben niet verontwaardigd, maar het zegt me inderdaad wél iets over iemands karakter als je alleen al op dit soort punten zó oordeelt over iemand, en het dus bij voorbaat al een tokkie vindt. Dat je een tattoo mooi of lelijk kan vinden, dat snap ik, dat is een mening.
Maar dat iemand met een tattoo dus een tokkie is..Sja, dat vind ik dom en veroordelend ja, vooral omdat m.i. bijna alles 'tokkie' wordt gevonden.
Ik noem namelijk ook niet alles 'kak' of koude kak, of kakkers, wat buiten mijn belevingswereld valt.
Alle reacties Link kopieren
Als mensen mij tokkie willen vinden, omdat ik tatoeages heb, dan is dat maar zo. Ik heb er lang over nagedacht, en de meeste zijn goed te verbergen. Ik zet ze ook niet voor een ander, maar omdat ik het zelf mooi vind. Iedereen heeft wat mij betreft recht op zijn of haar mening.
Uiteraard vind ik het leuk als ik complimenten krijg als mensen mijn tatoeages zien, ik vind het dan ook gelijk een compliment aan de tatoeërders, die ik met zorg heb uitgezocht.

Overigens is tatoeages als iets van specifiek de lagere sociale klasses zien lachwekkend. De vader van koningin Elisabeth had ze ook. DIe lijkt mij toch allesbehalve uit een lage sociale klasse stammen.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
glitglam schreef:
29-04-2019 12:00
Ja hoor, daar mogen mensen een mening over hebben, en ik weet ook dat het zo werkt. Daarom heb ik ze ook op plekken laten zetten die je niet ziet, tenzij ik een bikini of korte rok/broek aan heb, die ik op mijn werk niet draag.
Ik ben niet verontwaardigd, maar het zegt me inderdaad wél iets over iemands karakter als je alleen al op dit soort punten zó oordeelt over iemand, en het dus bij voorbaat al een tokkie vindt. Dat je een tattoo mooi of lelijk kan vinden, dat snap ik, dat is een mening.
Maar dat iemand met een tattoo dus een tokkie is..Sja, dat vind ik dom en veroordelend ja, vooral omdat m.i. bijna alles 'tokkie' wordt gevonden.
Ik noem namelijk ook niet alles 'kak' of koude kak, of kakkers, wat buiten mijn belevingswereld valt.
Maar nu vind ik dat je er zelf meer van maakt dan het is. Ik bijvoorbeeld, vind tattoos niet mooi en inderdaad tokkie, maar wat zegt dat nou over mijn karakter? Helemaal niks toch-het zegt hooguit iets over mijn smaak, die blijkbaar van de jouwe verschilt. Zo vind ik parelkettingen ook niet mooi, of harembroeken enzovoorts.. Om iets van iemands karakter te vinden, puur vanwege zijn smaak, dat vind ik nou weer vreemd.
Want let op; ik vind tattoos tokkie. Ik heb niet gezegd dat getatoeëerde mensen per definitie tokkie zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven