Mode & Beauty alle pijlers

2 maanden geen kleding kopen.

06-12-2017 19:07 354 berichten
Naar aanleiding van het " een jaar geen kleding kopen" topic, wat al heel lang loopt, wil ik een andere uitdaging aangaan.
Omdat een jaar me veel te lang lijkt, wil ik zoiets in eerste instantie voor 2 maanden proberen.
Te starten vanaf januari, tm eind februari.
En dan kijken hoe zoiets bevalt.

Wie willen er mee kletsen ?
Oef Rosawinde , tot morgen. Tja dan weet je zelf een beetje hoe laat het is .
Hier zei ze gisteren ook tegen mijn vriend, daar ben ik weer.

Maar gelukkig kun jij jezelf wel inhouden tot nu toe.
Mijn val is ook online plus luxe artikelen zoals madre.
Ben gek op geur in huis, vriendlief niet dus probeer nu alternatief te zoeken in etherische oliën.

Deze wil ik echt nog gaan kopen en vanaf dan is het schluss.
Jammer dat ik al mijn gegevens van mijn creditcard uit mijn hoofd ken anders kon ik hem inleveren.
Sale kleding voor zoontje was ook niet verkeerd, 50% heb je toch profijt van en bespaart weer in de zomer.
LizBakker , ik denk als ze je kennen op het werk dat ze het toch wel in de gaten hebben ???
Bij mij in ieder geval wel.

Oh Madre dan past er inderdaad veel in , dat is fijn !
Gekopbloemen Nog niets gekocht hier! Laarzen zijn er nog wel online zag ik. Maar het fijne van dingen die uitverkocht zijn is dat je er ook niet meer over na hoeft te denken.

Hobbelster Ja, ik woon in het centrum van Amsterdam, in de negen straatjes, en daar zijn echt heel veel kledingwinkels en ook veel kleinere winkeltjes, dus zodra ik de deur uit stap zit ik midden in nieuwe collecties of de sale. Maar ik shop toch ook vooral veel online.
Gekopbloemen schreef:
18-01-2018 13:30
LizBakker , ik denk als ze je kennen op het werk dat ze het toch wel in de gaten hebben ??? Bij mij in ieder geval wel.
Ja, dat wel. Maar er werken hier zo'n 400 mensen en ik weet zeker dat ik echt niet de ergste ben, haha! Een directe collega van mij krijgt bijna elke week een doos van Zalando. Ik bestel sowieso nooit wekelijks dingen, ook niet in mijn meest koopzichtige buien, maar dat zou ik dus echt doseren. Bijvoorbeeld iets op vrijdag bestellen zodat ik het zaterdag heb.

Helaas zijn de openingstijden van mijn postkantoor gewijzigd en sluiten ze nu al om 18:00u in plaats van 18:30 en dat red ik dan doordeweeks niet meer om iets op te halen. Maar dat doe ik dan in het weekend.
Alle reacties Link kopieren
Poeh wat veel berichten al, ik antwoord ook een beetje in het algemeen hoor, dus sorry als ik iemand vergeet.

Bedankt voor jullie ondersteunende woorden :-) Ja zwaar balen, 1,5 jaar geleden gevallen van de trap, enkel naar voren geklapt. Moest van liefvriend gelijk naar de HA, enkelbanden verrekt cq gescheurd, Behandeling was hetzelfde, dus behandelplan ingezet. Na 2 weken gebeld zo`n pijn werd ik afgesnauwd dat het wel zo`n 6 weken kon duren. Vakantie geannuleerd, na 5 weken nog een keer gebeld naar de huisarts, uiteindelijk heeft liefvriend nog een keer gebeld.... Kreeg ik tramadol mee. Uiteindelijk na 6 weken mocht ik een foto maken, zagen ze 2 kleine breukjes, waren al heel, dus naar orthopeed. Daar dan toch gips, na het gips daar 4x terug geweest vanwege aanhoudende pijn....... Niks. september was ik al een jaar en 4 maanden op weg, weer naar de huisarts. Nu second opinion en die orthopeed is niet zo heel erg blij, heb voor 90% zeker mijn sprongbeen gebroken. Nu een scan om te kijken hoe en wat het gebroken is en hoe we het daarna gaan fixen :"-( gunste geval kunnen ze het gebroken stuk weghalen en kost het me 2 maanden gips 8-)

@ Liz in de 9 straatjes en dan voornamelijk online :-o lijkt me leuk wonen. Balen van zo`n postkantoor, is lang wachten tot het weekend, hahahaha Wel handig dat je het op je werk kan laten bezorgen.

@ hobbelster lekker hoor nog aan de klus, goed bezig jij

@ Rosawinde hahahahaha nee dat is geen goed teken, onze bezorger gooit het over het balkon :lol:

@ gekopbloemen hahahaha gelukkig ben ik niet als enige af ;-) Zalandolounge mag ik natuurlijk eigenlijk niet vertellen.... Is een apart onderdeel van Zalando, die hebben dan iedere dag aanbiedingen vanuit de leverancier uit met hoge kortingen. Goedkope merken, dure merken, spullen voor in huis, maar voornamelijk kleding. Voor morgen Wrangler, Maiocci, Pitter Patter, Otto Kern en nog wat. Zaterdag hebben ze keukenspul, wolford, sieraden en sneeuwpakken voor kids. Begint door de weeks om 7 uur en in het weekend om 8 uur in de ochtend. Bij populaire merken moet je dus echt klaar zitten, soms scheelt het weinig, soms veel. Mijn humanoid vesten scheelde 180 euro per vest. Je kan van een artikel maar 1 maat bestellen en moet vooruit betalen.

@ de nieuwkomers.... Welkom
Alle reacties Link kopieren
Krijg vandaag trouwens nog een broek uit de Zalando lounge een fluwelen broek met tijgerprint, hoop dat hij past.

@ Madre knap zeg dat je het ook zo goed volhoud helemaal no spend. Ik snap dat je die kleine luxe dingetjes mist, gelukkig kan je aftellen naar 1 februari.

@Aaiamfibie Dat is handig dat ruilen, nooit over nagedacht.

Ik heb hier de laatste luxe kledingstukken wel aardig verkocht. Nog een paar laarzen van See by Chloe en laarzen van Humanoid en dan zijn het nog wat kleinere bedragen.

Heb nog nooit zoveel centen gehad op mijn "zakgeld" rekening, brand in mijn zak
liefkind2017 schreef:
18-01-2018 14:06

Bedankt voor jullie ondersteunende woorden :-) Ja zwaar balen, 1,5 jaar geleden gevallen van de trap, enkel naar voren geklapt. Moest van liefvriend gelijk naar de HA, enkelbanden verrekt cq gescheurd, Behandeling was hetzelfde, dus behandelplan ingezet. Na 2 weken gebeld zo`n pijn werd ik afgesnauwd dat het wel zo`n 6 weken kon duren. Vakantie geannuleerd, na 5 weken nog een keer gebeld naar de huisarts, uiteindelijk heeft liefvriend nog een keer gebeld.... Kreeg ik tramadol mee. Uiteindelijk na 6 weken mocht ik een foto maken, zagen ze 2 kleine breukjes, waren al heel, dus naar orthopeed. Daar dan toch gips, na het gips daar 4x terug geweest vanwege aanhoudende pijn....... Niks. september was ik al een jaar en 4 maanden op weg, weer naar de huisarts. Nu second opinion en die orthopeed is niet zo heel erg blij, heb voor 90% zeker mijn sprongbeen gebroken. Nu een scan om te kijken hoe en wat het gebroken is en hoe we het daarna gaan fixen :"-( gunste geval kunnen ze het gebroken stuk weghalen en kost het me 2 maanden gips 8-)
Wat een ellende zeg. Dat dit zich al zo lang kan voortslepen zeg. Hoop dat de 2 maanden gips dan nu nog de enige tijd is die je er aan kwijt bent en dat daarna alles geheeld is. Sterkte ermee..
Oohhh Liz in de negen straatjes...... :love:
Balen liefkind wat een toestand. Een ongeluk zit echt in een klein hoekje. Hoop dat het helemaal goed komt !!

En bedankt voor de toelichting. Duidelijk.

Wolford , moeten we lady Day even roepen. :yes:
Oh idd wat een verhaal zeg liefkind over je enkel, wat naar zeg... hopelijk komt het nog ooit helemaal weer goed!

Vandaag heb ik bij Lidl m’n slag geslagen, ze hadden voedingsbeha’s en bijpassende voedingstops. Ook lag er in de sale bak een heel leuke donkere denim blouse, ik :heart: denim blouses zowel in winter als zomer, over m’n maxi jurken etc.
Dus ik ben geloof ik nu officieel ‘af’ :facepalm:
Wel blijf ik bewust (niet-) kopen de komende tijd.
Ik ga later eens proberen om op mensen te reageren. Ik merk ook dat ik het allemaal niet bij jou.
Mijn geheugen is sinds de geboorte van de kinderen een zeef. Gelukkig laat ik geen sleutels meer in deuren zitten. Maar echt goed is het niet meer gekomen.

Ik ben af :facepalm: De jurk die ik zo graag wou was uitverkocht en ik baalde er van. Uiteindelijk via Facebook een berichtje naar het kleding merk gestuurd en ze hebben nog een exemplaar in de winkel gevonden en dus maar snel besteld. Om vervolgens nog stommer een te zijn en er een tweede jurk bij te bestellen want ja dan betaal ik immers geen verzendkosten en dat scheelt toch al 5 euro :facepalm: :facepalm: een belachelijke redenatie natuurlijk. Ik ga er nog maar even heel goed over nadenken en anders stuur ik ze retour.
Verder besloten dat ik toch echt een nieuwe winterjas nodig heb.
Ik sta altijd koud te zijn op het schoolplein. Ik wil zo graag een warme water en wind dichte winterjas welke ook nog een keer flaterend is. Iemand ideeën?
Mijn excuus, volgend jaar heb ik er ook één nodig maar dan zijn ze niet in de uitverkoop.
Alle reacties Link kopieren
Hier nog een kleine overwinning: ik hou altijd een lijstje bij van wat ik bestel, anders raak ik het overzicht kwijt. Gisteren was het laatste bedrag overgemaakt van een retour en was mijn lijstje leeg!
Gelijk het briefje weggegooid. :yes:

En ik had nog een shirt vorige maand gekocht waar gaatjes in gekomen waren, na een mail aan Zalando mijn geld netjes teruggekregen, dus eigenlijk sta ik nu zelfs in de plus. :proud:

Liefkind, wat een ellende voor je! Ik hoop dat het goed komt.
Hobbelster , goed gedaan ! Je hebt een mooie aankoop gedaan en met je blouse ben je ook bij. Dus prima.
Ik ben affer dan af maar ik doe ook gewoon nog ( weer) mee. :cheer:


Aaiamfibie jouw redenatie slaat natuurlijk helemaal nergens op met die vijf euro verzendkosten, :whip: Grapje !
Een hele tijd geleden had ik ook zo gedacht, nu denk ik tegenwoordig, de post kost nu ook eenmaal wat geld en het scheelt me weer geld door het tweede item wat ik eigenlijk niet eens wilde kopen, gewoon NIET kopen.
Trouwens mijn vriend heeft me zo leren denken.
Misschien kun je zo eens proberen te denken,

Voor wat betreft die winterjas, heel groot gelijk. Gewoon kopen, je verdient er nu veel geld op en volgend jaar betaal je gewoon weer het volle pond.
En in de kou staan hoeft niet en is niet nodig dus gewoon doen! :high5:
Aaiamfibie gewoon houden die jurk die je zo dolgraag wil hebben anders krijg je alsnog spijt.
Ik zou ook denken het heeft zo moeten zijn anders was ik er echt niet meer aangekomen.
Als het gratis retourneren is misschien de tweede retour ?
Rosawinde ! Wauw , goed gedaan , Haha kun je nagaan, al lijstjes bijhouden van wat er retour is, kun je nagaan hoeveel we kopen :rofl:
Ik heb ook een bakje staan waarin alle post retour bonnen staan, ik controleer het aan de hand daarvan.
Erg eigenlijk.

Een "normaal mens " koopt zo heel af en toe wat online en dan hebben ze niet eens lijstjes nodig .

En dan vooral als je denkt dat je nog iets retour krijgt om weer iets nieuw te kunnen kopen en het blijkt, tussen het hele bankafschrift allang weer terugbetaald te zijn. :hihi:

Herkenbaar ?
Aaiamfibie, ik snap je redenatie, had ik vroeger ook, nu niet meer. Alleen als ik bijvoorbeeld voor de kids een hoop koop en ik zit net onder het gratis verzenden bedrag wil ik er nog wel eens sokken of een t-shirt bij gooien.

Ik heb vandaag boodschappen gedaan voor 58 euro. Nu maandag nog brood en we kunnen weer een week voort.
Ik gok dat ik bij de volgende weekboodschappen weer gewoon alles moet kopen.

Had wel iets leuks. Mijn moeder had voor mijn schoonmoeder een kofferset gekocht bij de AH, van 170 voor 85. Zij heeft geen rijbewijs, dus ik had het vorige week geregeld. Kwam ik vandaag bij een andere AH, was die kofferset 42.50.

Ik heb de manager laten komen (wie niet waagt, wie niet wint) en die was alleraardigst. Ik heb mijn bon opgehaald en ik heb netjes 42.50 terug gehad, hij zou het verder met het andere filiaal regelen. Natuurlijk was dit binnen een week. Ik snap dat ze dat niet bij alles kunnen doen, maar dit vond ik zo'n groot verschil.

Echt goede service. Mijn moeder doet het van een AOW'tje met een klein pensioen dus ik ben blij dat ik haar weer wat geld kan terug geven.
Alle reacties Link kopieren
Gekopbloemen schreef:
19-01-2018 12:42
Rosawinde ! Wauw , goed gedaan , Haha kun je nagaan, al lijstjes bijhouden van wat er retour is, kun je nagaan hoeveel we kopen :rofl:
Ik heb ook een bakje staan waarin alle post retour bonnen staan, ik controleer het aan de hand daarvan.
Erg eigenlijk.
Nou, ik koop niet eens zo heel veel kleding, maar ik bestel wel vaak iets. :-$.
Regelmatig gaan dozen retour omdat het toch niet naar mijn zin is.
Ik bestel trouwens ook schoenen en kleding voor de kinderen, en ook drogisterij artikelen, dus niet alles is voor mezelf. *smoes*
Ik stuur echt zelden iets dat ik online besteld heb retour. Ik ben absoluut geen impulsieve shopper en denk heel lang over dingen na voordat ik iets bestel. Ik zoek dan overal online foto's van het item. En ik kan mijn maten ook heel goed inschatten bij verschillende merken, dus dat gaat zelden verkeerd. Het handige is dat ik 1.78m ben, dus het model op de foto heeft vaak mijn lengte (ik heb wel een dikkere kont natuurlijk).

Ook als ik gewoon winkel, zal ik nooit zomaar iets kopen. Ik denk er altijd eerst nog thuis over na en kom dan later terug. Verkopend personeel zegt dan wel vaak dat het de laatste is ofzo, maar daar ben ik niet gevoelig voor. En bij winkels waar ik vaker kom, weten ze dat ook. Maar ik laat nooit wat apart leggen. Weg is weg.

Omdat ik zo'n twijfelaar ben, ben ik ook slecht in shoppen tijdens een weekendje weg in een vreemde stad. Vaak heb je dan óf geen tijd meer om terug te gaan naar een bepaald winkeltje, of ik weet de betreffende zaak niet meer te vinden, haha!

Ik was laatst bijvoorbeeld naar New York, en daar had ik wel best wat gekocht, maar dat had ik vooraf allemaal al goed uitgezocht en ik had al een beetje bedacht wat ik wilde hebben. Mijn enige impuls was hele toffe hardloopkleding toen ik langs een grote Reebokstore liep die hele hoge kortingen had.

Maar goed, zelfs met al dat nadenken koop ik dus alsnog te veel. Dus daar werken we nu aan! ;)
anoniem_350483 wijzigde dit bericht op 19-01-2018 14:58
1.74% gewijzigd
verwijderd
anoniem_350483 wijzigde dit bericht op 19-01-2018 14:57
Reden: dubbel
98.66% gewijzigd
Rosa hier gaat ook heeeeeel veel retour.
Mijn tante zei altijd je bent net zoals mijn zus, twee keer blij.

Een keer met kopen en een keer met terugbrengen want weer een volle portemonnaie.
Eigenlijk dus drie keer blij, ook blij met uitpakken.
Het klopt wel wat ze zegt.

Liz, ik zou willen dat ik wat dat betreft wat meer zoals jij was.......zucht.
Ik ben ongelooflijk impulsief.
Madre , netjes dat je het resterende bedrag terug kreeg. Fijn dat je moeder dat een extra centje heeft opgeleverd. Is toch een aardig bedrag ! Ik zou er ook blij mee zijn. Inderdaad gewoon vragen.
Alle reacties Link kopieren
Wederom bedankt voor jullie wensen, inderdaad flink balen. We gaan ervoor wachten het af. I.p.v. te sikkeneuren ben ik maar begonnen met “afvallen” zonder excuses. Volgende week sporten wat ik wel kan en wil eigenlijk ook proberen minder te internetten en “dom” tv kijken. Zeg dat ik nooit ergens tijd voor heb, maar zit toch al snel voor de tv of te internetten. Kleding afstruinen op internet vind ik dan wel weer ontspannend o_o

Nou inderdaad Madre netjes zeg en fijn, zijn leuke extraatjes

Hahahahaha we beginnen dus gewoon weer op nieuw met zijn alle :whip:

Ik deed ook echt heel veel impulsaankopen. Het afgelopen half jaar heb ik in 3 etappes echt mijn kledingkast uitgezocht en besloten geen impulsaankopen meer te doen. Ik denk net als Liz goed na, soms zie ik wat in een winkel en probeer ik het te zoeken op internet of marktplaats. Ook probeer ik alleen nog “kwaliteit” te kopen en dat betekend echt nadenken of ik het wil en in veel gevallen “sparen” voor een item. Soms heb ik dan al bedacht dat ik het “niet” nodig vind of toch niet echt ga dragen.

Maar goed ook net als Liz koop ik dan alsnog teveel en heb ik “fetishen” eerst waren dat sweater, nu oversized “band” shirts en zwarte skinny’s :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel super leuk om hier te schrijven en dat maakt me ook wel bewuster van mijn gedrag dank daarvoor :rose:
Goeie actie idd Madre bij AH en fijn dat je moeder zo toch een flink bedrag heeft uitgespaard!

Liz, dat wikken en wegen herken ik niet zo, tenzij het gaat om aankopen op marktplaats (kun je niet retourneren :P )

Rosa en gekopbloemen; hier ook vaak van alles bestellen en (meestal grootste) deel weer retour. Tenzij t gaat om bekende zaken (altijd zelfde beha / schoenenmerk etc)

Aaiamfibie wat ga je met de 2e jurk doen? En die ene die je zo graag wilde..... ik ben benieuwd of je volkomen eerlijk ernaar kunt kijken hoe die je staat en past en alleen gaat houden als ie ook echt 300% helemaal goed is en nergens een ‘maar’ voelt..... en eerlijk naar jezelf hè!
Dit zeg ik omdat ik eens obsessed was met een paar enkellaarzen, ik moest en zou ze hebben, uiteindelijk gekocht maar zijn me net aan de krappe (smalle) kant waardoor ik ze nog maar een paar keer heb gedragen.... zijn voor mij een symbool van dat iets in gedachten soms veel mooier en fijner en vooral onmisbaarder is dan in werkelijkheid. Want ja, ze staan nu in mijn kast. Ongebruikt, welteverstaan. Dus onmisbaar, Nope.
Anyway dit gewoon als tip / ervaringsverhaal :lol:
Rosawinde , ik zag je andere topic ! Zorg dat je allles wat je doet zwart op wit hebt staan ! Veel succes ermee !!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven