allergisch
vrijdag 13 november 2009 om 02:12
vrijdag 13 november 2009 om 07:51
Enige manier om er achter te komen is een zeer uitgebreide test.. Aanklooien heeft weinig zin.
Een vriendin van me ha steeds allergiën op haar handen. Ze dacht dat het door het glansspoelmiddel kwam in de kroeg waar ze werkt. Jarenlang is er van alles geprobeerd, zijn allerlei cremes voorgeschreven door huidartsen en leek het redelijk onder controle, maar was het nooit echt weg. Tot ze op een gegeven moment haar vingers niet meer recht kon krijgen van de wondjes en er ein-de-lijk een uitgebreide test werd gedaan (op haar rug), waaruit bleek dat ze allergisch was voor een stofje dat tot dan toe in ALLE cremes had gezeten die ze van artsen gekregen had.. Ze kreeg toen van haar huidarts een zeer uitgebreide lijst met producten (make-up/bodylotion/andere verzorgingsproducten) waar ze niet allergisch voor was.
Ik wil je hiermee geen schrik aanjagen of zo, wat ik alleen wil zeggen is dat het niet zo eenvoudig is. Ga naar een goede huidarts, laat je testen, en als er weinig uitkomt: vraag een uitgebreide test aan, ze zijn er niet voor niets!
Succes ermee!
Een vriendin van me ha steeds allergiën op haar handen. Ze dacht dat het door het glansspoelmiddel kwam in de kroeg waar ze werkt. Jarenlang is er van alles geprobeerd, zijn allerlei cremes voorgeschreven door huidartsen en leek het redelijk onder controle, maar was het nooit echt weg. Tot ze op een gegeven moment haar vingers niet meer recht kon krijgen van de wondjes en er ein-de-lijk een uitgebreide test werd gedaan (op haar rug), waaruit bleek dat ze allergisch was voor een stofje dat tot dan toe in ALLE cremes had gezeten die ze van artsen gekregen had.. Ze kreeg toen van haar huidarts een zeer uitgebreide lijst met producten (make-up/bodylotion/andere verzorgingsproducten) waar ze niet allergisch voor was.
Ik wil je hiermee geen schrik aanjagen of zo, wat ik alleen wil zeggen is dat het niet zo eenvoudig is. Ga naar een goede huidarts, laat je testen, en als er weinig uitkomt: vraag een uitgebreide test aan, ze zijn er niet voor niets!
Succes ermee!
vrijdag 13 november 2009 om 08:52
Hé zoiets soortgelijks heb ik ook gehad. Maakte niet uit welke creme ik smeerde, het prikte en deed pijn. Als ik jou was inderdaad even een allergietest doen om zo te weten tegen welke stoffen je nu niet meer kan. En dan inderdaad op ingrediëntenlijst aflezen welke cremes bepaalde stofjes wel of niet bevatten.
Wat bij mij ontzettend goed hielp was de creme repatrice van Sisley. Maar is loeiduur. Later kwam ik achter dat de werkende bestandsdeel 'seabutter' is en dat het op internet los tegen een zeer redelijke prijs verkrijgbaar is.
De seabuttercreme prikte ook nog bij mij, maar mijn huid knapte iets van op. Het verbeterde spectaculair toen ik een andere baan aannam en alle stress van mij afviel. Kan het ook niet misschien een stressreactie zijn dat je ineens nu niet meer tegen je dagcreme kan?
Wat bij mij ontzettend goed hielp was de creme repatrice van Sisley. Maar is loeiduur. Later kwam ik achter dat de werkende bestandsdeel 'seabutter' is en dat het op internet los tegen een zeer redelijke prijs verkrijgbaar is.
De seabuttercreme prikte ook nog bij mij, maar mijn huid knapte iets van op. Het verbeterde spectaculair toen ik een andere baan aannam en alle stress van mij afviel. Kan het ook niet misschien een stressreactie zijn dat je ineens nu niet meer tegen je dagcreme kan?
vrijdag 13 november 2009 om 09:31
Je kunt als eerste op zoek gaan naar natuurlijke producten, dus geen syntetische troepies (clinique kan ik bijvoorbeeld vrij aardig verdragen, maar er zijn producten die helemaal op basis zijn van natuurlijke ingredienten). Ik ben ooit bij de douglas geweest en er was toen een van de medewerkers zo vriendelijk mijn ogen (de gevoeligste huid in je gezicht) op te maken met een nieuw monstertje en een nieuw kwastje. Dan kon ik kijken of ik er tegen kon en kon ik de volgende dag of de dag erna eventueel overgaan tot koop. Ik gebruik nog steeds nauwelijks make-up, maar weet wel dat als ik het gebruik, ik er niet daarna uitzie als een soort rood opgezwollen olifantje. Misschien een idee?
Dagcremes zoeken zonder parfum en verder veel uitproberen. Zo lang het alleen onder je ogen zit, goed vet houden en even geen make-up op. Probeer de producten van Vaseline of Neutral eens. Die zijn gewoon te koop bij de drogist en zijn niet duur.
Dagcremes zoeken zonder parfum en verder veel uitproberen. Zo lang het alleen onder je ogen zit, goed vet houden en even geen make-up op. Probeer de producten van Vaseline of Neutral eens. Die zijn gewoon te koop bij de drogist en zijn niet duur.
woensdag 18 november 2009 om 16:46
Cristien, ik gebruik zelf als dagcreme PUR van Logona, google er maar even op. Het is speciaal voor een gevoelige en allergische huid:
- Vrij van kleur-en geurstoffen
- Vrij van synthetische conserveringsmiddelen (zoals parabenen)
- Vrij van synthetische emulgatoren
- Vrij van petrochemische toevoegingen zoals minerale oliën
- Gluten en lactosevrij
Succes!
- Vrij van kleur-en geurstoffen
- Vrij van synthetische conserveringsmiddelen (zoals parabenen)
- Vrij van synthetische emulgatoren
- Vrij van petrochemische toevoegingen zoals minerale oliën
- Gluten en lactosevrij
Succes!
woensdag 18 november 2009 om 17:43
Mag ik vragen hoe je weet dat het een allergische reactie is op je dagcreme ? Ik dacht dat namelijk ook maar het bleek heel wat anders te zijn.
Ik kreeg zelf schilferige en rode huid rond mijn ogen, ook een beetje gezwollen en pijnlijk. Ik gaf mijn net gekochte oogcreme de schuld. Er mee gestopt maar het ging niet echt over, soms verdween het enigszins, dan kwam het weer terug. Uiteindelijk zei iemand bij de Douglas, volgens mij is het exceem, ga eens naar de huisarts.
Bleek dus idd exceem te zijn als gevolg van een schimmeltje dat ook in mijn hoofdhaar bleek te bivakkeren (en ik maar denken dat ik zoveel roos had de laatste tijd). Via mijn haren kwam dat dus rond mijn ogen terecht, dunne huid en voila. Ik kreeg een shampoo voor mijn haar en een creme voor mijn ogen binnen 2 wkn was alles over.
Dus vandaar mijn vraag, hoe weet je dat het van je dagcreme komt ?
Ik kreeg zelf schilferige en rode huid rond mijn ogen, ook een beetje gezwollen en pijnlijk. Ik gaf mijn net gekochte oogcreme de schuld. Er mee gestopt maar het ging niet echt over, soms verdween het enigszins, dan kwam het weer terug. Uiteindelijk zei iemand bij de Douglas, volgens mij is het exceem, ga eens naar de huisarts.
Bleek dus idd exceem te zijn als gevolg van een schimmeltje dat ook in mijn hoofdhaar bleek te bivakkeren (en ik maar denken dat ik zoveel roos had de laatste tijd). Via mijn haren kwam dat dus rond mijn ogen terecht, dunne huid en voila. Ik kreeg een shampoo voor mijn haar en een creme voor mijn ogen binnen 2 wkn was alles over.
Dus vandaar mijn vraag, hoe weet je dat het van je dagcreme komt ?
woensdag 18 november 2009 om 22:37
Mijn tante had dat ook en die had ook net een nieuwe dagcreme. Die gaf ze dus de schuld, er veranderde echter niets. Toen dacht ze dat het aan haar mascara lag, verschillende geprobeerd maar het probleem bleef. Later bleek het aan haar oogmake-up reiniger te liggen, ze was overgestapt naar die van de HEMA en daar zat blijkbaar iets in waar ze niet tegen kon.
Het kan dus verschillende oorzaken hebben, als het van je dagcreme komt is het wel vreemd dat het alleen rond je ogen zit want daar smeer je meestal ook niet echt toch (althans is niet de bedoeling)?
Het kan dus verschillende oorzaken hebben, als het van je dagcreme komt is het wel vreemd dat het alleen rond je ogen zit want daar smeer je meestal ook niet echt toch (althans is niet de bedoeling)?