Bb Cream en pukkels
woensdag 4 januari 2017 om 08:21
Ik zou graag iets van een bb Cream willen gaan gebruiken. Voor een net wat verzorgder uiterlijk.
Alleen van alles wat ik tot nu toe heb gebruikt krijg ik altijd een vet voorhoofd en vervolgens pukkels. (Dit is ook overigens als ik foundation gebruik)
Herkent iemand dit? Of heeft misschien iemand een goede tip?
Alleen van alles wat ik tot nu toe heb gebruikt krijg ik altijd een vet voorhoofd en vervolgens pukkels. (Dit is ook overigens als ik foundation gebruik)
Herkent iemand dit? Of heeft misschien iemand een goede tip?
woensdag 4 januari 2017 om 08:34
Leest mee. Door veel stress en dingen hebben mee gemaakt op m'n 24e het afgelopen 1,5jaar zie ik er gewoon niet fris meer uit. De wallen hangen tot half 7. Doe nog steeds met hetzelfde flesje foundation YSL van 6jaar terug gebruikte het toen omdat ik mij schaamde voor sproeten destijds smeerde ik het heel dik (oef lelijk ) nu met een HEMA tube met wit spul wat het mat maakt meng ik het en heb je een mooie lichte dekking echt kleurverschil zie je niet alleen een frissere mooiere teint. Alleen die pukkels op mijn kin word ik gek van dus als er een beter alternatief is hoor ik het ook graag.
Zonder ga ik ook de deur uit maar voor sommige gelegenheden is het niet zo handig om er zo belabberd uit te zien.
Zonder ga ik ook de deur uit maar voor sommige gelegenheden is het niet zo handig om er zo belabberd uit te zien.
woensdag 4 januari 2017 om 08:37
woensdag 4 januari 2017 om 08:42
woensdag 4 januari 2017 om 08:46
Ik heb hetzelfde probleem. Gebruik al jaren Clinique maar sinds mijn favoriete foundationlijn er uit is gegaan en ik een alternatief aangesmeerd kreeg niet tevreden. Mede omdat het geen tube is maar een flesje; dat vind ik wat onhygiënisch op den duur.
Toevallig gisteren de BB Cream van Garnier aangeschaft, die voor de gecombineerde/vette huid. Is nu 1+1 gratis bij de Etos. Ik heb deze meegenomen en de Pure Active BB Cream (ook van Garnier) zodat ik kan zien wat ik het fijnste vind. De eerste kwam in ieder geval erg goed uit verschillende reviews ten opzichte van de vroegere allereerste BB Cream van Garnier.
Toevallig gisteren de BB Cream van Garnier aangeschaft, die voor de gecombineerde/vette huid. Is nu 1+1 gratis bij de Etos. Ik heb deze meegenomen en de Pure Active BB Cream (ook van Garnier) zodat ik kan zien wat ik het fijnste vind. De eerste kwam in ieder geval erg goed uit verschillende reviews ten opzichte van de vroegere allereerste BB Cream van Garnier.
woensdag 4 januari 2017 om 09:02
woensdag 4 januari 2017 om 09:09
Ik zweer bij de foundation van Bourjouis, de Healthy Mix. Is geen officiele bb cream, maar zitten ook verzorgende bestanddelen in, geeft een natuurlijk effect en zo'n beetje het enige spul waar mijn huid goed op reageert. Als ik 2 dagen iets anders gebruik (foundation of bb cream maakt niet uit), krijg ik plekken in m'n gezicht en pukkeltjes.
Dus mocht een lichte foundation ook een optie voor je zijn, is deze wellicht iets voor je. Je kunt er altijd een proefje van vragen en eerst een paar dagen testen of je het wat vindt en hoe je huid reageert.
Dus mocht een lichte foundation ook een optie voor je zijn, is deze wellicht iets voor je. Je kunt er altijd een proefje van vragen en eerst een paar dagen testen of je het wat vindt en hoe je huid reageert.
woensdag 4 januari 2017 om 09:13
quote:Mrs_Big schreef op 04 januari 2017 @ 09:02:
[...]
Schijnbaar wel dus, aan alle reviews te lezen van de beautybloggers. Ik heb dezelfde ervaring met de eerste.ik ga eens kijken sorry to voor het kapen van je topic. Hij moet dus wel een beetje dekkend zijn geen plamuur is raar als ik opeens geen sproetjes meer heb
[...]
Schijnbaar wel dus, aan alle reviews te lezen van de beautybloggers. Ik heb dezelfde ervaring met de eerste.ik ga eens kijken sorry to voor het kapen van je topic. Hij moet dus wel een beetje dekkend zijn geen plamuur is raar als ik opeens geen sproetjes meer heb
woensdag 4 januari 2017 om 09:53
Ik heb ook snel last van pukkels.( ben 49 jaar) Na jaren ben ik er achter gekomen dat dit komt door siliconen ( dimethicone) Dit zit in heel veel cosmetica. Ik ben nu overgestapt naar siliconenvrije producten, ook voor mijn huidverzorging.
Wat je kunt gebruiken is vitazing van origins, dit kleurt mee met je huid, is verkrijgbaar bij douglas. Ik ben nu een proefje van miss w aan het proberen, een bb cream en ik ben er erg enthousiast over.ik heb ook nog een tester van een meekleurende creme, maar die heb ik nog niet geprobeerd.
In de meeste natuurlijke producten zitten geen siliconen.
Wat je kunt gebruiken is vitazing van origins, dit kleurt mee met je huid, is verkrijgbaar bij douglas. Ik ben nu een proefje van miss w aan het proberen, een bb cream en ik ben er erg enthousiast over.ik heb ook nog een tester van een meekleurende creme, maar die heb ik nog niet geprobeerd.
In de meeste natuurlijke producten zitten geen siliconen.
woensdag 4 januari 2017 om 09:55
Als je iets gebruikt als BB cream of foundation is het super belangrijk om heel goed te reinigen. En dat houdt in, niet agressief maar goed. Dus een 'double cleansing methode' zou geen kwaad kunnen. Google daar eens op, want dat zou wel eens kunnen voorkomen dat je pukkels krijgt. En geen elektrische borstels oid gebruiken, maar gewoon gastendoekjes (HEMA) en deze meteen na 1x gebruik bij de was gooien.
woensdag 4 januari 2017 om 10:14
Ik reinig sowieso altijd mijn huid goed. Het is echt tijdens het dragen van de crèmes of foundation dat ik er last van krijg.
Misschien is sillecone vrij wel een goede. Of Bourjouis, de Healthy Mix klinkt ook goed! Ik wil graag niet te veel hoeven prutse in de ochtend maar er wel verzorgt uit zien. Ik ben een lui mens
Over het topic hacken. Geen probleem hoor! Haal ik ook info uit
Misschien is sillecone vrij wel een goede. Of Bourjouis, de Healthy Mix klinkt ook goed! Ik wil graag niet te veel hoeven prutse in de ochtend maar er wel verzorgt uit zien. Ik ben een lui mens
Over het topic hacken. Geen probleem hoor! Haal ik ook info uit
woensdag 4 januari 2017 om 10:59
woensdag 4 januari 2017 om 12:28
quote:Noelle85 schreef op 04 januari 2017 @ 09:09:
Ik zweer bij de foundation van Bourjouis, de Healthy Mix. Is geen officiele bb cream, maar zitten ook verzorgende bestanddelen in, geeft een natuurlijk effect en zo'n beetje het enige spul waar mijn huid goed op reageert. Als ik 2 dagen iets anders gebruik (foundation of bb cream maakt niet uit), krijg ik plekken in m'n gezicht en pukkeltjes.
Eens, eens en eens. Mooi spul, niet duur en ondanks de geur geeft 't geen irritaties. Is natuurlijk aan te brengen.
Ik doe wel altijd de combi Dr Brandt Flexitone (is een BB) + Healty Mix, geeft mooi effect.
Eens, eens en eens. Mooi spul, niet duur en ondanks de geur geeft 't geen irritaties. Is natuurlijk aan te brengen.
Ik doe wel altijd de combi Dr Brandt Flexitone (is een BB) + Healty Mix, geeft mooi effect.
woensdag 4 januari 2017 om 13:03
Ik had ook altijd een glimmende huid waar foundation op ging drijven na een tijdje.
Sinds ik Bare Escentuals mineral powder original gebruik (google maar eens) heb ik nergens meer last van.
Het is een superlicht poeder in verschillende tinten (ik heb Medium). Op youtube staan filmpjes.
Ziet er heel mooi uit en je ziet absoluut niet dat je poeder op je gezicht hebt. Het blijft ook echt de hele dag mooi, zelfs met sporten en in de zon. Ik heb indertijd een starter kit gekocht, compleet met kwasten en blusher (Warmth). Het is haast nergens in Nederland te koop. Ik koop het via ebay.
Soms gebruik ik Vichy BB creme Idealia, ook medium. Die is niet vet. Ook heel mooi.
Sinds ik Bare Escentuals mineral powder original gebruik (google maar eens) heb ik nergens meer last van.
Het is een superlicht poeder in verschillende tinten (ik heb Medium). Op youtube staan filmpjes.
Ziet er heel mooi uit en je ziet absoluut niet dat je poeder op je gezicht hebt. Het blijft ook echt de hele dag mooi, zelfs met sporten en in de zon. Ik heb indertijd een starter kit gekocht, compleet met kwasten en blusher (Warmth). Het is haast nergens in Nederland te koop. Ik koop het via ebay.
Soms gebruik ik Vichy BB creme Idealia, ook medium. Die is niet vet. Ook heel mooi.
woensdag 4 januari 2017 om 13:10
quote:Emma95 schreef op 04 januari 2017 @ 13:03:
Ik had ook altijd een glimmende huid waar foundation op ging drijven na een tijdje.
Deze was ooit bij de v& d te koop en idd echt heel erg mooi!
Ook jaren gebruikt maar toen het uit de handel ging in nl ben ik overgestapt naar bb Cream.
Deze was ooit bij de v& d te koop en idd echt heel erg mooi!
Ook jaren gebruikt maar toen het uit de handel ging in nl ben ik overgestapt naar bb Cream.