Mode & Beauty alle pijlers

Beste lippenbalsem

03-12-2021 14:24 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Ik ben op zoek naar een lippenbalsem. Heb in de winter altijd snel droge en gebarsten lippen.

Ik smeer nu wel eens vaseline erop en dat voelt wel prettig, maar zoek eigenlijk iets wat ik er handsfree op kan smeren (een stick dus). En zonder kleur, want wil er gewoon veel (en niet netjes) op kunnen smeren, zonder clown effect.

Welke gebruiken jullie het liefste?
Alle reacties Link kopieren
Tja, ik heb periodes veel gesmeerd, maar dat was wel uit een potje. Blistex dus. Die donkerblauwe. Alles wat ik in sticks of tubetjes ooit gebruikt heb haalde het niet bij die donkerblauwe Blistex. Nu hoef ik amper te smeren. Heel af en toe gebruik ik wat uiercreme. Want dat heb ik in huis. Maar sinds de luchtvochtigheid in huis wat hoger is, ik minder in AC zit etc heb ik amper droge lippen.
Kijk eens bij Holland&Barret voor een natuurlijke stick. Dat is veel beter dan al die chemische troep.
Purol, potje, blik of stick.
Alle reacties Link kopieren
Deze van La roche posay is fijn:

https://www.deonlinedrogist.nl/drogist/ ... z5EALw_wcB
Alle reacties Link kopieren
Kneipp
Alle reacties Link kopieren
FeeLucifer01 schreef:
03-12-2021 14:33
Purol, potje, blik of stick.
Dit is de enigste goede antwoord.
Ik ken een cosmetische arts en die zegt of vaseline of purol. De rest is troep.
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik altijd gewoon die van de AH eigen merk, of Kruidvat/Hema. Lekker goedkoop en werkt prima.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Voor mij Purol, Burts Bees, Dr Swaab, Kiehl’s.
Alle reacties Link kopieren
Dr. Swaab!
Die is echt heel fijn! Koop je gewoon bij Etos of Kruidvat.
Alle reacties Link kopieren
ik reageer het best op gewone nivea (blikje). Soms gebruik ik een tijdje Labello oid, maar je blijft aan het smeren en ik krijg er een roodachtige gloed van buiten mijn lippen
Team Purol hier.
Purol.
Alle reacties Link kopieren
Blistex of Purol.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Werkt echt het beste niet zo handig met meenemen, maar ik doe dan een klein beetje in een potje. Ook super fijne zalf bij schaafwondjes / kloofjes / rode huid / etc .

Edit: en bv bij vrieskou smeer ik wat op mijn wangen, voordat ik naar buiten ga.

Dit is echt onze wonderzalf hier. :-)
Alle reacties Link kopieren
Dr Swaab! Ik heb zo veel geprobeerd maar alleen dit helpt en voelt zo fijn!
Alle reacties Link kopieren
Dr. Leenarts

Online en bij etos in ieder geval te koop.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de stick van Weleda heel fijn.

Er schijnt trouwens behoorlijk wat troep in veel merken te zitten:
https://www.consumentenbond.nl/test/voe ... gredienten
Alle reacties Link kopieren
ludwina schreef:
03-12-2021 14:50
Team Purol hier.
Sluit ik me bij aan!
Alle reacties Link kopieren
Dr. Swaab!
En ik heb ook wel eens zo’n Scandinavisch merk.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Ik zweer bij dr Organic vitamine E.
Gelukkig staat ie niet op de afraderslijst van Nummer Zoveel.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind producten op basis van petroleum (zoals purol) niet fijn, te glibberig.

Everon van Weleda en Lippenbalsem Extra Care van Kneipp vind ik allebei fijn; in beide zit sheaboter en andere plantaardige olie en die van Weleda heeft bijenwas.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad Purol (de stick dan, potjes vind ik echt onhygiënisch) en Rosebud salve in tubevorm vind ik ook erg fijn!
Alle reacties Link kopieren
Wow veel blistex en purol! Denk dat ik met een van die twee maar begin dan.
Alle reacties Link kopieren
BeauCis schreef:
03-12-2021 14:30
Tja, ik heb periodes veel gesmeerd, maar dat was wel uit een potje. Blistex dus. Die donkerblauwe. Alles wat ik in sticks of tubetjes ooit gebruikt heb haalde het niet bij die donkerblauwe Blistex. Nu hoef ik amper te smeren. Heel af en toe gebruik ik wat uiercreme. Want dat heb ik in huis. Maar sinds de luchtvochtigheid in huis wat hoger is, ik minder in AC zit etc heb ik amper droge lippen.
Zag dat er ook een donkerblauwe stick van Blistex is (medplus), is ook in de aanbieding bij kruidvat zie ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven