Mode & Beauty alle pijlers

Betaalbare bh

20-06-2021 08:14 33 berichten
Ik ben op zoek naar winkels/ketens die goed advies geven maar ook meteen enigszins betaalbare bh’s.
De maat is dan plusminus 70e of of 70f. Het gaat om een jong iemand dus het moet er ook nog enigszins leuk uitzien.
Alle reacties Link kopieren
Wat vind jij betaalbaar? Ik kan een heel andere definitie hebben van betaalbaar dan jij.
Ik vind het betaalbaar als ik een goede dure bh koop waar ik jaren mee doe.

Mijn BH's kosten 80-90 euro, maar daar doe ik echt al jaren mee en ze zitten eens een keer goed.
Linchèrie en dan in de uitverkoop van de uitverkoop, want het zijn normaal hele dure beha's, maar ze zitten fantastisch. Dus eind januari en eind juli daar shoppen.

Ze heeft geen gangbare maat en dat is gunstig, want die hangen er dan vaak nog.
Ik had gehoopt zo 50/60 euro. Ze heeft er nu van de Hunkemöller maar die zitten gewoon niet fijn. Met als gevolg dat ze van die topjes van de sloggi blijft dragen maar dat zit eigenlijk ook niet mooi. Had zelf het idee om naar een goede lingeriezaak te gaan en daar desnoods 1 dure te kopen en dan online te kijken voor dezelfde in de uitverkoop.
Ik weet ook niet of ze uitgegroeid is. Dus dan betaal ik dadelijk 90 euro voor een bh die ik over een jaar in de prullenbak kan gooien
Ik heb net een BH gekocht van het merk Chantelle (bij Livera), die was 65 euro en zat echt erg mooi. Misschien dat je online kunt kijken of ze daar modellen van hebben die voor haar leuk zijn.
misspiglet wijzigde dit bericht op 20-06-2021 09:50
Reden: Haarkleur heeft weinig met bh’s te maken.
1.04% gewijzigd
Ik bestel altijd mijn BH’s op Farfallina.nl. Is een site voor lingerie en badmode voor grote cupmaten vooral Freya heeft leuke BH’s. Er zijn nu ook redelijk veel dingen afgeprijsd!
De Hennes BH’s van 15 euro vind ik fijnst zitten. Maar ik heb 70B. De BH’s draag ik voor de opvulling, niet voor de ondersteuning.
kindrebel schreef:
20-06-2021 09:53
De Hennes BH’s van 15 euro vind ik fijnst zitten. Maar ik heb 70B. De BH’s draag ik voor de opvulling, niet voor de ondersteuning.
maar met maat 70E of 70F zitten die niet, die moeten juist ondersteuning bieden.

Ik denk dat je beter een duurdere bh kunt kopen, die geven goeie ondersteuning en zitten meestal goed (als je een goeie verkoopster hebt)
Vd week toevallig 3 bh’s gekocht van saphh en lingadore , rond 40 euro per stuk. Zien er mooi uit en zitten heerlijk
Welke regio woon je?
Ik ga altijd naar de lokale lingeriezaak ( eenmanszaak). Daar hebben ze 1 keer per keer een goede opruiming ( helft voor de helft) waar ik dan goed mijn slag sla :-D
Voor iedereen een groene tuin
Zuid Limburg
Ik ben met die maat jaren goed geslaagd bij de livera. Die hebben van het huismerk echt hele leuke en best goed zittende bh’s. Helaas zitten ze mij tegenwoordig niet fantastisch meer, maar ik ga ook meer richting een 80G.

Deze vond ik altijd fijn. https://www.livera.nl/livera-voorgevorm ... 5D%5B%5D=F
Het leven is niet eerlijk
BH's zijn heel persoonlijk. Elke vrouw is anders gebouwd, zo ook de vorm en stand van de borsten.

Ga naar een goede lingerie zaak, dit is meestal geen keten zaak, maar een zelfstandig gevestigde lingerie zaak. Laat je opmeten en adviseren.

Persoonlijk vind ik de beugelloze bh's van Anita het fijnste en mooiste zitten. Zeker niet de mooiste bh's wanneer je ze zo ziet, maar onder kleding zitten ze perfect. Ik heb een grote cup maat, mijn borsten zijn redelijk ver uit elkaar, dus beugels passen gewoon niet, zitten niet lekker en prikken in mijn borsten.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ik zou vooral kijken naar kwaliteit in plaats van naar de prijs. Ik heb zelf een vrij kleine cup, maar ik merk wel dat de dure bh’s die ik heb veel en veel langer meegaan dan de goedkopere. Zo heb ik regelmatig van Hunkemöller gehad en die kon ik na een jaartje wel weggooien, zaten dan ook niet meer stevig etc. Maar die van Marlies Dekkers die ik heb gaan al meer dan 10 jaar mee. Dan koop ik toch liever die!
Ik zou op sites als Zalando Lounge en limango kijken, die hebben vaak van mooie merken nog wel dit soort maten, afgeprijsd.
Verder heeft de bon prix ook nog weleens wat en ik ben daar best tevreden over.
Een goede BH vinden is lastig. Ik kan nooit slagen bij de hunkemuller want mijn reguliere maat (als ze die hebben) past daar gewoon niet. Lang bij dure zaken geweest en BH's gehad van duurdere merken. Het paste allemaal prima maar de beugel die prikte net in je oksel, een blubbertje over de achterband. En duur.

Ik was er zo klaar mee dat ik onlangs een BH besteld heb bij zalando. Simpel, zwart en voorgevormd. 23.95 in mijn eigen maat. Deze bh zit perfect. Beugels prikken niet, de bandjes zijn breed, evenals de rugband.

Ik ben heel erg teruggekomen op BH's van duurdere merken.
Triumph heeft 70e en 70f. Ik heb na een lange zoektocht nu een model gevonden die me zelf beter zit dan Marie Jo en die in de sale van Zalando ook nog eens 32 euro ipv 50 euro is.

Het ene model van Triumph valt wel wijder dan de ander.
Een vriendin van me heeft ook een grote maat en zij heeft vaak bh’s van Esprit. Esprit heeft ook 70e en 70f zie ik.
Dat eeuwige gezeur over "die éénmaanszaak, want ketens zijn kut...." allemaal gelul.

Ik ken éénmanszaken met horkerig personeel zonder kennis en een mode-beleving die hoort bij hun leeftijd (60+) en ik ken vestigingen van grote ketens, waar ik perfect geholpen ben.

Het betreft een jong iemand, zegt TO. Ik gok zomaar dat potentiële draagster liever een leuke en betaalbare BH heeft en daarom wel iets aan kwaliteit wil inleveren. Immers jong als ze is wil ze met de mode mee, "BH's-for-life" kan ze na d'r 2e zwangerschap wel aanschaffen, als ze d'r lange haren ook heeft verruild voor een kort-pittig kapsel.

Zorg dat je zélf een BH maat kan berekenen. Er zijn ruim voldoende internetsites die je heir bij helpen.

Maak keuzes. Een goede dagelijkse BH en een goede sport BH die iets meer kosten, en voor de zaterdagavonden iets vrivolers en modieuzers tegen een vriendelijker prijsje.

Laat je goed informeren in een winkel, dat kan ook een Hunkemöller of livera zijn. Passen, passen,passen. En durf terug te gaan als het advies achteraf toch niet goed bleek. Ook een minder dure BH van kost als snel 35 euro. Daar mag je ook best iets voor verwachten.

En vergeet nooit;

BH verkopers, éénmanszaak keten, online of atelier, zijn geen ergonomisch adviseurs. Het zijn verkopers die jou als betalend klant willen zien vertrekken én weer terug komen.
pamelacourson schreef:
20-06-2021 10:37
Ik zou vooral kijken naar kwaliteit in plaats van naar de prijs. Ik heb zelf een vrij kleine cup, maar ik merk wel dat de dure bh’s die ik heb veel en veel langer meegaan dan de goedkopere. Zo heb ik regelmatig van Hunkemöller gehad en die kon ik na een jaartje wel weggooien, zaten dan ook niet meer stevig etc. Maar die van Marlies Dekkers die ik heb gaan al meer dan 10 jaar mee. Dan koop ik toch liever die!
TO zoekt voor "een jong iemand" die zoeken veelal geen BH's die 10 jaar mee gaan......
En hoe is het advies in de Bijenkorf?
MajaDB schreef:
20-06-2021 10:49
Dat eeuwige gezeur over "die éénmaanszaak, want ketens zijn kut...." allemaal gelul.

Ik ken éénmanszaken met horkerig personeel zonder kennis en een mode-beleving die hoort bij hun leeftijd (60+) en ik ken vestigingen van grote ketens, waar ik perfect geholpen ben.

Het betreft een jong iemand, zegt TO. Ik gok zomaar dat potentiële draagster liever een leuke en betaalbare BH heeft en daarom wel iets aan kwaliteit wil inleveren. Immers jong als ze is wil ze met de mode mee, "BH's-for-life" kan ze na d'r 2e zwangerschap wel aanschaffen, als ze d'r lange haren ook heeft verruild voor een kort-pittig kapsel.

Zorg dat je zélf een BH maat kan berekenen. Er zijn ruim voldoende internetsites die je heir bij helpen.

Maak keuzes. Een goede dagelijkse BH en een goede sport BH die iets meer kosten, en voor de zaterdagavonden iets vrivolers en modieuzers tegen een vriendelijker prijsje.

Laat je goed informeren in een winkel, dat kan ook een Hunkemöller of livera zijn. Passen, passen,passen. En durf terug te gaan als het advies achteraf toch niet goed bleek. Ook een minder dure BH van kost als snel 35 euro. Daar mag je ook best iets voor verwachten.

En vergeet nooit;

BH verkopers, éénmanszaak keten, online of atelier, zijn geen ergonomisch adviseurs. Het zijn verkopers die jou als betalend klant willen zien vertrekken én weer terug komen.
Dit. Die jonge meiden willen ook gewoon een leuk printje of juist een gladde goed uitziende cup voor onder een shirt, en hebben nog helemaal niet de steun nodig die je later nodig hebt.
Ik heb enorm dure bh's me helemaal aan laten meten die goed zitten maar waar mijn borsten gewoon niet lekker in uitkomen (South westies, dus goed ondersteund maar dan richting de oksel waardoor ik er moddervet uitzie).
Ik heb er een van Triumph online besteld die perfect zit, voor 2 tientjes afgeprijsd.
In de winter en thuis draag ik bon prix minimizers zonder beugel, prima alleen niet echt leuk onder een shirt.
Ik heb een bh van de h&m (!!!) die weer perfect is onder een strak shirt.
Tijdje ook van de Primark een leuke bh gehad, die was wel super liftend dus kon niet altijd 😅.
Vriendin met precies dezelfde maat ziet er fantastisch uit in de basics van HEMA, ik lijk er direct 75 mee.
Passen passen passen en als je het hebt gevonden gaat het gegarandeerd uit de handel 🤣 en begint het opnieuw.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven