Mode & Beauty alle pijlers

Birkenstock Boston

23-08-2025 13:46 7 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Nog maar weer eens een topic hierover. Ik zag wel een ouder topic maar daar vond ik geen antwoord op mijn vragen. Dus bij deze:

De Birkenstock Boston:
- blijven ze goed aan je voet zitten? Ik ben altijd benieuwd of je er niet uit sloft, zeg maar.
- is het verschil tussen een gewoon en Soft Footbed groot? De kleur die ik wil is er nl alleen in normaal voetbed, maar als die andere veel meer comfy is… wil ik het weten!
- mijn voeten zijn voor wat breder en bij mijn hiel juist smal. Zou ik de normale of smallere pasvorm nodig hebben?
- wanneer draag jij ze?! 😍
Zit er geen omoda of andere birckenstock-verkoper bij je in de buurt? Daar kun je ze passen. Als je zoveel vragen hebt over het comfort van een bepaalde schoen, is dat misschien wel handig.*

als je daar geen tijd voor hebt, of niet kunt, deze opmerking gewoon negeren.
Daar heb je zeker gelijk in hoor!
Maar wat ik vaak vind tegenvallen in een schoenenwinkel is dat ze mijn maat niet hebben. En als ik eenmaal aan het passen ben voel ik een soort druk om te beslissen (door mijzelf opgelegd hoor, niet dat dat van de winkel moet.)
Dus liever bestel ik ze.
Ik heb ze! In het paars met zo’n vlecht (braided) bovenop. Normale pasvorm en dat is voor mijn iets bredere voet helemaal prima. Het voetbed is bij mij net als met de sandaal, geen idee hoe het comfy voetbed is. True size, bij mij 41. Ik slof er niet uit, maar heb de gesp of bandje 1 gaatje strakker gezet als toen ik hem kreeg. Ik draag ze wanneer ik er zin in heb! Spijkerbroek, jurkje, volgens mij kan het allemaal (maar dat vind ik al gauw). Het is geen elegante slipper, de voorkant is echt stomp, meer als ik van te voren had ingeschat. Daar moet je van houden. Maar ze lopen wel heerlijk!
Ik heb deze; https://www.aboutyou.nl/p/birkenstock/m ... n-25292659

Ik heb in de Birkenstock outlet in Roermond wat exemplaren gepast, maar ik vond de modellen toch wel verschillend vallen, vandaar dat ik het even vermeld.

Ze slippen niet van mijn voeten. Ik heb ook neppers van de ANWB, daarmee heb ik het wel, die zijn een stuk ruimer.

Voetbed kan ik niks over zeggen, ik wist niet dat er een soft footbed bestond. Goeie tip voor de toekomst, want ik vind de zolen van die Birkenstocks toch wel erg hard over het algemeen. :-D Bij deze Bostons is de hele slipper vrij stug, omdat de bovenkant ook nog stug leer is. Ik heb ook een paar Buckleys, die zitten echt een stuk fijner.

Ik draag m’n Birkenstocks altijd een maat kleiner, deze ook. Ik heb redelijk brede voeten, maar de normale breedte is prima voor mij.

Ik heb ze nog niet veel gedragen. Ik had ze meer voor de herfst in gedachte met een (spijker)broek met relaxte fit. Maar je moet ze natuurlijk dragen wanneer je er zin in hebt. In de zomer draag ik alleen liever schoenen (zoals sandalen) die ik de rest van het jaar niet meer draag. Noot; ik heb véél schoenen.

Afbeelding
Ik heb ze van een ander merk, deze zijn niet zo hard als een Birkenstock zool. Ze lopen heerlijk zacht en blijven goed aan de voet zitten.
Dank voor de reacties, ik ga misschien een paar bestellen en eens op mijn gemak thuis passen

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven