Mode & Beauty alle pijlers

Blush Mac hard, iets aan te doen?

05-06-2016 22:21 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een hele mooie kleur blush van MAC, die ik elke dag gebruik. Het is zo'n geperst poeder, zeg maar. Ik heb dat steeds met een redelijk zachte kwast opgebracht.

Het is alleen zo dat het dus niet gelijkmatig 'slijt', zeg maar. Op sommige plekken is het bijna opgebruikt, terwijl er op andere plekken niets vanaf komt. Het lijkt daar te hard aangeperst in het doosje, ofzo. Op die plekken glanst het ook, alsof het hard is geworden.

Tsja, ik weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen.



Maar nu heb ik dus een doosje met fijne (niet goedkope) blush, die ik niet op kan gebruiken, omdat het niet meer op de kwast komt.

Misschien komt het door een te zachte borstel? Ik heb al eens geprobeerd om het bovenste laagje eraf te vegen/krabben met een wattenstaafje, maar buiten dat ik het zonde vind, doet het niet zoveel.



Is er een manier om het weer te laten 'smelten' en tot 1 geheel te maken? Of moet ik hem gewoon weggooien?
Alle reacties Link kopieren
Wat zonde zeg.

Als je er niet meer mee terug kan zou ik hem kapot maken en opnieuw pressen. Misschien dat dat helpt. Zeker niet zomaar weggooien hoor!
Alle reacties Link kopieren
Als je googled op poeder pressen krijg je te zien hoe dat moet. Met alcohol dacht ik
Alle reacties Link kopieren
Je zou het poeder kunnen 'losmaken' (verkruimelen) en met rubbing alcohol weer opnieuw in het doosje kunnen doen. (Dit idee dus) Op internet staan genoeg tutorials hiervoor. Ik durf je alleen niet te zeggen of dit voor jouw probleem gaat helpen. Ik ken het probleem wel, maar dan eerder met goedkope make-up. Vervelend!
Alle reacties Link kopieren
O, oké, dat is een idee! Wat is rubbing alcohol?

Misschien stuur ik ze wel een mail erover. Vind eigenlijk dat dit niet moet kunnen bij zo'n duur merk. Voor mij duur dan
Alle reacties Link kopieren
Met een schuurpapiertje ruw maken?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Alcohol van 70-92%. Ik zou als ik jou was eerst gewoon even langs een Mac-winkel/counter gaan. Wie weet hebben ze daar wel een veel snellere oplossing (Lees: een nieuw exemplaar).
Alle reacties Link kopieren
Als dat om de hoek was zou ik het doen...

Ik heb ze net gemaild. Ben benieuwd. Gezegd dat ik ook een foto kan opsturen. Hopelijk is dat voldoende.
Alle reacties Link kopieren
Maak jij je kwasten regelmatig schoon?

Dit komt namelijk door het gebruik van een vettige (door je huid) geworden kwast.
Alle reacties Link kopieren
Tvp! Zelfde probleem met de Blush!
Alle reacties Link kopieren
quote:edamame schreef op 05 juni 2016 @ 23:04:

Maak jij je kwasten regelmatig schoon?

Dit komt namelijk door het gebruik van een vettige (door je huid) geworden kwast.

De kwast was nieuw toen ik hem ging gebruiken en ik maak hem regelmatig schoon. Zelfs met mac reiniger. Misschien moet ik het vaker doen dan? Maar met andere poeders heb ik het niet.

En het lijkt echt in laagjes geperst te zijn, waarbij sommige laagjes zachter zijn dan de andere. Dus ik heb nu een soort blush waarin de erosie van een meertje lijkt te zitten. Je weet wel, zo'n steen met laagjes.
Alle reacties Link kopieren
quote:lalalief schreef op 05 juni 2016 @ 23:43:

Tvp! Zelfde probleem met de Blush!Ook van MAC?
Alle reacties Link kopieren
quote:helena2 schreef op 06 juni 2016 @ 10:28:

[...]



Ook van MAC?Ja!
Alle reacties Link kopieren
quote:lalalief schreef op 06 juni 2016 @ 10:56:

[...]





Ja!Welke kleur heb jij? Misschien is het een productiefout?
Alle reacties Link kopieren
Melba matte. Ik heb het ook met de bronzing powder... Ik gebruik ook het palette van Anastasia met dezelfde kwasten, daarbij heb ik het niet...
Alle reacties Link kopieren
Ik laat het je wel weten als ik reactie krijg van MAC. En anders ga ik het opnieuw pressen. Ziet er zelfs leuk uit om te doen!
Alle reacties Link kopieren
Prima!
Ik heb hetzelfde probleem. Ook een blush van Mac, niet dezelfde kleur, maar wel een matte blush. Dit is de enige blush waarbij ik er last van heb.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de kleur mocha, dus ook een andere dan lalalief.
Alle reacties Link kopieren
Ik was wat ongeduldig.... Ik had gemaild, maar hoorde een paar dagen niks. Heb toen besloten om het opnieuw te pressen. Is goed gelukt! Dus bedankt voor de tip.



Maar een dag later kreeg ik een hele nette mail van MAC dat ik het product op mocht sturen, dat zij het gingen onderzoeken en mij een nieuwe zouden sturen. Dus dat is heel mooi! Maar goed, ik kan hem nu niet meer opsturen.

Wel een tip dus voor lalalief!
Alle reacties Link kopieren
quote:helena2 schreef op 12 juni 2016 @ 20:28:

Ik was wat ongeduldig.... Ik had gemaild, maar hoorde een paar dagen niks. Heb toen besloten om het opnieuw te pressen. Is goed gelukt! Dus bedankt voor de tip.



Maar een dag later kreeg ik een hele nette mail van MAC dat ik het product op mocht sturen, dat zij het gingen onderzoeken en mij een nieuwe zouden sturen. Dus dat is heel mooi! Maar goed, ik kan hem nu niet meer opsturen.

Wel een tip dus voor lalalief!Wat goed dat het is gelukt! Hoe heb je het precies gedaan? Met wat voor alcohol bijvoorbeeld?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het op deze manier gedaan:

https://youtu.be/_xLXX1A7CTw



Ging prima. Gewoon alcohol van de drogist, ik geloof 70%.



Maar als je ze mailt met je probleem, kun je het dus opsturen. Misschien een beter idee?
Alle reacties Link kopieren
Dat pressen doe ik ook altijd met poeder wat in het midden op is maar in de hoekjes nog vaste delen heeft zitten. Ik verzamel een doosje of 3 en hup, pressen maar. Na het drogen is het ietsje losser van structuur dus komt er iets meer poeder op de kwast maar ik kan er zo weer een week of 6 mee vooruit.



Fijn dat het jou ook gelukt is TO, en een keurige oplossing vanuit MAC.
Alle reacties Link kopieren
quote:helena2 schreef op 12 juni 2016 @ 20:56:

Ik heb het op deze manier gedaan:

https://youtu.be/_xLXX1A7CTw



Ging prima. Gewoon alcohol van de drogist, ik geloof 70%.



Maar als je ze mailt met je probleem, kun je het dus opsturen. Misschien een beter idee?Ja ik twijfel een beetje, de Blush is een jaar oud namelijk. Ik weet niet hoe lang blushes van MAC houdbaar zijn? Ik gebruik hem dagelijks dus hij gaat erg pang mee!
Alle reacties Link kopieren
O, de mijne ook hoor. Daar vragen ze niet naar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven