Mode & Beauty alle pijlers

Bril voor smal toetje

02-05-2010 22:08 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag in rap tempo door de collectie van Eyes & More, Hans en Specsavers gegaan en geen bril gevonden

Ik heb een nogal smal hoofd en alleen rechthoekige modellen (zoals die op mijn avatar) staan me. Helaas passen meestal alleen de brillen uit de de kinder/ tienercollectie me. En daarin zijn volwassen modellen dungezaaid. Iemand tips voor merken/ winkels waar ze zoiets verkopen? Of misschien een grote collectie kindermodellen hebben?
Jouw montuurtje flink duurder dus? Tja, dat merk ik er denk ik niet aan af, lijkt me nogal zonde.
.
Zelfde probleem hierzo, ik pas ook kinderbrillen (ook kinderschoenen trouwens zo lang het geen laarzen zijn met mn maat 36)

Mn laatste bril is van de Eyes en More, toevallig een smalle gevonden, zonder gekke dingen erop, turkoise montuur. (Ik vind "rare"kleurtjes niet zo'n probleem, wel kinderfrutsels aan de zijkant.

Die daarvoor van de Specsavers

Die daarvoor van de Pearle

daarvoor van de Hans Anders (2 stuks)

Daarvoor een of andere kleine opticien.... maar dan was de prijs er ook naar.

Ik draag dus eigenlijk al jaren lenzen, pas de bril die ik op mn 8ste had trouwens nu nog, pootjes zijn eigenlijk net iets te kort maar verder, doettie het prima.

Zelfde probleem bij zonnebrillen, maar die heb ik laatst een van polaroid gekocht uit de kindercollectie in een vage kleur roze.
Overigens nog geen min 8, maar wel min 7 en min 7,5 Dus hele smalle monturen of van die halve monturen vallen uiteraard meteen af.
@Sinas

Heeft Replay ook een site?

Prijs is niet belangrijk als de pasvorm maar goed is en ik het mooi vind. Ik vind duur pas een probleem als het niet 100% is.

Die zware monturen maken zo streng. Vooral omdat ze een eind in de breedte uitsteken.

(Van Specsavers hebben ze soms in de kast nog wel eens oude monturen hangen. Het kan verschil maken per filiaal, maar dan moet je meerdere steden bezoeken.)
quote:Mevrouwdekees schreef op 02 mei 2010 @ 23:20:

Jouw montuurtje flink duurder dus? Tja, dat merk ik er denk ik niet aan af, lijkt me nogal zonde.

nou ja, het was echt het enige model dat écht goed stond. Ook al lijkt ie op dat andere zwarte brilletje dat later er naast gezet is. Hij zit en staat écht anders (want die zwarte heb ik natuurlijk ook op mn kop gehad). Toch een kwaliteitsverschil ofzo. Dus zonde: nee.

Ik geloof 235e of zo.
Ik heb niet alles gelezen maar ik heb een bril én zonnebril gevonden bij Hans Anders.Heb ook alles afgezocht, dure zaken, goedkopere zaken. Hier vond ik hem dus, wel bij de kinderbrillen. Het is een stoere "jamaibril" zo noemen we de brillen op jouw avatar. Met het voordeel dat Hans Anders geen dure is! Succes met je zoektocht.

Ik heb trouwens min 7 en dat is mooi weggewerkt in het montuur.
dubbel
@Mevrouw75

Als je voor mode wil gaan, dan kan je met een smaller hoofd moeilijk slagen. De collectie van Specsaver van Teen past me wel in de breedte, maar de modellen staan zo laag op de neus.

Jouw model staat inderdaad veel beter dan die zware.

Het gaat toch om de ogen. Net als het inlijsten van een schilderij...
quote:small_voet schreef op 02 mei 2010 @ 23:36:

@Mevrouw75

Als je voor mode wil gaan, dan kan je met een smaller hoofd moeilijk slagen. De collectie van Specsaver van Teen past me wel in de breedte, maar de modellen staan zo laag op de neus.

Jouw model staat inderdaad veel beter dan die zware.

Het gaat toch om de ogen. Net als het inlijsten van een schilderij...

huh?

ik wil helemaal niet voor mode gaan en ook niet naar specsavers, want daar vind/vond ik niks. Ik wil een bril die mij goed staat. en dat is deze RL.

Of haal je me door de war met MevrouwdeKees?
Voor mede-speurders naar kleine montuurtjes, dit helpt misschien:

@Mevrouwen

Ook bij Pearle lukt het om brillen van 900 euro totaal te kopen.

Het maakt mij niets uit waar. Kwaliteit hebben ze overal.

Het zwarte brilletje is van Specsavers. Heel goedkoop en als (kan niets beter vinden) heel geschikt. Ik heb dit jaar alleen nog maar passende monturen gevonden bij die winkel. Alle modieuze modellen bij andere zaken, passen niet.

O, wacht even...het model van de Avator bedoelde je. Ik dacht die andere.
Complete verwarring hier met alle mevrouwen en brillen

Het linkje naar de Specsaversbril was em niet voor mij; te rond. Ik moet echt van die rechthoekige brilletjes hebben zoals avatar. Net even in mijn eigen model gespiekt en de 'diameter van het glas' van mijn huidige model is 47 mm.
nee hoor, ik bedoelde jouw bril, die deed het voor mij niet.

Voor jou wel. Andere hoofden andere smaken andere modellen toch? Specsavers doet het voor mij niet, voor jou wel, lijkt mij prima.

en mevrouwdekees: gezien je motto: nee, dat had ik niet zelf bedacht.

Deze stond mij prima van voren, kon nog nét qua breedte.

Alleen de hartjes aan de pootjes hebben mijn twijfel weg genomen.

Ik moet juist rond hebben. Vierkant past niet bij mij.

Ik denk dat ik die ene smalle van Specsavers maar ga halen.

Maar dat is niet die ene die ik had geplakt. Het is een andere en de diameter is ook 47 mm. Dat is een van de weinige die twee maten heeft. De kleur van dat model (bruin) doet heel veel voor mij. Als tweede zou ik dan een zonnebril kunnen doen.

Nog veel succes.
Trouwens, mij hebben ze een keer gezegd dat het ook mogelijk was om andere benen aan de bril te zetten. Misschien is dat een tip? In die winkel hadden ze helemaal niets voor mij.

Als kind heb ik het wel eens voor elkaar gekregen om de benen van mijn bril te breken. Die zijn toen wel vervangen.
Ik heb een smal en lang gezicht dus ik ken het probleem. Ik draag al een jaar of 6 alleen van die unisex kunststof montuurtjes van Hans Anders of Specsavers. Die staan mij ook het beste en de rest is vaak te breed. Het is wel heel irritant want ik heb dus eigenlijk altijd ongeveer hetzelfde montuurtje alleen een andere kleur en dan weer wat ovale glazen of rechthoekig. De meeste mensen zien niet eens het verschil als ik weer een nieuwe heb.

Ik wil binnenkort weer een nieuwe aanschaffen en ik zat te denken aan een bril van Esprit, fijn om te lezen dat die ook smalle montuurtjes hebben
..
Vraag aan @MevrouwdeKees

Is dat een Teenxx (240xxxx) op die foto? Als het er een het er een uit die collectie is: Hoe ga je tegen dat de bril gaat schuiven? Kan die bril worden bijgesteld? Ik heb net zoiets opgehaald als 2e bril. Het was al een hele klus om een passende bril te vinden. Dus ik ben wel blij dat ik eindelijk geslaagd ben.

Ik heb de commentaren gelezen. Ik ben zelf ook bij Pearle gaan kijken en het is helemaal afhankelijk van de filiaalhouder welke monturen hij voert. Ik was bij een Pearle die naast de collectie van Pearle ook een aantal handgemaakte monturen van 260 euro in zijn collectie had. Hij had echter wel klanten die er om vroegen. Dus de ene Pearle is de andere niet. Ik ben ook bij verschillende Specsavers geweest en een HansAnders. Van de laatste 2 hingen er een paar stagiaires rond en bij een ander filiaal werkten wat oudere meer ervaren mensen die ook verstand hadden van de pasvorm. De stagiaires waren moeilijk op gang te brengen en ik moest zelf maar kijken..... Nou ja, ik kon het daar niet vinden. Toen bij de meer ervaren en betrokken opticiens van dezelfde keten om advies ging vragen toen kreeg ik dat ook. En ze hadden ook passende monturen die zo uit een lade konden pakken. Jammer dat ze dan weer net niet in de kleur hadden die ik wil. Dat even als opmerking.

EDIT: Heb het bij Specsavers gevraagd en het model is van 2006. Ik heb er nog 2 andere die er op lijken gevonden en die hangen alleen in bepaalde filialen. Dat zijn H 153 en H 155, maar die zijn niet meer online te bekijken. Vooral de H 155 is iets meer vierkant van vorm.
Ik heb deze van specsavers. Enigste volwassen bril die niet uitstak en bijna vierkante glazen. http://www.specsavers.nl/brillen/modern/h-147/
Niemand tips voor tienerbrillen of de kleinste maat damesbrillen?

Ik zoek ook nog een zonnebril.

EDIT: http://www.kidzz.nl/eyezz/index_eyezz.htm Misschien met een te hoog gehalte Sesamstraat en Harry Potter. Ik ben iets te lang aan het zoeken geweest.

Nou, het is te hopen dat een aantal sites opnieuw worden aangevuld met nieuwe collectie. Hoewel ik eerder geloof dat het half werk is. Geen collecties te zien. Wel mogelijkheid om een eigen foto te uploaden, maar geen actieve webshop.
anoniem_64f4bc1c8e92f wijzigde dit bericht op 25-02-2011 02:07
Reden: EDIT
% gewijzigd
Vind ze niet zo mooi, maar er zitten iig geen stripfiguren op. http://www.redoptical.com/#collectie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven