Clear Caps (onzichtbare beugel)
dinsdag 16 mei 2017 om 18:46
Hoi allemaal!
Ik ben super benieuwd of iemand van jullie ervaring heeft met Clear Caps (dit is een onzichtbare beugel). Ik zou dan ook graag willen weten of het ook daadwerkelijk goed werkt en of je tanden na het dragen van die "beugel" ook recht blijven.
Ook hoor ik graat wat de plus- en minpunten zijn.
Ben benieuwd!!!
Groetjes
Ik ben super benieuwd of iemand van jullie ervaring heeft met Clear Caps (dit is een onzichtbare beugel). Ik zou dan ook graag willen weten of het ook daadwerkelijk goed werkt en of je tanden na het dragen van die "beugel" ook recht blijven.
Ook hoor ik graat wat de plus- en minpunten zijn.
Ben benieuwd!!!
Groetjes
anoniem_241329 wijzigde dit bericht op 16-05-2017 18:53
9.74% gewijzigd
dinsdag 16 mei 2017 om 19:37
Ik heb een nachtbeugel van dit materiaal, maar die zie je echt wel duidelijk zitten ( je krijgt er dikke, glimmende tanden van met een transparant randje aan de onderkant) en je hoort 'm als ik praat. En je produceert er extra speeksel door.
Verder kwam er al snel een soort witte waas op die niet weg te krijgen is. En hij doet pijn als ik 'm draag en als ik 'm uitdoe voelt het alsof sommige tanden los zitten. Naar gevoel. En je tanden voelen onwijs vies als je 'm in hebt gehad terwijl je ervoor niet uitgebreid te tanden hebt gepoetst.
Dus je merkt vast al: ik ben niet zo enthousiast
Maar misschien is het bij die clearcaps wel net iets anders. Kun je een bitje op proef laten maken oid?
Verder kwam er al snel een soort witte waas op die niet weg te krijgen is. En hij doet pijn als ik 'm draag en als ik 'm uitdoe voelt het alsof sommige tanden los zitten. Naar gevoel. En je tanden voelen onwijs vies als je 'm in hebt gehad terwijl je ervoor niet uitgebreid te tanden hebt gepoetst.
Dus je merkt vast al: ik ben niet zo enthousiast
Maar misschien is het bij die clearcaps wel net iets anders. Kun je een bitje op proef laten maken oid?
dinsdag 16 mei 2017 om 19:40
Hi, ik heb een jaar of 6 terug via Invisialign (tandarts Lotte Meereboer, echt een topper) de onzichtbare beugel gehad, ongeveer 9 maanden. Nog nooit blijer geweest met die beslissing. Mijn tanden stonden echt aan alle kanten scheef en over elkaar. Is onwijs mooi geworden en redelijk te doen qua pijn. Alleen met de 2-wekelijkse wisseling wat druk. Kostte iets meer dan slotjes maar in die 9 maanden maar van 2 mensen de opmerking gehad of ik iets over mijn tanden had. En boven de 18 wordt er toch niks vergoed. Draag nu nog 's nachts de beugel om het recht te houden. Na elke beugel (ook slotjes enz) willen je tanden weer terug, dus je zit er 's nachts wel aan vast maar ik heb er geen last van. Het is nog steeds mooi.
Nadeel? Misschien dat je vooruit moet betalen maar ik ben er heel erg blij mee. Succes met je keuze!
Nadeel? Misschien dat je vooruit moet betalen maar ik ben er heel erg blij mee. Succes met je keuze!
Het komt altijd weer goed...het kost alleen maar tijd
dinsdag 16 mei 2017 om 19:54
Je kunt altijd een draadje achter je tanden laten plaatsen, dan zit je niet aan een nachtbeugel vast. Ik heb aan het begin allebei gehad (bitjes en draadjes), maar draag dat bitje eigenlijk zelden meer.meisje36 schreef: ↑16-05-2017 19:40Hi, ik heb een jaar of 6 terug via Invisialign (tandarts Lotte Meereboer, echt een topper) de onzichtbare beugel gehad, ongeveer 9 maanden. Nog nooit blijer geweest met die beslissing. Mijn tanden stonden echt aan alle kanten scheef en over elkaar. Is onwijs mooi geworden en redelijk te doen qua pijn. Alleen met de 2-wekelijkse wisseling wat druk. Kostte iets meer dan slotjes maar in die 9 maanden maar van 2 mensen de opmerking gehad of ik iets over mijn tanden had. En boven de 18 wordt er toch niks vergoed. Draag nu nog 's nachts de beugel om het recht te houden. Na elke beugel (ook slotjes enz) willen je tanden weer terug, dus je zit er 's nachts wel aan vast maar ik heb er geen last van. Het is nog steeds mooi.
dinsdag 16 mei 2017 om 20:02
Bedankt voor jullie reacties!! Een "permanente" nachtbeugel is niets voor mij, daar ken ik mezelf te goed voor. Ik heb het er wel voor over om 6 maanden (want zo lang heb ik de clearcaps nodig) zo'n ding te dragen. Maar dan moet ik er daarna wel vanaf zijn. Spalkje plaatsen lijkt me dan praktischer (heb ik nu ook, heb eerder slotjes gehad maar doordat ik te lang met een kapotte spalk heb rondgelopen zijn mijn tanden gaan verschuiven). Loiseaucourour: heb jij na je clearcaps een spalkje gehad?
dinsdag 16 mei 2017 om 22:50
Dan heb je echt goedkope troep. Ik heb sinds 3 maanden invisalign en je ziet er echt niks van. Mensen die ik het niet vertel weten het niet eens en zijn stom verbaasd als ik mn beugel eruit haal. Geen dikke tanden, geen randje en al helemaal geen extra speeksel. Beste beslissing ooit.LoiseauCoureur schreef: ↑16-05-2017 19:37Ik heb een nachtbeugel van dit materiaal, maar die zie je echt wel duidelijk zitten ( je krijgt er dikke, glimmende tanden van met een transparant randje aan de onderkant) en je hoort 'm als ik praat. En je produceert er extra speeksel door.
Dus je merkt vast al: ik ben niet zo enthousiast![]()
Voordelen; onzichtbaar, minder ongemakken (geen pijn van slotjes etc), kortere behandelduur (in mijn geval is invisalign 6 mnd en met slotjes zou t een jaar duren), betere mond hygiene want uitneembaar. Gaat allemaal geleidelijker dus heb nooit pijn ofzo.
Nadelen: stuk duurder dan slotjes (ik betaal nu 2000 en voor slotjes was ik 800 ofzo kwijt geweest) en met eten moet de beugel uit. Hoewel dit voor mij alleen maar een voordeel is want na 2 maanden was ik 7 kg afgevallen dus daar was ik wel blij mee!
Hierna krijg ik een hoesje voor snachts. Heb ooit al een beugel gehad met een spalkje maar ondanks dat is het terug gegroeid. Een spalkje is niet altijd de oplossing.
woensdag 17 mei 2017 om 19:34
Klopt idd van het eten maar vond het ook niet echt een probleem. Ik kan geen spalkje hebben, staan boven en ondertanden te dicht voor op elkaar. Maar nachtbeugel geen probleem. 's Avonds ff afspoelen en erin 's ochtends in de Steradent.Coco87 schreef: ↑16-05-2017 22:50Nadelen: stuk duurder dan slotjes (ik betaal nu 2000 en voor slotjes was ik 800 ofzo kwijt geweest) en met eten moet de beugel uit. Hoewel dit voor mij alleen maar een voordeel is want na 2 maanden was ik 7 kg afgevallen dus daar was ik wel blij mee!
Hierna krijg ik een hoesje voor snachts. Heb ooit al een beugel gehad met een spalkje maar ondanks dat is het terug gegroeid. Een spalkje is niet altijd de oplossing.
Het komt altijd weer goed...het kost alleen maar tijd
zaterdag 22 juli 2017 om 18:30