Mode & Beauty alle pijlers

Coef Nijmegen

08-10-2009 16:59 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds kort zit er in Nijmegen een nieuwe zaak: kapsalon / schoenen en accessoires in 1. De eigenaar van de kapsalon is Eef van Eef & Hair in Nijmegen... Nu heb ik vele goede verhalen over Eef & Hair gehoord, maar ook dat ze aan de dure kant zijn. Bij Coef kun je kiezen uit welke prijsklasse je een kapper wil, goedkoop of wat duurder. Aangezien ik binnenkort weer naar de kapper moet, en mn haar in een nieuw model wil knippen omdat het steeds dunner wordt door haaruitval, wil ik er best iets meer voor betalen als er tenminste ook echt goede kwaliteit geleverd wordt. Daarom vroeg ik me af of er hier iemand is die al goede ervaringen met deze salon heeft?
Meen je dat nou? Je kunt kiezen tussen een goede (dure) en minder goede (minder dure) kapper? Dat we dat verschil bij producten kennen, dat snap ik. Maar dat dat nu bij diensten toegepast wordt, vind ik heel apart.

Waar zit het verschil dan eigenlijk in? Wordt er duidelijk aangegeven wat welke kapper wel en niet kan? Net als bij mobiele telefoons met verschillende opties? Hij kan wel coupe soleil zetten en zij niet?
Ik ken de nieuwe zaak niet , maar heb wel hele goeie ervaringen met Kunst en Knipwerk in de Stijn Buysstraat 50

Coos werkt daar en knipt super ik zou je ze zeker aanraden

groetjes en succes

Doreen
quote:Haley schreef op 08 oktober 2009 @ 18:18:

Meen je dat nou? Je kunt kiezen tussen een goede (dure) en minder goede (minder dure) kapper? Dat we dat verschil bij producten kennen, dat snap ik. Maar dat dat nu bij diensten toegepast wordt, vind ik heel apart.

Waar zit het verschil dan eigenlijk in? Wordt er duidelijk aangegeven wat welke kapper wel en niet kan? Net als bij mobiele telefoons met verschillende opties? Hij kan wel coupe soleil zetten en zij niet?Ja, je kan kiezen tussen een hairstylist (goedkoopste) en een topstylist, die veel meer ervaring heeft, maar dus ook duurder is. Je betaalt dus voor de ervaringsjaren van de stylist, en misschien dat die topstylist ook meerdere cursussen doet ofzo. Maar op de site staat wel dat dat niet betekent dat de hairstylist minder goed werk aflevert, maar dat ze allemaal goed zijn in hun bepaalde klasse. Maar ben er nog nooit geweest, dus kan er ook niet veel over zeggen, dat hoopte ik juist hier te horen ;)
quote:doreen3 schreef op 08 oktober 2009 @ 23:50:

Ik ken de nieuwe zaak niet , maar heb wel hele goeie ervaringen met Kunst en Knipwerk in de Stijn Buysstraat 50

Coos werkt daar en knipt super ik zou je ze zeker aanraden

groetjes en succes

DoreenOke, bedankt voor de tip! Ik zal eens even kijken
Na lang twijfelen tussen verschillende kappers in Nijmegen had ik uiteindelijk voor Coef gekozen. Je kunt inderdaad kiezen uit verschillende prijzen. Voor een hairstylist betaal je 22 euro, voor een topstylist 32 euro, voor ... (=?) 42 euro en voor een art director 52 euro. Aan de telefoon werd benadrukt dat iedereen goed kan knippen en dat het van trainingen en ervaringsjaren af hangt in welke categorie een kapper valt. Ik koos voor een kapper van 32 euro, dat is echt de limiet wat ik wil uitgeven voor de kapper.

Toen ik wegging bij de kapper was ik nog redelijk tevreden, maar dat was snel voorbij. Ik waste 's avonds mijn haar en sindsdien heeft het geen moment meer goed gezeten. Ik heb nu elke dag een bad hair day! Ik had tegen de kapper gezegd dat ik achter zo min mogelijk van de lengte af wilde (het kwam tot over mijn schouders). Toen is dus 70% van mijn haren aan de achterkant heel kort geknipt in een soort mislukte lagen en het kleine beetje haar wat nog over was is lang gelaten. Hierdoor heb ik alleen nog maar wat lange pieken en aan de onderkant totaal geen volume meer. Ziet er echt niet uit. Ik overweeg om die lange pieken er ook maar af te laten knippen, maar dan komt m'n haar nog maar tot m'n nek! Het duurt minstens een jaar voordat ik weer een beetje een leuk kapsel heb... Voor mij dus NOOIT MEER Coef!! Waarschijnlijk wordt ik voor de helft van het geld ergens anders stukken beter geknipt.
Hoi Sagittarius,

Wat jammer dat je haar zo verknipt is bij CoEF! Ik zit er zelf ook over te denken om er een keer heen te gaan. Ging eerst altijd naar Bon Ton (knipten goed, maar vond ik een beetje aan de arrogante, popi-jopie kant) en Kinki (goed, vriendelijke kapsters, maar prijzig).

Wat heb je nu met je verknipte kapsel gedaan? En door wie ben je verknipt? Dan ga ik daar in ieder geval niet heen!

Ik ben stiekem al tijden verliefd op een kapsel dat op de ramen van CoEF geplakt zit (dat hele korte, met dat schattige meisje met bloemetjesjurk en ruitjesbloes), maar ik durf niet zo...

Was eigenlijk van plan om het voor de 1000x te proberen te laten groeien, maar mijn haar is veel te dun en slap om er echt mooi uit te zien als het lang is. Ik kom altijd op dit punt: dan is mijn haar bijna tot op mijn schouders en vind ik het zoooooo saai dat ik het laat afknippen. Eigenlijk staat kort haar me veel leuker/pittiger, maar vaak voel ik me al na een week niet zo vrouwelijk met kort haar en besluit ik het weer te laten groeien. Story of my life...

Herkent iemand dit??
Hoi Inna,

Ik herken jouw 'probleem' met lang haar proberen te krijgen helemaal, volgens mij hebben we hetzelfde soort haar!

Bij mij lukte het dit keer vrij aardig: mijn haar kwam al tot over m'n schouders maar de puntjes moesten er nodig vanaf. Dat wilde ik dus bij Coef laten doen. Toen werden de meeste haren in een 'laag' afgeknipt nog boven oorhoogte! De rest werd werd wel lang gelaten. Nou ja, ik heb daarna zovaak en van meerdere mensen te horen gekregen dat mijn haar er echt niet uitzag en dat ik dringend naar de kapper moest! Na 2 weken heb ik dat dus maar gedaan (bij m'n vertrouwde kapster in Eindhoven) en daar ben ik echt blij mee. Het zit al een stuk beter! Mijn kapster ontdekte heel veel fouten: alles was gesneden, waardoor het met mijn dunne steile haar enorm gaat pluizen. Ook was links en rechts niet op gelijke hoogte. Het kapsel zelf sloeg volgens haar helemaal nergens op: boven een soort bob met daaronder een 'matje' (paddenstoel-model volgens mijn kapster...).

Toch erg dat een topstylist zo slecht knipt. Je vroeg nog welke kapper ik had. Het was een jonge man, een jaar of twintig denk ik. Nogal met z'n eigen uiterlijk bezig (meerdere keren jack aan- en uittrekken zodat ik z'n gespierde armen moest zien en opscheppen over zijn fitnesstraining). Ik weet geen naam. Maar hij was dus van de categorie topstylist van 32 euro.

Ik hoop dat jij een goede kapper vindt! Laat je het even weten als je geweest bent? Ik ben benieuwd en zelf dus ook nog op zoek naar een goede kapper in Nijmegen (al dan niet bij Coef).
Arme Sagittarius, ik heb echt met je te doen! Ik ben blij dat je oude kapper de boel een beetje heeft kunnen redden.

Was je er wel blij mee voordat je het liet knippen? Met lang haar überhaupt, bedoel ik? Want dat heb ik dan vaak: is het eenmaal lang, vind ik er niks aan. Een bruin staartje heeft iedereen, daar heb ik geen zin in. (Drie keer raden wat er nu op m'n hoofd zit... zucht.) Hoe staat kort(er) haar jou?

Het zou goed kunnen dat we hetzelfde haar hebben. Het mijne is vrij dun, steil en peper- en zoutkleur, al verf ik het al jaren (eerst zwart, toen blond, nu bruin zodat ik het kan laten uitgroeien). Geen land mee te bezeilen.

Mijn ervaring (en geloof mij, die is wat kappers betreft zeer riant, en lang niet altijd in positieve zin) is dat hoe 'hipper' een kapper zich gedraagt, hoe irritanter. Kan me helemaal voorstellen wat voor mannetje dat was dat jouw haar heeft verknipt. Ik heb eens bijna ruzie gemaakt met een gladde Italiaan die knipte bij Rob Peetom in Amsterdam. Hij luisterde echt voor geen meter naar mijn wensen en deed gewoon waar ie zelf zin in had. Uiteindelijk heeft ie me wel goed geknipt, maar wat een eikel zeg!

Mijn motto is altijd: eenmaal verknipt bij een kapsalon, nooit meer naartoe gaan. Stiekem droom ik er nog altijd van om eens naar Toni & Guy te gaan in Amsterdam, maar de gedachte dat je dan in de trein terug naar Nijmegen moet met misschien wel een verknipt kapsel is ondraaglijk, ha ha!

Succes ermee en hou me maar op de hoogte!

Groetjes,

In
Deze reacties verbazen me wel.. ik heb alleen maar goede ervaringen bij Coef gehad. Ik ben zelf kieskeurig over mijn haar, maar ben er nu een paar keer geweest en heb alleen maar goed advies gehad en ben altijd naar buiten gekomen met een kapsel naar tevredenheid. Mijn haar had veel speciale aandacht nodig in de maanden voorafgaand aan mijn bruiloft, het zag er door Coef uiteindelijk mooi uit op de dag zelf.
Ik kan ook niet nalaten om even te reageren, ik ben zelf al een paar keer bij Coef geweest en ik ben echt heel tevreden! Prettige sfeer, ze nemen echt de tijd voor je, een heerlijke hoofdmassage als je haar wordt gewassen echt even helemaal ontspannen en ook over het knippen ben ik altijd heel tevreden. Wat ik daar ook leuk vind is dat je terwijl je geknipt wordt lekker de winkel in kan kijken, altijd wat te zien. Nadeel, onbedoeld kom je thuis met een nieuw kapsel en nieuwe schoenen, haha.
Inderdaad..

Ik ben vorig jaar overgestapt naar Coef. Elke keer als ik naar buiten loop voel ik mij weer helemaal nieuw en gestyled. Daarnaast gaan veel vriendinnetjes van mij nu ook naar Coef.

Kwaliteit van een kapper voel je zeker wel, ik ben er super tevreden mee in ieder geval..

In mijn werk, modellenwerk, kom ik een hoop kappers tegen die van alles willen. VER WEG HOUDEN. Alleen bij een kapper die ik echt vertrouw laat ik het knippen. Bij Coef zit ik top.

x
Kortgeleden heeft er volgens mij een stukje over deze kapper gestaan in de Zondagkrant. Die Eef waar hier eerder over werd gesproken heeft een goede naam en ben zelf nog geen slechte reacties tegengekomen.

Zelf ga ik tegenwoordig naar Jessica's Hairstyling aan de Marialaan, ik betaal daar slechts 13,50 euro voor wassen, drogen en knippen. Er wordt altijd de tijd genomen, en het haar heeft nog altijd zeer goed gezeten. Ook van de andere klanten die ik spreek of tegenkom hoor ik alleen maar goede reacties. Wat ik ook goed vind is dat er nooit stagiares zomaar aan mijn haar zitten.

Vroeger ging ik een tijd trouw naar de Cosmo, voor een hoop dure centen, maar mijn haar werd zeer goed geknipt en dat kwam mede doordat ik een vaste kapster had. Maar toen zij eenmaal wegging begon de ellende. Ik kreeg regelmatig een stagiare en het haar zat binnen de kortste weer slecht, ik heb namelijk van origine voor de helft Europees haar en voor de helft Aziatisch haar en het vergt best wel wat ervaring om het goed te kunnen knippen.

Met mijn tevredenheid over Jessica, voor 13,50euro is een ding duidelijk: de prijs zegt dus zeker niet alles!!!
Heb met Coef geen ervaring!

Ik ga in Nijmegen al jaren naar La Rosa de Cuba in de Fransestraat. Ze luisteren goed en ik ga (bijna) altijd tevreden weg. De ene keer dat ik thuis kwam en niet helemaal tevreden was, mocht ik de dag erna terugkomen en werd ik gratis geknipt.

De prijs die ze vragen vind ik ook prima.

Bij Bon Ton hebben ze het een keer goed verknipt, daar ga ik niet meer heen! Veel te kort en gekke lagen. Vond het ook nogal duur.
sinds kort werk ik bij coef, heb 5jaar in een andere salon gewerkt en mijn ervaring met dit bedrijf is erg positief!!! de collega's onder elkaar zijn leuk en gezellig en dat geldt ook voor voor in de winkel! we kunnen allemaal goed met elkaar de sfeer is daardoor ook heel goed. voor advies kun je goed bij ons terecht en zullen je al je aandacht geven! onze klanten die bij ons komen zijn heel gevarrieerd van jong tot oud,Dus kom snel een kijkje bij ons nemen!!!!

Stephanie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven