De beste basic onder topjes
zondag 30 juli 2017 om 10:23
De hele fijne corrigerende topjes van de Primark zijn na 5 jaar wel aan vervanging toe. Helaas hebben ze deze soort (met katoen) niet meer te koop en ben ik dus opzoek naar normale basic tops van katoen.
Het is voor mij belangrijk dat de stof wat dikker is, om oneffenheden iets te verdoezelen en dat er niet snel gaatjes ingekomen. Ik wil max 4 euro per topje uitgeven. Wie kan jij basis spaghetti topjes aanraden van een bepaald merk of een bepaalde winkel die jaren meegaan?
Het is voor mij belangrijk dat de stof wat dikker is, om oneffenheden iets te verdoezelen en dat er niet snel gaatjes ingekomen. Ik wil max 4 euro per topje uitgeven. Wie kan jij basis spaghetti topjes aanraden van een bepaald merk of een bepaalde winkel die jaren meegaan?
zondag 30 juli 2017 om 11:00
Hier heb ik zelf juist minder fijne ervaringen mee. Ze hebben altijd snel gaatjes de korte versie van de basic. De lange versies van de Divided zijn wel fijn, maar onhandig om in je broek te doen. Gebruik die al jaren voor het sporten.
Nou ja zeg! Dat had ik niet gedacht. Net ook even naar de prijs gekeken, 2 euro per stuk. Dat is het proberen waard igg. Ga zo eens kijken en even de stof voelen.
zondag 30 juli 2017 om 11:04
zondag 30 juli 2017 om 11:29
Dus je wil goede kwaliteit voor maximaal €4,- ?mevrouw_cactus88 schreef: ↑30-07-2017 10:23Het is voor mij belangrijk dat de stof wat dikker is, om oneffenheden iets te verdoezelen en dat er niet snel gaatjes ingekomen. Ik wil max 4 euro per topje uitgeven.
Vraag je je wel eens af of dat wel haalbaar is en, zo ja, hoe dat dan haalbaar wordt gemaakt? Wie bepaalt de prijs voor zo'n goedkoop topje?
zondag 30 juli 2017 om 11:36
"Dure kleding wordt net zo goed gemaakt in risicogebieden zoals Bangladesh en Indonesië. En dure merken zijn net zo goed betrokken bij de meest ernstige misstanden."
Bron: http://ddk.pr.co/60321-dure-modemerken-niet-duurzaam
Als ik de mogelijkheden financieel had, had ik met alle liefde 20 euro aan een topje uit gegeven van een merk die zijn werknemers in goede omstandigheden laten werken. Maar de Nederlandse overheid maakt dit onmogelijk voor ons jongeren.
zondag 30 juli 2017 om 11:44
Nou ja, als in dat de salarissen laag liggen en de mogelijkheden beperkt zijn. Voor een laag loon werken, maar ze vragen we 5 jaar ervaring. Zoiets is onmogelijk voor iemand die net afgestudeerd is. Maar dat is weer een hele andere discussieKeaAlpine schreef: ↑30-07-2017 11:40Ik zeg toch niet dat dure merken fair trade / duurzaam zijn? Want dat zijn ze meestal niet inderdaad.
Jammer dat je niet de mogelijkheid hebt om voor fair trade / duurzaam te kiezen. Ik denk niet dat dat de schuld van de overheid is. Hopelijk kan het in de toekomst wel!
Ik hoop dat het in de toekomst ook zeker mogelijk is en zal mij tegen die tijd verdiepen in merken die fijn zijn voor ons allemaal. mocht je merken hebben die je kan aanraden, tips zijn altijd welkom.
zondag 30 juli 2017 om 11:54
Saint Basics
Two Thirds
Geitenwollenshirts.nl (Goat organic apparel)
Armed Angels
People Tree
Waschbär
Studio Jux
Recolution
De ene is duurder dan de andere.
Als je toch bij een H&M of C&A koopt kan je wel voor biologisch katoen kiezen, marginaal beter en geeft een goed signaal aan het bedrijf. Mijn ervaring met beide basics is echter helaas dat ze 'scheef' uit de was komen, niet alles, maar je moet het uitproberen.
Two Thirds
Geitenwollenshirts.nl (Goat organic apparel)
Armed Angels
People Tree
Waschbär
Studio Jux
Recolution
De ene is duurder dan de andere.
Als je toch bij een H&M of C&A koopt kan je wel voor biologisch katoen kiezen, marginaal beter en geeft een goed signaal aan het bedrijf. Mijn ervaring met beide basics is echter helaas dat ze 'scheef' uit de was komen, niet alles, maar je moet het uitproberen.