Droog/beschadigd haar
vrijdag 4 november 2016 om 01:18
Helleu! /
Ik heb de laatste maanden last van erg droog haar. Ik weet eigenlijk niet of het droog is of dat het kapot haar is. Ik ben op vakantie geweest naar de zon en met douchen elke dag zat erg veel chloor in het water. Maar het is vooral de laatste weken erger geworden. Misschien met de verwarming aan erbij? Ook ben ik niet 100% gezond en slik veel medicijnen daar kan het natuurlijk ook aan liggen.
Met douchen voelt het al droog, het voelt als touw/stro. Uitkammen elke dag is word je niet vrolijk van, het klit enorm. Ik doe er zo'n kwatier/20 min over. Pluk bij pluk van onder naar boven. Ik heb al verschillende shampoo geprobeerd. Zwartzkopf/Andreleon Care and Repair en nu Kruidvat eigen merk met olie erin. Die van de Kruidvat bevalt me tot nu toe het beste.
Ik ga binnenkort maar weer naar de kapper en laat er maar weer een stukje vanaf knippen. Hopelijk groeit het gezonder uit.
Mijn vraag aan jullie is: Wat kan ik nog meer met mijn haar doen zodat het gezonder/normaler word? Welke shampoo/conditioner kan ik het beste pakken?
<3
Ik heb de laatste maanden last van erg droog haar. Ik weet eigenlijk niet of het droog is of dat het kapot haar is. Ik ben op vakantie geweest naar de zon en met douchen elke dag zat erg veel chloor in het water. Maar het is vooral de laatste weken erger geworden. Misschien met de verwarming aan erbij? Ook ben ik niet 100% gezond en slik veel medicijnen daar kan het natuurlijk ook aan liggen.
Met douchen voelt het al droog, het voelt als touw/stro. Uitkammen elke dag is word je niet vrolijk van, het klit enorm. Ik doe er zo'n kwatier/20 min over. Pluk bij pluk van onder naar boven. Ik heb al verschillende shampoo geprobeerd. Zwartzkopf/Andreleon Care and Repair en nu Kruidvat eigen merk met olie erin. Die van de Kruidvat bevalt me tot nu toe het beste.
Ik ga binnenkort maar weer naar de kapper en laat er maar weer een stukje vanaf knippen. Hopelijk groeit het gezonder uit.
Mijn vraag aan jullie is: Wat kan ik nog meer met mijn haar doen zodat het gezonder/normaler word? Welke shampoo/conditioner kan ik het beste pakken?
<3
vrijdag 4 november 2016 om 01:26
Een stukje eraf zal denk ik al behoorlijk helpen. Ik gebruik graag Inecto coconut shampoo en conditioner en familielid met hele nare klitten in haar nek vond het ook goed werken. Dr. Organic Royal Honey heb ik ook gebruikt maar was voor mijn haar te zwaar, alleen in de wintermaanden kan ik het wel gebruiken.
vrijdag 4 november 2016 om 01:41
Als eerste zou ik de dode/beschadigde punten eraf laten knippen. Dat scheelt dan al een berg.
Ik ben zelf helemaal fan van Aussie. Eerst gebruikte ik altijd de Repair Miracle toen mijn haar écht heel droog en beschadigd was. Nu gebruik ik de Miracle Moist en 1 keer in de week de 3 minute miracle reconstructor, dat is een haarmasker. Ik heb sinds ik de producten van Aussie gebruik geen droog haar meer. En ik heb echt wel zo'n beetje alles geprobeerd.
Ik ben zelf helemaal fan van Aussie. Eerst gebruikte ik altijd de Repair Miracle toen mijn haar écht heel droog en beschadigd was. Nu gebruik ik de Miracle Moist en 1 keer in de week de 3 minute miracle reconstructor, dat is een haarmasker. Ik heb sinds ik de producten van Aussie gebruik geen droog haar meer. En ik heb echt wel zo'n beetje alles geprobeerd.
vrijdag 4 november 2016 om 06:58
Niet te vaak wassen. Twee keer per week is zat. En koop een goede salon shampoo en conditioner (Redken ofzo). En een beetje kokos olie in je handen warmmaken en door je haar wrijven op handdoekdroog haar . Niet te dicht bij je hoofdhuid, want dan is het meteen vet, maar in het onderste (droogste) gedeelte wordt dit wel door je haar opgenomen.
vrijdag 4 november 2016 om 07:43
Kapot haar is helaas gewoon kapot en niet te repareren met een shampoo. Ik heb het ook ooit aan de hand gehad en het dus kort laten knippen. Daarna een voedende shampoo gekocht (eerst Dr. Organic, maar kreeg ik helaas slecht uitgewassen, dus nu Himalaya) en een sprayflacon Argan Olie voor het haar van de Tuinen. Mijn haar heeft nooit zo mooi uitgezien als met de olie. Echt een aanrader.
Veel succes!
Veel succes!
vrijdag 4 november 2016 om 08:37
Ik heb een hele goede antiklit spray van revlon, miracle 10 (of iets in die trant). Sprayen op nat haar, goed verdelen en een minuutje in laten rekken. Daarna kom ik er zo doorheen met de tangle teezer. En geloof me, ik heb haar wat zich anders echt niet laat kammen (beschadigd, droog en krullend).
Verder idd even naar de kapper, om te zorgen dat het niet verder kapot wat.
Verder idd even naar de kapper, om te zorgen dat het niet verder kapot wat.
vrijdag 4 november 2016 om 10:28
quote:ZombieQueen schreef op 04 november 2016 @ 01:41:
Als eerste zou ik de dode/beschadigde punten eraf laten knippen. Dat scheelt dan al een berg.
Aussie is inderdaad helemaal geweldig, ik koop 'm gewoon bij AH.
Verder vind ik de prinsessenspray van Kruidvat ook wel fijn, hij meurt enorm naar aardbeiensnoep maar die geur is er na een minuut of tien wel uit.
Aussie is inderdaad helemaal geweldig, ik koop 'm gewoon bij AH.
Verder vind ik de prinsessenspray van Kruidvat ook wel fijn, hij meurt enorm naar aardbeiensnoep maar die geur is er na een minuut of tien wel uit.
vrijdag 4 november 2016 om 12:28
Zeker niet iedere dag je haar wassen. Daar droogt het alleen maar meer van uit.
Smeer je haar helemaal in met een haarmasker/conditioner en laat dit een minimaal een uur intrekken. Daarna je haar wassen en het is super zacht en makkelijk doorkambaar. Dit effect is tijdelijk, want na de volgende keer wassen is het al weer wat droger, maar door dit af en toe te doen, ziet je haar er veel beter uit. (Je hoeft geen speciale conditioner te gebruiken, een grote fles van 2 euro van de Action werkt ook prima.)
Smeer je haar helemaal in met een haarmasker/conditioner en laat dit een minimaal een uur intrekken. Daarna je haar wassen en het is super zacht en makkelijk doorkambaar. Dit effect is tijdelijk, want na de volgende keer wassen is het al weer wat droger, maar door dit af en toe te doen, ziet je haar er veel beter uit. (Je hoeft geen speciale conditioner te gebruiken, een grote fles van 2 euro van de Action werkt ook prima.)
vrijdag 4 november 2016 om 22:00
vrijdag 4 november 2016 om 22:06
quote:Bitterbleu schreef op 04 november 2016 @ 22:00:
Ik krijg een paar maanden een gouden tip toen mijn haar ook erg droog was. Inderdaad een stukje eraf knippen scheelt al een stuk. Maar ook, voor het wassen een paar druppels Argonolie in je haar kneden. Dat beschermt je haar tegen wassen en het wordt er heerlijk zacht en glanzend van.Klinkt goed!
Waar heb je de olie gekocht?
Ik krijg een paar maanden een gouden tip toen mijn haar ook erg droog was. Inderdaad een stukje eraf knippen scheelt al een stuk. Maar ook, voor het wassen een paar druppels Argonolie in je haar kneden. Dat beschermt je haar tegen wassen en het wordt er heerlijk zacht en glanzend van.Klinkt goed!
zaterdag 5 november 2016 om 12:46
maandag 7 november 2016 om 11:00
maandag 7 november 2016 om 11:09
quote:jilzz schreef op 07 november 2016 @ 11:00:
[...]
Kan alleen bij de kapper behandeld worden.
Is in 3 fases.
Fase 3 is de nabehandeling en kun je dan ook meekrijgen naar huis.
Ik vind het super, heb het nu 3x laten doen.
Inderdaad, Olaplex! Wit goud in een potje, en dat voor 30 euro De nabehandeling dan. Werkt wel het beste i.c.m. de kappersbehandeling, maar moet zeggen dat alleen de fase 3 ook wonderen verricht hoor!
http://livelifegorgeous.nl/2016/01/olaplex-3/
[...]
Kan alleen bij de kapper behandeld worden.
Is in 3 fases.
Fase 3 is de nabehandeling en kun je dan ook meekrijgen naar huis.
Ik vind het super, heb het nu 3x laten doen.
Inderdaad, Olaplex! Wit goud in een potje, en dat voor 30 euro De nabehandeling dan. Werkt wel het beste i.c.m. de kappersbehandeling, maar moet zeggen dat alleen de fase 3 ook wonderen verricht hoor!
http://livelifegorgeous.nl/2016/01/olaplex-3/
donderdag 10 november 2016 om 12:17
Ik zweer sinds enkele weken bij pure jojoba-olie! Ik laat mijn haar groeien en wil het (tegen de kappersadviezen in) zo min mogelijk knippen. 't Is nu al 4 maanden niet geknipt en heb verschillende mensen (waarvan ik een eerlijke reactie kan verwachten) gevraagd of ze vinden dat het geknipt moet worden en ze vinden het er prima uitzien. Ik heb de neiging tot droog haar, wel een flinke bos, maar het voelt nu ook gewoon goed gevoed. Persoonlijk ben ik van mening dat welke shampoo je gebruikt weinig uitmaakt maar dat het vooral om de voeding gaat (dus masker/olie) en zo min mogelijk wassen/verven/styling tools gebruiken. De tip die hier werd gegeven van slapen op een zijden kussensloop is ook een goede!
Who wants to clear the fog and all the smog in your mirrors
When you could just fall back and wait?
~Doechii~
donderdag 10 november 2016 om 12:20
quote:_Glittertje_ schreef op 04 november 2016 @ 22:06:
[...]
Klinkt goed!
Waar heb je de olie gekocht?Diverse natuurlijke oliën kun je o.a. bij De Tuinen kopen. Zit in bijna elke middelgrote plaats wel (in NL dan).
[...]
Klinkt goed!
Who wants to clear the fog and all the smog in your mirrors
When you could just fall back and wait?
~Doechii~