Mode & Beauty alle pijlers

Ervaringen kledingmerk Sézane

25-03-2023 08:51 71 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Goedemorgen,

Tijdens een tripje naar Parijs heb ik het Franse kledingmerk Sézane ontdekt. Helemaal mijn ‘ding’! Vooral de basics, zoals de truien, vesten, shirt etc vind ik prachtig. Alleen: het is alleen verkrijgbaar via de site van het merk of in de winkels. In Parijs heb ik niets gekocht of gepast. Stom, want ik heb nu geen idee welke maten ik aan moet houden bij dit merk. Ik weet dat Franse maten klein vallen, maar ook dat het bij dit merk nogal varieert per item.

Iemand hier ervaring met dit merk? Welke items zijn goed, hoe is de kwaliteit, wat zijn aanraders et cetera.

Alvast bedankt!
Vandaag om 9.30 komt de lente collectie online, die had ik zonder dit topic niet gezien. Leuk! ;-D
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat doen ze wel slim, want volgens mij komen ze regelmatig met een nieuwe collectie die ze groots aankondigen. In de Facebookgroep (ja, ik ben lid geworden :biggrin: ) gaat het al dagen over niets anders. Zelfs mensen die de wekker zetten om niets te missen. Zó bijzonder vind ik het dan ook weer niet.
Dat doen alle merken toch? Het gaat er niet om dat het bijzonder moet zijn. Het gaat er om dat mensen weer naar je website komen en weten dat er weer wat nieuws is.

De tijd dat er 2x per jaar een nieuwe collectie was, ligt al ver achter ons.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb best veel van Sezane en vind het een heerlijk merk. De kwaliteit is prima, de kleding valt op maat en ik heb nog nooit een miskoop gedaan.

Mijn favoriet zijn toch wel de vesten. Vooral de Gaspard vind ik heel fijn en ik heb dit model in tig kleuren. Dit is echt mijn go-to als ik niet weet wat ik aan moet trekken.
Een poffertje is geen oliebol.
Alle reacties Link kopieren Quote
De Gaspard staat ook bovenaan m’n favorietenlijste, dus goed om te lezen dat-ie je zo goed bevalt, Pofpoffertje. Is het niet heel jeukerig?
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee hoor, de Gaspard jeukt helemaal niet! Ik weet zeker dat je er blij mee gaat zijn. :)
Een poffertje is geen oliebol.
Ik heb de Gaspard in twee kleuren en jeukt idd helemaal niet!
Ik vind deze trouwens eerder groot dan klein vallen (de crème kleur en de bruine) dus zou niet snel voor een maat groter kiezen bij dit vest.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ennn een Gaspard (bruin) is onderweg. In mijn normale maat. Ben héél benieuwd. Dragen jullie het ook ín je broek (French tuck, zo leerde ik)?
Ik heb een tijd erg veel ge-French-tucked, maar ik ben er weer een beetje vanaf gestapt. Niet om een speciale reden. Soms heb je zin in verandering.
nitflex schreef:
25-03-2023 11:49
Zit er niet meer. Was een pop-up in de Utrechtsestraat, maar is alweer opgedoekt.

Was trouwens best een grote pop-up, met twee verdiepingen.
Hoe kom je aan deze info? De winkel is nog steeds open. Staat op hun site en ik liep er gisteren nog langs.
Ik ben er meerdere malen geweest en ging er pas weer heen en alles was dichtgeplakt. Oh, misschien waren ze dan iets opnieuw aan het inrichten ofzo.
Alle reacties Link kopieren Quote
Leesbril, ik French tuck me helemaal suf met de Gaspard. Anders vind ik het een vormeloos ding, maar gefrenchtuckt in mijn jeans vind ik hem enig!

Ik heb nog een merk voor je dat je misschien leuk vindt: Rouje. Het is ook Frans en lijkt op Sezane, maar de modellen van de vestjes zijn net wat anders.

Mijn kledingkast puilt uit, maar ik merk dat ik zowel items van Sezane als Rouje regelmatig pak. Blijkbaar hou ik van Franse kleding. :heart:
Een poffertje is geen oliebol.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben ook dol op die nonchalante Franse stijl. Helaas ben ik niet gezegend met zo’n prachtig rank, petiterig figuur als veel Françaises. Als ik oversized ga dragen wordt ik een enorme blob, ziet er allesbehalve elegant uit.

Ben dan ook benieuwd hoe het eruitziet met zo’n tuck. Krijg je dan niet een hele bult stof boven je broekrand?
Leesbrilletje schreef:
28-03-2023 18:54
Ik ben ook dol op die nonchalante Franse stijl. Helaas ben ik niet gezegend met zo’n prachtig rank, petiterig figuur als veel Françaises. Als ik oversized ga dragen wordt ik een enorme blob, ziet er allesbehalve elegant uit.

Ben dan ook benieuwd hoe het eruitziet met zo’n tuck. Krijg je dan niet een hele bult stof boven je broekrand?
Over het algemeen flatteert de French tuck juist.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pofpoffertje schreef:
26-03-2023 10:50
Ik heb best veel van Sezane en vind het een heerlijk merk. De kwaliteit is prima, de kleding valt op maat en ik heb nog nooit een miskoop gedaan.

Mijn favoriet zijn toch wel de vesten. Vooral de Gaspard vind ik heel fijn en ik heb dit model in tig kleuren. Dit is echt mijn go-to als ik niet weet wat ik aan moet trekken.
Oeh nu word ik ook heel hebberig. Was precies op zoek naar zoiets en leuk dat deze in veel kleuren verkrijgbaar is!
Hoe gaat dat met wassen, blijft het goed in vorm? En ik ben niet zo van de serieuze handwas... gooi delicate dingen alsnog in de machine op 'handwas'programma :cencored: .... iemand daar ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren Quote
Pofpoffertje schreef:
26-03-2023 10:50
Ik heb best veel van Sezane en vind het een heerlijk merk. De kwaliteit is prima, de kleding valt op maat en ik heb nog nooit een miskoop gedaan.

Mijn favoriet zijn toch wel de vesten. Vooral de Gaspard vind ik heel fijn en ik heb dit model in tig kleuren. Dit is echt mijn go-to als ik niet weet wat ik aan moet trekken.
Oeh nu word ik ook heel hebberig. Was precies op zoek naar zoiets en leuk dat deze in veel kleuren verkrijgbaar is!
Hoe gaat dat met wassen, blijft het goed in vorm? En ik ben niet zo van de serieuze handwas... gooi delicate dingen alsnog in de machine op 'handwas'programma :cencored: .... iemand daar ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren Quote
Het vestje is binnen en ik ben er heel blij mee. Heel zacht en jeukt niet. Denk dat ik hem veel ga dragen, want past zowat overal bij. Denk erover om ook het model met V-hals te bestellen (Barry, zo uit mijn hoofd).
Wat leuk zeg! Je had ook de bruine (Camel) toch? Toevallig heb ik hem aan vandaag :)

De lichtblauwe kleur vind ik ook zo mooi.

De v hals ziet er ook gaaf uit inderdaad!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, ik heb de camel besteld, Springveer. Erg mooi in het echt.

En een tip als je erover denkt nog iets te bestellen via de site: vandaag geven ze kortingscodes. Kun je tot en met morgen gebruiken.
Alle reacties Link kopieren Quote
De Barry kende ik nog niet. maar ik heb er net twee besteld in de kleuren zwart en ecru!

Nootboek, ik was vestjes zelden tot nooit, maar hang ze buiten. Ik heb geen idee of ze mooi blijven in de was.

Is de lichtblauwe van dat mierzoete babyblauw? Daar hou ik niet zo van en heb liever een iets vergrijsde tint. Ik heb wel een trui van Sezane in het blauw, maar die is niet lichtblauw. Blauw staat me goed, maar ik hou niet van babykleurtjes zeg maar.
Een poffertje is geen oliebol.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe lang zijn die mouwen? Is het precies goed bij jullie, of echt wat langer?
Ik ben heel lang, en meestal zijn de mouwen te kort. Maar het vestje ziet er zo heerlijk uit. De gaspard bedoel ik.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij mij zijn de mouwen precies lang genoeg. Ik ben 1.75 en heb een maat M. Was ook bang dat ze bij mij te kort zouden zijn, maar nee.

Ik ga morgen toch richting Amsterdam. Ik zie zoveel moois op de site, maar vind die maten lastig in te schatten. En geen zin om dingen te bestellen, passen, terugsturen enz. Ben heel benieuwd, hopelijk hebben ze daar net de items die ik op het oog heb.
Ik ben 1,81 en heb ook de M. Zit bij mij echt prima.
Alle reacties Link kopieren Quote
Springveer schreef:
01-04-2023 14:04
Ik ben 1,81 en heb ook de M. Zit bij mij echt prima.
O, ik ben 1,82. Dus dat is wel fijn om te weten!
Leesbrilletje schreef:
01-04-2023 10:00
Ja, ik heb de camel besteld, Springveer. Erg mooi in het echt.

En een tip als je erover denkt nog iets te bestellen via de site: vandaag geven ze kortingscodes. Kun je tot en met morgen gebruiken.
Dank je! Ik heb en bestelling gedaan. De lichtblauwe gaspard, een rok en oorbellen. Ben benieuwd :D

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven