Mode & Beauty alle pijlers

Ervaringen kledingmerk Sézane

25-03-2023 08:51 71 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Goedemorgen,

Tijdens een tripje naar Parijs heb ik het Franse kledingmerk Sézane ontdekt. Helemaal mijn ‘ding’! Vooral de basics, zoals de truien, vesten, shirt etc vind ik prachtig. Alleen: het is alleen verkrijgbaar via de site van het merk of in de winkels. In Parijs heb ik niets gekocht of gepast. Stom, want ik heb nu geen idee welke maten ik aan moet houden bij dit merk. Ik weet dat Franse maten klein vallen, maar ook dat het bij dit merk nogal varieert per item.

Iemand hier ervaring met dit merk? Welke items zijn goed, hoe is de kwaliteit, wat zijn aanraders et cetera.

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren Quote
Oeh, leuk! Welke rok heb je gekocht?
Alle reacties Link kopieren Quote
Oeh ik ben geinfluend door jullie (Al had ik ze al eerder langs zien komen) maarr welke kortingscodes hebben jullie vergaard? Heb er eentje van 15€ korting maar online lijken er betere te zijn (maar die werken niet). Misschien nog wachten tot een betere komt of is dit het?

Wil het vestje in twee kleuren (beige en bruin) :P
Alle reacties Link kopieren Quote
En ze vallen op maat, in ieder geval niet klein? Twijfel tussen XS en S, ben zelf redelijk klein (165) en petit bouw. Maar beetje nonchalance hoort er wel bij natuurlijk (niet helemaal super strak). Heb van by bar en alchemist altijd XS ook. Gewoon XS doen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Perzik, volgens mij zijn die codes €15 waard. Dus dat is het.
Qua maat zou ik zeker niet voor groter gaan, dus gewoon xs aanhouden. Ze vallen zeker niet klein. Iig die Gaspard niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
nitflex schreef:
25-03-2023 11:49
Zit er niet meer. Was een pop-up in de Utrechtsestraat, maar is alweer opgedoekt.

Was trouwens best een grote pop-up, met twee verdiepingen.
De winkel op de Utrechtsestraat is nog gewoon open. De winkel gaat in juni pas dicht, dus je hebt nog even om je slag te slaan :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Thnx!! Fijn, heb zo’n hekel aan retourneren :P . En top dan weet ik dat ik niet mezelf door de neus heb geboord ;)
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een leuk topic! Ik gluur ook al een tijdje naar Sezane, maar nog niets besteld. Goed om te horen dat vestje Gaspard lekker zacht is!

Iemand ervaring met spijkerjas Will? Lijkt me zo’n mooie schnit met die hoge zakken.
LaLuz schreef:
01-04-2023 18:32
De winkel op de Utrechtsestraat is nog gewoon open. De winkel gaat in juni pas dicht, dus je hebt nog even om je slag te slaan :)
Ja, ik stond dus laatst voor een dichte deur, te snel conclusies getrokken denk ik. Ik woon wel in Amsterdam, maar fiets niet dagelijks door de Utrechtsestraat.
Alle reacties Link kopieren Quote
Iemand ervaring met spijkerjas Will? Lijkt me zo’n mooie schnit met die hoge zakken.


Ik kan morgen wel eens kijken of die jas in de winkel hangt, en dan even passen uiteraard 🙂
Alle reacties Link kopieren Quote
Nu ben in geinfluenced :mrgreen: en wil ik zo’n vest. Op Vinted staan ze ook tussen de €60-€75 zag ik.
Leesbrilletje schreef:
01-04-2023 16:57
Oeh, leuk! Welke rok heb je gekocht?
De Dino, de gekleurde :)

https://www.sezane.com/nl/product/rok-d ... en#size-34
Ik ben ook benieuwd naar de Will!
LaLuz schreef:
01-04-2023 18:32
De winkel op de Utrechtsestraat is nog gewoon open. De winkel gaat in juni pas dicht, dus je hebt nog even om je slag te slaan :)
Jammer dat ze dicht gaan. Ik krijg de indruk dat het wel lekker loopt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Springveer schreef:
02-04-2023 09:56
De Dino, de gekleurde :)

https://www.sezane.com/nl/product/rok-d ... en#size-34
Héél mooi!
Alle reacties Link kopieren Quote
Mirabel schreef:
02-04-2023 09:01
Nu ben in geinfluenced :mrgreen: en wil ik zo’n vest. Op Vinted staan ze ook tussen de €60-€75 zag ik.
Dat zag ik ook, maar je weet niet of zo’n vestje is gekrompen oid. Het is best delicaat (heb hem zelf nog niet gewassen). Ik kies er dan liever voor om het nieuw te kopen (en een stuk duurder uit te zijn, dat wel).

Heb gisteren via Vinted wel Sézane loafers gekocht. Zijn zo goed als nieuw. Voor 50 euro. Nieuw zijn ze 160 euro, dus hoop dat het geen ‘too good to be true’ is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heel eerlijk gezegd viel het me vandaag een beetje tegen, in de Sézane winkel. Ik heb wat items geprobeerd, maar vond het mwah. Niet heel bijzonder voor dat geld. De Will is een leuke tussenjasje/ dikke blouse die je op wel meer plekken ziet hangen. Maar ben wel fan van de vestjes, dus er is wel een Gaspard mee naar buiten gegaan 😁
Alle reacties Link kopieren Quote
Leesbrilletje schreef:
02-04-2023 11:02
Dat zag ik ook, maar je weet niet of zo’n vestje is gekrompen oid. Het is best delicaat (heb hem zelf nog niet gewassen). Ik kies er dan liever voor om het nieuw te kopen (en een stuk duurder uit te zijn, dat wel).

Heb gisteren via Vinted wel Sézane loafers gekocht. Zijn zo goed als nieuw. Voor 50 euro. Nieuw zijn ze 160 euro, dus hoop dat het geen ‘too good to be true’ is.
Ja eens! Nu voor 85€ dan nieuw, dan ben je gek als je ze tweedehands voor 75€ koopt toch? Hopelijk zijn je schoenen een succes!

Ik heb ook een Gaspard vestje besteld, benieuwd! In de beige kleur :) jammer dat de rest tegen viel. Mijn mooiste bloesjes zijn van by-bar momenteel, maar misschien is dat je stijl niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Leesbrilletje schreef:
02-04-2023 19:03
Heel eerlijk gezegd viel het me vandaag een beetje tegen, in de Sézane winkel. Ik heb wat items geprobeerd, maar vond het mwah. Niet heel bijzonder voor dat geld. De Will is een leuke tussenjasje/ dikke blouse die je op wel meer plekken ziet hangen. Maar ben wel fan van de vestjes, dus er is wel een Gaspard mee naar buiten gegaan 😁
Dank voor de review en de moeite Leesbrilletje!
Alle reacties Link kopieren Quote
Graag gedaan hoor, moest er toch zijn. Maar het is mijn persoonlijke mening hè? Er zijn ook héél veel vrouwen die er lyrisch over zijn.
Nou, ik heb alleen de oorbellen gehouden. De rok viel veel kleiner en vooral korter dan ik gewend ben van sezane. Een beetje truttig.
En de lichtblauwe gaspard is van kleur anders dan op de site. Jammer, maar de oorbellen zijn prachtig :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ah jammer, Springveer. Ik vind de rokjes sowieso heel kort, voor zover ik kan zien op de site. Maar daar krijg je niet echt een duidelijk beeld, aangezien de modellen vaak in de meest onhandige houdingen zitten/staan. Welke oorbellen heb je gekocht?

Mijn schoenen zijn vandaag binnengekomen en echt prachtig. Nog als nieuw en ze passen perfect :cheer2:

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven