Mode & Beauty alle pijlers

ervaringen met geteinte dagcreme

27-11-2012 16:23 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, wellicht hebben jullie antwoord op een paar vragen.

Gisteren bij de de apotheek een tester van Vichy dag crème Claire gekregen. Deze is iets gekleurd. Staat prima. ( Ik heb een hele lichte huid, subtiliteit gewenst...) En ik wil hem best dagelijks gaan gebruiken. Maar ik heb een paar vragen:

1.Hoe houdt deze op lange termijn ?

2.Moet ik de crème s'avonds verwijderen zoals een foundation ?

3.Ook vroeg ik me af of deze crème de huid wel genoeg voedt. Je kunt namelijk niet te dik smeren, want dan lijk je net Rachel Hazes !
Je huid moet je altijd schoonmaken, ook als je geen foundation of getinte dagcreme gebruikt.

Rachel Hazes is een fervent roker en ligt onder een zonnehemel. Geen strijkbout die dat ooit nog glad kan trekken.
Ik heb de lichtste van oil of olaz. Daar zit een vleugje max factor foundation in. Altijd eraf halen savonds!
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
ik draag meestal mascara, dat haal ik eraf s'avonds, en dan neem ik ook mijn gezicht met getinte dagcreme mee. Ik heb trouwens louis widmer de lichte variant... veel cremes zijn veel te geel voor mij.
Bedoel je Lumineuse? Heb ik jaren gebruikt voordat ik minerale make up ondekte. Is goed voor je huid, want er zitten fruitzuren in en vitamine A en zonnefilters. Je hebt tweee soorten, voor de droge en voor de gemengde huid. Erg fijne creme.
Voor een goede voeding hoef je in principe niet dik te smeren.

Ik vind het ideaal in de winter. Het maakt net iets minder bleek.
Hartelijk dank voor jullie reacties !
quote:Emma95 schreef op 27 november 2012 @ 17:28:

Bedoel je Lumineuse? Heb ik jaren gebruikt voordat ik minerale make up ondekte. Is goed voor je huid, want er zitten fruitzuren in en vitamine A en zonnefilters. Je hebt tweee soorten, voor de droge en voor de gemengde huid. Erg fijne creme.Waarom is minerale make-up dan fijner?
Je voelt het niet zitten en je ziet niet dat het make-up is. Blijft de hele dag mooi. Er zit spf15 in. Het maakt je huid mooier en het is natuurlijk, met maar 4 ingredienten.
O, dat klinkt goed zeg. Dus je ziet het niet zitten? En camoufleert het ook een beetje?
Ja, je moet maar even het topic minerale make up zoeken.
Minerale make up, dat lijkt me ook wel wat...
Ik gebruik etos dagcreme&foundation samen.

Een grote klodder dagcreme mengen met een erwtje foundation, smeert heel makkelijk uit,en ziet er heel natuurlijk uit.

Ik reinig wel elke avonfd mijn gezicht met milk&tonic,en verbaas me er altijd over hoeveel makeúp er toch nog af komt,terwijl je het echt niet ziet zitten.

Ik heb een zeer lichte huid,en etos nr 2 dekt net genoeg.
Ik lees even mee want wat ik ook probeer, je ziet altijd een gele rand bij de kaaklijn. Draag om die reden meestal alleen oogmake-up en evt wat poeder.
Moonlight, dan heb je de verkeerde kleur. Je moet de kleur van je huid kiezen en dan evt. met een bronzer je gezicht iets meer kleur geven. Ziet er veel mooier uit.
quote:Emma95 schreef op 28 november 2012 @ 11:21:

Moonlight, dan heb je de verkeerde kleur. Je moet de kleur van je huid kiezen en dan evt. met een bronzer je gezicht iets meer kleur geven. Ziet er veel mooier uit.Weet ik. Maar bij de meeste merken, als ik de lichtste kleur kies, is ie nog te donker uiteindelijk. Je ziet het zo moeilijk in de winkel. Bij dat kunstlicht denk je vaak: het is wel ok.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven