Mode & Beauty alle pijlers

FRIDAY mascara

06-05-2021 22:04 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

De laatste tijd valt het mij op dat mijn huidige mascara gedurende de dag klontert en het volume als sneeuw voor de zon verdwijnt. Dat is natuurlijk niet helemaal de bedoeling (of helemaal niet, beter gezegd).

Nu lees ik online veel over FRIDAY mascara’s, een soort herhaalabonnement met verschillende formules en borstels. Ik heb er twee op het oog, maar wil graag nog even een laatste bevestiging.

Heeft iemand zelf ervaring met deze mascara(‘s)? En zo ja, welke combinatie gebruik(te) je?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het geprobeerd. 2 soorten en 3 borsteltjes maar uiteindelijk vond ik het niks. Vind de mascara van Essence prettiger. En die is nog goedkoper ook.
ach.. ik doe ook maar wat..
Alle reacties Link kopieren
Krulliebollie73 schreef:
06-05-2021 22:07
Ik heb het geprobeerd. 2 soorten en 3 borsteltjes maar uiteindelijk vond ik het niks. Vind de mascara van Essence prettiger. En die is nog goedkoper ook.
Wat maakte dat je het niets vond?

Ik gebruikte jarenlang de mascara met de roze huls van Essence, en sinds een tijdje die groene Lash Princess-mascara van de hype. Die laatste zet al gauw dik aan en brokkelt dan af (al ben ik wel een enthousiaste smeerder..😬)
meauve01 wijzigde dit bericht op 07-05-2021 06:52
1.89% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ja, hier. Opvallend is de goede klantenservice. Een fijn bedrijf. Ik heb twee soorten geprobeerd, met twee verschillende borsteltjes. De eerste mascara was voor lengte en volume. Ik weet niet meer precies hoe de mascara's of de borstels heetten. Maar goed, die eerste was liefde op het eerste gezicht. Geweldig, ik was er erg van onder de indruk. Maar helaas, al na een week of vier begon de textuur te veranderen, werd hij droger en met de dag minder prettig in gebruik. Heel spijtig, en ik sluit niet uit dat dit een eenmalige pech was, misschien probeer ik het ooit weer opnieuw.
De tweede mascara was een curling, geloof ik, voor meer krul. Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die deze heel prettig zouden vinden, maar voor mij was deze te subtiel. Als je van een wat natuurlijker look houdt, is deze prima. Maar niet voor mij, en toen ben ik er mee gestopt.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
06-05-2021 22:20
Ja, hier. Opvallend is de goede klantenservice. Een fijn bedrijf. Ik heb twee soorten geprobeerd, met twee verschillende borsteltjes. De eerste mascara was voor lengte en volume. Ik weet niet meer precies hoe de mascara's of de borstels heetten. Maar goed, die eerste was liefde op het eerste gezicht. Geweldig, ik was er erg van onder de indruk. Maar helaas, al na een week of vier begon de textuur te veranderen, werd hij droger en met de dag minder prettig in gebruik. Heel spijtig, en ik sluit niet uit dat dit een eenmalige pech was, misschien probeer ik het ooit weer opnieuw.
De tweede mascara was een curling, geloof ik, voor meer krul. Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die deze heel prettig zouden vinden, maar voor mij was deze te subtiel. Als je van een wat natuurlijker look houdt, is deze prima. Maar niet voor mij, en toen ben ik er mee gestopt.
Wel slim natuurlijk, al snel zo’n vrije droge mascara. Dat houdt de abonnementen goed en frequent in stand.
Alle reacties Link kopieren
Mwah, werkte voor mij averechts. Ik ben niet van plan om elke maand een nieuwe mascara te kopen, ook niet als hij niet vreselijk duur is en ook niet als ik een abonnement heb. Tientje ongeveer per mascara, dus dat is nog steeds €120,- per jaar aan mascara. No way!

Ik heb al veel mascara's geprobeerd in mijn leven, en maar een enkeling ging een maand of drie mee. De meeste toch zeker wel een maand of vier. Langer hoeft ook niet, vanwege bacteriën en zo, maar een maand is absurd.
Alle reacties Link kopieren
Meauve01 schreef:
06-05-2021 22:09
Wat maakte dat je het niets vond?

Ik gebruikte jarenlang de mascara met de roze huls van Essence, en sinds een tijdje die groene Babydoll-mascara van de hype. Die laatste zet al gauw dik aan en brokkelt dan af (al ben ik wel een enthousiaste smeerder..😬)
Het was, net als bij juf Joke, snel droog. Ik had verlengende mascara maar hij deed te weinig. Borsteltje was niet fijn, toen kreeg ik nieuwe opgestuurd omdat er iets mis was... volgens Friday. De service was idd netjes. De tweede mascara was erg klonterig. Ik vond het uiteindelijk niet fijn.. en dus gestopt ermee.
ach.. ik doe ook maar wat..
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet van wat voor een soort borsteltjes je houdt maar ik heb sinds een tijdje de Catrice Lashes To Kill, No Panda Eyes (hele mond vol ;-)) en ik vind die echt fantastisch goed! Blijft echt de hele dag zitten en heb dus geen last van panda ogen ondanks dat ik best vettige oogleden heb.
Het is een vrij dik borsteltje maar ik vind ‘m fijn smeren!
hendrikje106 wijzigde dit bericht op 07-05-2021 06:43
Reden: Toevoeging
9.57% gewijzigd
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren
Hendrikje106 schreef:
07-05-2021 06:42
Ik weet niet van wat voor een soort borsteltjes je houdt maar ik heb sinds een tijdje de Catrice Lashes To Kill, No Panda Eyes (hele mond vol ;-)) en ik vind die echt fantastisch goed! Blijft echt de hele dag zitten en heb dus geen last van panda ogen ondanks dat ik best vettige oogleden heb.
Het is een vrij dik borsteltje maar ik vind ‘m fijn smeren!
Ga ik eens naar kijken, thanks! 🐼 Ik las ook goede dingen over de Benefit Roller Lashes, of zoiets. De koraalroze. De reden dat ik bij FRIDAY uitkwam is influencer Michelle Bollen (@michellebollen op Instagram), ik vind haar wimpers echt prachtig en draag mijn eyeliner hetzelfde. 1+1=2 dacht ik.

Merken jullie verschil in volume en afbrokkelen met waterproof mascara? Dat gebruik ik eigenlijk nooit.
Alle reacties Link kopieren
Michelle Bollen, minuut 19:53, wimperextensions: www.youtube.com/watch?v=plmDJfLvo3g
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
07-05-2021 07:36
Michelle Bollen, minuut 19:53, wimperextensions: www.youtube.com/watch?v=plmDJfLvo3g
Niet meer ;)
Alle reacties Link kopieren
Meauve01 schreef:
07-05-2021 07:06
Ga ik eens naar kijken, thanks! 🐼 Ik las ook goede dingen over de Benefit Roller Lashes, of zoiets. De koraalroze. De reden dat ik bij FRIDAY uitkwam is influencer Michelle Bollen (@michellebollen op Instagram), ik vind haar wimpers echt prachtig en draag mijn eyeliner hetzelfde. 1+1=2 dacht ik.

Merken jullie verschil in volume en afbrokkelen met waterproof mascara? Dat gebruik ik eigenlijk nooit.
Ik volg haar ook en haar oogopslag is inderdaad prachtig, maar ik vraag me bij haar wel altijd af hoe het er ‘in het echt’ uitziet. Ik heb nog nooit iemand met natuurlijke wimpers gezien met zo veel mascara en dat het er ook nog mooi uitzag.
Alle reacties Link kopieren
Meauve01 schreef:
07-05-2021 07:39
Niet meer ;)
Dat weet je niet.

Tenzij je zelf Bollen bent en dit hele topic spam is.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Meauve01 schreef:
06-05-2021 22:35
Wel slim natuurlijk, al snel zo’n vrije droge mascara. Dat houdt de abonnementen goed en frequent in stand.
Ik heb tegenwoordig ook elke vier weken een nieuwe mascara nodig omdat de structuur verslechterd.
Vroeger deed ik er wel drie maanden mee. Heb inmiddels velen uitgeprobeerd, naar heb nog geen gevonden die langer mee gaat of waar ik tevreden over ben. Ik lees dus mee.
Alle reacties Link kopieren
Estee Lauder Sumptuous Extreme Mascara daar kan ik zo 6 maanden mee doen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ljubavi schreef:
07-05-2021 08:19
Ik volg haar ook en haar oogopslag is inderdaad prachtig, maar ik vraag me bij haar wel altijd af hoe het er ‘in het echt’ uitziet. Ik heb nog nooit iemand met natuurlijke wimpers gezien met zo veel mascara en dat het er ook nog mooi uitzag.
Dat is waar, ik zie in het echt vaak of dunne, lange wimpers (prachtig, maar niet zo opvallend) of de bekende spinnenpoten. Iets daar tussenin zou mooi zijn.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
07-05-2021 08:20
Dat weet je niet.

Tenzij je zelf Bollen bent en dit hele topic spam is.
Zij is daar heel eerlijk over, en dat geloof ik ook.
Alle reacties Link kopieren
OhDeer schreef:
07-05-2021 08:27
Ik heb tegenwoordig ook elke vier weken een nieuwe mascara nodig omdat de structuur verslechterd.
Vroeger deed ik er wel drie maanden mee. Heb inmiddels velen uitgeprobeerd, naar heb nog geen gevonden die langer mee gaat of waar ik tevreden over ben. Ik lees dus mee.
Ik weet ook niet wat dat tegenwoordig is. Het is bij mij jarenlang nooit een probleem geweest en ik kon eigenlijk alle mascara gewoon gebruiken tot het op was, soms zelfs wel een maand of vijf. Maar nu heb ik ook al een paar mascara's geprobeerd die echt opvallend sneller op waren. Of niet eens zozeer echt op, maar gewoon niet meer prettig te gebruiken, te droog geworden. Dat had ik met de Friday mascara echt heel snel. Maar twee andere favorieten, Benefit magnetic mascara en Anastasia Beverly Hills Lash brag, allebei erg fijne en mooie mascara's, waren ook na hooguit een maand of drie wel op hun einde. Beide had ik eigenlijk graag nog een maandje langer uit gehaald. Wel allebei prachtige mascara's.
En dan nog het tegenovergestelde, de Lash Paradise van L'Oréal, die wékenlang eigenlijk te nattig is naar mijn smaak en pas na een week of vier, vijf prettig in gebruik is. Ook niet ideaal....
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
07-05-2021 08:28
Estee Lauder Sumptuous Extreme Mascara daar kan ik zo 6 maanden mee doen.
Ja, ik ook, maar dat vind ik weer een ontzettend onhandige grote lompe borstel.
Elke maand 10 euro uitgeven aan mascara? Ik heb al maanden dezelfde. Lash paradise van l’oreal, vind ik heel fijn en goed werken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven