Mode & Beauty alle pijlers

Gevoerde jurk

24-07-2016 10:10 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen.

Ik heb op marktplaats een gevoerd jurkje gekocht. Na het wassen kwam ik er achter dat de voering een grote scheur heeft.

Aangezien ik gaatjes, scheuren, of vlekken gewoon niet prettig dragen vind, gooi ik het kledingstuk vaak weg als er niks meer aan te doen is. Maar dit jurkje is te leuk. De ' boven' jurk mankeerd niks.

Nu is mijn vraag, kan ik de voering weg knippen of verknallen ik dan de hele jurk?

Alvast bedankt.
Ik heb geen motto.
Probleem van voering is vaak dat dat allemaal touwtjes geeft als t scheurt of je t knipt.

Je kan het met een goede stof schaar dicht langs de naad proberen. Kans is wel dat het model dat wat veranderd.

Anders gewoon even voering onder t naaimachine leggen.

Of laat t doen door de plaatselijke Turkse naaiatelier. Kost een drol.
Ik zou hem als het mijn jurk was naar onze plaatselijke Turkse naaister brengen. Ik had een jurk met een voering die steeds omhoog kroop gevolg ik droeg de jurk niet meer. Weggebracht langere en zwaardere voering erin laten zetten (€7,50) en draag hem nu met veel plezier. Misschien is dat een optie?
Tuurlijk! Zeker als je het anders toch zou weggooien, gewoon doen. Ik heb bij een aantal jurkjes de voering eruit gehaald omdat ik het belachelijk warm krijg van die voeringstof. Wel even goed kijken hoe en waar het vast zit en voorzichtig loshalen met een tornmesje of heel voorzichtig knippen.
Je kan hem naar de kleermaker brengen, kost je een paar euro.
Ik breng zoiets altijd naar mijn moeder

Een kleermaker vragen de voering te herstellen, dan valt de jurk meestal mooier.
Ik zou de voering niet gaan wegknippen de kans dat je het model van de jurk ermee verknalt is best groot denk ik. Maar juist een scheur in de voering is waarschijnlijk goed te herstellen door een naaister of als het niet te groot is lukt het misschien wel er een stukje stof op te strijken (heb je speciale stof voor) maar dat gaat denk ik niet als het dun materiaal is dan dus gewoon (laten) naaien. De voering ziet toch niemand behalve jij dus om die reden een jurk weggooien vind ik nogal zonde.
Allemaal bedankt voor de reacties.

Zelf dacht ik ook aan de kleermaker. Maar daar ben ik dan weer een beetje een knieperd in

Omdat het een vrij grote scheur is, zal de reparatie misschien €7,00 kostten??. Dan zit ik al tegen een Sale prijs aan.

Ik zit natuurlijk niet voor niets op marktplaats

Ik ga de voering even goed bekijken. Als het goed te knippen is, denk ik dat ik dat ga doen. De jurk is namelijk ook een nogal rommelig model.

En zo niet, dan toch maar even meenemen naar de kleermaker en vragen wat het gaat kosten.

Bedankt
Ik heb geen motto.
Maar als je de voering eruit knipt en daarmee verpest je de hele jurk, dan heb je niks? Dan kan je hem toch beter laten maken, of denk ik nu heel raar?
Als die jurk je niet eens 7 euro waard is zou ik hem gewoon weggooien.
quote:Begentle schreef op 24 juli 2016 @ 11:46:

Allemaal bedankt voor de reacties.

Zelf dacht ik ook aan de kleermaker. Maar daar ben ik dan weer een beetje een knieperd in

Omdat het een vrij grote scheur is, zal de reparatie misschien €7,00 kostten??. Dan zit ik al tegen een Sale prijs aan.

Ik zit natuurlijk niet voor niets op marktplaats

Ik ga de voering even goed bekijken. Als het goed te knippen is, denk ik dat ik dat ga doen. De jurk is namelijk ook een nogal rommelig model.

En zo niet, dan toch maar even meenemen naar de kleermaker en vragen wat het gaat kosten.

Bedankt Met knippen ga je 'm verpesten. De voering zit er niet voor niets. En 7 euro te veel???? Als je zo'n kniepert bent leer dan naaien.
@ Belle,

Daar heb je wel gelijk in.

Het jurkje is inmiddels droog, en ik neem het morgen mee naar de kleermaker. Ik vind het toch wel zonde om het uiteindelijk te verknipte.
Ik heb geen motto.
Stukje vliseline op de scheur strijken, kost een euro of 2-3.
Opstrijkbare reparatiestof op de scheur aanbrengen.
Laten maken of met de hand met een simpel kruissteekje?
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
Kan je de scheur niet zelf dichtnaaien ? Heb je alleen een naald en een stukje draad voor nodig ? Of ben je dan bang dat het lelijk wordt ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven