Gevoerde jurk
zondag 24 juli 2016 om 10:10
Goedemorgen.
Ik heb op marktplaats een gevoerd jurkje gekocht. Na het wassen kwam ik er achter dat de voering een grote scheur heeft.
Aangezien ik gaatjes, scheuren, of vlekken gewoon niet prettig dragen vind, gooi ik het kledingstuk vaak weg als er niks meer aan te doen is. Maar dit jurkje is te leuk. De ' boven' jurk mankeerd niks.
Nu is mijn vraag, kan ik de voering weg knippen of verknallen ik dan de hele jurk?
Alvast bedankt.
Ik heb op marktplaats een gevoerd jurkje gekocht. Na het wassen kwam ik er achter dat de voering een grote scheur heeft.
Aangezien ik gaatjes, scheuren, of vlekken gewoon niet prettig dragen vind, gooi ik het kledingstuk vaak weg als er niks meer aan te doen is. Maar dit jurkje is te leuk. De ' boven' jurk mankeerd niks.
Nu is mijn vraag, kan ik de voering weg knippen of verknallen ik dan de hele jurk?
Alvast bedankt.
Ik heb geen motto.
zondag 24 juli 2016 om 10:14
Probleem van voering is vaak dat dat allemaal touwtjes geeft als t scheurt of je t knipt.
Je kan het met een goede stof schaar dicht langs de naad proberen. Kans is wel dat het model dat wat veranderd.
Anders gewoon even voering onder t naaimachine leggen.
Of laat t doen door de plaatselijke Turkse naaiatelier. Kost een drol.
Je kan het met een goede stof schaar dicht langs de naad proberen. Kans is wel dat het model dat wat veranderd.
Anders gewoon even voering onder t naaimachine leggen.
Of laat t doen door de plaatselijke Turkse naaiatelier. Kost een drol.
zondag 24 juli 2016 om 10:15
Ik zou hem als het mijn jurk was naar onze plaatselijke Turkse naaister brengen. Ik had een jurk met een voering die steeds omhoog kroop gevolg ik droeg de jurk niet meer. Weggebracht langere en zwaardere voering erin laten zetten (€7,50) en draag hem nu met veel plezier. Misschien is dat een optie?
zondag 24 juli 2016 om 10:16
zondag 24 juli 2016 om 11:30
Ik zou de voering niet gaan wegknippen de kans dat je het model van de jurk ermee verknalt is best groot denk ik. Maar juist een scheur in de voering is waarschijnlijk goed te herstellen door een naaister of als het niet te groot is lukt het misschien wel er een stukje stof op te strijken (heb je speciale stof voor) maar dat gaat denk ik niet als het dun materiaal is dan dus gewoon (laten) naaien. De voering ziet toch niemand behalve jij dus om die reden een jurk weggooien vind ik nogal zonde.
zondag 24 juli 2016 om 11:46
Allemaal bedankt voor de reacties.
Zelf dacht ik ook aan de kleermaker. Maar daar ben ik dan weer een beetje een knieperd in
Omdat het een vrij grote scheur is, zal de reparatie misschien €7,00 kostten??. Dan zit ik al tegen een Sale prijs aan.
Ik zit natuurlijk niet voor niets op marktplaats
Ik ga de voering even goed bekijken. Als het goed te knippen is, denk ik dat ik dat ga doen. De jurk is namelijk ook een nogal rommelig model.
En zo niet, dan toch maar even meenemen naar de kleermaker en vragen wat het gaat kosten.
Bedankt
Zelf dacht ik ook aan de kleermaker. Maar daar ben ik dan weer een beetje een knieperd in
Omdat het een vrij grote scheur is, zal de reparatie misschien €7,00 kostten??. Dan zit ik al tegen een Sale prijs aan.
Ik ga de voering even goed bekijken. Als het goed te knippen is, denk ik dat ik dat ga doen. De jurk is namelijk ook een nogal rommelig model.
En zo niet, dan toch maar even meenemen naar de kleermaker en vragen wat het gaat kosten.
Bedankt
Ik heb geen motto.
zondag 24 juli 2016 om 12:32
quote:Begentle schreef op 24 juli 2016 @ 11:46:
Bedankt Met knippen ga je 'm verpesten. De voering zit er niet voor niets. En 7 euro te veel???? Als je zo'n kniepert bent leer dan naaien.
Bedankt Met knippen ga je 'm verpesten. De voering zit er niet voor niets. En 7 euro te veel???? Als je zo'n kniepert bent leer dan naaien.