Mode & Beauty alle pijlers

goede foundation

18-06-2013 08:40 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een huid met veel sproeten voor zomers, mijn huid is snel wat roder en wil het wat mooier egaal maken. Een frissere uitstraling hebben. Ik heb me laten adviseren in de sephora ze gingen sluiten en je kreeg 30procent korting... Mooi dacht ik dan is een dure wel betaalbaar.

Ze vonden het erg lastig een kleur te vinden die bij mijn huid pastte.. uiteindelijk een van ysl gevonden. Overtuigt was mooi. Eenmaal thuis de tweede dag mega droog werd mijn huid ervan de foundation trekt gewoon niet men huid in en je ziet overal plekjes zitten! Zo zonde. Heb het met dagcrème geprobeerd en een onderlaag zodat het beter zou blijven zitten. Ben de naam even kwijt.. maar helaas zonder resultaat..

Welke foundations drogen je huid niet zo uit en zijn wel fijn? Echt zonde van mijn geld geweest namelijk..
Ik zou zeggen; Ga voor een BB cream. Is beter voor je huid, en ziet er natuurlijker uit, en dekt oneffenheden (roodheid&sproeten) maar ziet er niet zo gedekt uit als een foujndatiom, Ik had zelf altijd foundation van Dior, maar ben nu overgestapt naar de BB cream van MAC, ik heb er een foundation brush bij gekocht en is erg makkelijk aan te brengen. Hij is alleen verkrijgbaar in lichte kleuren (ik moest de donkerste en ben ook niet bruin, dus dat betekend dat de andere kleuren nog lichter zijn)

Ik heb de compacte, deze is voor de droge huid (iets meer "glow") je hebt ook een tube die is voor de vette huid, die matteerd meer, die meid die daar werkt heeft het eerst op mijn huid getest, altijd fijn! Ook heb ik er een mooie blush bij gekocht die ze het beste bij me vond passen, en ook ik vond de kleur mooi.

Ik zou het even proberen daar :-)

Zie ook deze blog: http://www.misslipgloss.n ... beauty-balm-mac-bb-cream/
Ik gebruik de BB crème van Garnier. Wat je ook nog kan doen voordat je je duurdere foundation weg gooit is er een primer onder proberen. Heb je bij de Hema voor een 4 euro ofzo
Om een goede foundation te kiezen moet je je huidtype goed kennen. Voor een droge huid heb je een hydraterende foundation nodig, anders krijg je inderdaad allemaal droge plekjes.

Verder moet je de ondertoon van je huid in je gezicht en van je hals en borst goed bekijken. Op basis daarvan kun je een kleur kiezen.

Lisa Eldridge heeft op haar Youtube kanaal recent een serie videos geplaatst over het kiezen van een foundation die bij je past.

Heb je trouwens al geprobeerd om je foundation te mengen met je dagcreme?

Clinique heeft een hele dekkende getinte moisterizer (moisture surge tinted moisterizer) die veel vocht bevat. Die bevalt mij goed.

En de BB cream van Collistar is ook erg fijn voor de droge huid.

Ga eens naar een Douglas en vraag proefjes, zodat je een product langer kunt testen. Bij mij ontstaan problemen vaak na een paar dagen gebruik.
Mij werd juist verteld geen bb cream. Maar verkoop praatjes vaak.. Ik heb die vn garnier gebruikt en als t regende gaf het heel erg af.. en was ok zo mijn huid in getrokken dat je geen mooi verschil meer zag..

Maar misschien was dat gewoon geen goede.

ik ga eens kijken dankje
Met dagcrème en een primer al geprobeerd maar geeft geen ander effect.

Ga ik dat met proefjes idd proberen dankje
Hema is een goede. Ik heb er drie van, in verschillende tinten, omdat ik echt snel kleur, ondanks SPF. Dus ik meng ze onderling wel eens. En ze zijn voordelig.

Ik poeder ze altijd heel vluchtig af met minerale poeder van de Hema. Blijft beter zitten.

Gebruik ook een goede dagcrème.

Ik gebruik zelf wel eens een BB-crèmet met wat minerale poeder erover. Dat blijft ook de hele dag prima.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven